تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كمال ادب و مروت در هفت چيز است: عقل، بردبارى، صبر، ملايمت، سكوت، خوش‏اخلاقى و مدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804710392




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش فارس از بازار خودرو طي هفته گذشته؛ رشد 30 درصدي تقاضاي خريد، خودرو را گران نكرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از بازار خودرو طي هفته گذشته؛ رشد 30 درصدي تقاضاي خريد، خودرو را گران نكرد
خبرگزاري فارس: درحالي كه تقاضاي خريد خودرو طي هفته گذشته با رشد30 درصدي همراه بود ولي تحويل به موقع خودروسازان باعث شد قيمتها با تغيير چنداني روبرو نشود و ثبات‌نسبي قيمت‌ها را در بازار شاهد باشيم.


به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، با شكسته شدن قفل بازار خودرو در هفته گذشته، خريد و فروش طي روزهاي اخير كمي رونق گرفت و اين موضوع در برخي موارد كاهش ناچيزي را نيز در قيمتها به همراه داشت.
فعالان بازار در ارزيابي دلايل مؤثر در خروج بازار خودرو از ركودي 20 روزه مي‌گويند جو رواني ناشي از بحران اقتصادي خودروسازان خارجي در بازار داخلي تأثيرگذار بوده و اميد به كاهش قيمت خودرو در دنيا باعث تعلل مردم در خريد خودرو و در نتيجه ثبات يا حتي كاهش قيمت برخي خودروهاي داخلي شده‌است.
از سويي افزايش تحويل خودرو توسط توليدكنندگان داخلي و همچنين فروش سه مرحله‌اي محصولات ايران خودرو باعث ايجاد تعادل بين عرضه و تقاضاي خريد خودرو در بازار شده كه اين امر نيز ثبات قيمتها را به همراه داشته و در همين حال كاهش پرداخت وام خريد خودرو طي دو ماه گذشته، قدرت خريد خودروهاي وامدار را در بين مردم كاهش داده و اين مسئله نيز تا حدي كاهش قيمتها را باعث شده‌است.
در اين ميان كارشناسان اتمام ماه مهر و كم شدن تب و تاب بازگشايي مدارس را عاملي براي جان گرفتن بازار خودرو مي‌دانند.

* كاهش تقاضاي خريد پرايد 141
علي خسرواني، يك فعال بازار خودرو در ارزيابي بازار خودرو طي هفته گذشته به فارس گفت: وضعيت بازار خودروهاي توليد سايپا طي هفته‌اي كه گذشت نشان مي‌دهد پرايد تك سوز از اقبال بيشتري در بين خريداران برخوردار بوده به طوريكه نوع متاليك اين خودرو 8 ميليون و 50 هزارتومان تا 8 ميليون و 150 هزار تومان معامله مي‌شود و قيمت پرايد سفيد تك‌سوز نيز بين هفت ميليون و 950 هزار تومان تا هشت ميليون تومان متغير است.
وي ادامه داد: پرايد 132 نيز محصولي است كه طي يك هفته اخير با روندي كاهش در قيمت روبرو بود و رنگ نقره‌اي اين خودرو با كاهش 100 هزار توماني حدود 8 ميليون و 150 هزار تومان معامله شد، هر دستگاه پرايد 132 سفيد رنگ نيز اين روزها 8 ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود.
به گفته وي در بين خودروهاي توليد سايپا، پرايد 141 طي روزهاي اخير با كاهش تقاضاي خريد روبرو بود و اين مسئله باعث شد تا قيمت اين خودرو در بازار آزاد به قيمت تحويل كارخانه نزديك و هر دستگاه پرايد 141 متاليك هشت ميليون تومان معامله شود.
وي افزود: پرايد دوگانه سوز سايپا نيز در هفته گذشته با كاهش تقاضاي خريد روبرو بود ولي كاهش تحويل كارخانه باعث شد تا قيمت آن با افت چنداني همراه نباشد و كماكان هر دستگاه پرايد دوگانه سوز به قيمت 8 ميليون و 400 هزار تومان در بازار عرضه مي‌شود.

* افزايش 300 هزار توماني قيمت روآ
خسرواني با اشاره به كاهش تقاضاي خريد سمند و پژوپارس مقابل افزايش تقاضاي خريد پژو 206 صندوق‌دار در مدلهاي V8 و V9 طي 10 روز اخير گفت: اين تغييرات باعث شد تا قيمت هر دستگاه سمند LX از 15 ميليون و 800 هزار تومان طي 10 روز گذشته به 15 ميليون و 500 هزار تومان و قيمت پژو پارس نيز با كاهش 300 هزار توماني به 18 ميليون و 400 هزار تومان برسد.
وي با اشاره به اينكه قيمت 206 صندوق‌دار مدل 78 همچنان 5/17 ميليون تومان و مدل 79 كماكان 20 ميليون تومان حفظ شده‌است افزود: هر دستگاه پژو 405 در روزهاي اخير به قيمت 14 ميليون تومان معامله شد و روآ نيز بدليل پيشي‌ گرفتن تقاضاي خريد در مقايسه با ميزان عرضه از رشد 200 تا 300 هزار توماني در قيمت برخوردار شد.
وي ادامه داد: در حال حاضر هر دستگاه روآ تك‌سوز 5/8 ميليون تومان و نوع دوگانه سوز اين خودرو 9 ميليون و 200 هزار تومان معامله مي‌شود.
به گفته وي افزايش تقاضاي خريد خودروهاي آپشن نيز از جمله اتفاقات مهم بازار خودرو در روزهاي اخير محسوب مي‌شود و بويژه خريداران پژو 206 ترجيح مي‌دهند با پرداخت هزينه 500 هزار توماني، خودروي خود را از امكاناتي مانند تودوزي چرم و تزئينات برخوردار كنند.

* توليدات كرمان خودرو گران شد
گشتي در بازار خودرو نشان مي‌دهد برخلاف وضعيت با ثبات و يا كاهش قيمت اكثر خودروها، توليدات شركت كرمان خودرو از افزايش 200 تا 400 هزار توماني برخوردار بوده‌است.
دليل اين مسئله گرايش مصرف‌كنندگان به خريد ورونا به جاي خريد پرشيا و همچنين كم‌ بودن ميزان تحويل خودرو در مقايسه با تقاضاي بازار عنوان مي‌شود.
به اين ترتيب طي هفته‌اي كه گذشت هر دستگاه ورونا دنده‌اي با افزايش قيمت 200 هزار توماني حدود 19 ميليون و 100 هزار تومان و نوع دنده اتوماتيك اين خودرو با رشد 400 هزار توماني قيمت، حدود 21 ميليون و 300 هزار تومان معامله شد.
همچنين هر دستگاه آوانته دنده‌اي و اتوماتيك نيز با رشد 400 هزار توماني به ترتيب 5/25 و 5/28 ميليون تومان خريد و فروش شد.
در اين ميان طي روزهاي اخير زانتيا نيز به قيمت 30 ميليون و 500 هزار تومان، مگان دنده معمولي 27 ميليون تومان و مگان دنده‌ اتوماتيك 5/32 ميليون تومان عرضه ‌شد.
قيمت فعلي هر دستگاه ماكسيما نيز در بازار حدود 40 ميليون و 500 هزار تومان است.
بررسي بازار بيانگر ثبات قيمت خودروي مشترك سايپا و ايران‌خودرو است و در حال حاضر هر دستگاه تندر 90 فول بين 2/14 ميليون تا 3/14 ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود.
فعالان بازار خودرو پيش‌بيني مي‌كنند خودروهاي داخلي طي روزهاي آينده از بازاري با ثبات و نرمال برخوردار باشد و تغيير قابل توجهي در قيمت‌ها اتفاق نيفتد.
در مورد بازار خودروهاي خارجي نيز بايد گفت اتفاق قابل توجهي طي روزهاي اخير رخ نداده و بايد منتظر ماند و ديد بحران اقتصادي خودروسازان خارجي تا چه حد در قيمت اين خودروها در بازار ايران تأثيرگذار خواهد بود.
انتهاي پيام/
 جمعه 17 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن