تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815449203




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

‌حدود دو ميليون و 800 هزار ديابتي در كشور بسر مي برند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ‌حدود دو ميليون و 800 هزار ديابتي در كشور بسر مي برند
رييس مركز مديريت بيماري هاي وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشكي اعلام كرد : بر اساس مطالعه اين وزارتخانه بر آورد مي شود كه بين دو ميليون و 800 هزار نفر ديابتي در كشور بسر مي برند .


به گزارش خبرنگار ايرنا دكتر " محمد مهدي گويا" روز شنبه درنشست مطبوعاتي به مناسبت روز جهاني ديابت با بيان اينكه شيوع ديابت در جمعيت 25 تا 64 سال كشور 7/8 درصد است گفت:‌ بر آورد جمعيت مبتلا به ديابت بر اساس مطالعه كشوري ريسك فاكتورهاي بيماري هاي غير واگير بر روي پنج هزار و 287 هزار نفر جمعيت شهري و روستايي به دست آمده است .
گويا گفت:‌همچنين بر آورد شده كه حدود دو ميليون و 900 هزار نفر نيز داراي فشار خون بالا بوده و در معرض ابتلاي به ديابت قرار دارند .
وي گفت:‌اگر اين تعداد از افراد در معرض خطر ،مراقبت هاي خوبي داشته باشند و شيوه هاي زندگي خود را تغيير دهند احتمال ابتلايشان به ديابت را تا حد قابل توجهي كاهش مي دهند.
رييس مركز مديريت بيماري هاي وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي همچنين گفت:‌‌ برنامه غربالگري ديابت براي شهرهاي با جمعيت زير 50 هزار نفر در صورت تخصيص بودجه ، سال آينده اجرا مي شود.
وي گفت:‌ در زمان حاضر اين برنامه در روستاهاي كشور در حال اجرا است و براي اجراي آن در شهرهاي زير 50 هزار نفر نيز تمام اقدامات فني را انجام داده ايم .
وي گفت:‌ هر چند شيوع ديابت در كشور نسبت به كشورهاي همسايه كمتر است اما مطالعات 2007 نشان مي دهد كه شيوع اين بيماري در كشور ، افزايش مختصري دارد.
اين مقام مسوول در وزارت بهداشت افزود:‌ افزايش ياد شده با شيوه هاي زندگي، بي ارتباط نيست كه بايد در اين شيوه از زندگي تغييراتي از جمله پر تحركي ، تغذيه مناسب را انجام داد.
وي به آمار جهاني ديابت نيز اشاره كرد وگفت:‌در هر 10 ثانيه يك نفر در دنيا بر اثر ابتلا به ديابت جان خود را از دست مي دهند و دو نفر هم به اين بيماري مبتلا مي شوند .
گويا با بيان اينكه هر سال هفت ميليون نفر به جمعيت ديابتي هاي جهان ، اضافه مي شوند گفت:‌ بر آورد شده كه دنيا براي نسل بعد ، 380 ميليون نفر ديابتي داشته باشد كه 80 درصد اين تعداد در كشورهاي با درآمد پايين يا متوسط زندگي مي كنند.
 يکشنبه 19 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن