تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رسول اكرم صلى الله عليه و آله گروهى را كه كشت و كار نمى كردند، ديدند و فرمودند: شم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821148631




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دكتر محمدباقر قاليباف خطاب به همكاران خود:نگاه شهروندان به شهرداري را تغيير دهيد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: دكتر محمدباقر قاليباف خطاب به همكاران خود:نگاه شهروندان به شهرداري را تغيير دهيد
شهردار تهران گفت: شهرداري يك نهاد اجتماعي است كه مردم با آن سر و كار دارند، پس كاركنان اين نهاد بايد تلاش كنند تا نگاه شهروندان به شهرداري را تغيير دهند تا آن‌ها اين نهاد را از خودشان بدانند.


به گزارش خبرنگار ما، محمدباقر قاليباف كه در جمع كاركنان منطقه 6 شهرداري سخن مي‌‌گفت با بيان اين مطلب اظهار داشت: نگاه شهروندان به شهرداري نگاه غلطي نيست اما در بعضي موارد تند مي‌‌شود كه اين زيبنده ما نيست، اما با بررسي‌هاي علمي‌‌ مي‌‌گويم كه اين روند نزد افكار عمومي‌ ‌رو به اصلاح شدن است و بايد شتاب بيشتري به خود بگيرد.
قاليباف در ادامه با بيان اينكه فراموش نكردن دو اصل مهم ما را در اين راه ياري مي‌‌كند ادامه داد: نخست بايد فلسفه وجودي خودمان را بفهميم و ديگر اينكه بر رعايت اخلاق تلاش كنيم.
شهردار تهران بيان داشت: اگرندانيم فلسفه وجودي مسووليت و نقشي كه بر عهده ما گذاشته شده چيست، از اصل كار دور مي‌‌مانيم كه اين امر گاهي موجب بي‌اثر بودن مي‌‌شود و گاهي آثار مخرب به دنبال دارد.
وي با بيان اينكه اخلاق مداري نيز در اسلام بسيار سفارش شده است، رعايت اين نكات را مايه آرامش خواند و گفت: سلامت، سرعت و صداقت در كار لازمه همه اين موارد است.
قاليباف در ادامه بيان داشت: از چالش‌هاي مهم كشورمان كه از ساليان دور وجود داشته و معلوم نيست تا كجا ادامه دارد، بحث معيشت و مشكلات اقتصادي است كه بخش قابل توجهي از مردم گرفتار آن هستند.
وي ادامه داد : اگر از همكاران توقعاتي داريم، ما نيز بخشي از توقعات آنها را بايد برآورده كنيم كه البته بايد توجه داشت كه گاهي دستمان بازو گاهي هم دستمان بسته است و مهم اين است كه همكاران احساس كنند كه بيش از اين در توان نداريم.
وي ضمن اشاره به برخي اقدامات انجام شده در شهرداري و براي كاركنان مانند پرداخت وام و وضعيت درمان اظهار داشت: اقداماتي انجام شده اما نمي‌‌گوييم مشكلات برطرف شده ولي ادعا داريم وضعيت‌مان نسبت به 2 سال قبل بهتر شده است.
شهردار تهران درخصوص وضعيت مسكن كاركنان شهرداري نيز بيان داشت: آماده‌سازي 5‌هزار واحد مسكوني را در بخش‌هاي مختلف آغاز كرديم و آماده‌سازي 5‌هزار واحد ديگر نيز در دستور كار قرار گرفته كه تا چند ماه آينده كار آن‌ها را نيز آغاز خواهيم كرد.
وي با بيان اينكه اولويت واگذاري مسكن با افرادي است كه در شرف بازنشستگي قرار دارند، گفت: هركسي كه طول خدمت بيشتري دارد بايد در اولويت قرار بگيرد همچنين اگر ثابت شود كساني بيش از يك بار از امتياز مسكن چه در شهرداري و چه در ديگر بخش‌هاي نظام استفاده كرده باشند، حتي اگر خانه به آن‌ها تحويل شده باشد از آن‌ها پس گرفته مي‌‌شود.
قاليباف به پذيره‌نويسي سهام موسسه مالي اعتباري شهر و تشكيل صندوق ذخيره كاركنان شهرداري و همكاري خوب شوراي اسلامي‌‌شهر تهران اشاره كرد و گفت: معتقد هستيم كه در شهرداري بايد توليد ثروت انجام شود. اين صندوق ذخيره نيز به مرور زمان تبديل به سرمايه خواهد شد.
شهردار تهران با بيان اينكه اصلاح ساختار تشكيلاتي شهرداري نيز ضرورت دارد گفت: بخش قابل توجهي از اقدامات مركز را به مناطق واگذار مي‌‌كنيم و مناطق نيز بايد وارد حوزه برنامه‌ريزي شده و كارهاي اساسي انجام دهند و نه كارهاي روزمره.
وي افزود: بخشي از كارهاي پرتحرك و ميداني نيز بايد به نواحي سپرده شود. نواحي بايد به بخش ارتباط با مردم تبديل شده و هر خدمتي كه شهروندان دريافت مي‌‌كنند، از سطح نواحي بالاتر نيايد. ناحيه جايش محكم است و بايد به آن توجه كرد.
شهردار تهران با اشاره به راه‌اندازي دفاتر خدمات الكترونيك بيان داشت: ما رويكرد خصوصي سازي را نيز در پيش گرفته‌ايم و معتقديم ماموريت‌هاي شهرداري را بايد به بيرون منتقل كرد.
قاليباف در ادامه به شوراها اشاره كرد و اظهار داشت: شوراها بايد از محلات و مناطق شكل بگيرند. هر 22 منطقه بايد شورا داشته باشد تا منطقه را اداره كند نه اينكه تمام شهر را يك شورا اداره كند كه البته اين در دراز مدت انجام خواهد شد. هرچه موضوعات كوچك‌تر شود و به درون محلات برود، كار دقيق‌تر و پخته‌تر انجام خواهد شد.
وي با بيان اينكه تغيير ساختاري كه در شهرداري در حال رخ دادن است با مطالعه صورت مي‌‌گيرد اظهار داشت: تمام تلاشمان اين است كه از تجربيات ساير كشورهاي موفق در حوزه مديريت شهري استفاده كنيم.
قاليباف افزود: افتخار مي‌‌كنيم كه در سايه اسلام و نظام هستيم و بايد كارآمد عمل كنيم و همه بايد در جايي كه حضور دارند، به خوبي فعاليت كنند.
 شنبه 18 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 354]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن