تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد وضو و كليد هر چيزى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816881838




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صنعت توريسم و چالش حمل ونقل ؛ پرواز با بالهاي شكسته


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: صنعت توريسم و چالش حمل ونقل ؛ پرواز با بالهاي شكسته
صنعت جهانگردي براي توسعه و پيشرفت به بسترسازي و زيرساخت نياز دارد
كارشناسان معتقدند: برخورداري از ناوگان حمل و نقل هوايي يكي از مهمترين نيازهاي صنعت گردشگري است كه بخشي از هزينه هاي گردشگران را به خود اختصاص مي دهد، به طوري كه در برنامه ريزيهاي مربوط به توسعه صنعت توريسم، توجه به اين بخش و ظرفيتهاي حال و آتي آن از اهميت ويژه اي برخوردار است.
در حال حاضر در اكثر مطالعات مربوط به ارزيابي اقتصادي، ايجاد و توسعه زيربناها و تجهيزات حمل و نقل بين مقاصد مختلف، ميزان استقبال گردشگران از خدمات حمل و نقل به عنوان يكي از عوامل موثر مورد توجه قرار مي گيرد.
حمل و نقل هوايي با ايجاد امكان دسترسي آسان، سريع و ايمن به نقاط مختلف و با فواصل زياد، سهم زيادي از جا به جايي گردشگران را به خود اختصاص داده است و بنابراين ارتباط قابل توجهي بين صنعت گردشگري و حمل و نقل هوايي وجود دارد.
مطالعه كشورهايي نظير امارات، تركيه ،عربستان، مصر كه در هر دو زمينه موفق بوده اند، نشانگر ميزان تاثيرپذيري اين دو بخش از يكديگر است.

از جمله عوامل تاثيرگذار بر موفقيت برخي از كشورها در زمينه جذب هر چه بيشتر گردشگران خارجي، توجه به عناصر ترقي دهنده صنعت گردشگري در اين منطقه به ويژه حمل و نقل هوايي است.
در چشم انداز 20 ساله كشور ورود 20 ميليون گردشگر در سال 1404 پيش بيني شده است، اين در حالي است كه كشور ما از سيستم حمل و نقل هوايي ضعيفي برخوردار است.
عقب افتادگي صنعت حمل و نقل هوايي ايران، ناشي از عوامل متعددي است كه برنامه ريزي هاي انجام شده در حوزه هاي مختلف، صنعت گردشگري را با مشكل مواجه ساخته است.
از جمله اين عوامل مي توان به عدم امكان خريد ناوگان جديد و در نتيجه كمبود و فرسودگي ناوگان هوايي، فقدان ارايه خدمات مناسب در فرودگاه هاي كشور، افزايش تاخير پروازها و نارضايتي شركتهاي هواپيمايي از نرخ بليت اشاره كرد .
اما به نظر مي رسد، صنعت حمل و نقل هوايي از نبود مديران متخصص در صدر اين صنعت رنج مي برد.
در اين راستا گلايه اصلي آژانس هاي گردشگري مربوط به ضعف سرويسهاي ناوگان حمل و نقل هوايي است.
همچنين نحوه ارايه خدمات هوايي موجب شده كه برخي گردشگران با وجود علاقه مندي به جاذبه هاي سياحتي ايران و اذعان به اين مساله از سفر مجدد به ايران خودداري كنند .
اين مسايل بيانگر اين موضوع است كه حمل و نقل هوايي ايران فاصله بسياري تا برنامه پيش بيني شده براي صنعت گردشگري كشور دارد.
اين تحول، نيازمند سرمايه گذاري جدي دولت در اين بخش است و اين در حالي است كه عمده سرمايه گذاري دولت در بخش هوايي كشور صرف پرداخت يارانه سوخت به شركت هاي هوايي و مابه التفاوت نرخ بليت هواپيما و جبران زيان شركتهاي هوايي دولتي مي شود.
اين درحالي است كه كشورمان بويژه برخي از شهرهاي آن از موقعيت ممتازي براي جذب گردشگران خارجي برخوردار است و سرمايه گذاري در اين بخش تا حد زيادي مي تواند كشور را از حالت اقتصاد تك محصولي برهاند.
از سوي ديگر صنعت توريسم صنعتي اشتغال زا به شمار مي آيد و مي تواند به عنوان راه حلي براي قسمتي از مشكلات موجود مورد توجه قرار گيرد.
ذكر اين نكته ضروري است كه در بسياري از كشورها توسعه حمل و نقل در بخش دولتي و خصوصي تأثير عمده اي بر رشد و هدايت اين صنعت داشته است .
اين درحالي است كه فراهم بودن امكانات حمل و نقل مناسب، مطمئن، راحت و سريع و ارزان پيش شرط توسعه گردشگري جمعي است . زيرا گردشگران در تصميمات خود دو عامل هزينه و زمان را مد نظر دارند و براي دسترسي به مقاصد گردشگري انتخاب نوع سيستم حمل و نقل و يا فراهم بودن سيستم مناسب بر اين دو عامل تاثير مي گذارد .
به همين دليل در پنجاه سال گذشته سفرهاي هوايي رونق بيشتري يافته، زيرا در سفرهاي طولاني استفاده از هواپيما از نظر زمان و همچنين هزينه مقرون به صرفه تر مي باشد .
به اين ترتيب توسعه حمل و نقل هوايي به گسترش گردشگري جمعي در قرن بيستم كمك شاياني كرده است .
از سوي ديگر اگر چه در بسياري از كشورهاي صنعتي توسعه يافته حمل و نقل هوايي عمده ترين نقش را در جابجايي گردشگران دارد، اما سيستم هاي جابجايي جاده اي، دريايي و ريلي اهميت خود را از دست نداده اند.
امروزه قطارهاي سريع السير مراكز شهرهاي بزرگ را به هم متصل نموده است و از نظر زمان با هواپيما رقابت مي كنند و از نظر راحتي بسيار بهبود يافته است . اما در كشورمان در اين زمينه با تنگناهايي همچون بليت مواجه هستيم .
از اين رو به نظر مي رسد توسعه گردشگري بيش از هرچيز ديگر نيازمند رفع چالش هاي موجود در ناوگان حمل و نقل مسافر است .
 شنبه 18 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن