تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 16 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809814438




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

؛ ضعف اطلاع رساني و شايعاتدرباره طرح مسكن مهر


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: ؛ ضعف اطلاع رساني و شايعاتدرباره طرح مسكن مهر
؛طرح مسكن مهر با هدف تامين سرپناه براي اقشار كم درآمد جامعه از اوايل سال ٨٦ كليد خورد و با گذشت يك سال و اندي از شروع طرح و سامان دهي انبوه متقاضيان در قالب تعاوني هاي مسكن مهر، سكوت مسئولان و مجريان و تاخيرهاي پيش بيني نشده بر دامنه شايعات و نگراني متقاضيان افزوده است.

يكي از متقاضيان مسكن مهر در تماس با خراسان گفت: سال قبل در طرح مسكن مهر ثبت نام كردم و تا الان هم ٢ ميليون و ٥٠ هزار تومان به حساب اعلام شده واريز كرده ام ولي هر روز در شهر شايعه اي درباره سرنوشت طرح مذكور مطرح مي شود و بيم آن دارم كه آخر كار هم صاحب خانه نشوم.

«رحيمي» افزود: شركت تعاوني تا به حال ٣ نوبت تغيير مكان داده است و در حال حاضر هم پاسخ درستي به ما نمي دهند.

به گفته وي معلوم نيست كه بعد از يك سال و نيم از شروع پروژه سرنوشت پول مردم چه شده و به ما اعلام نشده است كه زمين مورد نظر براي ساخت مسكن در كجا قرار دارد.

شهروندي نيز به خبرنگار ما مي گويد: عضو تعاوني مسكن مهر هستم و هر روز در سطح شهر درباره اين طرح شايعه هايي مطرح مي شود، عده اي آن را به بن بست رسيده مي دانند و عده اي نيز مردم را ترغيب مي كنند كه پولشان را پس بگيرند و انصراف دهند. متاسفانه متوليان طرح نيز به اعضاي تعاوني ها اطلاع رساني كافي را ندارند و ارتباط با متقاضيان در حد صفر است. وي با انتقاد از عملكرد مسئولان اداره كل تعاون، تعاوني ها و اتحاديه هاي مسكن مهر مي گويد: اخبار و اطلاعات اين طرح بزرگ بايد به صورت مرتب از طريق رسانه هاي استان به اطلاع مردم برسد.

گروه گزارش خراسان رضوي كه همواره پي گير اين طرح و انعكاس دهنده تحولات و اقدام هاي اجرايي در راستاي تحقق طرح بزرگ دولت نهم در تامين مسكن نيازمندان با عنوان مسكن مهر بوده است، اين بار به سراغ اعضاي كميته راهبردي اتحاديه ها و تعاوني هاي مسكن خراسان رضوي و مديركل تعاون استان رفته و دغدغه هاي مردم را با آن ها در ميان گذاشته است.

؛كميته راهبردي
؛دبير كميته راهبردي اتحاديه ها و تعاوني هاي مسكن مهر در خراسان رضوي به خراسان مي گويد: اين كميته متشكل از ١٠ اتحاديه تعاوني مسكن مهر و نماينده بالغ بر ٢٥٠ تعاوني است كه در سامان دهي و اجراي طرح راهبردي مسكن مهر براي تامين مسكن جامعه هدف فعاليت دارد. «شريف مسرور» مي گويد: پس از سازمان دهي متقاضيان ثبت نام شده در اداره تعاون با مشاركت سازمان مسكن و شهرسازي مقدمات اجراي طرح مسكن مهر فراهم شده است.

به گفته وي، بعد از مصوبه دولت براي مسكن مهر و تامين مسكن اقشار كم درآمد، بحث سامان دهي اعضا از سوي اداره كل تعاون آغاز شد و در فاز اول اجراي طرح ٥٥ هزار خانوار ثبت نام شده شهر مشهد در تعاوني ها سازمان دهي شدند و براي تسريع در كارها و كاهش هزينه ها، تعاوني هاي مسكن مهر در قالب ١٠ اتحاديه بزرگ تجميع شدند.وي تصريح كرد: اين اتحاديه ها پي گيري لازم را براي انجام فعاليت هاي مرتبط با ادارات و نهادها و سازمان هاي دولتي عهده دار هستند كه در كنار آن ها نيز كميته راهبردي شكل گرفت و به مسئولان استان معرفي شد. به گفته وي انجام مذاكرات از طريق نمايندگان كميته در بخش فني با مشاوران و پيمان كاران، افتتاح حساب و واريز وجوه آماده سازي به حساب مشترك في مابين شركت هاي عمران شهرهاي جديد و مشاوره و تعامل با پيمان كاران براي عقد قرارداد ساخت از فعاليت هاي اين كميته است.

مسرور مي افزايد: با توجه به حجم كار ضرورت برگزاري جلسات كارشناسي با مسئولان استان، معاون استاندار، مسكن و شهرسازي، تعاون، بانك ها، شركت هاي بيمه گذار و سازمان هاي دخيل در طرح در حال و آينده احساس مي شود كه به اعتقاد ما پي گيري از طريق كميته راهبردي موثرتر است چرا كه تصميمات از درون كميته كارشناسي تر و با رعايت صرفه و صلاح اقتصادي جمع بندي و مطرح مي شود. دبير اين كميته در جمع بندي فعاليت يك ساله گفت: انصافا تشكيل كميته راهبردي و تصميمات اين نهاد و خروجي آن كارشناسي شده و به لحاظ رعايت مسائل اقتصادي و صرفه و صلاح اعضا قابل دفاع است. در اين راستا قراردادهاي فني و پيمان هاي نهادها در تمام استان در طرح مسكن مهر براي ارزيابي فني، حقوقي و ريالي به اين كميته ارائه مي شود و درباره ايرادات احتمالي آن اعلام نظر مي شود.

؛اطلاعات به روز
؛مديرعامل اتحاديه مسكن مهر شماره يك خراسان رضوي نيز مي گويد: هرچه اطلاعات اعضاي تعاوني ها به روزتر باشد، اميدها و فعاليت ها و كمك ها براي پيشرفت طرح بيشتر خواهد بود، لذا مديران اتحاديه ها از اعضاي تعاوني ها انتظار دارند علاوه بر اين كه كمك كنند، تمام اطلاعات و سوالات خود را نيز از مجاري تعاوني، اداره تعاون و اتحاديه ها پاسخ بگيرند. مهندس «سيدمحمود حقي» مي افزايد: متاسفانه به دليل اطلاع نداشتن متقاضيان از ريز مسائل طرح مهر، اطلاعات غلط و مبهمي از سوي افراد غيرمسئول به مردم داده مي شود.به گفته وي طرح مسكن مهر براساس دستورالعمل هاي كشوري پيش مي رود و بعد از تحويل زمين به تعاوني ها در سه ماهه سوم سال جاري، پروانه ساخت و ساز اخذ و عمليات احداث مسكن در نقاط مورد نظر شروع خواهد شد.

در مناطق بينالود و گلبهار از قبل ساخت واحدهايي شروع شده است و فنداسيون چندين طرح نيز به زودي اجرا خواهد شد. انتظار مديران اتحاديه ها از مردم اين است كه با دقت بيشتري به طرح نگاه كنند و دست به دست هم دهند تا با ياري مسئولان بزرگ ترين پروژه ملي دوران ٣٠ ساله انقلاب اتفاق بيفتد. وي مي افزايد: اطمينان كامل داريم چالش هاي احتمالي با كمك مردم و حمايت مسئولان دولت از سرراه حذف خواهد شد و ان شاءا... طرح مسكن مهر تجلي مهرورزي دولت مهر خواهد بود.وي با بيان اين كه كار بزرگي شروع شده است، از مردم خواست از شايعات دوري كنند و اگر شايعه اي درباره طرح مي شنوند، با عقل و تدبير و منطق با آن برخورد كنند، به علت رسالتي كه داريم از اعضاي تعاوني ها مي خواهيم به شايعات توجه نكنند و با هماهنگي و همكاري با تعاوني هاي مسكن مهر زمينه تسريع در اجراي طرح را فراهم كنند. «حقي» مي گويد: طرح مسكن مهر وارد مرحله ساخت شده است و نوبت بانك هاست كه تسهيلات لازم را اختصاص دهند و در اين مرحله نيز همراهي اعضا براي پرداخت وجوه تا مرحله اجراي فنداسيون ضروري است. وي اظهار اميدواري كرد با پي گيري دولت، منابع تخصيص تسهيلات به طرح مسكن مهر فراهم شود و بانك ها با پرداخت به هنگام تسهيلات طرح را به نقطه اي كه افتخار مردم و لياقت آن ها باشد، برسانند. وي اطمينان داد: اين طرح با همت مردم و تلاش دولت خدمتگزار به نتيجه خواهد رسيد.

؛نقص در اطلاع رساني
؛مديرعامل اتحاديه تعاوني مسكن كارمندان خراسان نيز به خراسان مي گويد: شك و شبهه هاي موجود در طرح مسكن مهر به خاطر حركت هم زماني و بعضا نقصان در خبررساني و اطلاع رساني به متقاضيان است.

طرح مسكن مهر طرحي مردمي است كه هركس مخالف آن باشد، مخالف مردم است و اگر كسي انتقادي به آن دارد، بايد راهكار سازنده ارائه كند نه اين كه به تضعيف آن بپردازد و با شايعه سازي سبب شود كه متقاضيان براي استرداد وجوه پرداختي و انصراف از طرح تشويق و ترغيب شوند.«مسعود رضا اعظم نوري» تصريح مي كند: تلاش هاي زيادي صورت گرفته كه طرح به اين جا رسيده است و به مردم اطمينان مي دهيم كه اطلاعات صحيح را از مجريان طرح دريافت كنند. متاسفانه متقاضيان به سراغ افرادي مي روند كه در جريان كامل نيستند و با دريافت اطلاعات ناقص از مسكن مهر متضرر مي شوند. وي مي گويد: همه بايد دست به دست هم دهيم تا اين طرح انقلابي انجام شود و تمام دست اندركاران با عشق و علاقه كار مي كنند تا اين كار به سرانجام مطلوب برسد و قول مي دهيم كه با تمام توان در خدمت مردم باشيم.

؛حفظ منافع مردم
؛مديرعامل اتحاديه بازرگاني شركت هاي تعاوني مسكن مهر ولايت نيز به خراسان مي گويد: تاكيد دولت در طرح مسكن مهر، انجام كار اصولي و رعايت قوانين و مقررات شهرسازي است و به اعتقاد ما در پروژه مسكن مهر، تشكيل اتحاديه هاي تعاوني هاي مسكن مهر و كميته راهبردي با هدف حفظ منافع مردم و انجام كار كارشناسي قوي بوده است.

«محمد فرهمند» مي افزايد: رسانه ها بايد با اطلاع رساني به هنگام، متقاضيان را در جريان روند كار و پيشرفت طرح مسكن مهر قرار دهند تا از شايعه ها جلوگيري شود. به گفته وي اعلام طرح مسكن مهر نشاط اجتماعي را در جامعه ما سبب شده است و نبايد اجازه دهيم كه شايعه سازان و يا بد منعكس كردن مطالب در رسانه ها اين نشاط را از مردم بگيرد.

مديرعامل تعاوني احداث مسكن خانه صنعت و معدن خراسان رضوي و عضو كميته راهبردي طرح مسكن مهر نيز به خراسان مي گويد: ظرفيت ساخت سالانه يك ميليون مسكن در كشور وجود داشت ولي جسارت كشف آن موجود نبود كه دولت با اعلام طرح مسكن مهر گام مهمي در اين راه نهاده است.

مهندس «غلام حسين نوعي» مي افزايد: به دليل اين كه اطلاع رساني درست و به موقعي از طرح انجام نشده است، توقع هاي غيراصولي پيش آمده است. به گفته وي طرح مسكن مهر از تمام ضوابط اجرايي و فني در حد بالايي برخوردار است ولي به دليل اين كه يك سال اول به مباحث سامان دهي و... گذشت و توضيح لازم به مردم ارائه نشد لذا برخي شايعه ها و حرف و حديث ها مطرح شد.

وي با اعلام اين كه كميته راهبردي مسكن مهر در استان خيلي زود وارد عمل شده و از ماه سوم يا چهارم طرح فعال شد، مي گويد: اگرچه دولت براي اين كار زمين اختصاص داد ولي اين كار خيلي زمان برد و چون شركت هاي خدماتي آب، برق، گاز و مخابرات نيز بايد براي اين اراضي طرح مي دادند، در نهايت كار با تاخير صورت گرفته است.

وي با اشاره به گذشت ١٥ ماه از آغاز طرح مسكن مهر مي افزايد: روزنامه خراسان با انعكاس گزارش هاي خوب، ضمن اطلاع رساني به تبيين اهداف و عظمت طرح پرداخته است و اميدواريم با تداوم اين اطلاع رساني، شاهد اطمينان بخشي به مردم و تقويت روحيه اميد در ٥٥ هزار خانوار دخيل در مرحله اول طرح مسكن مهر در شهرستان مشهد باشيم.

؛بحث هاي انحرافي با اغراض خاص
؛مديركل تعاون استان خراسان رضوي نيز در گفت وگو با خراسان مي گويد: در اجراي طرح مسكن مهر در استان تاكنون براي ٩٨ هزار نفر زمين آماده شده است و طرح با جديت دنبال مي شود.

مهندس «قاسمي علي آبادي» مي افزايد: متاسفانه از بدو شروع طرح، افرادي با اهداف متفاوت بعضا سياسي و بخشي هم صنفي با ارائه بحث هاي انحرافي و خاص درصدد هستند كه به اجراي طرح خدشه وارد كنند. عده اي به دليل شناخت نداشتن از ماهيت طرح و كاري كه انجام شده هنوز آن را غيرقابل اجرا مي دانند و چون از طرح اطلاع ندارند فكر مي كنند اين كار بزرگ امكان پذير نيست.

وي مي گويد: روزنامه خراسان دغدغه بسيار ارزشمندي را براي طرح مسكن مهر دارد و پي گيري هاي اين رسانه براي انعكاس اقدامات شايسته دولت در اجراي طرح ملي مسكن مهر و تامين سرپناه طبقه كم درآمد جامعه جاي تقدير و تشكر دارد.

وي تصريح مي كند: شما با گزارش هاي ميداني تلاش مي كنيد كه طرح كهنه نشود و مردم را از نگراني نجات مي دهيد، متاسفانه در كوچه و بازار حرف و حديث ها و شايعات زيادي درباره طرح مسكن مهر مطرح مي شود.

مديركل تعاون استان مي گويد: درخواست ما از منتقدان و شايعه سازان اين است كه روند اجراي پروژه مسكن مهر را در اغلب شهرهاي استان و شهرهاي جديد گلبهار و بينالود از نزديك مشاهده و آن گاه درباره طرح قضاوت كنند.

به اعتقاد وي اطلاع رساني بايد به گونه اي باشد كه مردم حرف دلالان، زمين بازان و كساني كه اجراي اين طرح ملي باعث ركود بازارشان شده است را قبول نكنند.
 يکشنبه 12 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 257]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن