تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):براستى كه اين زبان كليد همه خوبيها و بديهاست پس سزاوار است كه مؤمن بر زبان خود م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821248286




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون استاندار زنجان: مشكل سوء مصرف دارو در كشور ريشه‌اي است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون استاندار زنجان: مشكل سوء مصرف دارو در كشور ريشه‌اي است
خبرگزاري فارس: معاون سياسي ـ امنيتي استانداري زنجان با اشاره به مصرف بي‌رويه دارو در كشور گفت: مشكل سوء مصرف دارو در كشور ريشه‌اي است و بايد در مورد آن فرهنگ‌سازي شود.


كيقباد علي‌بابايي امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: متاسفانه در كشور ما دارو بي‌رويه‌ توسط مردم مصرف مي‌شود كه بايد در اين زمينه با فرهنگ‌سازي، كارهاي جدي و عملي براي كاهش مصرف صورت گيرد.
وي با اشاره به اينكه مصرف صحيح و درست دارو موجب بهبود بيماري مي‌شود، گفت: مصرف غير‌اصولي و بي‌رويه دارو نيز مشكلاتي را براي فرد به دنبال خواهد داشت.
معاون سياسي ـ امنيتي استانداري زنجان با تاكيد بر اينكه مصرف دارو بايد زير نظر و تجويز پزشك باشد، تصريح كرد: در غير اين صورت مشكلاتي براي فرد بيمار به وجود مي‌آيد كه گاه جبران‌ناپذير و حتي موجب مرگ فرد بيمار مي‌شود.
وي با اشاره به اينكه متاسفانه خانواده‌هاي ما فكر مي‌كنند كه اگر پزشكي داروي زياد تجويز نكند، صاحب تخصص لازم نيست، اظهار داشت: در صورتي كه ملاك، تجويز داروي زياد نيست بلكه شناخت بيمار و بيماري و تجويز داروي مناسب است.
علي‌بابايي با تاكيد بر فرهنگ‌سازي در اين خصوص اظهار داشت: اگر بتوانيم چنين فرهنگي را در كشور گسترش دهيم و از مصرف بي‌رويه دارو جلوگيري كنيم، از بروز عوارض متعدد نيز پيشگيري خواهيم كرد.
وي با اشاره به استقبال بسيار زياد مردم از برگزاري نخستين جشنواره تجويز و مصرف منطقي دارو در زنجان ادامه داد: اين استقبال نشان مي‌دهد كه مردم ما منتظر چنين برنامه‌هايي هستند تا بعد از اعلام از سوي مسئولان با شوق و علاقه در برنامه‌ها شركت كنند.
اين مسئول با اشاره به برگزاري جشنواره تجويز و مصرف منطقي دارو در زنجان گفت: اين امر نشان دهنده تلاش مسئولان در اين زمينه است كه اميدواريم اين جشنواره در سال‌هاي آينده نيز در استان ادامه داشته و برگزار شود.
وي در مورد احتمال حضور وزير بهداشت و درمان در مراسم اختتاميه اين جشنواره تصريح كرد: وزير و يا معاون غذا و داروي وزير در مراسم اختتاميه اين جشنواره حضور خواهند داشت.
انتهاي پيام/ر20
 شنبه 18 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن