تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805707698




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رجايي فر در گفت‌وگو با «شبكه خبر دانشجو»: «انقلاب دوم» هنوز جريان دارد


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: رجايي فر در گفت‌وگو با «شبكه خبر دانشجو»: «انقلاب دوم» هنوز جريان دارد


وقايع تاريخي هميشه مورد توجه چشمان تيزبين مردم بوده اند تا آنجا كه در اين باره شايد تفاوت زيادي بين افراد عادي جامعه و نخبگان نباشد.

در اين ميان، 13 آبان 1358به عنوان نقطه عطف مبارزاتي ملت ما با استكبار جهاني از جايگاه ويژه اي برخودار است.

حال بايد در نظر داشت اگر پاي صحبت هاي كساني بنشينيد كه خود از سلول هاي تشكيل دهنده اين حماسه جاودان بوده اند چه قدر مي تواند براي وجدان هاي جوياي حقيقت پرفايده باشد.

به همين مناسبت از خانم «فروز رجايي فر» دعوت كرديم تا هم بعد از گذشت 29 سال از خلق «انقلاب دوم» دست مريزادي گفته باشيم و هم تار و پود تاريخ مزين به سخن يك دانشجوي خط امام سابق و خط امام و رهبري فعلي شود.

رجايي فر ورودي مهر سال 54 رشته مهندسي پليمر دانشگاه صنعتي اميركبير است كه جزو دانشجويان تسخير كننده لانه جاسوسي بوده است.

اما سوال هاي ما و جواب هاي خانم رجايي فر....

خانم رجايي فر! بگذاريد اين طور شروع كنيم؛ اگر سيزده آبان اتفاق نمي افتاد چه مي شد؟

طبعاً هر تجربه تاريخي كه اتفاق مي‌افتد يكسري از وقايع ديگر امكان تحقق نمي يابد، به همين دليل در تاريخ امكان ندارد كه كشورها همه مسيرها را تجربه كنند؛ در مورد اشغال لانه جاسوسي آنچه به نظر مي‌آيد اين است كه اگر اطلاعات مربوط به عملكرد دولت موقت و فضاي عمومي كشور در آن زمان و فعاليت جاسوسي آمريكايي‌ها در ايران را جمع بندي كنيم، مي بينيم احتمال خيلي زياد داشت كه با توجه به وقايع بعدي مثل كودتاي پادگان شهيد نوژه و آغاز جنگ تحميلي، فعاليت هاي آمريكا كه در جهت براندازي نظام جمهوري اسلامي ايران بوده، اگر مسئله اشغال انجام نمي‌شد، شايد اين هدف براي آنها محقق مي‌شد.

در اين باره نظر امام چه بود؟

تفكري در ايران آن زمان وجود داشت مبني بر اينكه حالا كه شاه رفته است كار تمام شد، ولي امام مي‌گفتند كه جنايت شاه به خاطر پشت گرمي آمريكاست؛ وقتي جوانان لانه را تسخير كردند، امام اين اقدام را انقلاب دوم ناميدند، در حقيقت با اشغال لانه بخش ضد آمريكايي انقلاب تقويت شد.

اگر ممكن است در مورد انقلاب دوم بيشتر توضيح دهيد

اينكه امام (ره) فرمودند انقلاب دوم انقلاب بزرگتري از انقلاب اول و مفهوم پايگاه جاسوسي بدون سفارت را به كار بردند، نشان مي‌دهد كه نظر امام اين بوده كه اين مركز مي‌توانسته عليه انقلاب اول طراحي كند و آن را به شكست بكشاند و اين از حرف‌هاي ايشان قابل استنباط است ولي خوب كلاً ما يك بررسي محتوايي روي صحبت‌هاي حضرت امام داشته باشيم بيشتر نگاه مثبت دارند و به همين دليل است كه وقتي بچه‌ها حرف از احتمال حمله نظامي مي‌زنند آن را به شدت رد مي‌كنند، منظورم ديدگاه حضرت امام است كه هيچ وقت دنبال نكات منفي نبودند.

خانم رجايي فر! عده اي مي گويند 13 آبان به تاريخ پيوسته است! نظر شما چيست؟

طبعاً اين جور نيست. نشانه آن صحبت‌هاي امام در اين مورد است كه 13 آبان را آغاز انقلاب دوم مي‌دانند و در حقيقت آن جريان تداوم دارد انقلاب اول اخراج شاه از ايران و استقرار جمهوي اسلامي بود و حدود 10 ماه طول كشيده است. ولي انقلاب دوم از زماني كه شروع شد الان حدود 29 سال است كه آن تداوم دارد اين كه چه زماني تمام مي‌شود روشن است آن زماني كه يا ما به اهداف خود برسيم يا آمريكا. در حقيقت با رجوع به صحبت‌هاي رهبر انقلاب مي‌توان ديد كه با توجه به هويت اين دو -ايران و آمريكا- نمي‌توانيم احتمال سازش بدهيم. به اعتقاد من انقلاب دوم شروع شده و چون هنوز به اهداف خود نرسيده به نوعي به پيروزي كامل دست پيدا نكرده است و هنوز در معرض خطرات و تهديدات آمريكا هستيم و اين كشور منافع خود را تعقيب مي‌كند به علاوه اينكه اساساً با ايران شكل ايدئولوژيك دارد.

اگر آمريكا ليبرال دموكراسي را پايان تاريخ دانسته است در مقابل در ايران اسلام سياسي مطرح شده است. مسائل و ارزش‌هاي متفاوتي را براي بشر دنبال مي‌كند. اين دو فكر در روياروي هم هستند به همين دليل انقلاب دوم تداوم خواهد داشت تا زماني كه به اهداف خود برسد ما آن را پيش خواهيم برد اميدواريم مسئله اي براي منحرف شدن آن پيش نيايد.

برخي افرادي كه احيانا در ماجراي لانه حضور داشته اند مانند عباس عبدي؛ با ارائه نظرات خاصي بحث ها رامنخرف مي كنند. در اين مورد توضيح دهيد

قبلاً هم در سر مقاله دوكوهه نوشتم و حتي نظر كساني كه در نقطه مقابل فكر من هستند هم را جويا شديم و بعد در مطلبي به عدم حضور عبدي اشاره كردم. من نمي‌گويم عبدي با مير دادمادي دوست نبوده است و با او رفت و آمد نداشته است. بچه‌هاي لانه حدوددا 430 نفر بوده اند و ماموريت حفاظت از گروگان‌ها تا اسناد را به عهده داشته اند.

اصلا همه مردم ايران در آن زمان خط امام بوده اند چون همه آنها پشتيباني كردند. يك نكته اي را برايتان بگويم ؛ از تلفن چي هاي فلان شهرستان تا انجمن اسلامي دبستان يكي از شهرستان‌ها، از بچه ها حمايت كردند. اين عمق نفوذ 13 آبان در مردم ايران را نشان مي‌دهد . اصلا كسي با آن مخالفت نكرده است يعني سراسر ملت و گروه‌هاي شاخص سياسي كسي مخالفت نداشته است بگذريم از كساني كه جرئت ابراز مخالفت نداشتند. تمام دانشجويان آن زمان خط امام بوده اند ولي اگر خط امام را اسم خاص بگيريم آن زمان بايد به كساني كه شبانه روز خود را در لانه گذراندند بپردازيم كساني كه هفته اي 2 ساعت بيشتر مرخصي نداشته اند.

دو ترم از دانشگاه را در لانه گذراندند و هيچ واحدي نگذراندند. ولي كساني بودند كه با برخي دوستان لانه دوستي نزديكي هم داشته اند مثلاً مصاحبه اي در جريان بوده ايشان هم حضور داشتند و عكسي هم گرفته شده است ولي اين دليل نمي‌شود كه جزو آن 400 نفر بوده باشند. من از دوستان وي سئوال كردم و همان طور كه قبلاً گفتم همه تاييد كردند وي چون كار كرد روز ها نبوده چون ازدواج كرده بود شب ها آنجا نبود.

در مراكزي كه در مورد تاريخ نگاري كار مي كنند از وي دعوت كردند تا صحبت كند ولي حرف خاصي نزده است كه نشان دهند در لانه بوده است. نكته مهم اين اين است كه فعال خاص و دائمي لانه نبوده است. ولي خوب صادقانه بايد گفت: ايشان از فعالان انقلاب فرهنگي بوده است، مثلاً من يادم مي‌آيد وي جزء از كساني بود كه در دفاع از انقلاب فرهنگي در تلويزيون مناظره مي‌كرد اين خيلي مشخص است. من چون با ايشان هم كلاس و هم رشته بوديم خوب ايشان را خوب مي‌شناسم وقتي با يك ترم اختلاف با هم به دانشگاه رفتيم تقريباً تمام درس‌هاي تخصصي دوران كارشناسي را با هم گذرانديم و سال فارغ التحصيلي مان هم شهريور 63 با هم است. پس عبدي كسي نيست كه من وي را نشناسم. كساني از دوستان عبدي بوده اند كه حضور داشته اند و آنها را به خوبي به ياد داردم بنابراين اين حرف را به خاطر تقابل سياسي نمي‌زنم.

ولي وقتي ايشان در سوئيس از حضور لانه ابراز پشيماني كرد من در مصاحبه اي با روزنامه كيهان به عنوان يكي از دانشجويان خط امام از اين كار وي ابزار انزجار كردم. وي فقط از بچه‌هاي نزديك به موسوي خوئيني‌ها بوده است ولي از بچه‌هاي 400 نفر اصلي لانه نبوده است. بگذريم از اينكه حضور يا عدم حضور در لانه ارزشي خاصي ندارد.

پس بحث بر سر چيست؟

نكته مهم بحثي است كه عبدي در زماني كه به نظرش بحث مردم و تكيه بر مردم و مردم سالاري مهم بوده است يا اقدام به تحريف تاريخ كرده است يا به خاطر بي اطلاعي از جريان لانه در مصاحبه اي نوشتند كه امام 2 يا 3 روز بعد از اشغال لانه به خصوص بعد از مردم از جريان حمايت كرده اند و اين يا ناشي از بي اطلاعي است و ما كه در لانه بوديم همان شب اول اولين پيام امام به مار سيد صبح 14 آبان ساعت 10 صبح حضرت امام در ملاقات مردمي از بچه‌ها حمايت كردند. پس ايشان در يك اقدام غير صادقانه و غير مسئولانه را وارونه نشان داده اند. اتفاقاً تا امام حمايت نكرد مردم حتي خانواده ي خود ما از ما سئوال داشتند. نشريات 15 آبان وجود دارد كه نوشتند امام صبح 14 آبان از اشغال لانه حمايت كرده اند.

دليل اين تحريف چيست؟

خيلي روشن است. اين بچه‌ها در زماني تكيه اصلي خودشان را روي ولايت فقيه قرار داده اند و پيروي از امام بعدها با رجوع به تفكر غربي كه تكيه روي مردم و آراي مردم دارد و سعي دارند نظر ولي فقيه را روبروي نظر مردم نشان دهند. در يك مدل سازي ساده مي‌بينيم كساني مانند طلحه و زبير با اينكه در غزوات گوناگون با پيامبر اسلام (ص) بوده اند اما بعد ها در مقابل مقام ولايت ايستادند از لحاظ تاريخي ما اين شباهت را داريم. مي‌بنيم كه از زمان بعثت پيامبر تا رحلت ايشان در گيري اصلي پيامبر با كفار بوده است. اين در حالي است كه جريان نفاق در داخل جبهه اسلام در حال شكل گيري بوده ولي نفاق حضور سياسي فعال ندارد پس از رحلت پيامبر فعاليت‌هاي آنها آشكار مي‌‍شود.

در رويارويي با اصل مقام ولايت نحوي كه طلعه و زبير را از يار پيامبر بودن به آن جا رساند را مي‌توان بر ديگر مقاطع تاريخ منطبق كرد. به نظر مي‌رسد در زمان خليفه سوم انحراف بزرگي از راه پيامبر پيدا مي‌شود در اين دوره تركيب طبقاتي جامعه تغيير كرد به لحاظ امتياز ويژه براي افراد خاص، تركيب جامعه اسلامي به هم مي ‌خورده افرادي كه ويژه خواري خاص كردند ديگر مثل قبل نبودند تا براي اسلام خود را در اختيار بگذارند دقيقاً اين اتفاق در انقلاب مي‌افتد ما دچار اين مشكل اساسي بوده ايم كه تيم اجرايي در ايران به وجود آمد كه با ويژه خواري طبقه جديدي ساخت.

اين طبقه جديد، طبقه اي بود كه در انقلاب حذف شده بود يعني همان طبقه اي نيست در دوره اي دوباره اميتاز توزيع شد يعني رانت‌هايي اشرافيت مادي ايجاد كرده و خيلي از افرادي كه بيرون بودند به خاطر اينكه خودشان از آن نصيبي نبردند به آن اعتراض كردند يعني به خاطر اين كه از اين نمد به من كلاهي نمي‌دهد.

اگر ممكن است بيشتر توضيح دهيد؟

مثلاً در زمان رياست جمهوري آقاي هاشمي رفسنجاني موسوي خوئيني‌ها رئيس مركز استراتژيك رئيس جمهوري مي‌شود در حالي است كه بايد به ظاهر اين دو با هم روبرو شوند در زير آن حجاريان و مير دامادي به خارج از كشور اعزام مي‌شوند. پس اين طبقه وارد دولت و مجلس و كلاً قدرت مي‌شوند در عين اينكه دچار گوناگوني هستند، به سيستم انتقاد مي‌كنند و به اين دليل از قدرت خارج مي‌شوند. در وقت بيرون بودن از قدرت يكبار ديگر نيروهاي خود را جمع مي‌كنند و بار ديگر با تابلوي خط امامي و انتقاد به هاشمي به صحنه باز مي‌گردند. نارضايتي مردم از شرايط پيش آمده در دولت آقاي هاشمي موجب مي شود اين تابلو خط امام راي ‌آورد.

بعد از اعتماد مردم اين تابلو پايين مي‌رود و تابلوي توسعه سياسي و اصلاحات بالا مي‌رود و خيلي جالب است كه بدانيد بعد از انتخابات 84، آقاي كروبي دوباره اظهار داشته اند كه بايد تابلوي خط امام را بالا ببريم. يعني گفتند تابلوي اصلاحات ديگر جواب نمي‌‍داد اين ها نشان مي‌دهد كه اين بچه‌ها ضمن اينكه از اصل ماجرا ابراز پشيماني نمي‌كنند ولي امروز حرف از تعامل با غرب مي‌زنند حرف رابطه با آمريكا و تمايل به غرب پيدا كردند. اينها كساني هستند كه آن جهش طبقاتي برايشان پيش آمده است اين افراد ديگر مطالبات گذشته خود را ندارند.

البته بايد توجه داشت كه در جامعه ظرف‌هاي مختلف وجود دارد يك وقت اين آقايان در ظرف 13 آبان بودند ولي امروز در ظرفي ديگر فعاليت مي‌كنند يعني اينكه از آن هجرت كرده به جايي ديگر رفته است و رويش‌هاي جديدي مي آيند در آن ظرف قرار مي‌گيرند و همچنان به مبارزه با آمريكا اعتقاد دارند آنها هنوز به آن مفاهيم پايبندند. دليل هم روشن است اين مفاهيم كهنه شدني نيستند طبق فرموده امام و رهبري ارزش‌ها كهنگي ندارند ولي ممكن است كه زماني خواهان يك ارزش باشيم ولي بعد نه! اين مفهوم تغيير شدن آن ارزش‍ها نيست.

به نظر شما آثار 13 آبان در كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت چيست؟

در كوتاه مدت تحركات سياسي در شوراي امنيت و موضع گيري‌هايي به نفع آمريكا در فضاي بين الملل صورت گرفت. تحريم‌هاي سياسي و اقتصادي و فشارهاي از اين دست. بعدها مسئله طبس روي داد و با گذشت زمان معجزه آن معلوم مي‌شود انقلاب را حفظ كرد. شايد حتي اگر به تهران مي‌رسيدند باز موفق نمي‌شدند ولي هنر نمايي الهي نشان داد اين انقلاب و رهبري تحت حمايت چه قدرتي هستند. اين را تاريخ نشان خواهد داد مانند معجزه‌هايي كه در قرآن آمده است شما شايد بگوييد مردم آن معجزه‌ها را ديدند و ايمان نياورند.

مسئله ديگر اقدام به كودتا در پادگان شهيد نوژه بود مي توان از جنگ نام برد. توجه به ملاقات‌هايي كه بين آمريكا و عراقي‌ها انحام شد با توجه به اين نكته كه آن زمان با هم ارتباط نداشتند مهم است اما مي‌شود يك علت بزرگ جنگ تحميلي را مسئله 13 آبان دانست. انقلاب اسلامي خيلي بزرگتر از آن است كه فقط تشكيل شدن جمهوري اسلامي در ايران را نام ببريم صدور مفاهيم مبارزه به جهان از نكات مهمي است كه باعث شد وقتي انقلاب دوم به آن اضافه شد اثرگذاري آن زيادتر شد.

در قلمرو گروه‌هاي اسلامي كه انديشه سياسي آنها به گونه اي است با قدرت جائر بايد مدارا كرد به يك باره حركت‌هاي مبارزاتي انجام مي‌شود. موج قوي اسلام سياسي راه مي‌افتد كه با ايجاد اين تنش قوي بايد شكست مي‌خورد به همين دلايل جنگ راه افتاد. ايجاد فضاي جنگ عرب و عجم، جنگ شيعه و سني و در مراحل بعد با توليد طالبان‌ها و ... چهره اسلام سياسي را خراب كنند اين اقدامات در جهت حذف و كنترل اسلام سياسي بود.

جالب است در مسئله جنگ وقتي ايران به يك توازن قدرت مي رسد امريكا به يكباره خودش مستقيماً وارد جنگ مي‌شود هر چند اخبار آن منتشر نشد اما رويارويي مستقيم صورت گرفت تا جريان ايرباس ايران. اين رويارويي هنوز تمام نشده است امروز پيشرفت‌ها در علوم هسته اي منشا رويارويي است، هنوز تحريم‌هاي اقتصادي صورت مي‌گيرد اين ها همه تبعات 13 آبان است.

اين به آن معناي ايجاد مشكلات براي مردم نبود بلكه بايد توجه داشت بعد از تاسيس نظام‌ها بايد حفظ هويتي آن نظام صورت بگيرد جمهوري اسلامي با آن هويت اوليه حفظ شد اين همان راه زمينه سازي ظهور امام زمان (عج) است. حفاظت از اين وديعه وظيفه ماست حتي اگر كساني باشند كه اهداف ديگري را دنبال كنند با اين اهداف ملت ايران موافق نباشند آنها اما به خوبي مي‌دانند مردم اين وديعه را قرباني كنند مخالف‌ها بايد بدانند اگر خواهان اين وديعه هستند از همان راهي كه ملت آن را به دست آورد بايد استفاده كننده در غير اين صورت مردم به اين راحتي‌ها آن را از دست نمي‌دهند تغيير نظام‌ها با انتخابات و انتقال آن صورت نمي‌گيرد.

خانم رجايي فر! در حال حاضر بحث ها پيرامون رابطه با امريكا بالا گرفته است, نظر شما چيست؟

اولاً در اين سطح از سياست خارجي اگر كسي بخواهد تصميم گيري كند چون يك مولفه اصلي در سياست خارجي است آن فرد قطعاً رهبر انقلاب اسلامي است و تا به امروز ايشان هيچ كجا اين جريان را تاييد نكرده است بلكه به مخالفت با آن پرداخته اند. از اول فروردين 85 حضرت آقا در مشهد فرمودند گفتگو با آمريكا بر سر مسائل ايران ممنوع است تا اينكه ايشان در دي ماه 86 فرمودند ايجاد ارتباط با آمريكا به مصلحت مردم ايران نيست و اگر روزي به مصلحت بود بنده خودم اولين فردي هستم كه آن را اعلام مي‌كنم كه تا هم اكنون اعلام نكردند اخيراً هم ايشان فرمودند مسئله ما با آمريكا مسئله اي نيست كه با مذاكره حل شود ما و آنها خوب همديگر را مي‌شناسيم و اساساً با هم سازگار نيستم.

پس تمام تحركاتي كه براي ايجاد رابطه با آمريكا صورت مي‌گيرد از نظر من زير سئوال است تا زماني كه آقا اين مسئله را اعلام نكردند حق داريم از اين مسئله سئوال كنيم و حتي فياد بزنيم. دولت نهم در مسير ادبيات امام حركت مي‌كند اما سئوال ما اين است كه آيا در مسير گفتمان امام نگاه با آمريكا در عين نشناختن آن به عنوان قدرت برتر مسلم نيست؟

هر كس براي فاصله گرفتن از اين مسئله در عمل مثل گفت‌وگو با آمريكا و اجازه باز كردن دفتر در ايران بايد در دليل داشته باشد و با مردم در ميان بگذارد آيا مردم اين همه هزينه كردند و اندوخته ضد استكباري جمع كرده اند به طول عمر نظام و به عنوان پيشاني ضد استكبار هستيم چه چيزي مي‌خواهند به ما بدهند كه به اين اندازه ارزش داشته باشد. اين همه منابع انساني ما كه پاك ترين افراد جامعه بودند را هزينه كرديم مشكلات اقتصادي و ... ديگر را به خاطر اين درگيري داديم . در مقابل مي‌خواهد يك ايرلاين مستقيم از تهران تا نيويورك به ما بدهد كه كساني فكر مي‌خواهند بروند راحت تر باشد؟ اين خواسته چند درصد از مردم كشور ما است آيا اين يك سوبسيد سياسي به دهك‌هاي خاص جامعه نيست؟

آنها به صراحت در تحليل‌هاي علمي و سياسي اعلام مي‌كنند هدف ما از تاسيس دفتر براندازي است مي‌گويند يك گروه در آمريكا طرفدار حمله به ايران است و ديگري طرفدار مذاكره ولي هدفشان برا ندازي است گروه طرفدار مذاكره مي‌گويد گزينه نظامي جواب نمي‌دهد. اين تحليل من نيست گزارش كميته اي در ايالت متحده امريكا است كه به صراحت اعلام مي‌كند من صد در صد مخالفم و خيلي از گروه‌هاي مردمي ديگر هم با اين مسئله مخالف هستند. آنها خواهان مذاكره اند چون خود مذاكره يعني پايان آن رويارويي يعني به نحوي آشتي. دوم اينكه در مذاكره شروع به تعيين شرط مي‌كنند. اين نيست كه ما سر يك ميز بنشينيم و يك جور لباس بپوشيم شرايط مذاكره معادل باشد عدم توازن در صحنه بين المللي در صحنه مذاكره مورد استفاده قرار مي‌گيرد، به علاوه مهره 30 سال ايستادگي را از دست مي‌دهيم و يكي از عناصر قدرت را سوزانديم.

در آخر مي خواستم نظرتان را راجع به انتقال بسيج دانشجويي به لانه جاسوسي بدانم.

خيلي خوب است از من سئوال مي‌كردند كه برويم سفارت انگليس را بگيريم من مي‌گفتم كه شما بهتر است مراقب باشيد همين سفارت بازگشايي شود اين كار يك نماد خوبي است اقدامات خيلي خوبي را مي‌شود آنجا كرد و يك علامت خوب است.

/انتهاي پيام/
 دوشنبه 13 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن