تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه  الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804384759




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاملات آنلاين تا دو ماه آينده رسما به کار گرفته مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: رييس سازمان بورس و اوراق بهادار؛

معاملات آنلاين تا دو ماه آينده رسما به کار گرفته مي شود


خبرگزاري آريا- رييس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: معاملات آنلاين ظرف دو ماه آينده به طور رسمي در بازار سرمايه به کار گرفته مي شود.
به گزارش سرويس اقتصادي آريا، علي صالح آبادي با بيان اينکه معاملات آزمايشي آنلاين در بورس تهران آغاز شده است، افزود : ظرف دو ماه آينده اين معاملات به طور رسمي به کار گرفته خواهد شد تا تمامي اقشار مختلف جامعه بتوانند بدون واسطه کارگزاران، معاملات خود را در بازار انجام دهند.

سخنگوي سازمان بورس اين هفته ميهمان برنامه نگاه يک شبکه اول سيما بود و به سوالات متعدد مجريان اين برنامه، سهامداران، کارشناسان و کارگزاران بازار سرمايه پاسخ داد که متن کامل سخنان دکتر صالح آبادي در زير آمده است :

تحقق تمامي وعده ها

در ابتداي اين برنامه، گزارشي از وعده هايي که دکترصالح آبادي در طول چهار سال گذشته به فعالان بازار، سرمايه گذاران و رسانه ها داده بود، پخش شد که رييس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد در اين مدت به تمامي وعده هاي خود عمل کرده است.
وي در مورد تفکيک وظايف نظارتي و اجرايي بازار سرمايه گفت : سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان مقام ناظر بازار سرمايه با ابلاغ قانون بازار اوراق بهادار در سال 1385 شکل گرفت تا وظايف نظارتي بازار سرمايه را برعهده گيرد.

صالح آبادي ادامه داد : بورس اوراق بهادار تهران درقالب يک شرکت سهامي عام تاسيس و تمامي وظايف اجرايي بازار به آن منتقل شد.

وي افزود : شرکت بورس کالاي ايران هم از ادغام دو بورس فلزات و کشاورزي، فعاليت خود را در سال 86 آغاز کرد و در اين مدت محصولات پتروشيمي و فرآورده هاي نفتي به آن افزوده شده است.

صالح آبادي با بيان اينکه کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار و کانون نهادهاي سرمايه گذاري بر اساس نهادسازي هاي قانون بازار اوراق بهادار در سال 86 شکل گرفت، اظهار داشت : اين کانون ها فعاليت هاي گسترده اي را در مدت فعاليت خود انجام داده اند.

سخنگوي سازمان بورس نظارت بر بازار اوليه را يکي ديگر از اهداف مهم اين سازمان اعلام کرد و گفت: تمامي شرکت هاي بازار اوليه مجوز فعاليت خود را از سازمان بورس دريافت کرده اند به طوريکه هيچ شرکتي سهامي عامي وجود ندارد که بدون مجوز اين سازمان تاسيس شده باشد.

قطعنامه ها تاثيري بر بازار سرمايه نداشته است

رييس سازمان بورس با بيان اينکه عوامل تاثيرگذار بيروني بر بازار سرمايه کاهش يافته است، گفت : با وجود قطعنامه هايي که در سال هاي اخير عليه ايران صادر شده است اما بازار سرمايه مسير رشد و تعالي خود را سپري مي کند.

وي ارزش معاملات بورس تهران در سال 1384 را حدود 5600 ميليارد تومان اعلام کرد و گفت: اما ارزش معاملات در پايان سال گذشته با رشدي بيش از 5/3 برابري به 18 هزار و 500 ميليارد تومان رسيد.

صالح آّبادي گفت : تعداد دفعات معاملات از حدود دو ميليون دفعه به بيش از سه ميليون و 30 هزار دفعه افزايش يافته و ارزش بازار از 32 به بيش از 70 هزار ميليارد تومان رسيده است.
وي ادامه داد : شاخص بورس تهران با وجود تحريم ها از ابتداي امسال از12500 به 14550 واحد رسيده که اين امر نشان مي دهد بازار سرمايه ايران از قطعنامه ها و تحريم ها مصون مانده است.

دبير شوراي عالي بورس واگذاري سهام بانک ها و بيمه ها را يکي ديگر از وعده هاي خود در سال هاي گذشته اعلام کرد و افزود : تاکنون سه بانک ملت، تجارت و صادرات و دو بيمه البرز و آسيا وارد بازار سرمايه شده اند و ظرف دو ماه آينده نيز سهام بيمه دانا در بورس عرضه مي شود.

وي درباره فرصت هاي سرمايه گذاري در بازار سرمايه گفت : درحال حاضر قريب به 40 صنعت در اين بازار فعال است به طوريکه در منطقه خاورميانه هيچ بورسي، تنوع صنعتي بورس تهران را ندارد.

صالح آبادي اظهار داشت : هم اکنون فلزات اساسي حدود 17 درصد، بانک ها و نهادهاي پولي 15 درصد، مخابرات 13 درصد، کاني هاي فلزي 8 درصد، خودرو و شرکت هاي چند رشته اي 7 درصد، سيمان، آهک و گچ 5 درصد، صنايع شيميايي و فرآورده هاي نفتي 4 درصد، خدمات فني و مهندسي 3 درصد و ساير

صنايع 17 درصد بورس تهران را تشکيل مي دهند.

وي ادامه داد : آمارهاي فوق نشان مي دهد که ارزش بورس در صنايع مختلف توزيع شده که اين موضوع باعث کاهش ريسک کل بازار و افزايش دامنه انتخاب سرمايه گذاران شده است.
رييس سازمان بورس اضافه کرد: بخش مهمي از افزايش تنوع صنايع بورسي مرهون اجراي سياست هاي کلي اصل 44 و ابلاغيه مقام معظم رهبري است.

صالح آبادي درخصوص راه اندازي فرابورس گفت : اين بازار به موجب قانون برنامه چهارم و قانون بازار اوارق بهادار سال گذشته تاسيس شده است که اميدواريم ظرف 5 سال آينده بتواند جايگاه خود را در بازار سرمايه به دست آورد.

معاملات آنلاين ظرف دو ماه آينده رسما افتتاح مي شود

وي با اشاره به اينکه سازمان بورس بحث اعتمادسازي و شفاف سازي را در دو حوزه معاملات و اطلاعات بورس دنبال مي کند، افزود : اطلاعات شرکت ها امروز با سيستم الکترونيکي بسيار پيشرفته به سهولت در اختيار سازمان بورس قرار مي گيرد. اطلاعيه هاي سازمان بورس نيز از طريق شبکه اطلاع رساني ناشران (کدال) به بازار منعکس مي شود.

سخنگوي سازمان بورس اظهار داشت: اين سازمان به عنوان نخستين سازمان ايران است که امضاي الکترونيک را درقالب قانون تجارت راه اندازي کرده است.

وي خاطر نشان کرد : در حوزه معاملات نيز بورس تهران نرم افزار پيشرفته اي را در اختيار دارد به طوريکه نظارت بر معاملات به صورت کاملا مکانيزه انجام مي شود.

صالح آبادي با بيان اينکه معاملات آزمايشي آنلاين از امروز در بورس تهران راه اندازي مي شود، گفت : ظرف دو تا سه ماه آينده اين معاملات به طور رسمي افتتاح خواهد شد تا تمامي اقشار مختلف جامعه بتوانند بدون واسطه کارگزار ، معاملات خود را در بورس انجام دهند.

وي با اشاره به اينکه احتمال تخلف شرکت ها در بازار سرمايه وجود دارد، افزود : خوشبختانه با تصويب قانون توسعه ابزارها و نهادهاي مالي جديد ضمانت هاي اجرايي خوبي در اختيار سازمان بورس قرار گرفته است.

در حال حاضر اين سازمان مي تواند شرکت هاي متخلف را تا سقف 100 ميليون تومان جريمه نقدي کند و مديران اين شرکت ها بايد جرايم خود را به خزانه داري کل کشور واريز نمايند.



برنامه هاي گسترده فرهنگ سازي

سخنگوي سازمان بورس با بيان اينکه در سال هاي اخير برنامه هاي گسترده اي در بخش فرهنگ سازي انجام شده است، افزود : هم اکنون حدود 10 سايت اينترنتي در حوزه بازار سرمايه فعال هستند که مسئوليت فرهنگ سازي و آموزش را برعهده دارند.
وي افزود : اطلاعات لحظه به لحظه ناشران در سايت www.codal.ir و اطلاعات بازار در سايت هاي www.irbourse.com وww.tsetmc.com منتشر مي شود. سايت مربوط به محققان www.rdis.ir ، سايت سازمان بورس www.seo.ir ، سايت خبري www.sena.ir و بورس کالاي ايران http://ime.co.ir نيز از ديگر پايگاه هاي اينترنتي مهم بازار سرمايه هستند.

صالح آبادي انتشار 120 هزار جلد کتاب بورس در 20 دقيقه ، خودآموز بورس ، رمان ها، قصه هاي کودک، کتاب هاي مختلف و راه اندازي سايت بازي سهام را از ديگر اقدامات سازمان بورس در راستاي فرهنگ سازي ذکر کرد.
سرمايه گذاران به مفروضات توجه کنند

وي درباره تحقق نيافتن پيش بيني سود برخي از شرکت ها گفت : سازمان بورس در ابتداي هر سال علاوه بر پيش بيني سود شرکت ها ، گزارش هاي واقعي سال هاي قبل آنها را به بازار منعکس مي کند که سرمايه گذاران بايد به مفروضات اين پيش بيني نيز توجه کافي داشته باشند.

صالح آبادي سرمايه گذاري در بورس را تخصصي دانست و اظهار داشت : اطلاعات و گزارش هاي بسياري در طول سال در بازار منتشر مي شود که سرمايه گذاران بايد بتوانند از اين اطلاعات استفاده کنند.

وي با بيان اينکه دو گروه سرمايه گذار در بورس وجود دارد، افزود: گروهي از سرمايه گذاران هستند که تخصص و فرصت کافي را براي خريد و فروش در بازار را دارند اما گروهي بورس را نمي شناسند و يا تخصص دارند ولي وقت لازم را براي سرمايه گذاري در آن ندارند.
رييس سازمان بورس اضافه کرد : به گروه دوم توصيه مي شود از طريق صندوق هاي سرمايه گذاري وارد بازار سرمايه شوند.

صالح آبادي با بيان اينکه حدود 40 صندوق سرمايه گذاري در بازار سرمايه فعال هستند، گفت : نقدشوندگي اين صندوق ها تضمين شده است و سرمايه گذاران مي توانند به نرخ روز سرمايه خود را بگيرند.

وي سبدگرداني را از ديگر ساز وکارهاي ورود سرمايه گذاران به بورس اعلام کرد و افزود : آنان مي توانند با عقد قراردادي، سرمايه خود را در اختيار يک کارگزار قرار دهند تا اين شرکت خريد و فروش سهام را انجام دهد.

ترکيب مالکيتي بازار سرمايه ايران مناسب است

دبير شوراي عالي بورس در مورد مالکيت اشخاص حقيقي و حقوقي در بورس ها گفت : حجم سرمايه گذاران نهادي در سال 1980 ميلادي در بورس هاي معتبر جهان کم و حضور سرمايه گذاران حقيقي زياد بود اما در سالهاي اخير اين مقياس تغيير کرده است به گونه اي که مردم به طور غير مستقيم وارد بازار سرمايه مي شوند.

وي ادامه داد : بر اساس آمارها منتشر شده در سال 2006 ميلادي، سهم خانوارها در بورس هاي اروپايي 6/26 درصد، بانک ها 3/0 درصد، شرکت هاي بيمه عمر، حوادث و تامين اجتماعي 8 درصد، صندق هاي بازنشستگي 1/23 درصد، شرکت ها و صندوق هاي سرمايه گذاري 3/28 درصد و سرمايه گذاران خارجي 7/13 درصد بود.

صالح آبادي گفت : شرکت هاي سرمايه گذاري 2/25 درصد، صندوق هاي بازنشستگي و تامين اجتماعي 9/15 درصد، دولت و نهادهاي دولتي 5/16، بانک ها 2/4، تعاوني ها 2/1 درصد، اشخاص حقيقي 21 درصد و سهام عدالت 16 درصد ترکيب بورس تهران را تشکيل مي دهند که در واقع ترکيب مالکيتي بازار سرمايه ايران نسبت به بورس هاي اروپايي مناسب است.

وي در مورد سرمايه گذاري صندوق هاي بازنشستگي و تامين اجتماعي در بورس افزود : اين شرکت ها بايد منابع مالي خود را در مکاني سرمايه گذاري کنند تا بتوانند در آينده حقوق بازنشستگان خود را پرداخت کنند.

سخنگوي سازمان بورس ادامه داد: به طور حتم ورود منابع مالي صنوق هاي بازنشستگي و تامين اجتماعي در بخش هاي مسکن، ارز و طلا باعث بر هم زدن اين بازارها خواهد شد اما بهترين مکان براي ورود اين منابع مالي بازار شفاف سرمايه است چرا که اين منابع وارد بخش توليد و سرمايه گذاري مي شود و به خوبي قابل نظارت است.

وي درمورد وديعه هاي تلفن همراه در شرکت مخابرات نيز گفت : اين وديعه ها در تراز نامه اين شرکت به عنوان وجوه عمومي مردم (ديون مخابرات) در نظر گرفته شده است به طوريکه افراد مي توانند با مراجعه به اين شرکت وديعه خود را دريافت کنند.

صالح آبادي با بيان اينکه دريافت اين مبلغ به هيچ وجه توصيه نمي شود زيرا مخابرات تسهيلاتي را به مشتريان خود ارائه مي دهد و در مجموع به نفع کسي نيست که وديعه هاي خود را از اين شرکت دريافت کند.

وي درخصوص واگذاري بلوک 18 درصدي سهام ايران خودرو افزود : حصه نقدي معامله بايد ظرف 30 روز کاري بعد از معامله به بورس واريز شود که تا آن زمان خريداران اين بلوک مشخص نيستند.

تاثير پذيري اندک بورس تهران از بحران مالي

دکتر صالح آبادي با بيان اينکه با بروز بحران مالي و اقتصادي جهان شاخص بسياري از بورس ها کاهش چشمگيري يافت، افزود : شاخص بسياري از بورس ها مانند هنگ کنگ از 24 به 20 هزار، داو جونز آمريکا از 14 به زير 10 هزار و شاخص نيکي ژاپن از 36 به 10 هزار واحد کاهش يافته اما شاخص بورس تهران روند صعودي داشته است.

وي با اشاره به اينکه بحران مالي جهان در دو بعد اتفاق افتاد، افزود : در بحث بحران مالي که از بخش مسکن آغاز و به بازارهاي پولي و سرمايه سرايت کرد.

سخنگوي سازمان بورس گفت : دولت ها در اين دوران بانک هايي را که خصوصي کرده بودند با خريد سهامشان دوباره دولتي کردند اما در اوج اين بحران، بانک ملت در اسفندماه سال 87 به بخش خصوص واگذار شد.

وي اضافه کرد : بازار سرمايه ايران درمرحله اول بحران با هيچ مشکلي روبرو نشد اما در بعد دوم که بحران اقتصادي بود، قيمت نفت، فلزات اساسي و محصولات کاهش يافت که بورس تهران اثرات اندکي پذيرفت.

سهامداران سبد سهام تشکيل دهند

رييس سازمان بورس به سهامداران خرد توصيه کرد سرمايه خود را در سهام شرکت هاي مختلف توزيع کرده و سبد سهام تشکيل دهند و ديدگاهي ميان و بلندمدت به بازار سرمايه داشته باشند و با افراد حرفه اي و متخصص مشورت کنند.

صالح آبادي به پتانسيل ها و مزيت هاي فراوان بازار سرمايه اشاره کرد و گفت : آمارها نشان مي دهد که بازدهي بورس براي سرمايه گذاران در مقايسه با ساير بازارها در وضعيت بهتري بوده است.

وي درباره پرداخت نکردن سود سهامداران از سوي برخي از شرکت ها گفت : بر اساس قانون، سازمان بورس و سرمايه گذاران مي توانند شکايت خود را به هيات داوري اين سازمان ارائه دهند.

صالح آبادي افزود : خوشبختانه با تصويب قانون توسعه ابزارها و نهادهاي مالي جديد ضمانت هاي اجرايي خوبي در اختيار سازمان بورس قرار گرفته است. در حال حاضر اين سازمان مي تواند شرکت هاي متخلف را تا سقف 100 ميليون تومان جريمه نقدي کند و مديران اين شرکت ها بايد جرايم خود را به خزانه داري کل کشور واريز نمايند.

وي در خصوص ايراد نمايندگان سازمان بورس به تقسيم سود برخي از شرکت ها گفت : اين سازمان بورس به هيچ وجه راضي نيست که سود موهوم شرکت ها پرداخت شود.

رييس سازمان بورس در باره نگراني فعالان بازار مبني بر تعطيلي تالارهاي مناطق گفت : اين سازمان هيچ برنامه اي براي جمع آوري تالار ها ندارد زيرا دراين مکان ها مي توان فرهنگ سازي و آموزش لازم را به سهامداران ارائه کرد.

صالح آبادي درباره وضعيت اقتصاد کلان کشور گفت : ارقام و آمارها نشان مي دهد که وضعيت بازار سرمايه نسبت به سال هاي گذشته به هيچ وجه قابل مقايسه نيست.

وي گفت : افزايش ارزش معاملات بورس تهران از 5600 به 18 هزار و 500 ميليارد تومان نمايانگر اين مطلب است که منابع جديدي به سمت بازار سرمايه حرکت کرده اند.

سخنگوي سازمان بورس با بيان اينکه تا قبل از سال 80 ، بورس تهران فعاليت چنداني نداشت، افزود : اکثر صنايع تا قبل از ابلاغ سياست هاي کلي اصل 44 در اختيار دولت بود که در چنين فضايي انتظار توسعه بازار سرمايه وجود نداشت اما پس از ابلاغ اين سياست ها بازار سرمايه در متن سياستگذاري ها قرار گرفت به گونه اي که در ابلاغيه مقام معظم رهبري، بورس به عنوان تنها روش واگذاري شرکت هاي صدر اصل 44 اعلام شده است.

صالح آبادي به تصويب قانون توسعه ابزارها و نهادهاي مالي جديد در سال گذشته اشاره کرد و گفت : امکان تنوع ابزارهاي مالي در بازار سرمايه با تصويب اين قانون فراهم شده است به طوريکه نقش اين بازار در آينده نزديک در مقايسه با بازار پول تقويت خواهد شد.

سوالات کوتاه از سخنگوي بورس

- آيا رييس سازمان بورس خودش هم سهام در بازار خريد و فروش مي کند : خير

- آيا شما به نزديکان خود در مورد خريد و فروش سهارم توصيه مي کنيد : خير

- آيا کسي حاضر به خريد سهام دو باشگاه استقلال و پرسپوليس است : بايد سودآوري اين دو باشگاه اثبات شود تا آنان بتوانند در بورس يا فرابورس مورد پذيرش قرار گيرند.

- حباب : افزايش بدون پشتوانه قيمت سهام يک شرکت

- گره معاملاتي : ايجاد صف خريد يا فروش براي چند روز در بازار بر روي يک سهم

- نماد: علامت مشخصه هر شرکت در بورس

- به نظرات کارگزاران و مردم توجه شده است : آنان نظرات متفاوتي نسبت به بازار داشته اند اما در مجموع سعي کردم در برنامه ريزي هاي خود پيشنهادات آنها را مدنظر قرار دهم.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن