تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821134928




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش بزرگداشت و نكوداشت 9 تن از مفاخر ايراني


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: همايش بزرگداشت و نكوداشت 9 تن از مفاخر ايراني
رئيس ستاد تبليغات و نمايشگاهها از برگزاري همايش بزرگداشت 9 تن از مفاخر ايراني با هدف معرفي مفاخر ايراني در سطوح ملي و بين‌المللي، توسعه اهداف فرهنگي و الگوسازي براي نسل امروز، گسترش تبليغاتي گردشگري و صيانت از ميراث معنوي خبر داد.

به گزارش خبرگزاري مهر، همايش جمال الدين اسد آبادي از 21 الي 23 آبان 1387 در دانشگاه امام خميني (ره) و شهرستان اسدآباد همدان ، همايش رودكي 13 و 14 آذرماه 87 در تهران ، همايش شيخ بهايي 5 دي ماه 87 در مشهد مقدس ، همايش سنايي غزنوي 10 و 11 دي ماه 87 در دانشگاه الزهراي تهران ، همايش امام محمد غزالي 27 و 28 آذر در تهران، همايش ابن سينا 10 بهمن در تهران ، همايش پروين اعتصامي 20 بهمن در تهران، رشيد الدين فضل الله همداني 13 اسفند در شهرهاي تهران همدان،همايش خواجه نصيرالدين طوسي 3 اسفند دردانشگاه صنعتي خواجه نصير و همايش فردوسي 24 و 25 ارديبهشت 88 در تهران برگزار خواهند شد.

محمد حسين برزين با تاكيد بر اينكه همايش مفاخر 9 گانه با همكاري و مشاركت دستگاههاي فرهنگي ، دانشگاهي و اجرايي برگزار خواهد شد، گفت: تجربه جهاني چنين همايش هايي نشان مي دهد كه سازمان هاي گردشگري و فرهنگي جهان به اهميت و ضرورت معرفي مفاخر خود پي برده و با تدوين برنامه هاي كلان در اين مورد پيگير توسعه صنعت گردشگري و تثبيت جايگاه فرهنگي هستند.

برزين با اشاره به برنامه هاي ستاد تبليغات و نمايشگاه ها براي نكوداشت بزرگاني كه در حوزه "ايران فرهنگي" قرار دارند، گفت: ايران فرهنگي مجموعه اي از حوزه نفوذ و تاثيرگذاري فرهنگ ايراني است كه صرف نظر از گستره سياسي در منطقه و جهان در ادوار مختلف تاريخي شكل گرفته و از طريق عناصر فرهنگي و تمدني تاثيرات خود را بر جاي گذاشته است.

برزين درادامه با اشاره به ضرورت برگزاري همايش هاي بين المللي در عرصه بزرگداشت مفاخر ايراني گفت: در ايران به بركت مذهب تشيع و فرهنگ غني تاريخي، مفاخر زيادي پرورش يافته اند. به همين دليل بايد عظمت ، توانمندي و توانگري فرهنگي تاريخي ما به جهانيان شناسانده شود كه بزرگداشت مفاخري همچون رودكي ، فردوسي، جمال الدين اسد آبادي و شيخ بهايي در همين راستا است.

رئيس ستاد تبليغات و نمايشگاه ها به انجام اقداماتي جهت معرفي مفاخر ايراني در سطح بين المللي ، ملي و منطقه اي اشاره كرد و گفت: در اين رابطه شناسنامه مفاخر شامل شرح حال يك هزار و 500 مفاخر از سوي پژوهشكده فرهنگ و تمدن سازمان تهيه و قرار شده تا 200 تن از اين مفاخر نيز به يونسكو معرفي شوند.

برزين در ادامه با اشاره به اينكه ايران داراي تاريخي كهن بوده و يكي از تاريخي ترين كشورهاي جهان به شمار مي رود در ادامه اظهار اميدواري كرد تا همزمان با برگزاري اين همايش ها زندگينامه مفاخر و مشاهير ايران به كتابهاي درسي راه يابد.

وي از جمله محورهاي همايش ها را بررسي شخصيت علمي و فرهنگي و زمينه هاي تخصصي مفاخر، آثار و احوال ، انديشه و عرفان، حكمت و فلسفه ودين و جايگاه علمي بر شمرد و گفت: سال 88 برگزاري 2 همايش در مراكز استاني باتعامل استانداري ها، ادارات ارشاد استاني و دانشگاهها براي معرفي بزرگان ايران در نظر گرفته شده است.
 سه شنبه 14 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 225]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن