تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از آدم بد اخلاق توبه نمى‏پذيرد. عرض شد: اى رسول خدا، چرا؟ فرمودند: چون ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816933393




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك عضو كميسيون برنامه درگفت‌وگوباايسنا: *توسعه سريع‌ پالايشگاه‌ها مزيت‌ كاهش قيمت نفت است *با ذخاير ارزي موجود 6 تا 12ماه آينده را به راحتي پشت سرمي‌گذاريم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: يك عضو كميسيون برنامه درگفت‌وگوباايسنا: *توسعه سريع‌ پالايشگاه‌ها مزيت‌ كاهش قيمت نفت است *با ذخاير ارزي موجود 6 تا 12ماه آينده را به راحتي پشت سرمي‌گذاريم
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

يك عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي گفت: كارشناسان برنامه‌ريزي معتقدند خطاي برنامه چشمگير است؛ بنابراين با حداقل ريسك، برنامه‌ريزي مي‌كنند؛ با اين رويكرد قيمت معقولانه هر بشكه نفت در لايحه بودجه 1388 بهتر است 40 تا 50 دلار مبنا قرار گيرد.

كاهش قيمت جهاني انرژي در بازارهاي بين‌المللي ناشي از توقف توليد در حوزه‌هاي مختلف اقتصادي است

عباسعلي نورا با بررسي امواج اقتصادي شكل گرفته در كشورهاي صنعتي و مصرف كننده نفت، به تاثيرپذيري اقتصاد كشورهاي توليد كننده نفت پرداخت و در گفت‌وگويي تفصيلي به خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، گفت: كاهش قيمت جهاني انرژي در بازارهاي بين‌المللي ناشي از توقف توليد در حوزه‌هاي مختلف اقتصادي است كه منجر به ركود اقتصادي و كاهش تقاضا براي خريد انرژي و به تبع آن نزول متناوب قيمت نفت شده است.

با كاهش درآمدهاي نفتي برنامه‌هاي توسعه‌اي كشور با ركود مواجه مي‌شود

نماينده مردم زابل و زهك با بيان اين‌كه كاهش قيمت جهاني نفت چه در كوتاه مدت و چه در بلندمدت اثرات بسيار مخربي را بر اقتصاد كشورها خواهد گذاشت، خاطرنشان كرد: كاهش توليد و افت تقاضا براي توليد، موجب افزايش نرخ بيكاري، رشد تورم جهاني و گسترش گراني كالا و خدمات مي‌شود، اين‌كه اين فرآيند بر كشورمان چه تاثيراتي دارد بايد گفت كه در وهله نخست درآمدهاي نفتي به شدت كاهش مي‌يابد، و در پي كاهش درآمدهاي ارزي حاصل از فروش نفت، برنامه‌هاي توسعه‌اي كشور نيز با ركود مواجه مي‌شود.

اين عضو كميسيون برنامه و بودجه، مزيت‌هاي اقتصادي كشورهاي جهان سوم را امتياز ويژه اين كشورها براي جذب سرمايه‌گذاران بين‌المللي تلقي كرد و افزود: كاهش قيمت نفت و ركود اقتصادي بين‌المللي از حيث بي‌اعتمادي بخش زيادي از سرمايه‌گذاران بين‌المللي به كشورهاي پيشرفته موجب مي‌شود كه اين سرمايه‌گذاران در پي مزيت‌هاي اقتصادي، روانه كشورهايي شوند كه علاوه بر اين ويژگي، تاثيرپذيري كمتري از اقتصاد جهاني داشته‌اند؛ كشور ما خوشبختانه در تحليل‌هاي اقتصادي بين‌المللي و در ديدگاه كارشناسان اقتصادي داخلي و خارجي از جمله كشورهايي است كه داراي مزيت‌هاي اقتصادي خوبي براي سرمايه‌گذاري است.

نورا در ادامه گفت‌وگو با ايسنا كاهش درآمدهاي نفتي در قبال جذب سرمايه‌گذاران بين‌المللي را موجب تبديل تهديد كاهش درآمدهاي ارزي كشور به فرصت جذب ارزهاي سرمايه‌گذاران تحليل و تصريح كرد: اگر سياست‌مداران كشور با ماجراي روند نزولي قيمت نفت به درستي مواجه شوند و برنامه‌ريزي اصولي انجام دهند، قطعا موفق به جذب بخش قابل توجهي از سرمايه‌هاي بين‌المللي مي‌شويم؛ چراكه وضعيت سرمايه‌گذاري در ايران منحصر به فرد است، حتي كشورهاي حاشيه خليج فارس نيز چنين مزيت‌هايي ندارند.

وي تاكيد كرد: اگر چه با كاهش قيمت جهاني نفت درآمدهاي ارزي كشور به شدت كاهش مي‌يابد، ولي با برنامه‌ريزي درست يقينا مي‌توانيم نقش قابل توجهي در جذب سرمايه‌هاي بين‌المللي ايفا كنيم.

از مزيت‌هاي كاهش جهاني قيمت نفت‌خام، توسعه سريع‌تر پالايشگاه‌هاي كشور است

اين عضو كميسيون برنامه و بودجه ديگر مزيت كاهش جهاني قيمت نفت خام را به فكر افتادن مسوولان براي توسعه سريع‌تر پالايشگاه‌هاي كشور بيان كرد و افزود: وقتي قيمت نفت‌خام در دنيا ارزان مي‌شود به اين فكر مي‌افتيم كه با توسعه پالايشگاه‌ها، نفت خام را به فرآورده‌هاي نفتي تبديل كنيمِ، كه ارزش افزوده حاصل از اين كار توليد، اشتغال، درآمدهاي ارزي و بخش عمده‌اي از اقتصاد بحران زده كشور را جبران مي‌كند، به عبارت ديگر تهديدهاي اقتصاد بين‌الملل براي كشورهاي جهان سوم تبديل به فرصت مي‌شود.

وي مدعي شد: وقتي بورس در كشورهاي توسعه يافته با شكست مواجه مي‌شود، اين شكست به نفع كشورهاي توسعه نيافته است، از اين رهگذر بهترين فرصت طلايي نصيب كشورهاي تركيه، پاكستان، برزيل و ايران مي‌شود.

با ذخاير ارزي موجود كشور6 تا 12 ماه آينده را به راحتي پشت سر خواهيم گذاشت

نورا با طرح اين پرسش كه آيا وضعيت درآمدي تكاپوي نظام اقتصادي كشور را مي‌كند، پاسخ داد: معتقدم در كوتاه مدت از فرآيند اتفاق افتاده، آسيب چنداني نمي‌بينيم، چرا كه ذخاير ارزي كشور در سطحي است كه 6 تا 12 ماه آينده را به راحتي پشت سر خواهيم گذاشت، ولي در صورت استمرار روند نزولي قيمت نفت و ناتواني در جذب سرمايه‌هاي خارجي در بلندمدت قطعا دچار آسيب خواهيم شد.

اين عضو كميسيون برنامه و بودجه روند نزولي قيمت نفت را به دليل تخصيص منابع يارانه‌اي موجود به طرح هدفمندسازي يارانه‌ها و نه تخصيص مبالغي بيشتر از آن را موجب توقف طرح تحول اقتصادي ندانست و تصريح كرد: مگر قرار است پولي اضافه‌تر از پول اختصاص يافته به يارانه‌ها به طرح هدفمندسازي يارانه‌ها تخصيص يابد، يا اين كه معادل آن حتي كمتر از آن به مردم پرداخت شود؟

وي ادامه داد: تصورم از طرح تحول اقتصادي اين است كه دولت درصدد پرداخت نقدي بخشي از يارانه‌ها به مردم است، و قرار نيست كه دولت مبلغي بيشتر از آن را از صندوق عمومي كشور برداشت كند، مگر اين‌كه تصميم بر اين باشد كه علاوه بر حفظ شرايط فعلي، مبلغي مازاد بر يارانه‌ها به صورت ماهانه به مردم پرداخت شود كه در اين صورت قطعا گرفتار بحران مي‌شويم؟

در طول 6 يا 9 ماه آ‌ينده رونق اقتصادي به بازاهاي بين المللي باز مي‌گردد

نماينده مردم زابل و زهك بستن هر بشكه نفت با قيمت 60 دلار در لايحه بودجه 1388 را از نگاه اقتصادي معقولانه دانست و خاطرنشان كرد: از نگاه اقتصادي پيش‌بيني مي‌كنم قيمت هر بشكه نفت از سطح 60 دلار كمتر نشود، هم چنين تصور مي‌كنم در طول 6 يا 9 ماه آينده رونق اقتصادي به بازارهاي بين‌المللي باز گردد، چرا كه اگر اين گونه نشود، گراني بيداد كرده و توازن عرضه و تقاضاي جهاني به شدت نامتوازن مي‌شود.

نورا در عين حال با اشاره به نظر كارشناسان برنامه‌ريزي در خصوص قيمت معقولانه هر بشكه نفت در لايحه بودجه 1388، گفت: كارشناسان برنامه‌ريزي با نگاه برنامه‌ريزي معتقدند خطاي برنامه برابر با فاجعه و بحران است، بنابراين با حداقل ريسك، برنامه‌ريزي مي‌كنند با اين رويكرد قيمت معقولانه هر بشكه نفت در لايحه بودجه 1388 بهتر است 40 تا 50 دلار مبنا قرار گيرد.

انتهاي پيام
 شنبه 18 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن