تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند خير بنده اى را بخواهد، واعظى از درون او برايش قرار مى دهد كه او را به ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815442318




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيماران خاص به مراقبت هاي ويژه نياز دارند


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: بيماران خاص به مراقبت هاي ويژه نياز دارند
بيماران خاص به دليل نوع بيماريشان بايد تحت مراقبت هاي ويژه قرار گيرند. در همين راستا حمايت همه جانبه به ويژه در امور درمان و داروهاي آن ها امري ضروري است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي امور درمان بيماري هاي تالاسمي، هموفيلي، نارسايي مزمن كليوي تحت دياليز را به عنوان بيماري هاي خاص حمايت مي كند.

با توجه به مشكلات خاص اين بيماران لازم است كه مسئولان حمايت هاي بيشتري از آن ها داشته باشند.

يك بيمار تالاسمي گفت: متأسفانه در شهرستان هاي كوچك و دور افتاده، مراكز درماني مجهزي براي بيماران تالاسمي وجود ندارد.

وي افزود: ساكن شهر قاضي هستم اما به دليل اين كه در آن جا مركز درماني مجهزي وجود ندارد، مجبورم براي تزريق خون ساعت ها راه طي كنم و به بجنورد بيايم كه متأسفانه بايد هزينه هاي زيادي را علاوه بر درمان متقبل شوم.

وي اظهار كرد: سال هاست كه اين وضعيت را تحمل مي كنم به طوري كه اين مشكل برايم عادي شده اما به دليل هزينه هاي زياد درماني نياز است حمايت هاي بيشتري از اين قشر صورت گيرد.

يك بيمار هموفيلي گفت: با اين كه بيماران خاص تحت پوشش بيمه هستند، اما گاهي اوقات به دليل نبود دارو در داروخانه ها در نهايت مجبور مي شويم داروها را به صورت آزاد تهيه كنيم كه بسيار هزينه بر است.

وي اظهار داشت: داروهاي مورد نياز بايد هميشه در دسترس بيماران خاص باشد زيرا تهيه دارو به قيمت آزاد براي اقشار كم درآمد و محروم بسيار مشكل است.

يكي از شهروندان گفت: برخي از داروهاي مورد نياز بيماران سرطاني تحت پوشش بيمه نيست و اين بيماران براي تأمين داروهاي خود با مشكل مواجه هستند و علاوه بر تأمين داروي آزاد بايد هزينه هاي شيمي درماني، راديو تراپي، جراحي و ... را نيز بپردازند.

مدير كل بيمه خدمات درماني تعداد بيماران خاص شناسايي شده در استان را 370 نفر ذكر كرد و گفت: از اين تعداد 258 نفر تحت پوشش بيمه خدمات درماني هستند.

دكتر علي آرميده گفت: به تمامي بيماران خاص علاوه بر نوع بيمه اي كه دارند از سوي سازمان بيمه خدمات درماني كارت هوشمند بيماران خاص اعطا شده است كه با ارائه آن از پرداخت هزينه هاي تشخيصي درماني معاف مي شوند.

وي تصريح كرد: در حال حاضر تنها بيماران ام اس بايد 10 درصد هزينه هاي خود را پرداخت كنند.

وي افزود: اداره كل بيمه خدمات درماني به منظور ارائه خدمات تشخيصي، درماني به بيماران خاص ساليانه به طور ميانگين 4 ميليون و 500 هزار ريال هزينه پرداخت مي كند. وي بيماران خاص را شامل تالاسمي، هموفيلي، دياليزي، پيوند كليه و ام اس ذكر كرد.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي هم اظهار داشت: تمام بيماران خاص زير پوشش انجمن بيماران خاص استان هستند.

دكتر شاهين فر اضافه كرد: در حال حاضر بيماران تالاسمي و هموفيلي تمام خدمات دارويي، درماني و بستري را به صورت رايگان از بيمارستان امام رضا(ع) دريافت مي كنند.

وي گفت: تنها بيماران ام اس 90 درصد از هزينه دارويي خود را از طريق انجمن بيماران خاص دريافت مي كنند.وي اضافه كرد: بيماران خاصي كه از راه دور براي درمان مراجعه مي كنند، با صدور معرفي نامه به استانداري و بانك ها براي دريافت تسهيلات قرض الحسنه، تحويل كوپن بنزين و ... معرفي مي شوند.
 سه شنبه 14 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 183]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن