تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا را خالصانه ياد كنيد تا بهترين زندگى را داشته باشيد و با آن راه نجات و رستگارى را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816028518




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش«جايگاه زبان فارسي در تمدن ايران و اسلام» در مادريد برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: همايش«جايگاه زبان فارسي در تمدن ايران و اسلام» در مادريد برگزار شد
گروه بين‌الملل: همايش«جايگاه زبان فارسي در تمدن ايران و اسلام» با همكاري رايزني فرهنگي ايران در اسپانيا و دانشگاه‌هاي «كمپلوتنسه»، «آليكانته»، «بارسلون»، «سالامانكا»، «سويا و آوتونوما» در اين كشور ديروز 14 آبان در سالن «گرادو»ي دانشكده زبان شناسي دانشگاه كمپلوتنسه مادريد برگزارشد.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، «سيد احمدرضا خضري» استاد دانشگاه تهران و رايزن فرهنگي ايران در اسپانيا با ارائه سخناني در اين همايش گفت: بي‌شك زبان فارسي سند هويت، كهن‌ترين و مهم‌ترين پشتوانه فرهنگي سرزمين دير پاي ايران و آثار ادبي اين زبان اعم از نظم و نثر از يك سو در شمار بهترين سرمايه‌هاي معنوي و از سوي ديگر زيباترين مظاهر هنري ايرانيان است.

وي تأكيد گفت: زبان فارسي علاوه بر اهميت آن به عنوان زبان رسمي كشور، معرف سيماي معنوي و عامل تفاهم جامعه متمدن و فرهنگي ايران با ديگر ملل و تمدن‌هاست و همواره مظهر دستاوردهاي فكري فرهيختگان آن مرز و بوم بوده است.

خضري تأكيدكرد: آثار باقي‌مانده به زبان فارسي، عصاره كشش‌ها و كوشش‌هاي فرهنگي پيشگامان و رهبران فكري در طي قرون و اعصار و معرف ميزان فعاليت و كوشش و جستجوي مداوم و مستمر فرزانگان ايران زمين براي دستيابي بر عمق و ژرفاي حقيقت به شمار مي‌رود و از رو است كه بسياري از پژوهشگران و متخصصان حوزه زبان‌شناسي، زبان و ادب فارسي را عاملي مهم براي حفظ و نگاهداشت جوهره معارف و آموزه‌هاي ارزشمند علمي، ديني، فكري، فرهنگي و اجتماعي در انديشه اصيل ايراني دانسته‌اند.

رايزن فرهنگي كشورمان در اسپانيا همچنين درباره اين همايش به خبرنگار ايكنا گفت: در اين همايش كه با هدف ارائه شناختي عميق‌تر نسبت به جايگاه زبان فارسي در تمدن ايران و اسلام طي دوره‌هاي مختلف تاريخي، بازشناسي چالش‌هاي فرا رو و در نهايت يافتن راهكارها و چاره‌انديشي براي رفع مشكلات موجود و توسعه و گسترش هر چه بيشتر زبان فارسي و عرضه محصولات پربار و سرشار آن به دوستاران اين زبان برگزار‌شد، شماري از صاحب‌نظران و استادان زبان فارسي كشور اسپانيا ضمن بررسي جايگاه و موقعيت زبان فارسي در دانشگاه‌هاي اين كشور، مشكلات خود را در زمينه آموزش اين زبان تبيين و پيشنهادهاي اجرائي ارائه كردند.

وي توضيح داد: در بخش نخست اين نشست علمي ابتدا پروفسور «خووان مارتوس» رييس بخش عرب و اسلام دانشگاه كمپلوتنسه به ارائه كلياتي درباره تاريخچه مطالعات ايراني و آموزش زبان فارسي در اين دانشگاه پرداخت و ضمن اشاره به تلاش‌هاي اين بخش درباره گسترش زبان فارسي در دانشگاه كمپلوتنسه، نقش نهادهاي فرهنگي را در اعتلاي هرچه بيشتر زبان فارسي و فرهنگ ايراني مؤثرخواند.

خضري تصريح‌كرد: مارتوس در بخشي از سخنان خود به بررسي جايگاه زبان فارسي و فرهنگ ايراني در تمدن ايراني و اسلامي پرداخت و اظهار اميدواري‌كرد كه با توسعه مطالعات زبان فارسي در دانشگاه‌هاي اسپانيا، زمينه براي توسعه هرچه بيشتر روابط فرهنگي و مناسبت‌هاي علمي دانشگاه‌هاي دو كشور ايران و اسپانيا مهيا شود تا از اين طريق دانشجويان و پژوهشگران و استادان دانشگاه‌هاي كشورش بتوانند بيش از پيش به اين مهم بپردازند.

رايزن فرهنگي ايران در اسپانيا يادآورشد: «سيد داوود صالحي» سفير ايران در مادريد نيز در اين نشست با ارائه سخناني درباره اهميت روابط فرهنگي ميان ملت‌ها و پيشينه روابط فرهنگي ميان دو كشور ايران و اسپانيا، ايجاد روابط سازنده و پايدار را مبتني بر شناختي دقيق و اصولي از فرهنگ‌ها دانست.

به گفته سيد محمدرضا خضري، در بخش دوم اين همايش نيز استادان زبان فارسي دانشگاه‌هاي اسپانيا به طرح ديدگاه‌ها و بيان نظرات خود در‌باره شيوه‌هاي تدريس زبان فارسي در اين دانشگاه‌ها پرداختند.
 چهارشنبه 15 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن