تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820106872




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گوهري با نام حجاب


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: حجاب پوشاندن داشتههاي ارزشمند زن و مرد است و اين چيزي جز موهبت الهي نميتواند باشد و سزاوار است كه به شكرانه وجودي آن موهبت خدادادي، حريم آن حفظ شود و حرير زيباي عفت بر آن پوشانده شود.
پوشش نشانه حجب و حياء و امري فطري و در ذات انسانها نهفته و هر قلب سليمي بر ضرورت وجود و اجتماعي بودن آن گواهي ميدهد.
حجاب مصونيت و مانع از تعرض حراميان و نفوذ شيطان و طغيان شهوات است و اين رسالتي است كه اولياي الهي جهت تبليغ آن جان پاك خود را مخلصانه هديه نمودهاند.
در شرع مقدس اسلام و منابع ديني بالاخص قرآن كريم و روايات اهل بيت عصمت و طهارت (ع) به صورت جدي به موضوع حجاب پرداخته شده و آن را از مسلمات و ضروريات دين برشمردهاند.
در آيات مختلف قرآن كريم صراحتا و به صورت مستقل به تبيين بحث حجاب پرداخته شده است.
در آيات شريفه (30 و 31 سوره نور) به اين مطلب اشاره شده است.
قل للمومنين يغضوا من ابصارهم: اي رسول ما به مردان مومن بگو تا چشمها را از نگاه ناروا بپوشانند و همچنين قل للمومنات يغضضن من ابصارهن: اي پيامبر به زنان بگو تا چشمها را از نگاه ناروا بپوشانند. وجوب حجاب براي جنس مونث و مذكر، آرامش جسم و آسايش روح و در نتيجه سعادت دنيوي و اخروي را به ارمغان ميآورد.
در يك جمله ميتوان گفت حجاب نشانه عفت و عفت لازمه حجاب است و پاكدامني ثمره آن به شمار ميرود.
حجاب، حفظ حرمت ظاهر انساني و عفت، حفظ باطن روحاني است.
حجاب نه فقط در پوشش اندام، بلكه در رفتار و گويش نيز مورد نظر قرآن كريم است. خداوند متعال در آيه 31 سوره نور ميفرمايد:
و لا يضربن بارجلهن ليعلم ما يخفن من زينتهن: و آنطور پا به زمين نزنند كه خلخال و زيور پنهان پاهايشان معلوم شود.
و در آيه 32 سوره احزاب ميفرمايد: فلا تخضعن بالقول فيطمع الذي في قلبه مرض: پس زنها نازك و نرم با مردان سخن نگوييد مبادا كسي كه دلش بيمار است به طمع افتد.
وضعيت اسفناك حجاب امروز برخي زنان و دختران ايران بزرگ اسلامي در سي و يكمين بهار عزت و افتخار كه به بركت خون شهيدان والا مقام به دست آمده بخصوص در ام القراي جهان اسلام، شهر تهران به هيچ عنوان قابل توجيه و پذيرش و در شان نيست. اين در حالي است كه در دنياي غرب و اروپا زنان و دختران محجبه به وسيله مناديان دروغين حقوق بشر از مراكز آموزشي و... اخراج ميگردند و مورد ظلم و تبعيض ناجوانمردانه قرار ميگيرند اما با وجود اين همه محدوديت، گرايش به پوشش اسلامي، روز به روز از سوي مسلمانان و غير مسلمانان رو به فزوني است. با نگاهي اجمالي به عملكرد مسئولين متولي امر گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در سي سال گذشته به خوبي ميتوان دريافت كه نگاه جدي- معقولانه و مدبرانه به مقوله پوشش اسلامي نشده است و برنامهريزي و سياستگذاري در آن مسير به صورت عملياتي انجام نگرفته و هر از چندگاهي با توجه به فرمايشات و اوامر ولايي حضرت امام (رحمه الله عليه) و مقام معظم رهبري (حفظه الله) در مقاطع گوناگون ميتوان برخوردهاي سليقهاي و برنامههاي كوتاه مدتي را از سوي نهادهاي ذيربط مشاهده نمود و به فقدان يك استراتژي مناسب، جامع و راهگشا در مقابله با پديده زشت بدحجابي و بيحجابي پي برد.
عملكرد دولتهاي بعد از انقلاب تاكنون و شعارهاي مطرح شده در فضاي سياسي و مواضع اتخاذ شده رجال سياسي ما تاثير مستقيمي بر رشد اين پديده ناپسند داشته است. در مبحث جداگانهاي بايد عملكرد دولتهاي بعد از انقلاب را در خصوص انجام وظيفه و احساس مسئوليت نسبت به گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و اهتمام همه جانبه به آن؛ مورد بررسي و تحليل منصفانه قرار داد اما پرواضح است كه شعار تساهل و تسامح در دوران سياه اصلاحات، آثار زيانبار فردي و اجتماعي بسياري را به دنبال داشته و به تدريج بنيادهاي ارزشي و اخلاقي را در عدهاي سست و متزلزل نمود و زمينههاي انحطاط فرهنگي و معنوي را با گذر از خطوط قرمز اسلام ناب محمدي (ص) فراهم ساخت و تحصن سه روزه علما- طلاب و روحانيون در زمستان 1379 در مسجد اعظم قم در جوار مرقد حضرت فاطمه معصومه (س) نشان از عمق فاجعه بود كه حضور در آن محفل روحاني و به اصطلاح اعتكاف سياسي از بهترين خاطرات اينجانب به شمار ميرود.
اين مطلب مسلم است كه اگر به دغدغههاي رهبر حكيم و فرزانه انقلاب و منويات معظم له در مورد حجاب و نقش سازنده و بيبدليل آن در جامعه اسلامي به نحو احسن جامه عمل پوشانده ميشد به مراتب در اين برهه حساس با مشكلات اساسي و خطر آفرين در جامعه رو به رو نبوديم.
مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در سالهاي اخير كرارا به مسئولين گوشزد نمودند كه بحث مهندسي فرهنگي كشور را جدي بگيرند و بر روي آن سرمايهگذاري نمايند و از تمام ظرفيتهاي موجود فرهنگي كه در تاريخ كهنه ملت ما وجود دارد بهره گيرند. ايشان ضمن ترسيم راهكارها در جمع اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي در سال 84 فرمودند: (الان بايد نقشه مهندسي فرهنگي كشور روي ميز آماده باشد و بايدروي آن بحث شده باشد، كار شده باشد، تصميمگيري شده باشد و نقشه كلان با راهكارها- نه فقط چيزهايي كه صرفا آرزو و آمال است- كاملا كشيده شده و مشخص شده باشد. اين حرف اصلي ماست به شما دوستان.)
در اين ميان نقش بسزاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي عيان و عملكرد آن در اين خصوص مورد سوال است. اكنون با توجه به ضرورت خطير جامعه، يقينا در ترسيم نقشه مهندسي فرهنگي؛ عفاف و حجاب و پوشش اسلامي ايراني در اولويت كاري قرار دارد و اين امر همت مردانه دلسوزان عرصه فرهنگ را ميطلبد كه در سال همت مضاعف و كار مضاعف چارهاي اساسي بينديشند و در كنار فرهنگسازي و مهندسي آن و نهادينه نمودن فرهنگ مورد نظر در بين افراد و اقشار و اصناف مختلف جامعه از كنترل و مراقبت و برخوردهاي مقتدرانه انتظامي و قضائي غافل نمانند و با قاطعيت هرچه تمامتر اجازه ندهند هنجارشكنان بيش از اين به احكام نوراني اسلام دهن كجي نمايند و نظام اسلامي را به لحاظ فرهنگي به چالش كشانده و جوانان اين مرز و بوم را كه اميد آينده انقلاب هستند تباه نموده و به سوي فرهنگ غرب سوق دهند.








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن