تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روزقيامت ايمان دارد،بايد ميهمانش راگرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816024971




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يادمان انقلاب ‪ ۱۳‬آبان/ دانشجوياني كه درپيروي ازامامشان پايدار ماندند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يادمان انقلاب ‪ ۱۳‬آبان/ دانشجوياني كه درپيروي ازامامشان پايدار ماندند
سياسي. لانه جاسوسي. ‪ ۱۳‬آبان
امام خميني (ره )، تسخير لانه جاسوسي آمريكا به دست دانشجويان پيرو خط امام (ره) را انقلاب دوم و انقلابي بزرگتر از انقلاب اول برشمردند. جمعي از آنان بر عهد خود پايدار ماندند و حاضر نشدند حكومت غيرخدا پذيرند و در اين راه جان خود را تقديم كردند.

تسخير لانه جاسوسي آمريكا از سوي دانشجويان پيرو خط امام (ره) در سيزدهم آبان سال ‪۵۸‬يكي از مقاطع مهم و سرنوشت ساز در انقلاب اسلامي بود كه به دليل اهميت آن معمار كبير انقلاب اسلامي آن را انقلاب دوم ناميدند.

براي اينكه نسل سوم انقلاب با ابعاد اين اقدام سرنوشت ساز به درستي آشنا شوند، ضرورت دارد كه ابعاد پيچيده اين حركت از جنبه‌هاي مختلف مورد بازخواني قرار گيرد كه البته شايد در اين فرصت مجال پرداختن كامل به اين موضوع وجود نداشته باشد.

همانطور كه بسياري از شخصيت‌هاي تاثيرگذار نظام تاكيد كرده‌اند اقدام دانشجويان پيرو خط امام (ره) ادامه مسيري بود كه مردم انقلابي ايران آن را در ‪ ۱۵‬خرداد ‪ ۴۲‬آغاز كرده و در ‪ ۲۲‬بهمن ‪ ۵۷‬به سرانجام رسانده بودند.

با فتح لانه جاسوسي و به دست آمدن اسنادي مهم از آن، موضوع دخالت آمريكا در امور داخلي ايران و طرح ريزي برخي نقشه‌ها و توطئه‌ها براي ناكام گذاشتن نهضت عظيم اسلامي مردم ايران آشكار شد و پس از آن بود كه حضرت امام (ره) مبارزه عليه نفوذ و دخالت آمريكا را گسترش داد.

تصرف لانه جاسوسي و اثبات فعاليت‌هاي مخرب به افراد به اصطلاح ديپلمات آمريكا در آن عليه نظام نوپاي جمهوري اسلامي در حقيقت اين نظريه را تقويت كرد كه علاوه بر مبارزه با استبداد بايد در مقابل استعمار و استكبار نيز ايستاد.

در اين حادثه عظيم بيشترين سهم متعلق به دانشجويان پيرو خط امام (ره) بود . جمعي كه برخي از آنان به عهد خود پايبند ماندند و در راه انقلاب اسلامي جان خود را اهدا كردند كه شهيدان عباس وراميني، محسن وزوايي، مهدي رجب بيگي، حسين علم الهدي از آن جمله بودند.

** شهيد عباس وراميني
در زمان تسخير لانه جاسوسي وي كه به سيستان و بلوچستان رفته بود، به تهران بازگشت و به عنوان اولين نفر وارد سفارت آمريكا شد، در همين زمان مسئوليت آموزش نظامي دانشجويان پيرو خط امام را بر عهده گرفت و براي آنان اسلحه تهيه كرد.

عباس وراميني در سال ‪ ۱۳۳۳‬ه.ش در محله پاچنار تهران چشم به جهان گشود.

همزمان با اوج‌گيري انقلاب اسلامي به جمع مبارزين پيوست و چندين مرتبه از طرف ساواك منزلش تفتيش شد با ورود امام خميني (ره) به كشور عزيزمان به مدت سه روز در بهشت زهرا (س) و محل استقرار امام (ره) نگهباني داد. پس از پيروزي انقلاب وراميني مسئوليت آموزش تاكتيك كميته انقلاب اسلامي را برعهده گرفت، سپس به جمع جهادگران پيوست و في سبيل الله براي كشاورزان روستاي سيستان و بلوچستان كار كرد.

وراميني در سال ‪ ۱۳۵۸‬با يكي از خواهران پيرو خط امام آشنا شد و با حضور در خدمت امام (ره) و قرائت خطبه عقد توسط ايشان زندگي مشترك خويش را آغاز نمود. او در همان سال به عضويت سپاه درآمد و در مركز آموزش سپاه منطقه به خدمت پرداخت. در زمان عمليات ثامن الائمه به جبهه شتافت. عباس در عمليات‌هاي بسياري شركت نمود. در سال ‪ ۱۳۶۱‬به دستور حاج همت و حاج احمد متوسليان به فرماندهي ستاد لشگر ‪ ۲۷‬محمد رسول الله (ص) منصوب شد و مدتي بعد به دستور آن دو بزرگوار رهسپار سفر حج گشت. سرانجام -مسئول ستاد سپاه ‪ ۱۱‬قدر و قرارگاه نجف اشرف> در عمليات والفجر ‪ ۴‬در منطقه پنجوين ارتفاعات كاني مانگا بر اثر اصابت ترشك خمپاره ‪ ۶۰‬به ناحيه پيشاني درتاريخ ‪ ۱۳۶۲/۸/ ۲۸‬به بيكران آسمان پركشيد و مزارش را در بهشت زهرا قطعه ‪ ۲۴‬آسماني تر كرد.

** شهيد محسن وزروايي
شهيد وزوايي در سال ‪ ۱۳۵۵‬به دانشگاه راه يافت و در رشته شيمي تحصيل خود را در دانشگاه شريف ادامه داد. او با شناختي كه از سياست پيدا كرده بود و شناختي صحيحي كه از مكتب اسلام داشت در دانشگاه از طيف‌هاي گوناگون و منحرف سياسي پرهيز مي‌كرد تا اينكه با تشكيل انجمن اسلامي دانشگاه به اين انجمن مي‌پيوندد.

همزمان با شركت در فعاليت‌هاي سياسي و عقيدتي در سال ‪ ۱۳۵۶‬مسئوليت و هدايت مبارزات دانشجويي را در دانشگاه شريف عليه رژيم پهلوي بر عهده گرفت . وي پس از انقلاب علاوه بر جهاد در بيشتر ارگان‌ها از جمله كميته، بسيج و آموزش و پرورش خدمت كرد. به دنبال بر ملاء شدن توطئه‌هاي دولت آمريكا و اعتراض اقشار مختلف مردم محسن وزوايي از كردستان به تهران آمد و پس از هماهنگي و برنامه ريزي‌هاي لازم با جمعي از دانشجويان پيرو خط امام در روز ‪ ۱۳‬آبان ‪ ۱۳۵۸‬سفارت آمريكا را كه آن روزها جز كارشنكني و جاسوسي عليه انقلاب اسلامي كاري نداشت و تبديل به لانه جاسوسي شده بود، تسخير كردند. او با توجه به اينكه تسلط كافي به زبان انگليسي داشت به عنوان سخنگوي دانشجويان پيرو خط امام برگزيده شد و اغلب مصاحبه‌هاي خارجي توسط وي صورت مي‌گرفت. شهيد وزوايي پس از شركت در عمليات متعدد سرانجام در ‪۱۰‬ ارديبهشت سال ‪ ۱۳۶۱‬در عمليات بيت‌المقدس به شهادت رسيد.

** شهيد مهدي رجب بيگي
شهيد رجب بيگي در سال ‪ ۱۳۵۴‬وارد دانشگاه فني دانشگاه تهران شد و در رشته مهندسي راه و ساختمان به تحصيل مشغول گشت. وي از همان اوائل ورود به دانشگاه همراه با ديگر برادران مسلمان خود به فعاليتهاي صنفي-سياسي روي آورد. در تسخير-لانه جاسوسي آمريكا> در ايران نيز نقش به سزا و عمده داشت.

در مدت يكسال و اندي كه اين مركز توطئه و فساد در تسخير-دانشجويان قهرمان و مسلمان پيرو خط امام> بود، رجب بيگي مسئوليتهاي حساس و بزرگي را چون-مسئوليت برگزاري و انجام گردهمائي جنبشهاي آزاديبخش جهان در تهران> و -نمايندگي> دانشجويان خط امام در گردهمائي جنبشهاي آزاديبخش را به عهده داشت.

وي از طرف دانشجويان مسلمان پيرو خط امام در مراسم نماز جمعه سخنراني مي كرد و در چندين نوبت اطلاعيه‌هاي افشاگرانه آنان را قرائت نمود. -رجب بيگي > دشمن سرسخت آمريكا، سرانجام قرباني توطئه‌هاي آمريكايي منافقين شد و آمريكا و اياديش از شهادت او شاد شدند.

** شهيد محمد حسين علم الهدي

سيد محمد حسين، فرزند آيت الله حاج سيد مرتضي، در هشتم مهر ‪ ،۱۳۳۷‬در اهواز چشم به جهان گشود. فعاليت‌هاي شهيد در زمينه توسعه امور فرهنگي، مذهبي و سياسي تا پيروزي انقلاب اسلامي ادامه داشت. تشكيل گروه موحدين با عده‌اي از دوستان، شروع مبارزه مسلحانه عليه رژيم طاغوت، تكثير و پخش اعلاميه‌هاي امام قدس سره، ايجاد هماهنگي و وحدت بين حوزه و دانشگاه و شركت در ترور مستشار آمريكايي (پل گريم)، بالاترين مقام شركت نفت در اهواز كه سبب ايجاد وحشت بيشتر در دل رژيم و حاميان آن و در نتيجه تداوم اعتصاب در شركت نفت اهواز شد، از جمله فعاليت‌هاي شهيد علم الهدي در دوران قبل از پيروزي بود. بعد از پيروزي انقلاب اسلامي نيز علم الهدي منشا فعاليت‌هاي مختلفي بود كه تاسيس بسيج، مجاهدت در جهاد سازندگي تاسيس سپاه هويزه و شركت در تسخير لانه جاسوسي آمريكا همراه با ساير دانشجويان پيرو خط امام از جمله اين مجاهدت‌ها است.
 يکشنبه 12 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن