تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که خدا را، آنگونه که سزاوار اوست، بندگى کند، خداوند بیش از آرزوها و کفایتش ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812819622




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

متكي در پاسخ به نماينده سمنان: دستگاه ديپلماسي با اقدام نمايندگان اردن برخورد كرده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: متكي در پاسخ به نماينده سمنان: دستگاه ديپلماسي با اقدام نمايندگان اردن برخورد كرده است
خبرگزاري فارس: وزير خارجه در خصوص اقدامات دستگاه ديپلماسي كشورمان نسبت به صدور بيانيه 12 تن از نمايندگان اردن عليه ايران، گفت: دستگاه ديپلماسي با اين موضوع برخورد اساسي، منطقي و اصولي كرده و نتيجه‌اش را به طور نسبي گرفته است .


به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاري فارس، منوچهر متكي وزير امور خارجه كشورمان امروز چهارشنبه براي پاسخ به سوال مصطفي كواكبيان نماينده سمنان در خصوص اقدامات دستگاه ديپلماسي كشورمان نسبت به صدور بيانيه توسط 12 تن از نمايندگان اردن عليه جمهوري اسلامي ايران در صحن علني مجلس حاضر شد ولي توضيحات وي نماينده سوال كننده را قانع نكرد.
با قانع نشدن كواكبيان از توضيحات وزير امور خارجه به اين سوال جهت بررسي بيشتر به كميسيون مربوطه ارجاع شد.
متكي در پاسخ به سوال كواكبيان كه پيرامون اقدامات دستگاه ديپلماسي در خصوص سياست‌هاي اردن و اقدامي كه از سوي برخي نمايندگان مجلس اردن براي شركت در يك جلسه گروهك منافقين در پاريس صورت گرفته است، گفت: سابقه عملكرد دولت اردن را در دوران جنگ تحميلي رژيم سابق عراق بر عليه كشورمان و در دوران حكومت ملك حسين در اردن شاهد بوديم. حضور وي در كنار صدام عليه ملت ما، همواره به عنوان يكي از برخوردهاي جدي دولت و دستگاه ديپلماسي كشور با اردن بوده است.
وي با بيان اينكه مناسبات اردن بعد از جنگ در سطح دولتي تا حدودي تغيير كرد اما در دو سطح ديگر كماكان برخوردهاي نامناسب نسبت به ايران وجود داشته است كه يكي از آنها سوال مورد اشاره آقاي كواكبيان است، افزود: دستگاه ديپلماسي كشورمان ساعاتي بعد از اطلاع از اين اقدام، سفير اردن را به وزارت خارجه احضار كرد و ضمن اعتراض شديد خواستار پاسخ دولت اردن به اين مساله شد.
وزير امور خارجه تصريح كرد: به فاصله كوتاهي نماينده جمهوري اسلامي در امان به وزارت خارجه اردن دعوت و در آنجا اعلام شد دولت اردن گروه منافقين را يك گروهك تروريسم مي‌داند و به لحاظ رسمي هيچ حمايتي از آنها نمي‌كند و اقدام نماينده و مجلسشان هم اقدامي شخصي بوده كه مورد تاييد دولت نيست.
وي ادامه داد: رئيس مجلس اردن در يك موضع‌گيري اعلام كرد كه مجلس اردن چنين اقدامي را تائيد نمي‌كند و اين حركت شخصي بوده است.
متكي اظهار داشت: حاصل اقدامات ديپلماسي اين بود كه روزنامه‌هاي مستقل اردن اين برخورد را برخورد نادرستي قلمداد كردند و رئيس مجلس اردن هم اقدام به موضع‌گيري كرد.
وي افزود: در اين ارتباط همچنين وزير امور خارجه اردن در اجلاس غيرمتعهدها به تهران آمد و در يك ملاقات جداگانه اعلام كرد ما تحت هيچ شرايط اين گروه را به رسميت نمي شناسيم.
وزير امور خارجه گفت: خانمي كه در اين قضيه آتش بيار معركه بود در انتخابات اخير هيات رئيسه مجلس اردن موفق نشد كرسي نيابت مجلس اردن را داشته باشد.
وي تاكيد كرد: مجموعه پيگيري‌هاي صورت گرفته با اعلام مواضع رسمي اردن در اين مساله گوياي توفيق ديپلماسي كشورمان است.
وي در ادامه سخنان خود در خصوص موضوع منافقين در عراق گفت: در موضوع حضور منافقين در عراق، آمريكايي‌ها و رژيم صدام آنها را در عراق به خاطر مزدوري و خيانتي كه به ملت ايران مي‌كردند مكان داده و امكانات در اختيارشان قرار دادند و ما مي‌بايست بعد از سقوط رژيم فاسد صدام در مناسبات جديد پيگيري كنيم كه بساط آنها در عراق جمع شود.
متكي گفت: با توجه به وضعي كه همين روزها يكي از حادترين بحث‌هاي بين عراق و آمريكا (توافقنامه امنيتي) در جريان است، آنچه كه به ديپلماسي ايران برمي‌گشت اين بود كه مسئولين عراقي را متقاعد بكند كه اين كار كار نادرستي است كه آنها هم قبول داشتند.
وزير خارجه ادامه داد: خوشبختانه در حوزه دولت و مجلس عراق، اين به مصوبه تبديل شد.
متكي اظهار داشت: هوشيار زيباري وزير خارجه عراق در اجلاس غيرمتعهدها در تهران در ملاقاتي كه با من داشت اعلام كرد كه ما با آمريكايي‌ها نهايي كرديم كه اين پادگان (اردوگاه اشرف ) در اختيار عراق قرار گيرد. اين اردوگاه پيش از اين در اختيار نيروهاي چند مليتي بود.
وي افزود: اميدوارم به زودي اين موضوع عملياتي شود و دولت عراق در تلاش براي اجراي اين تصميم است.
متكي تاكيد كرد كه اقدامي از سوي يك كشوري صورت گرفته و دستگاه ديپلماسي اين اقدام را سريع بررسي و سريع به آن پاسخ داده است.
وي افزود: اين موضوع در يك دوره 5 ماهه به طور مستمر در دستور كار ديپلماسي براي پيگيري بوده و به نتيجه هم رسيده به طوري كه در افكار عمومي اردن، صحن مجلس اردن اينكه يك كسي به عنوان تابلوي نايب رئيس كه چهره‌اي ضد ايراني است، در آنجا راي نياورد، ناشي از اقدام ديپلماسي كشور ما است.
وزير امور خارجه كشور اظهار داشت: دستگاه ديپلماسي ايران، اردن را از جايگاه كشيدن گلوله خمپاره انداز يا تسليحات ديگر در كنار صدام به اين مرحله رسانده است.
وي گفت: اينكه اردن در 5 ماه گذشته تصحيح موضع مي‌كند و در عراق، ‌آمريكا گام به گام در مسايل داخلي عراق عقب‌نشيني مي‌كند نشان دهنده مواضع به حق و درست و اقتدار و قدرت ايران است.
متكي اظهار داشت: امروز جمهوري اسلامي ايران نسبت به گذشته از جايگاه قوي‌تري برخوردار است و ما فكر مي‌كنيم در دو مقطع سياست‌هاي نادرست آمريكا خصوصا در رابطه با خاورميانه و جمهوري اسلامي ايران موجب شكستش شده است كه يكي مربوط به سال 1359 و ديگري در سال 1387 است كه تمام نشده است. سياست‌هاي 8 ساله جمهوري‌خواهان در آمريكا از جمله اين سياست‌ها، شكست خورده است.
وزير امور خارجه تصريح كرد: قدرت و عظمت جمهوري اسلامي ايران و ملت ايران را در حال حاضر در منطقه و در سطح بين‌المللي حتما قوي‌تر و اثرگذارتر مي‌دانيم.
وي در پايان تاكيد كرد: دستگاه ديپلماسي با اين آلودگي برخورد اساسي،‌ منطقي و اصولي كرده و نتيجه‌اش را به طور نسبي گرفته است.
انتهاي پيام/
 چهارشنبه 15 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن