تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه گناهان گذشته كسى كه از روى ايمان و براى رسيدن به ثواب الهى معتكف شود، آمرزي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812656344




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انيميشن رايانه--اي، جهاني به وسعت خيال و واقعيت


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: انيميشن يا هنر پويانمايي با تلفيقي از جلوه--هاي بصري آميخته با فناوري نوين و به كمك هنر گرافيك، دنياي خيال--انگيز كودكان را به مرز بي--نهايت در حوزه صنعت فيلمسازي و سرگرمي سوق داده است.

انيميشن هنري است كه قابليت دگرگوني واقعيت به صورت شي--ء تخيلي دارد و بيانگر فضايي فوق--العاده خيالي است.

انيميشن صنعتي يا انيميشن تجاري با توجه به شكل و شيوه--اي كه براي توليد انبوه خود در نظر مي--گيرد، نيازمند گرافيك رايانه--اي قدرتمند است و در چنين شرايطي انيماتورها با توجه به امكاناتي كه رايانه در اختيار آنان مي--گذارد از حداكثر زمان استفاده مي--برند.

به عقيده احمد كعبي گرافيست، گرافيك رايانه--اي و مجموعه وابسته به آن وسيله--اي مناسب جهت فاصله گرفتن از توليد سنتي و گرايش به توليد صنعتي يا انبوه است.

اصطلاح گرافيك رايانه--اي براي روش--هاي مختلف ايجاد تصويرهاي دو بعدي و سه بعدي بوسيله رايانه به كار برده مي--شود.

اين تصويرها در عرصه--هاي هنري يا اموري همچون مهندسي، آموزشي، تحقيقات فضايي و بازي--هاي فكري مورد استفاده قرار مي--گيرد.

به اعتقاد كارشناسان، سابقه كاربرد رايانه در آفرينش جلوه--هاي ويژه به دهه 60 ميلادي باز مي--گردد و از دهه 70 ميلادي نيز با ابداع انواع رايانه و دستگاه--هاي جانبي و ورود نرم--افزارهاي جديد، كاربرد اين وسيله در هنر مدرن به خصوص گرافيك سه بعدي توسعه بيشتري يافت.

نرم--افزارها روند تغيير را سرعت بخشيدند و امروزه تجهيزات و نرم--افزارهاي جديد جاي قطعات قديمي را گرفته--اند و شتاب جلوه--هاي بصري پيچيده نيز فراهم آمده است.

به اعتقاد كارشناسان، پيشرفت در توليد انيميشن فقط متكي به نرم--افزار نيست، سخت--افزارها نيز به عنوان بستري مناسب جهت توليد هرچه بيشتر انيميشن تجاري براي تهيه--كنندگان مطرح هستند.

گرايش به گرافيك رايانه--اي به دليل سرعت قابل قبول در عرصه توليد و از طرفي ايجاد جلوه--هاي ويژه توسط رايانه اهميت اين موضوع در عرصه نقاشي متحرك را بيش از گذشته آشكار كرده است.

با انتخاب نرم--افزار مطلوب، دوستداران گرافيك رايانه--اي توانستند به جلوه--هاي مورد نظر خود دست--يابند به نحوي كه مفاهيم رايانه--اي از پيچيدگي بيشتري برخوردار شد.

امروزه نقاشي پست مدرنيست، بر فرض استفاده از گرافيك رايانه--اي، خود را ملزم به استفاده از هر سبك هنري نمي--بيند بلكه فقط متعهد به مواردي است كه به آنها معتقد است.

در اين سبك با استفاده از گرافيك رايانه--اي و شيوه--هاي مدرن تصويري به خلق جلوه--هاي بصري مي--پردازند كه نمونه--هاي شاخصي در اين عرصه را مي--توان يافت.

به باور عده--اي از انيماتورها، سبك هنرمند نقش بسيار مهمي در آفرينش--هاي هنري بر عهده مي--گيرد و رايانه فقط مجري سبك هنري ارائه شده است، بنابراين با اين نگرش نمي--توان اين پديده را به عنوان يك مكتب يا سبك هنري به--شمار آورد.

رايانه و تمامي جلوه--هاي آن صرفا يك ابزارند و بديهي است كه ابزار هيچ--گاه نمي--تواند يك سبك باشد البته عده--اي هم معتقدند اگر ابزار كاملا تغيير كند.

مكتب يا مكاتب حاضر نيز به پيروي از آن دستخوش تحولات اساسي مي--شوند.

مرزبندي ميان سبك و ابزار گاهي به سهولت انجام نمي--پذيرد و گاهي پيچيدگي در ابزار، موجب تغييرات عمده در سبك يا مكتب مي--شود.

در زمان حاضر دخالت رايانه--اي در هنر گرافيك و همچنين انيميشن ممكن است مرزبندي را براي نقادان مشكل سازد.

انيميشن معاصر چه در توليد هنري و چه در توليد انبوه وابسته به رايانه خواهد بود.

صنعت نقاشي متحرك يا انيميشن ايران با توليد آثار اندك و در بعضي موارد بي--بهره از جلوه--هاي گرافيك رايانه--اي و با توجه به غناي موضوعي همچنان از شيوه--هاي سنتي در توليد بهره مي--گيرد.

نبود كارگاه--هاي مدرن و بهره--گيري از كارگاه--هاي دستي انيميشن، هزينه--هاي گزاف، زمان طولاني، كمبود كارشناس، كيفيت نامناسب در ناكامي و گمنامي صنعت انيميشن كشور سهيم هستند.

از سوي ديگر برخي از دست--اندركاران اين حوزه هزينه--هاي سنگين خريد تجهيزات رايانه--اي و نرم--افزارهاي نوين و نبود متخصصين كارآمد را از ديگر مشكلات صنعت انيميشن عنوان مي--كنند.

جريان سينماي جهان و به--خصوص مؤسسه--هاي عظيم فيلمسازي كه به توليد انيميشن تجاري، صنعتي و سرگرمي مشغول هستند، استفاده از فناوري نوين و ايجاد جذابيت--هاي متنوع بصري در گروه سني كودك و نوجوان را در عصر حاضر دستمايه كار خود قرار دادند.

مدير بخش سينمايي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان معتقد است كه استفاده مناسب از فناوري نوين به--خصوص نرم--افزارهاي رايانه--اي در عرصه توليد و ايجاد جذابيت در قالب جلوه--هاي بصري براي گسترش صنعت فيلسمازي انيميشن ضروري است.

محمدرضا كريمي--صارمي گفت: گستردگي و سرعت پيشرفت در استفاده از فناوري نوين به--خصوص در حوزه نرم--افزاري و در مقابل كندي سرعت عمل نهادهاي تصميم--گيرنده فرهنگي و نبود سرمايه--گذاري مناسب در عرصه انيميشن را از مشكلات اين بخش عنوان مي--كند.

اين مسوول سينمايي استفاده بهينه از فن تصوير و پيشرفت--هاي حاصل شده در حوزه رايانه--اي و گرافيكي را براي انتقال مفاهيم مجازي به مخاطب دوستدار هنر هفتم و به--خصوص انيميشن اساسي خواند.

وي، انيميشن را تلفيقي از خيال و واقعيت در قالب تصاوير متحرك ارزيابي كرد و گفت: انتقال مفاهيم نياز به جلوه--هاي جذاب بصري دارد و اين امر امروزه با بودن نرم--افزارهاي رايانه--اي و تكنيك گرافيك امكان--پذير شده است.

كريمي--صارمي، خواستار سرمايه--گذاري مناسب در صنعت انيميشن و توجه به جنبه--هاي مختلف اين صنعت هنري شد.

تصاوير متحرك به همراه جلوه--هاي خيال--انگيز تصويري زمينه--اي براي كنكاش در دنياي خيالي است و ورود به آن نياز به سن و تجربه ندارد همان--طور كه فيلم--هاي انيميشني روز دنيا تنها به مخاطب كودك و نوجوان اختصاص ندارد.

«شرك»، «دنياي نمو»، «سرزمين اسباب--بازي»، «سرزمين يخي»، «پوكاهانتوس»، «بتمن »، «علاء--الدين و چراغ جادو» و حتي «باگزباني» از جمله آثاري هستند كه در طول سال--هاي گذشته مخاطبان را به سالن--ها فراخواندند و آمار فروش اين--گونه آثار در فهرست فيلم--هاي پرفروش قرار دارد.

فناوري و جلوه--هاي گرافيكي رايانه--اي تصاوير مكانيكي اما به ظاهر حقيقي براي شخصيت--هاي مورد علاقه كودكان، نوجوانان و حتي بزرگسالان در قالب نيروهاي خير و شر ترسيم كرده و اهميت رايانه و هنر گرافيك را براي توليدات انيميشني نمايان مي--سازد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 776]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن