تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خدا توكل كند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برايش فراهم مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814294182




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش«جايگاه زبان فارسي در تمدن ايران و اسلام» در مادريد برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: همايش«جايگاه زبان فارسي در تمدن ايران و اسلام» در مادريد برگزار شد
گروه بين‌الملل: همايش«جايگاه زبان فارسي در تمدن ايران و اسلام» با همكاري رايزني فرهنگي ايران در اسپانيا و دانشگاه‌هاي «كمپلوتنسه»، «آليكانته»، «بارسلون»، «سالامانكا»، «سويا و آوتونوما» در اين كشور ديروز 14 آبان در سالن «گرادو»ي دانشكده زبان شناسي دانشگاه كمپلوتنسه مادريد برگزارشد.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، «سيد احمدرضا خضري» استاد دانشگاه تهران و رايزن فرهنگي ايران در اسپانيا با ارائه سخناني در اين همايش گفت: بي‌شك زبان فارسي سند هويت، كهن‌ترين و مهم‌ترين پشتوانه فرهنگي سرزمين دير پاي ايران و آثار ادبي اين زبان اعم از نظم و نثر از يك سو در شمار بهترين سرمايه‌هاي معنوي و از سوي ديگر زيباترين مظاهر هنري ايرانيان است.

وي تأكيد گفت: زبان فارسي علاوه بر اهميت آن به عنوان زبان رسمي كشور، معرف سيماي معنوي و عامل تفاهم جامعه متمدن و فرهنگي ايران با ديگر ملل و تمدن‌هاست و همواره مظهر دستاوردهاي فكري فرهيختگان آن مرز و بوم بوده است.

خضري تأكيدكرد: آثار باقي‌مانده به زبان فارسي، عصاره كشش‌ها و كوشش‌هاي فرهنگي پيشگامان و رهبران فكري در طي قرون و اعصار و معرف ميزان فعاليت و كوشش و جستجوي مداوم و مستمر فرزانگان ايران زمين براي دستيابي بر عمق و ژرفاي حقيقت به شمار مي‌رود و از رو است كه بسياري از پژوهشگران و متخصصان حوزه زبان‌شناسي، زبان و ادب فارسي را عاملي مهم براي حفظ و نگاهداشت جوهره معارف و آموزه‌هاي ارزشمند علمي، ديني، فكري، فرهنگي و اجتماعي در انديشه اصيل ايراني دانسته‌اند.

رايزن فرهنگي كشورمان در اسپانيا همچنين درباره اين همايش به خبرنگار ايكنا گفت: در اين همايش كه با هدف ارائه شناختي عميق‌تر نسبت به جايگاه زبان فارسي در تمدن ايران و اسلام طي دوره‌هاي مختلف تاريخي، بازشناسي چالش‌هاي فرا رو و در نهايت يافتن راهكارها و چاره‌انديشي براي رفع مشكلات موجود و توسعه و گسترش هر چه بيشتر زبان فارسي و عرضه محصولات پربار و سرشار آن به دوستاران اين زبان برگزار‌شد، شماري از صاحب‌نظران و استادان زبان فارسي كشور اسپانيا ضمن بررسي جايگاه و موقعيت زبان فارسي در دانشگاه‌هاي اين كشور، مشكلات خود را در زمينه آموزش اين زبان تبيين و پيشنهادهاي اجرائي ارائه كردند.

وي توضيح داد: در بخش نخست اين نشست علمي ابتدا پروفسور «خووان مارتوس» رييس بخش عرب و اسلام دانشگاه كمپلوتنسه به ارائه كلياتي درباره تاريخچه مطالعات ايراني و آموزش زبان فارسي در اين دانشگاه پرداخت و ضمن اشاره به تلاش‌هاي اين بخش درباره گسترش زبان فارسي در دانشگاه كمپلوتنسه، نقش نهادهاي فرهنگي را در اعتلاي هرچه بيشتر زبان فارسي و فرهنگ ايراني مؤثرخواند.

خضري تصريح‌كرد: مارتوس در بخشي از سخنان خود به بررسي جايگاه زبان فارسي و فرهنگ ايراني در تمدن ايراني و اسلامي پرداخت و اظهار اميدواري‌كرد كه با توسعه مطالعات زبان فارسي در دانشگاه‌هاي اسپانيا، زمينه براي توسعه هرچه بيشتر روابط فرهنگي و مناسبت‌هاي علمي دانشگاه‌هاي دو كشور ايران و اسپانيا مهيا شود تا از اين طريق دانشجويان و پژوهشگران و استادان دانشگاه‌هاي كشورش بتوانند بيش از پيش به اين مهم بپردازند.

رايزن فرهنگي ايران در اسپانيا يادآورشد: «سيد داوود صالحي» سفير ايران در مادريد نيز در اين نشست با ارائه سخناني درباره اهميت روابط فرهنگي ميان ملت‌ها و پيشينه روابط فرهنگي ميان دو كشور ايران و اسپانيا، ايجاد روابط سازنده و پايدار را مبتني بر شناختي دقيق و اصولي از فرهنگ‌ها دانست.

به گفته سيد محمدرضا خضري، در بخش دوم اين همايش نيز استادان زبان فارسي دانشگاه‌هاي اسپانيا به طرح ديدگاه‌ها و بيان نظرات خود در‌باره شيوه‌هاي تدريس زبان فارسي در اين دانشگاه‌ها پرداختند.
 چهارشنبه 15 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن