تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز دل به باطل بودن حق و به حق بودن باطل يقين نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817181224




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اولين جلسه شوراي تبليغ و ترويج فعاليت‌هاي قرآني برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: اولين جلسه شوراي تبليغ و ترويج فعاليت‌هاي قرآني برگزار شد
گروه فعاليت‌هاي قرآني: اولين جلسه شوراي تبليغ و ترويج فعاليت‌هاي قرآني كشور امروز، 13 آبان‌ماه در مركز هماهنگي، توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني كشور برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، اولين جلسه شوراي تبليغ و ترويج فعاليت‌هاي قرآني كشور با موضوع بررسي سياست‌ها و آيين‌نامه مربوط به شوراي تبليغ و ترويج فعاليت‌هاي قرآني كشور در مركز هماهنگي، توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني كشور از ساعت 13:30 آغاز شد و تا ساعت 16:15 به طول انجاميد.

اين جلسه با تلاوت آياتي از كلام‌الله مجيد توسط «علي‌اكبر حنيفي» داور بين‌المللي و پيشكسوت قرآني و سخنان «محمدعلي خواجه‌پيري» رييس اين شورا مبني بر تشكيل آيين‌نامه و گردآوري مصوبات اين جلسه آغاز شد.

«رحيم خاكي، مجيد يراق‌بافان، علي‌اكبر حنيفي، رحيم قرباني، محمدتقي ميرزاجاني، مريم قاسم‌احمد و شيدا نيكوروين» از استادان و پيشكسوتان قرآني كشور اعضاي شوراي تبليغ و ترويج فعاليت‌هاي قرآني كشور هستند و حجت‌الاسلام‌والمسلمين «جعفري» نيز دبير اين شورا است.

«خواجه‌پيري» رييس مركز هماهنگي، توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني كشور با ارائه گزارشي از فعاليت‌هاي انجام‌شده در حوزه‌هاي مختلف قرآني توسط اين مركز، اظهاركرد: در ابتدا با عناصر حوزه آموزش قرآن طي شش ماه جلسات بررسي طرح‌هاي رسيده به مركز را برگزار كرديم و بر مبناي آن سرفصل‌هاي آموزشي در حوزه‌هاي مختلف حفظ، مفاهيم و ترجمه قرآن كريم تدوين شد.

وي در ادامه بيان‌كرد: در سال 86 با توجه به فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي(مدظله‌العالي) سرفصل‌هاي استخراج شده را در چهار حوزه؛ حفظ به همراه ترجمه، مفاهيم، تدبر در قرآن و تفسير اجرايي كرديم.

حمايت از مؤسسه‌ها با توجه به ميزان بازدهي

رييس مركز هماهنگي، توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني كشور با اشاره به انجام فعاليت‌ها در حوزه حفظ قرآن كريم و حمايت‌ از مؤسسه‌هاي قرآني برگزاركننده اين دوره‌ها، گفت: در مرحله دوم عملكرد اعلام‌شد كه مؤسسه‌ها از حمايت‌هاي مالي متناسب با اعلام نتيجه و بازدهي دوره‌ها برخوردار خواهند شد.

خواجه‌پيري با اشاره به وسعت يافتن اين طرح در حوزه حافظان قرآن، بيان كرد: آزمون‌هايي از افرادي كه حافظ جزء‌هاي مختلف قرآن هستند براي حضور در اين دوره‌ها به عمل خواهد آمد، همچنين در حوزه مفاهيم چهار طرح حمايت مي‌شود كه حوزه مهارت‌هاي تفسيري از آن جمله است كه هزار و 400 نفر طلبه در اين دوره شركت كردند و بعد از گذراندن دوره 40 ساعته و كارگاه‌هاي آموزشي پنج ساله، مبلغان قرآني متخصص خواهند شد.

وي با اشاره به فعاليت‌هاي انجام شده در سال 87 تأكيد كرد: در سال جاري 40 موضوع قرآني تعريف و اعلام شده كه هر كدام يكي از مشكلات جامعه قرآني را حل خواهد كرد، همچنين در حوزه هنر با بستن قرارداد با هنرمنداني مانند «فرج‌الله سلحشور» به تربيت فيلم‌نامه‌نويس قرآني اهتمام داشته‌ايم.

خواجه‌پيري عنوان‌كرد: در حوزه تجهيز، امسال با آهنگ وسيعي پيش رفتيم و يك و نيم ميليارد تومان براي تجهيز مؤسسه‌ها و ساختمان‌هاي مراكز قرآني هزينه شد كه 50 مؤسسه صاحب ساختمان شدند، امسال نيز به همين تعداد به مؤسسه‌ها براي تجهيزات ساختماني كمك خواهد شد.

وي عدم ورود به حوزه تبليغ و ترويج تا زمان حاضر را جاري بودن آن در بطن جامعه عنوان‌كرد و بررسي سياست‌ها، دستورالعمل و آيين‌نامه مربوط به شوراي تبليغ و ترويج فعاليت‌هاي قرآني كشور را از دلايل برگزاري اين جلسه دانست.

در ادامه «حنيفي» فعاليت‌هاي اعلام شده را بسيار ارزنده قلمداد كرد و گفت: بايد در حوزه حفظ و قرائت نيز تغيير رويكرد داشته باشيم و شناخت روش‌هايي براي عمومي كردن آموزه‌هاي قرآني براي تمام اصناف و اقشار از اهميت بالايي برخوردار است.

مركزي ويژه فعاليت‌هاي قرآني درنظر گرفته شود

وي همچنين با بيان پيشنهادي تصريح كرد: خوب است كه مركزي ويژه فعاليت‌هاي قرآني درنظر گرفته شود تا تمام هنرها و فعاليت‌هاي قرآني مانند فيلم‌ها و هنرهاي قرآني را در اين مكان عرضه كنيم.

«رحيم قرباني» نيز با تشكر از فعاليت‌هاي خواجه‌پيري به فعاليت دو سال گذشته كميته تبليغ، ترويج و تدوين طرح جامع قرآني كشور اشاره و بيان‌كرد: از مصوبات آن جلسات به‌منظور پيش‌نويس اين جلسات براي دست‌يابي به فرصت بيشتر مي‌توان بهره‌برداري كرد.

توقف در مقدمات و تئوري‌هاي زمان‌بر به كار صدمه مي‌زند

«رحيم خاكي» رييس سازمان فعاليت‌هاي قرآني دانشجويان كشور نيز با پيش‌نويس اين طرح موافقت كرد و افزود: توقف در مقدمات و تئوري‌هاي زمان‌بر به كار صدمه مي‌زند، بهتر است به چند كار به صورت اصولي و ريشه‌اي بپردازيم و در همان راستا اقدام كنيم، به‌عنوان مثال طرح ويژه قهرمانان و نخبگان قرآني، همچنين پرداختن به آثار قاريان و حافظان بين‌المللي و ضبط آثار آن‌ها و احياي كرسي‌هاي قرائت، منشأ آثار فراواني خواهد شد كه تاكنون در اين حوزه توجه لازم به آن‌ها صورت نگرفته است.

«قاسم‌احمد» مدير جهاد دانشگاهي دانشكده الهيات دانشگاه تهران نيز در ادامه اظهاركرد: در بحث تبليغ و ترويج بايد قشر مخاطب، زمان مورد نياز و هدف مشخص شود، همچنين مركز هماهنگي، توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني كشور بايد پايگاه اطلاع‌رساني مناسب را نيز راه‌اندازي كند.

«نكوروين» عضو كميسيون خانواده شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به حضور در كشورهاي مختلف، تأكيدكرد: در حوزه زنان و خانواده نيز در حوزه تبليغ و ترويج توجهات لازم مبذول شود، زيرا بحران‌هاي موجود به واسطه فرهنگ قرآني از بين خواهد رفت.

سپس خواجه‌پيري به تشكيل دبيرخانه ترجمه قرآن در مركز هماهنگي، توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني، همچنين تدارك براي تهيه قرآن ويژه كودك، نوجوان و جوان اشاره كرد.

مخاطب‌شناسي به روز بايد در امر تبليغ و ترويج مورد توجه قرار گيرد

«مجيد يراق‌بافان» رييس شوراي مركزي جمعيت قرآني استان تهران نيز با بيان اين خبر كه اولين كرسي تلاوت جمعيت قرآني استان تهران جمعه 17 آبان‌ماه برگزار خواهد شد، افزود: مخاطب‌شناسي به روز، از حوزه‌هايي است كه بايد در امر تبليغ و ترويج مورد توجه قرار گيرد، بازكاوي و تبيين مطالبه حوزه ترويج و تبليغ قرآني از حوزه‌هاي صنعت و اقتصادي نيز بايد در فعاليت‌هاي جاري اين شورا قرار گيرد.

وي در ادامه پيشنهاد تأسيس يك رسانه قرآني در مركز هماهنگي، توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآن را مطرح‌كرد.

«محمدتقي ميرزاجاني» با بيان وجود نگاه‌هاي جامع در اين جلسه اظهاركرد: در جلسات آينده پيش‌نويس و آيين‌نامه كميته‌هاي ديگر براي تصميم‌گيري بهتر در اختيار اعضا قرارگيرد.

حنيفي در پايان به تشكيل مراكز مشاوره قرآني و ارائه مدل‌هاي جديد در حوزه اذان و فعاليت‌هاي گروهي قرآني و ماهنامه قرآني اشاره‌كرد.
 دوشنبه 13 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن