تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سجده شكر برهرمسلمانى واجب است،با آن نمازت را كامل و پروردگارت را خشنود مى سازى و فرش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806442543




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه و خواندني


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: كوتاه و خواندني
تزريق خون كهنه، خطر بروز عفونت را تشديد مي كند

پژوهشگران آمريكايي ادعا كردند: استفاده از خون هاي اهدايي كه به مدت طولاني ذخيره و نگهداري مي شوند، خطر بروز عفونت را در فرد گيرنده افزايش مي دهد.
به گزارش ايسنا، به گفته پژوهشگران بيمارستان دانشگاه كوپر در نيوجرسي، خطر بروز مسموميت خوني يا ذات الريه با دريافت خوني كه 29 روز از زمان اهداي آن گذشته، دو برابر بيشتر مي شود.
براساس اين تحقيق كه در يك كنفرانس آمريكايي ارائه شده است بايد دقت در روش استفاده و ذخيره خون اهدايي افزايش پيدا كند. مقامات انگليسي نيز خاطرنشان كردند: خون اهدا شده بايد به طور متوسط ظرف 10 روز به بيمارستان برسد و به طور روزانه مورد استفاده قرار گيرد.
بررسي ها نشان مي دهد: زمان نگهداري و ذخيره خون هاي اهدايي در انگليس كوتاه تر از آمريكا است.
در آمريكا استفاده از خوني كه بيش از 42 روز ذخيره شده ممنوع است در حالي كه در انگليس اين زمان كمتر بوده و حداكثر 35 روز است. به گفته متخصصان; دو هفته پس از ذخيره سازي خون گلبولهاي قرمز تغيير كرده و نوعي مواد شيميايي آزاد مي كنند. اين مواد شيميايي عملكرد سيستم ايمني بدن را مختل مي كنند و در نتيجه فرد گيرنده خون در معرض خطر ابتلا به بيماريهاي عفوني قرار مي گيرد.

10ونيم درصداز دانش آموزان كشور چاق هستند

محقق انستيتو تحقيقات تغذيه و صنايع غذايي كشور گفت:10و نيم درصد از دانش آموزان كشور چاق هستند و در عين حال 9 ونيم درصداز آنان نيز صبحانه نمي خورند.
به گزارش ايرنا، "آناهيتا هوشيار راد" با ارايه مقاله اي در خصوص تاثير عادات غذايي بر شيوع چاقي در كودكان دبستاني در دهمين كنگره تغذيه ايران افزود: نتايج مطالعه بر روي 1000 دانش آموز نشان مي دهد كه عدم مصرف صبحانه و مصرف غذاهاي آماده با شيوع چاقي كودكان ارتباط دارد .
وي دراين مقاله اظهار داشت: در حاليكه مصرف صبحانه باعث افزايش دريافت انرژي و مواد مغذي شده و در حفظ اندام مناسب و قدرت يادگيري و حافظه كوتاه مدت بسيار تاثير گذار است .
هوشيار راد بر گسترش برنامه هاي آموزش تغذيه به خصوص در زمينه الگوهاي غذايي مناسب از سوي والدين تاكيد كرد و گفت : نخوردن صبحانه باعث سو» تغذيه شده و مي تواند در رشد فيزيكي نيز اختلال ايجاد كند. وي افزود: مصرف يك صبحانه كامل تاثير زيادي در كاهش وزن دارد زيرا خوردن صبحانه باعث كنترل اشتها مي شود و ميل به خوردن شيريني و نشاسته را بر طرف و دريافت الياف و ميوهاي ويتامين دار بيشتري را دربدن فراهم مي كند.

چگونگي شكل گيري خاطرات در مغز انسان

محققان دانشگاه داك موفق به كشف مولكولي در مغز شدند كه عامل شكل گيري حافظه در مغز انسان است.
به گزارش مهر، محققان دانشگاه پزشكي داك موفق به شناسايي مكانيزمي در مغز شدند كه منجر به ايجاد خاطرات در مغز مي شود.
به گفته محققان قابليت پلاستيسيته مغز، بازچيني اتصالات ميان سلولهاي عصب مغز را ممكن ساخته كه خاطرات و يادگيري نيز بر همين اساس در مغز شكل مي گيرند.
محققان با يافتن يك حلقه مفقودي مولكولي در اتصالات مولكولي مغز موفق به توضيح پلاستيسيته مغز شدند. اين مولكول كه Vd Myosin نام دارد گيرنده هاي جديد را به سيناپس ها منتقل كرده و به اين شكل قدرت پاسخگويي نرون ها را افزايش خواهد داد.
به گفته متخصصان انتقال گيرنده هاي انتقال دهنده هاي عصبي به واسطه بسته هاي كوچك اطلاعاتي شكل مي گيرد كه در هنگام شكل گيري خاطرات، مولكولهاي عصبي را به سيناپس ها منتقل مي كنند. محققان در اين فرايند موفق به كشف موتور مولكولي شدند كه در هنگام فعال بودن سيناپسها، گيرنده ها را به اين نقاط منتقل مي كنند.
محققان بر اين باورند كه با مشاهده و دريافت اطلاعات درباره موضوعي واحد اين اطلاعات به صورت بسته اي يكپارچه اي از اطلاعات درآمده و در سطوح سلولي با افزايش توانايي و قدرت اتصالات سيناپسي در ميان نرونهاي فعال منجر به تشكيل حافظه مي شود.
بر اساس گزارش زي نيوز، اين بسته هاي اطلاعاتي كه به گفته محققان خاطرات كوچكي هستند و در انتظار وقوع به سر مي برند، مخازني از گيرنده هاي انتقال دهنده عصب هستند كه سلولهاي مغز آنها را به منظور توليد گيرنده هاي بيشتر در يك سيناپس خاص ايجاد مي كنند زيرا افزايش تعداد گيرنده ها با افزايش توانايي سيناپسها برابر است.
محققان با كشف اين مولكول و تاثير آن بر شكل گيري خاطرات در مغز انسان معتقدند بررسي هاي بيشتر بر روي اين مولكول و عملكرد آن مي تواند راه حلي جديد براي جلوگيري و يا درمان بيماري آلزايمر را ايجاد كند.

مصرف دم كرده چاي ترش بيش ازچاي معمولي بر پرفشاري خون افراد ديابتي موثر است

براساس يافته هاي يك پژوهش ارايه شده در كنگره بين المللي طب سنتي و مكمل , مصرف دم كرده چاي ترش به طور معني داري نسبت به چاي معمولي بر پرفشاري خون بيماران مبتلا به ديابت 2 موثر است.
بنابراين گزارش براساس يافته هاي پژوهشي كه نتايج آن در كنگره بين المللي طب سنتي ومكمل كه 7 تا 10 آبان ماه در ساري برپاشد ارايه گرديد. 60 بيمار مبتلا به ديابت به دو گروه تقسيم شده , گروه اول از چاي معمولي و گروه دوم از چاي ترش به مدت 30 روز روزانه 2 با صبح و عصر مصرف كردند. اين گزارش با هدف تعيين اثر كوتاه مدت مصرف چاي ترش توسط بيماران متبلا به ديابت نوع 2 بر پرفشاري خون آنها صورت گرفت .
 يکشنبه 12 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 227]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن