تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805233900




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار شانزدهمين دوره هفته كتاب


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: اخبار شانزدهمين دوره هفته كتاب
خبرگزاري فارس: برگزاري نخستين نمايشگاه تخصصي كتاب‌هاي ورزشي، قصه‌گويي در مدارس ابتدايي و رونمايي بيش از 200 اثر شعر و نثر ادبيات معاصر، از عناوين اخبار شانزدهمين دوره هفته كتاب است.


* نخستين نمايشگاه تخصصي كتاب‌هاي ورزشي برگزار مي‌شود

نخستين نمايشگاه تخصصي كتاب هاي ورزشي از سوي انجمن فرهنگي ناشران ورزشي همزمان شانزدهمين دوره هفته كتاب با همكاري معاونت سازمان تربيت بدني و معاونت فرهنگي وزارت ارشاد، در سازمان تربيت بدني برگزار مي‌شود.
به گزارش ستاد اطلاع‌رساني شانزدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران، دومين نشست تخصصي موانع و مشكلات توليد و توزيع كتاب هاي ورزشي در آكادمي ملي المپيك از ديگر برنامه هايي است كه اين انجمن در هفته كتاب برگزاري مي كند.
همچنين برپايي نمايشگاه هاي تخصصي كتاب هاي ورزشي در دانشگاه هاي گوناگون از جمله واحد كرج و كتابخانه هاي شهر ري از ديگر برنامه هاي اين انجمن در هفته كتاب به شمار مي رود.
دراين نمايشگاه 200 عنوان كتاب شركت داده شده كه تاريخ انتشار آنها از سال 85 به بعد است.
شانزدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران 21 الي 29 آبان ماه سال جاري در تهران و سراسر كشور برگزار مي‌شود.

* قصه گويي درمدارس ابتدايي

مدير كل دفتر مطالعات و برنامه‌ريزي فرهنگي و كتابخواني گفت: با برگزاري برنامه قصه‌گويي و بازي‌هاي سنتي، توزيع كتاب هاي قصه در اندازه‌هاي نامتعارف، ميزبان دانش‌آموزان ابتدايي در هفته كتاب هستيم.

مصطفي اميدي در گفتگو با ستاد اطلاع رساني شانزدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران افزود: از جمله برنامه‌هايي كه در هفته كتاب از سوي اين دفتر انجام خواهد شد، برگزاري مراسم قصه‌گويي و بازي‌هاي سنتي ايران است.

وي با اشاره به اين كه هدف از اجراي اين طرح گسترش امر كتابخواني در مدارس است، اظهار داشت: اين طرح با همكاري ناهيد مهدوي اصل يكي از نويسندگان و پژوهشگران حوزه ادبيات كودكان و بهره‌گيري از شيوه سنتي قصه‌گويي در قالب گفتاري و نمايشي به اجرا در مي آيد.

اميدي با اشاره به اين كه 10 مدرسه در اين طرح پوشش داده مي‌شوند، خاطر نشان كرد: در اين برنامه بخشي از فرهنگ ايران زمين در قالب بازي‌هاي سنتي و با استفاده از كتاب‌هاي قصه در قطع بزرگ و نامتعارف كه قابليت جذب مخاطب را داشته باشند، همراه با پوششي برگرفته از لباس‌هاي سنتي به تصوير كشيده مي شود.

برنامه قصه‌گويي و بازي‌هاي سنتي از سوي دفتر مطالعات و برنامه‌ريزي فرهنگي و كتابخواني با همكاري معاونت اجتماعي شهرداري‌هاي مناطق مختلف تهران و هماهنگي سازمان آموزش و پرورش شهر تهران اجرا مي شود.

اين برنامه ويژه تعدادي از دانش‌آموزان ابتدايي مدارس در قالب 12 برنامه طي 6 روز و در هفته كتاب به اجرا در مي آيد.

* كتابخواني در كشور ما نيازمند توجه جدي است

تيتراژ كتاب در كشور ما از روند فزاينده اي برخوردار است اما به موازات روند رو به رشد نشر و تيتراژ كتاب‌ها ميزان كتابخواني در كشور افزايش پيدا نكرده و اين امر نيازمند توجه جدي است.
جواد آرين منش، عضوكميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با ستاد اطلاع‌رساني شانزدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران با بيان اين مطلب گفت: هفته كتاب فرصت مناسبي براي بررسي وضعيت كتاب و كتابخواني در كشور و يافتن راهكارهايي براي ترويج و ارتقاي سطح مطالعه و آسيب شناسي مشكلات و نارسايي‌هاي موجود در اين زمينه است.
وي افزود: البته در سال‌هاي اخير تلاش هاي جدي و خوبي در اين زمينه صورت گرفته كه شاخص هاي آماري بيانگر روند رو به رشد توليد و انتشار كتاب، توسعه كتابخانه‌هاي عمومي و رونق بازار نشر است اما هنوز با وضعيت مطلوب فاصله زيادي دارد كه عزم جدي را در كشور از سوي همه مسؤولان نظام مي‌طلبد.
اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي ايجاد كتابخانه هاي ديجيتالي در كشور و تمهيداتي نظير آموزش هاي صحيح مطالعه، تندخواني، برگزاري مسابقات كتابخواني، توسعه نمايشگاه‌هاي كتاب در شهرهاي كوچك و متناسب سازي توليدات كتاب با نيازهاي مخاطبان را از جمله راه‌هاي ارتقاي سطح كتابخواني در كشور برشمرد.
آرين منش با اشاره به نقش صدا و سيما در ترويج و اشاعه كتابخواني اظهارداشت: براي توسعه فرهنگ كتابخواني در كشور يك سلسله اقدامات هماهنگ لازم است كه مجموع نهادهاي مرتبط با امر كتابخواني از جمله صدا و سيما بايستي به صورتي كاملا هماهنگ و نظامند عمل كنند.
وي در ادامه گفت: آموزش و پرورش نيز در توسعه امر كتابخواني تاثير گذار بوده و بايستي در كنار تلاش هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، نهاد كتابخانه هاي عمومي كانون‌هاي مساجد، صدا و سيما و ساير دانشگاهها ديده شود و هركدام بخشي از كار را عهده دار شده تا مجموعه اين اقدامات ما را به سوي ارتقاي فرهنگ كتابخواني هدايت كند.

* بيش از 200 اثر شعر و نثر ادبيات معاصر رونمايي مي شود

بيش از 200 اثر شعر و نثر ادبيات معاصر فارسي در دانشكده ادبيات فارسي و زبان‌هاي خارجي دانشگاه علامه طباطبايي تهران با حضور دكتر محسن پرويز معاون امور فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي رونمايي مي شود.
به گزارش ستاد اطلاع رساني شانزدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران، در اين مراسم كه دوشنبه 13 آبان روز دانش‌‌آموز برگزار مي‌شود، 113 كتاب شعر و 100 نثر ادبيات فارسي رونمايي مي‌شود.
در جريان رونمايي نيز تعدادي از شاعران و نويسندگان صاحب اثر سخنراني مي‌كنند.
اين مراسم با حمايت معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، شوراي گسترش زبان و ادبيات فارسي و مركز گسترش زبان و ادبيات فارسي، در سالن شهيد عضدي دانشكده ادبيات فارسي و زبان هاي خارجي دانشگاه علامه طباطبايي تهران برگزار مي شود.

* تجهيز 30 هزار كتابخانه مدارس به نرم افزار مديريت كتابخانه آموزشگاهي

30 هزار كتابخانه مدارس متوسطه به نرم افزار سامانه مديريت كتابخانه آموزشگاهي از سوي وزارت آموزش و پرورش در هفته كتاب تجهيز مي شوند.
به گزارش ستاد اطلاع‌رساني شانزدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران، برگزاري جشن كتاب در مدارس كشور به ويژه در دوره ابتدايي، بزرگداشت روز كتاب، دانش آموز و خانواده در تمامي مدارس كشور، تجليل از دانش آموزان كتابخوان برتر مدارس و تقدير از كتابداران فعال و برگزيده كتابخانه هاي آموزشگاهي، از جمله برنامه هاي وزارت آموزش و پرورش در هفته كتاب است.
همچنين برگزاري 30 هزار نمايشگاه در 30 هزار مدرسه، تاسيس 14 هزار كتابخانه كلاسي در مدارس دوره ابتدايي سراسر كشور، تجهيز كتابخانه مدارس دوره راهنمايي و متوسطه با مشاركت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از ديگر برنامه هاي اين وزارتخانه است.
شناسايي دانش آموزان مولف و تجليل از آنان، اجراي طرح وجين كتاب در برخي مناطق كشور و توسعه و تقويت كتابخانه متمركز دانش آموزي در مناطق مختلف كشور از سوي اين وزارتخانه در هفته كتاب به اجرا در مي‌آيد.

* تجار:صدا و سيما وارد جريان سازنده هفته كتاب شود

راضيه تجارگفت: سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران بايد به طور مستمر در پوشش اخبار و اطلاع رساني برنامه هاي هفته كتاب با هدف گسترش فرهنگ كتابخواني كشور فعال شود.
اين نويسنده و منتقد در گفتگو با ستاد اطلاع‌رساني شانزدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران با بيان اينكه زمينه كتابخواني در جامعه به خوبي فراهم شده است، اظهار داشت: صدا وسيما بافاصله گرفتن از برنامه‌هاي هميشگي مي‌تواند نقش مهمي را در تربيت نسل كتابخوان ايفا كند و اين موضوع تنها با عزم جدي مسوولان اين سازمان محقق مي‌شود.
وي تصريح كرد: ادبيات جريان ساز و ناب، بر خلاف بسياري از جريان هاي فرهنگي مظلوم واقع شده است و برپايي نمايشگاه‌هاي كتاب‌هاي ادبي در هفته كتاب مي تواند اين شرايط را بهبود بخشد.
به گفته اين نويسنده، موضوع كتاب و كتابخواني نبايد دغدغه يك هفته و يا يك ماه مردم و مسوولان فرهنگي باشد بلكه هفته كتاب بايد آغازي براي فعاليت مستمر فرهنگي در حوزه كتاب و كتابخواني باشد.
نويسنده «آواز پرواز» برگزاري هفته كتاب در كشور را ضروري دانست و ادامه داد: هفته كتاب نه‌تنها مفيد، كه لازم است، اما اين بدان معنا نيست كه فقط در يك هفته كتابخواني جدي گرفته شود. كتاب موضوع اساسي كشورهايي است كه چشم به پيشرفت دارند، كه بايد در كشور ما نيز روي آن تمركز شود.
وي افزود: همت بلند ناشران،نويسندگان و دست اندركاران فرهنگي كشور بايد در يك جهت برنامه ريزي شده و براي ارتقا سطح فرهنگي كشور به كار گرفته شود.
تجار خاطر نشان كرد: هر چه تعداد نمايشگاه ها و اماكن، عرضه كتاب در كشور گسترش يابد تاثيرات فرهنگي اين كالاي فرهنگي نمايان تر مي شود.
انتهاي پيام/
 شنبه 11 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 519]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن