تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رمضان ماه خدا و شعبان ماه رسول خدا و رجب ماه من است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805200766




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزارت كشوردر انتظار وزير جديد راي مثبت نمايندگان مجلس به استيضاح كردان


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: وزارت كشوردر انتظار وزير جديد راي مثبت نمايندگان مجلس به استيضاح كردان
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با راي قاطع خود به استيضاح كردان، وي را از مسئوليت وزارت كشور بركنار كردند.
به گزارش خبرنگار امور مجلس كيهان در نشست علني ديروز مجلس كه حدود 5ساعت به طول انجاميد طرح استيضاح وزير كشور مورد بررسي قرار گرفت و هشت نماينده در موافقت با استيضاح به ايراد سخن پرداختند. اين در حالي بود كه هيچ نماينده اي در مخالفت با استيضاح كردان پشت تريبون نرفت و فقط كردان هنگام دفاعياتش مدعي شد كه برخي نمايندگان از جمله دلخوش، شريعتي و آليا مي خواستند در دفاع از او سخن بگويند كه وي از آنها خواسته اين كار را نكنند.
بهرحال پس از سخنان موافقان استيضاح كه عمدتا به عدم صداقت كردان مربوط مي شد وي ساعتي از خود دفاع كرد و در نهايت راي گيري با ورقه انجام شد كه از مجموع 247راي ريخته شده به گلدانها، استيضاح كردان با 188راي سفيد (موافق) 14راي زرد (ممتنع) و 45 راي كبود (مخالف) تصويب شد و به اين ترتيب وي از سمت تصدي وزارت كشور بركنار شد.
در ابتداي جلسه چه گذشت؟
اين گزارش حاكي است در ابتداي جلسه رئيس مجلس با اشاره به اصل 89 قانون اساسي تاكيد كرد استيضاح وزير كشور قانوني است.
لاريجاني كه اين مطلب را در پاسخ به شبهه غيرقانوني بودن استيضاح كردان مي گفت افزود: طبق اصل 89 قانون اساسي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مي توانند در مواردي كه لازم مي دانند هيات وزيران يا هر يك از وزرا را استيضاح كنند.
وي اضافه كرد استيضاح وقتي قابل طرح در مجلس است كه با امضاي حداقل 10نفر از نمايندگان به مجلس تقديم شود.
اگر مجلس مقتضي بداند اعلام راي عدم اعتماد خواهد كرد و اگر مجلس راي اعتماد نداد هيات وزيران يا وزير مورد استيضاح عزل مي شود.
رئيس مجلس در ادامه تصريح كرد؛ استيضاح مطابق نص قانون اساسي و آئين نامه قانوني است و حق نمايندگان است و مي تواند راجع به مسايل مختلف اعم از كارآمدي و مشروعيت و هر چيز ديگري باشد كه مربوط به آن وزير يا وزارت خانه است لاريجاني تاكيد كرد من هيچ اشكال قانوني براي استيضاح نمي بينم.
سخنان موافقان استيضاح مطهري اولين ناطق
در ادامه موافقان استيضاح در يك فرصت حدود دوساعته به ايراد دلايل استيضاح پرداختند. نخستين موافق استيضاح، علي مطهري نماينده تهران بود.
وي در ابتدا گفت: بين استيضاح كنندگان و آقاي كردان هيچ سابقه دشمني و كينه اي وجود ندارد. برخي از افرادي كه متن استيضاح را امضاء كردند از دوستان نزديك آقاي كردان هستند.
مطهري كه طراح اصلي استيضاح كردان بود در ادامه خاطرنشان كرد: بعد از راي اعتماد مجلس به كردان من مخالف بودم كه بحث مدرك ايشان دنبال شود و معتقد بودم كردان از نظر قانوني وزير است و بهتر است اين موضوع دنبال نشود اما بعدها صلاح ديده شد كه موضوع پيگيري شود و احساس شد مجلس فريب خورده و اغوا شده است و زماني كه كميسيون آموزش مجلس در رابطه با مدرك كردان گزارش داد مسئله عوض شد و ديگر نمي شد ما سكوت كنيم. به همين دليل 3 تز استعفا، عزل و استيضاح را مطرح كرديم و اميدوار بوديم كار به اينجا كشيده نشود و خود من ملاقاتي طولاني با رئيس جمهور داشتم و وي توصيه كرد كه با كردان نيز جلسه اي برگزار شود اما كردان گفت به دليل اينكه اين موضوع رسانه اي شده ملاقات نمي كند و به عبارت ديگر ما همه راه ها را براي اتمام حجت طي كرديم تا كار به استيضاح كشيده نشود.
وي با بيان اينكه در رابطه با استيضاح وزير كشور دو مغالطه مطرح شده گفت: يك مغالطه اين است كه مطرح شده نمايندگان با علم به اين مسائل به كردان راي اعتماد داده اند و موضوعات استيضاح چيز جديدي نيست. نمايندگان در جلسه راي اعتماد به اين موضوعات يقين نداشته اند و امروز مسئله طور ديگري است و خود كردان اعتراف كرده كه مدركش جعلي است.
مطهري تاكيد كرد: همچنين مي گويند موضوع قلابي بودن مدرك مسئله مهمي نيست چون مدرك قلابي زياد است، در حالي كه اين هم اظهارنظر درستي نيست چون هركس كه مدرك قلابي دارد با او نيز بايد برخورد شود ضمن اينكه بحث ما و كردان مسئله مدرك نيست بلكه مسئله عدم صداقت است و خطاي بزرگي صورت گرفته و اين خطا براي عزل كافي است.
عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي استيضاح كردان را از سردرد دانست و تاكيد كرد: نگاه مسئولان دولتي به مجلس نادرست است و برخي فكر مي كنند نماينده استقلال راي ندارد و حتي به من مي گفتند خيال نكن كه نمايندگان پشت سر تو هستند بلكه با يك قول سفر 8 تا 8 تا امضاهاي خود را پس مي گيرند و حتي من شك كردم و سوال كردم اما خوشبختانه حتي يك نفر هم امضاي خود را پس نگرفت و به اعتقاد من تصور دولت از نمايندگان تصوري عجيب و غريب است. در مسئله توضيح چك پولها هم به همين صورت فكر مي كردند با چك ها راي نمايندگان عوض مي شود در حالي كه تجربه من در مجلس هشتم نشان مي دهد نمايندگان اين دوره در مسائل مهم استقلال راي دارند.
مطهري ادامه داد: نگاه دولت به مجلس بايد عوض شود و در قضيه چك پول ها نيز درست است با يك نفر برخورد شد اما كسي كه دستور اين كار را داده بايد مجازات شود.
نكونام: چه عيبي داشت مي گفتي فوق ديپلم دارم؟
حجت الاسلام ابراهيم نكونام نماينده گلپايگان دومين موافق استيضاح كردان با انتقاد از وي به جهت عدم صداقت در جلسه راي اعتماد گفت: چه ايرادي داشت كه همان روز آقاي كردان مي فرمودند تحصيلات عاليه ندارم و با وصف نداشتن مدارك عاليه خود را در انتخاب مجلس گذاردم ولي ايشان مدركي را كه بعداً خود بر جعلي بودن آن اذعان كردند روي دست بلند كردند و اظهار داشتند در گرفتن آن مدرك از شخص ثالثي فريب خورده اند ايشان مدرك خود را به تماشاي نمايندگان گذاشته و فرمودند اگر مدرك فوق ليسانس را نمايندگان مي خواستند آن را با خود مي آوردم. اين همان مطلبي است كه نمي بايد گفته مي شد. ما نمي خواستيم معادله مجهول و عدم صداقت و راستي باشد.
وي افزود: در زماني كه حتي شوراهاي اسلامي شهرهاي كوچك موظف اند به حكم قانون شهردار با مدرك حداقل كارشناسي معرفي نمايند و يا فرمانداران و بخشداران داراي چنين مدركي باشند وزير كشور زيبنده اش نيست كه بصورت غيرواقع خود را واجد اين مدارك معرفي نمايد. وزير كشور الگو و راهنماي استانداران، فرمانداران و بخشداران است و آنها بايد از او الگو بگيرند و ارائه طريق بخواهند.
روح الله عباسپور سومين موافق
روح الله جاني عباسپور نماينده آوج و بوئين زهرا در مجلس به عنوان سومين موافق استيضاح به موارد عدم صداقت كردان اشاره كرد و گفت: در جلسه اي با حضور شش نفر از نمايندگان محترم آيت الله فاكر، حجت الاسلام والمسلمين حسينيان، دكتر توكلي و حجت الاسلام نكونام و دكتر زاكاني و فدايي در كميسيون اصل90 در تاريخ دوشنبه 87.4.5 از آقاي كردان پرسيده شد مدرك دكتراي خود را چگونه گرفتيد؟ پاسخ وي اين بود يكنفر كه آموزشگاه زبان دارد به من مراجعه كرد و گفت اگر كتاب و جزوه اي داري به من بدهيد كه از دانشگاه آكسفورد دكتراي افتخاري مي گيرم. من هم كتابي درباره تعليم و تربيت در اسلام داشتم دادم و او براي من مدرك را آورد. يكي از نمايندگان در آن جلسه به ايشان مي گويد شما قبلاً به من گفته بوديد دو ممتحن از خارج آمدند و از من امتحان گرفتند و من از رساله خودم دفاع كردم من از شما پرسيدم شما كه زبان نمي دانيد چگونه دفاع كرديد، گفتيد مترجم گرفتم.
آقاي كردان در قبال اين يادآوري صراحتا گفتيد خلاف گفتم. حقيقت اين است كه حالا مي گويم شش نفر شهادت مي دهند. يعني خود جناب آقاي كردان در همين جلسه اذعان مي كنند كه من قبلا به شما دروغ گفتم و حق مطلب اين است كه الان خدمت شما عرض مي كنم. و اين اقرار به دروغ است.
دستغيب: چه كساني
استيضاح را خط دادند؟
علي اصغر دستغيب نماينده شيراز موافق بعدي استيضاح گفت: رأي به استيضاح رأي به صداقت، اعتماد و امانت داري است.
وي افزود: برخي تلاش دارند اصرار كنند كه شخص يا اشخاصي استيضاح را خط مي دهند اين كاملا درست است و وجود دارد. جمع بسياري از اساتيد دانشگاه، دانشجويان و طلاب علوم ديني، فضلاي حوزه كه نخبگان جامعه ما هستند از ابتدا پيگير اين قضيه بودند.
عثماني: اگر كردان استعفا مي داد نيازي به استيضاح نبود
محمد قسيم عثماني نماينده بوكان، ديگر موافق استيضاح گفت: اگر آقاي كردان استعفا مي داد نيازي به اين همه هزينه نبود.
وي با بيان اينكه ما خدمات شايسته دولت نهم را تأييد مي كنيم افزود: ما به صداقت رياست جمهور معتقديم و اكثريت همكاران شان را صادق مي پنداريم ولي وجود آقاي كردان در جمع كابينه دولت كليت كابينه را زير سؤال برده است. شكي نيست كه از ادامه حضور ايشان بعد از نظام، مجلس و نمايندگان كه بيشترين لطمه را ديده اند شخص رياست جمهور متضرر خواهند شد و زيان رفتن ايشان به مراتب كمتر از زيان و آسيب ادامه كار ايشان است.
كرمي راد پنجمين موافق استيضاح
محمد كرمي راد نماينده كرمانشاه به عنوان پنجمين موافق استيضاح كردان گفت: بنده به عنوان يك اصولگرا در مورد استيضاح امروز اعتقاد دارم كه اين استيضاح نه سياسي و نه چيزي است كه از پشت پرده آن را هدايت كرده باشند رأي قبلي ما به آقاي كردان رأي اعتماد به دولت اصولگرا بود و بهيچوجه قرار نيست كه استيضاح كنندگان به جز به مسأله عدم صداقت به موارد ديگري بپردازند.
وي سپس به سوابق مدارك تحصيلي كردان اشاره كرد و افزود: در سال 79 در احكام استخدامي در جلوي مدرك تحصيلي ايشان اسمي از هيچ نوع مدركي وجود ندارد ولي 13 ماه بعد مدرك تحصيلي دكترا مي شود!
سوءاستفاده قنبري
از جلسه استيضاح
داريوش قنبري نماينده دوم خردادي ايلام به بهانه موافقت با استيضاح به دولت نهم و شخص رئيس جمهور حمله كرد.
البته اكثر نمايندگان مجلس با اين اظهارات قنبري مخالفت كردند ولي او بي توجه به اين مخالفت ها حتي متدينين را نيز زير سؤال برد و مقدس مآب ناميد.
موافقت مستند نوباوه
با استيضاح
بيژن نوباوه نماينده تهران هفتمين موافق استيضاح كردان بود كه با ارائه مداركي مستند به مخالفت با كردان پرداخت.
نوباوه كه سخنانش با استقبال حاضران روبرو شد خطاب به كردان گفت: شما هنوز هم در مورد مدرك تقلبي دكترا صحبت مي كنيد. همه مدارك صادره از صدا و سيما و احكام صادره از تاريخ 81.1.2 مبني بر تغيير وضعيت شما به دكترا و ميزان افزايش حقوق شما تا سال 87 باقيست و اگر شما از وزارت نفت حقوق نگرفته ايد حق داريد چون آنجا بيشتر مي گرفتيد. اگر بخواهيد مدارك خود را ارائه دهيد چه چيزي داريد.
نماينده تهران گفت: شما نزديكترين دوست آقاي لاريجاني بوديد و سال ها به ايشان دروغ گفتيد و ايشان نمي دانستند مدرك تحصيلي شما چيست.
نوباوه تأكيد كرد: آخرين مدرك تحصيلي كه از شما در صدا و سيما وجود دارد فوق ديپلم است و از تاريخ 56.7.7 لغايت 57.6.31 در سال اول و از تاريخ 57.7.1 لغايت
58.6.31 در سال دوم مردود و مجدداً از تاريخ 58.7.1 لغايت
59.6.31 در سال دوم در دانشسراي راهنمايي ساري فارغ التحصيل شديد.
عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: مگر كسي از شما مدرك خواست شايد موفق ترين وزراي كابينه دولت هاي قبلي در زمان آقاي موسوي ديپلمه بودند شما آمديد رزومه داديد و زندگينامه نوشتيد. وي افزود: الان سؤال من از شما اين است كه مدرك دكتراي شما جعلي بود، شما كجا صحبت از ليسانس و فوق ليسانس مي كنيد شما كه ليسانس و فوق ليسانس نداريد.
نوباوه در ادامه بيان داشت: آيا در همه آن مراتب و پست هايي كه اعلام كرديد خدمت به نظام كرديد، احراز شرايط شما و شرايط علمي شما صورت گرفته است؟
وي با بيان اينكه شما الان هم مطالب خلاف واقع بيان مي كنيد اظهار داشت: برخي از اين اسناد همراه من است به عنوان مثال در يكي از اسناد اعلام كرده ايد كه از من براي عضويت هيئت علمي دانشگاه آزاد تقاضا شده است در حالي كه نامه رسمي دانشگاه نشان مي دهد كه شما اين تقاضا را از دانشگاه آزاد كرديد.
اينجا هم دروغ مي گوييد.
نوباوه تأكيد كرد: آرزو مي كردم شما اينجا اعلام مي كرديد كه اشتباه كرديد و از ملت عذرخواهي مي كرديد تا در اينجا بخشي از آبروي نظام برمي گشت.
وي افزود: اگر شما نگران مملكت هستيد كه امروز مورد تهاجم دشمنان قرار گرفته است اين نگرانيتان را با استعفا جبران مي كرديد چرا اين كار را نكرديد؟
هدايت خواه آخرين موافق
ستار هدايت خواه نماينده بويراحمد و دنا آخرين موافق استيضاح كردان بود. وي در بخشي از اظهاراتش، نوار سخنان كردان در جلسه راي اعتماد مبني بر اينكه «اگر مي دانستم فوق ليسانس مرا مي خواهيد مي آوردم» پخش كرد. اين اقدام هدايت خواه در نوع خود جالب و بي نظير به نظر مي رسيد. هدايت خواه همچنين بر عدم صداقت كردان تأكيد كرد و در عين حال تصريح نمود كه از حاميان دولت نهم و شخص دكتر احمدي نژاد بوده است.
كردان: تصميم مجلس
برايم شيرين است
علي كردان وزير سابق كشور در جلسه استيضاح خود در دو نوبت به دفاع از خويش پرداخت.
وي ابتدا اعلام كرد كه خودش از اعضاي دولت خواسته در جلسه استيضاح حضور نيابند.
كردان در ادامه خاطرنشان كرد: خداوندا تو شاهد باش كه در 30 سال خدمت، لحظه اي از هيچ تلاشي براي كارآمدي دستگاه هاي اجرايي كوتاهي نكردم و روزانه بيش از 16 ساعت از وقتم را براي اعتلاي اين نظام مصروف كردم و در طول اين مدت، در مسئوليت به چيزي جز تلاش دلسوزانه، مجاهدت خاموش و عمل خيرخواهانه، به چيزي جز خدمت نينديشيدم.
وي سپس به عملكرد سه ماهه اش در وزارت كشور اشاره كرد كه با اعتراض نمايندگان مواجه شد.
نمايندگان معتقد بودند كردان در موضوع استيضاح بايد صحبت كند.
بعد از اين كردان اظهار داشت: آنها كه حقير را متهم به جعل كردند حسابشان را به روز دادگستري الهي واگذار مي كنم و حق دادخواهي را براي خود محفوظ مي دانم.
كردان با اشاره به نامه خود به رئيس جمهور درباره مدرك دكترا، گفت: من واژه جعل را در نامه به رئيس جمهور به كار نبردم.
وي با اشاره به استفسار خود از دستگاه قضايي براي اعلام آخرين نتايج پيگرد فرد جعل كننده مدرك، گفت: از دستگاه قضايي استفسار كردم كه نتيجه رسيدگي را بگوئيد؛ پاسخ دادند كه به موجب تحقيقات و بازجويي، مدرك مذكور صرفا جنبه افتخاري داشته بنابر اين عنوان جرم مذكور در قانون مطرح است و بحث جعل مطرح نيست. لذا متهم مذكور براي اعطاي مدرك مذكور مثل مدرك هاوايي تحت تعقيب است و نتيجه نهايي اعلام مي شود.
وزير كشور ادامه داد: تاكيد مي كنم كه بررسي هاي بعمل آمده پس از آراي اعتماد به روشني نشان مي دهد كه در طول خدمت در صدا و سيما هيچ گونه وجهي براي دكترا دريافت نكردم، در مورد جلسه اي كه به آن اشاره شد، در آن جلسه گفتم فكر مي كردم چنين چيزي است ولي بعدا بررسي كردم ديدم صحت ندارد.
وي افزود: هفته گذشته آقاي رازيني در دفتر من حضور يافته بود، معاون اداري مالي صدا و سيما زنگ زد به دفتر من، عرض كردم جلسه اي داريم و اگر كار شما فوري نيست بعد از اين جلسه با شما تماس بگيرم، ايشان گفت كاري فوق العاده فوري دارم، آقاي رازيني هم در اتاق من نشسته بود، معاون اداري مالي صدا و سيما اعلام كرد كه ما پرونده شما را بررسي كرديم و كارشناسان متعددي را پاي اين پرونده گمارديم و ديديم كه شما هيچ گونه دريافتي بابت اين مدرك نداشتيد؛ هرگز اينحانب از مدركي به جز دكتراي افتخاري سخني به ميان آوردم؟ مدرك دكتراي افتخاري هم چيزي است كه بدون تشريفات مرسوم به خيلي ها ميدهند و خيلي ها هم دارند، ضمن اينكه اين مدرك در قانون استخدامي هم ارزشي ندارد.
وزير كشور در مورد خود اظهار داشت:علي كردان از اين مراكز تنها مدرك افتخاري گرفته و مديركل منابع انساني را از هرگونه اعمال آن در سوابق اداري و مالي ممنوع كرده؛ من وقتي به وزارت كار رفتم، حتي 100 هزار تومان از حقوقم كم شد و در وزارت نفت يك ريال حقوق دريافت نكردم كه دوستان احساس نكنند از مزاياي رانت استفاده كرده باشم و شبهه اي براي نمايندگان اصيل مجلس به وجود نيايد
كردان گفت: امروز هم اگر مرا براي تدريس در دانشگاهي دعوت كنند، اگر لياقتش را داشته باشم و صلاحيت علمي ام مورد تأئيد باشد، اين كار را مي كنم؛ همانطور كه در كنفرانس هاي داخلي وخارجي به ارائه مقالات پرداختم.
وي افزود: براساس مصوبه شوراي انقلاب،كساني كه داراي 3 سال سابقه قضاوت قضايي هستند، در حكم ليسانس تلقي مي شوند كه بسياري از دوستان از اين مزايا استفاده كرده اند و در مورد فوق ليسانس هم گزارش در مجلس ارائه شده است.
علي كردان وزير كشور در ادامه اظهارات خود در جلسه استيضاح مجلس گفت: اين روزها مجلس برآمده از الله اكبر ملت ايران و عصاره فضائل ملت مورد ستم قرار گرفته. بايد به خدا پناه برد.
وي افزود: دولت و مجلس محترم آن اندازه از حرمت و كرامت بهره مندند كه حركت هتاكانه و رسوايي چك 5 ميليوني ياراي خدشه دار كردن آن را ندارد و من دست سيلي زننده اي كه بر گوش نابخردي نواخته شده را مي بوسم.
كردان در ادامه خطاب به فرزندان و همسرش افزود: شما عليرغم همه تصورهاي نادرست، ساده ترين زندگي را همراه شديد و در سايتي عكس مقايسه من با حيوانات را آورديد و گريستيد؛ از شما عذرخواهي مي كنم. عذر مي خواهم كه در روز تولد هيچ كدامتان نتوانستم به دليل حضور در ماموريت هاي نظام حاضر باشم.
كردان خطاب به فرزندانش گفت: مرتضي جان! از اينكه به خاطر من رنج ها را تحمل كردي، افتخار مي كنم. فاطمه، محدثه و مائده! از اينكه روزها مجبور به مهاجرت به شهرستان شديد تا از هجمه ها درامان باشيد، نگران نباشيد اينك مي دانم نخستين بار نيست آخرين بار هم نيست.
وي همچنين خطاب به همسرش گفت: مي دانم دلت پر درد است، مگر هر سال براي شهداي كربلا در منزل مراسم عزاداري برپا نكردي؟ از اينكه در بستر بيماري سخت گرفتار آمده اي، از تو پوزش مي طلبم و از اينكه در انجام وظايف بيمارداري كوتاهي كردم، پوزش مي طلبم.
وزير كشور تصريح كرد: از اينكه عده اي از سر دلسوزي، ناخواسته از مسير انصاف خارج شدند و تحت تاثير جنگ رواني استكبار از اينجانب حقي را تضييع كردند، درمي گذرم.
كردان در واكنش به تكذيبيه ستاد كل نيروهاي مسلح درباره اظهاراتش مبني بر دريافت سمت جانشيني فرمانده كل قوا در نيروي انتظامي گفت:اگر آقاي فيروزآبادي تكذيبيه را تاييد كند، فردا نوار ضبط شده صحبت با ايشان را پخش مي كنم.
كردان اظهار داشت: من صداي آقاي فيروزآبادي را روزي كه با هم صحبت مي كرديم با موبايل ضبط كردم و اگر ايشان كه الان صداي من را مي شنود، نظرشان را تكذيب نكند، مشروح مذاكرات را پخش مي كنم. من آقاي فيروزآبادي را برادري متدين، انقلابي و مورد وثوق رهبري و انقلاب مي دانم كه در جلسات خصوصي همان حرفي را مي زند كه در جلسات عمومي مي گويد.
علي كردان در آخرين دفاعيات خود در جلسه علني امروز مجلس براي استيضاح وي اظهار داشت: تصميم نمايندگان ملت هر چه باشد، براي من شيرين است و گلايه اي از دوستان ندارم و براي بنده كار در نظام در هر رده فرقي ندارد و مهم نيست كه در مقام وزارت كشور يا يك جاروكش ساده باشم.
وزير كشور كه در پاسخ به اظهارات بيژن نوباوه نماينده تهران و ستار هدايت خواه نماينده بويراحمد و دنا به عنوان موافقان استيضاح وي سخن مي گفت، افزود: آنچه در خصوص جعل مدرك بنده مطرح شد، سند رسمي رسيدگي دستگاه قضايي به اين مسئله را تقديم رئيس مجلس كردم و در خصوص دريافت حقوق بنده بر مبناي مدرك دكترا نيز، عين نظريه معاون سازمان صدا و سيما را ارائه كردم.
كردان ادامه داد: در خصوص دريافت حقوق بنده حتي يادداشت مديركل وقت منابع انساني صدا و سيما كه از وكلاي پايه يك دادگستري است به جناب آقاي دكتر لاريجاني ارائه شده كه قرار بود در اختيار نمايندگان مجلس نيز قرار گيرد اما ظاهراً به دلايلي به دست آنها نرسيده است.
وي با اشاره به اظهارات موافقان و مخالفان خود كه او را متهم به دروغ گويي به لاريجاني كردند، گفت: آقاي لاريجاني خودشان اينجا هستند و مي توانند بگويند كه بنده به ايشان دروغ گفتم يا نه اما اين مسئله توسط دستگاه قضايي و مسئولان صدا و سيما رد شده و دروغ بايد نزد قاضي شرع به اثبات برسد.
وزير كشور گفت: آنچه در خصوص اظهارات گذشته بنده درباره مدرك ليسانس و فوق ليسانس نيز، مطرح شده و حتي نوار آن (سخنراني وزير كشور در جلسه راي اعتماد) امروز پخش شد، اشتباه كلامي بود كه در اظهارات شفاهي پيش مي آيد و واقعيت آنست كه خود بنده از دانشگاه درخواست كردم موضوع را بررسي كند.
نتيجه استيضاح
پس از اظهارات پاياني كردان، راي گيري درباره استيضاح وي با توزيع كارت هاي رنگي (سفيد، زرد و كبود) انجام شد.
256 كارت توزيع گرديد كه از اين تعداد، 247 نفر كارت خود را به داخل گلدانها انداختند.از اين مجموعه نيز 188 كارت سفيد (موافق استيضاح) 14 كارت زرد (ممتنع) و 45 كارت كبود (مخالف) بود به اين ترتيب علي كردان از سمت وزارت كشور بركنار شد.
پس از راي گيري نيز لاريجاني اعلام كرد: مجلس راي عدم اعتماد داد و آقاي كردان از اين تاريخ ديگر نمي تواند وزير كشور باشد.
 سه شنبه 14 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن