تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خداى عزوجل را اطاعت كند خدا را ياد كرده است، هر چند نماز خواندن و روزه گرفتن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812936374




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون عمراني وزير آموزش و پرورش خبر داد افتتاح 8 هزار كلاس درس در كشور همزمان با سالگرد پيروزي انقلاب


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون عمراني وزير آموزش و پرورش خبر داد افتتاح 8 هزار كلاس درس در كشور همزمان با سالگرد پيروزي انقلاب
خبرگزاري فارس: معاون عمراني وزير آموزش و پرورش گفت: در تلاش هستيم به مناسبت سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي يك هزار و 500 پروژه با 8 هزار كلاس درس در كشور افتتاح ‌شود.


به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، مرتضي رئيسي در نشست خبري كه امروز در سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور برگزار شد، گفت: بر اساس اطلاعاتي كه وجود دارد هنوز يك سوم مدارس كشور به صورت دو نوبته اداره مي‌شود و دانش‌آموزان از سرويس كامل آموزشي برخوردار نيستند.
وي به زلزله چين و كشته‌شدن تعداد زيادي از دانش‌آموزان بر اثر اين حادثه اشاره كرد و افزود: زلزله چين نشان داد كه مقاوم‌بودن مدارس مي‌تواند در سرنوشت تعداد زيادي دانش‌آموز تأثيرگذار باشد كه البته اختصاص 4 ميليارد دلار از سوي مجلس براي تخريب، بازسازي و مقاوم‌سازي مدارس نشان داد كه به مقاوم‌بودن مدارس كشور توجه شده است.

* ساخت 59 هزار كلاس درس طي سه سال گذشته

رئيسي به اعتبارات عمراني آموزش و پرورش اشاره كرد و اظهار داشت: اعتبارات عمراني سال 83 آموزش و پرورش كه در اختيار سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور بود، 4 هزار و 600 ميليارد ريال بود كه اين اعتبار در سال 84 به 5 هزار و 160 ميليارد ريال رسيد.
وي با بيان اين‌كه اعتبارات عمراني آموزش و پرورش در سال‌جاري افزايش چشمگيري داشته است، افزود: اعتبار عمراني آموزش و پرورش در سال‌جاري به 15 هزار و 60 ميليارد ريال افزايش يافته است كه نسبت به سال 83، رشد 3 برابري را نشان مي‌دهد.
معاون عمراني وزير آموزش و پرورش به رشد تعهدات خيرين مدرسه‌ساز نيز اشاره كرد و ادامه داد: تعهدات خيرين مدرسه‌ساز در سال 83، يك هزار و 730 ميليارد ريال بود كه در سال 87 اين ميزان به 6 هزار و 130 ميليارد ريال افزايش يافت و رشد 250 درصدي را نشان داده است.
رئيس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور گفت: در طول سه سال گذشته تعداد 13 هزار و 720 پروژه شامل 59 هزار و 204 كلاس درس و زيربناي 6/8 ميليون متر مربع به فضاهاي آموزشي اضافه يا جايگزين شده است.
وي ادامه داد: در سال‌جاري نيز تاكنون 2 هزار و 982 پروژه شامل 13 هزار و 543 كلاس درس با زيربنايي به وسعت 2 ميليون مترمربع ساخته يا جايگزين شده است.
رئيسي اضافه كرد: در صورتي كه تخصيص اعتبار به موقع انجام شود، به مناسبت سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي يك هزار و 500 پروژه با 8 هزار كلاس درس افتتاح مي‌شود.
وي متوسط زيربناي هر كلاس درس را 150 مترمربع ذكر كرد.

* اعتبار تخريب و بازسازي بر اساس قانون اختصاص نيافته است

رئيس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور گفت: بر اساس اطلاعاتي كه در سامانه شناسنامه فني مدارس وجود دارد، در ابتداي سال 1385، 32 هزار مدرسه با 131 هزار و 935 كلاس درس تخريبي بوده و 26 هزار مدرسه با 126 هزار و 10 كلاس درس فاقد استحكام كافي بودند. به عبارتي بيش از 50 درصد مدارس كشور در ابتداي سال‌ 85، تخريبي يا فاقد استحكام بودند.
وي به اعتبار حدود 4 ميليارد دلاري براي تخريب و بازسازي مدارس فرسوده كشور اشاره كرد و افزود: مقرر شده بود اين اعتبار از سال 1385 تا 1388 از صندوق ذخيره ارزي برداشته شود و در تبصره‌اي از اين قانون نيز آمده بود كه هر سال معادل تعديل قيمت‌ها به مبلغ فوق افزوده شود كه بر اساس برآوردها مبلغي حدود 5/7 ميليارد دلار مي‌شود.
رئيس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور اضافه كرد: در سال 85 بايد 609 ميليون دلار به آموزش و پرورش اختصاص مي‌يافت كه اين اعتبار پرداخت شد. در سال 86 بايد يك هزار و 115 ميليون دلار پرداخت مي‌شد كه 879 ميليون دلار پرداخت شد.
وي ادامه داد: در سال 87 بايد يك هزار و 115 ميليون دلار پرداخت مي‌شد كه در بودجه مبلغي حدود 831 ميليون دلار در نظر گرفته شده است كه تاكنون 38 درصد آن پرداخت شده است.
رئيسي اظهار داشت: به رغم آن‌كه بر اساس قانون اعتبار مورد نظر پرداخت نشده است اما در سال 85 بايد 10 هزار و 691 كلاس تخريب و بازسازي مي‌شد كه 10 هزار و 203 كلاس تخريب و بازسازي شد.
وي افزود: در سال 86 نيز بايد 13 هزار و 85 كلاس درس تخريب و بازسازي مي‌شد كه 16 هزار و 926 كلاس تخريب و بازسازي شد. در سال 87 نيز بايد 10 هزار و 314 كلاس درس تخريب و بازسازي شد كه بيش از اين ميزان تخريب و بازسازي خواهد شد.

* مقاوم‌سازي 26 هزار مدرسه در طول 4 ‌سال امكان‌پذير نيست

رئيسي به مقاوم‌سازي مدارس اشاره كرد و افزود: طي سال 81 تا 84، 726 پروژه دولتي در مسير مطالعات مقاوم‌سازي قرار گرفت كه يك سوم پروژه‌ها به وزارت آموزش و پرورش اختصاص يافت.
وي با بيان اين‌كه مطالعات مقاوم‌سازي زمان زيادي طول مي‌كشد اما اجراي آن طولاني نيست، گفت: از سال 85 تاكنون مطالعات مقاوم‌سازي 2 هزار و 750 پروژه آموزشي آغاز شد.
رئيس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور ادامه داد: از سال 81 تا 84 از 726 پروژه تنها يك اجراي پروژه انجام شد. در سال 85 و 86 هر سال اجراي مقاوم‌سازي 12 پروژه انجام شد و امسال اجراي مقاوم‌سازي 195 در دست اقدام است.
وي اضافه كرد: طي دو سال گذشته در خصوص مقاوم‌سازي به عنوان يك بحث ملي برخورد كرديم و اعتقاد داشتيم كه اين علم بايد در كشور نهادينه شود. ضمن اين‌كه با پيگيري‌هاي انجام شده، تعداد مشاوران مقاوم‌سازي در كشور افزايش يافته است.
رئيسي با بيان اين‌كه 12 درصد از مطالعات مقاوم‌سازي مدارس غير مستحكم آغاز شده است، گفت: مقاوم‌سازي تعداد 26 هزار مدرسه در طول 4 ‌سال امكان‌پذير نيست و 10 سال منطقي به نظر مي‌رسد.
وي هزينه مقاوم‌سازي را 30 درصد هزينه‌هاي تخريب و بازسازي ذكر كرد و اظهار داشت: اگر مطالعات مقاوم‌سازي يك مدرسه بيش از چند ماه طول بكشد، مقرون به صرفه نيست.
رئيس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور، هزينه ساخت هر كلاس درس را حدود 50 تا 60 ميليون تومان ذكر كرد و افزود: سرانه هر كلاس درس از 130 مترمربع به 150 مترمربع افزايش يافته است.

* هيچ استاندارد مدوني در زمينه تجهيزات آموزشي و كمك آموزشي نداريم

معاون عمراني وزير آموزش و پرورش با بيان اين‌كه ساخت و ساز مدرسه بايد مدرن‌تر شود، گفت: در حال حاضر در ساخت مدارس الزام به رعايت مقررات ملي ساختمان و آيين‌نامه ساختماني است.
وي تعداد پيمانكاران اين سازمان را حدود 6 هزار نفر ذكر كرد و ادامه داد: يكي از وظايف قطعي بنده رسيدگي به وضع اجراست و بايد مطالبات پيمانكاران پرداخت شود. از سويي اگر پروژه نيمه‌تمام داريم نبايد پروژه جديدي را آغاز كنيم.
رئيسي در پاسخ به پرسشي مبني بر اين‌كه عنوان مي‌شود برخي مدارس عمر 10 ساله دارند، اظهار داشت: اگر چنين مدرسه‌اي وجود دارد، معرفي كنيد تا پيگيري كنيم.
وي با بيان اين‌كه حداقل 100 ميليارد تومان صرف تجهيزات آموزشي و كمك آموزشي خواهد شد، اضافه كرد: ما هيچ استاندارد مدوني در زمينه تجهيزات آموزشي و كمك آموزشي نداريم در حقيقت هيچ استاندارد كيفي و كمي در اين زمينه وجود ندارد.
رئيس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور افزود: آموزش و پرورش و سازمان نوسازي مدارس به دنبال تدوين استانداردهاي تجهيزات آموزشي و كمك آموزشي است.

* مشكلي براي تأمين بخاري استاندارد در مدارس وجود ندارد

رئيسي در خصوص سيستم گرمايشي مدارس نيز اظهار داشت: راه حل مشكل سيستم گرمايشي در مدارس، حذف بخاري‌هاي نفتي چكه‌هاي و خطرآفرين از كلاس‌هاي درس است.
وي با بيان اين‌كه تعداد زيادي از مدارس كشور از سامانه گرمايشي استاندارد برخوردار نيستند، گفت: با ابلاغ وزير آموزش و پرورش در سال‌جاري، اولويت اول به تأمين بخاري مناسب در مدرسه است و از محل اعتبارات استاني اعتبار كافي براي خريد بخاري تأمين شده است و از نظر مالي مشكلي براي تأمين بخاري استاندارد وجود ندارد.
رئيس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور افزود: براي اين‌كه تمام مدارس به سامانه گرمايشي مركزي متصل شوند و مشكل سيستم گرمايشي و اطفاي حريق در مدارس حل شود بايد 500 ميليارد تومان هزينه كرد.
وي با تأكيد بر اين‌كه استفاده از بخاري نفتي چكه‌اي در مدارس ممنوع است، گفت: مسئوليت هر نوع حادثه‌اي با مديران مدارس است و نبايد از بخاري‌هاي نفتي چكه‌اي استفاده شود.
رئيسي در خصوص گفته وزير مبني بر اين‌كه مديران مدارس ترجيح مي‌دهند از بخاري‌هاي نفتي استفاده كنند، اظهار داشت: سازمان بهينه‌سازي مصرف سوخت حدود 70 هزار بخاري به آموزش و پرورش هديه داده است كه از آن‌ها متشكريم.
وي ادامه داد: اين بخاري‌ها كم‌مصرف و بدون دودكش هستند ولي گرماي بسيار كمي را توليد مي‌كنند و از نظر بهداشتي داراي مشكلاتي هستند به همين دليل مديران ترجيج مي‌دهند كه از اين بخاري‌ها استفاده نكنند.
انتهاي پيام/ر
 شنبه 18 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن