تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به کوچکی گناه نگاه نکنید بلکه به چیزی [نافرمانی خدا] که برآن جرات یافته اید بنگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820757856




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هنرمند خوش‌نويس معاصر براي نمايش آثارش به آمريكا مي‌رود نمايشگاهي از جديدترين آثار«اسرافيل شيرچي» در نياوران برپا شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: هنرمند خوش‌نويس معاصر براي نمايش آثارش به آمريكا مي‌رود نمايشگاهي از جديدترين آثار«اسرافيل شيرچي» در نياوران برپا شد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - هنرهاي تجسمي

جديدترين خط و خط ـ نقاشي‌هاي «اسرافيل شيرچي» با مضمون «عشق» روز گذشته ـ 16 آبان ماه ـ در گالري شماره يك فرهنگسراي نياوران رونمايي شد.

به گزارش خبرنگار هنرهاي تجسمي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در اين نمايشگاه 50 اثر جديد و 20 اثر از كارهاي پيشين اين هنرمند خوشنويس كه همگي با مضمون «عشق» و با اشعاري از مولانا بودند، رونمايي شد.

در مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه نصرالله افجه‌اي از ديگر خوشنويسان برجسته كشور با اشاره به آثار اين نمايشگاه، عنوان كرد: بيش از هر چيز تاكيد مي‌كنم كه ميان هنر خط و خط ـ نقاشي تفاوت وجود دارد، زيرا كه هر يك از آنها وادي جداگانه‌اي است.

او ادامه داد: خوشنويسي همان تحرير كردن، زحمت كشيدن و خوش نوشتن است. يعني آنچه كه از 400 سال قبل از تمدن نيل به دست ما رسيد و تا امروز آن را تا مرز مهارت كپي مي‌كنيم و وقتي به مرز مهارت رسيديم، استادي ما شروع مي‌شود و از اين مرحله به بعد وارد وادي هنر مي‌شويم.

اين خوشنويس برجسته اضافه كرد: در خط - نقاشي اما هنرمند يا نقاشي را دستمايه خوشنويسي قرار مي‌دهد و يا برعكس آن عمل مي‌كند به طوريكه در دهه 40 و 50 موج كارهايي از اين دست در تهران راه افتاد. خطاطان بسياري آثار نقاشي را وارد كار خود كردند و نقاشاني هم از خط براي هنر خود بهره گرفتند كه از نخستين‌هاي آنها «صادق تبريزي» ، نگارگر برجسته‌اي بود كه خط را وارد هنر خود كرد. حسين زنده‌رودي هم از ديگر چهره‌هاي شناخته شده در اين عرصه محسوب مي‌شود و بعد از آن هم احصايي،رسولي،مافي و ... وارد اين حوزه شدند و سبك و سياق خود را پيدا كردند.

افجه‌اي در پايان سخنانش با اشاره به كارهاي شيرچي در اين نمايشگاه، گفت: اين نمايشگاه و كارهاي آن نشان مي‌دهد كه شيرچي شاگرد خوبي بوده است. چه بسا كه او در رنگ تسلط كافي دارد، خط را خوب مي‌شناسد و تركيب‌بندي‌هايش در هر تابلو با كار بعدي‌اش متفاوت است و از اين حيث هيچ تابلويي مثل ديگري نيست.

اين نمايشگاه كه روز گذشته در فرهنگسراي نياوران افتتاح شد، تا 26 آبان ماه ادامه دارد.

شيرچي در حاشيه اين نمايش و در گفت‌وگويي اختصاصي با خبرنگار ايسنا، از سفرش به آمريكا در ماه دسامبر (آذرماه ) خبر داد و گفت: در اين سفر علاوه بر سخنراني‌هايي كه خواهم داشت، مجموعه‌اي از 35 تابلوي خود را كه عصاره‌اي از فرهنگ ايراني است در شهرهاي نيويورك، نيوجرسي و فيلادلفيا به نمايش مي‌گذارم.

او همچنين به تازگي سفري به لوكزامبورگ، استراسبورگ، بروكسل و دبي داشته و تابلوهاي پيشين خود را در اين كشورها به نمايش گذاشته است. بخشي از كارهاي او در اين سفر كه به اروپا داشته، در پارلمان اروپا هم نمايش گذاشته شد.
 جمعه 17 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن