تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816146342




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير بيمارستان مدائن با انتقاد از پزشك‌محور بودن پست‌هاي مديريتي بيمارستاني: جايگاه اشتغال رشته مديريت خدمات بهداشتي و درماني نامعلوم است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مدير بيمارستان مدائن با انتقاد از پزشك‌محور بودن پست‌هاي مديريتي بيمارستاني: جايگاه اشتغال رشته مديريت خدمات بهداشتي و درماني نامعلوم است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: صنفي

مدير بيمارستان مدائن گفت: پذيرش دانشجو در رشته مديريت خدمات بهداشتي و درماني متناسب با نياز جامعه نيست.

حجت رحماني در گفت‌وگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه علوم پزشكي تهران، با بيان اينكه رشته مديريت خدمات بهداشتي و درماني مورد بي‌توجهي مسئولان قرار گرفته است، گفت: اين رشته به تازگي در وزارت بهداشت تعريف شده ولي اهميتي قابل توجه به اين رشته داده نمي‌شود.

وي افزود: جايگاه اشتغال اين رشته نامعلوم است و رديف استخدامي براي آن در نظر گرفته نشده است، در صورتيكه هر سال بيش از پيش در اين رشته دانشجو پذيرش مي‌شود.

رحماني با انتقاد از پزشك محور بودن پست‌هاي مديريت بيمارستاني عنوان كرد كه متاسفانه برخي مسئولان بدون آزمودن دانش‌آموختگان رشته مديريت خدمات بهداشتي و درماني عمدتا از به كار گرفتن آنها در پست‌هاي مديريتي پرهيز مي‌كنند و استفاده از يك پزشك را براي اين پست ارجح مي‌دانند.

وي افزود: حتي در مقطع كارشناسي در قالب طرح نيروي انساني از دانش‌آموختگان اين رشته استفاده مي شود. به طور كلي تعداد افرادي كه در اين رشته پذيرش مي شوند با نياز جامعه تناسب ندارد و اين به بيكاري فارغ‌التحصيلان منجر مي‌شود.

وي با بيان اينكه طبق ارزشيابي وزارت بهداشت، اولويت كسب پست مديريت بيمارستان با دانش آموختگان رشته مديريت خدمات بهداشتي و درماني است، گفت: ولي عملاً در بيمارستانها از پزشكان به جاي فارغ‌التحصيلان مديريت استفاده مي‌شود.

رحماني استفاده از پزشكان در مناصب مديريتي را هدر دادن سرمايه‌ها دانست و گفت: براي يك پزشك هفت سال سرمايه گذاري مي شود تا در امر طبابت فعاليت كند ولي استفاده از آنها در پست مديريت هم به ضرر پزشك و هم دانش‌آموخته رشته مديريت بيمارستان است.

وي با بيان اينكه بسياري از مشكلات و كاستي‌هاي اين رشته ناشي از عدم آموزش صحيح و نبود پيشكسوت در اين رشته است، گفت: رمز موفقيت هر رشته وجود پيشكسوتان است كه اين امر در رشته مديريت ديده نمي‌شود به طوريكه برخي از اساتيد از ساير گروه‌ها وارد اين رشته شده‌اند و فقط تحصيلات تكميلي آنها در رشته مديريت خدمات درماني و بهداشتي است، به همين دليل تعصبي براي رشد اين رشته ندارند.

وي به علمي نبودن آموزش رشته مديريت اشاره كرد و افزود: به عنوان مثال دانشجو بدون گذراندن يك واحد حسابداري براي كارآموزي به حسابداري بيمارستان فرستاده مي شود كه اين امر نياز به توجه مديران ارشد گروه دارد.

وي افزود: دروس اين رشته بيشتر جنبه تئوري دارد تا عملي به طوريكه اين معضل در پايان كارآموزي بروز كرده و دانش‌آموخته در پايان دوره تسلط كافي بر مسائل يك مركز درماني ندارد.

رحماني به طرح مربي همراه اشاره كرد و گفت: طرح سودمندي كه به همت فارغ‌التحصيلان تصويب شد طرح مربي همراه است به طوريكه در راستاي اعزام دانشجويان به مراكز درماني، از دانشجويان ارشد اين رشته به عنوان مربي همراه در معرفي مراكز استفاده مي شود.

وي خاطر نشان كرد: دانشجوي مديريت خدمات بهداشتي و درماني مانند يك دانشجوي پزشكي از آموزش سهم دارد و بايد به همان مقدار وقت براي وي نيز صرف شود. همه رشته‌ها در بيمارستانها معاونت آموزشي دارند، در حاليكه حتي يك اتاق براي دانشجويان مديريت خدمات بهداشتي و درماني در نظر گرفته نشده است.

رحماني در پايان تصريح كرد: اين رشته قابليت‌هاي فراواني دارد ولي در عمل به علت سستي دانشجويان و بعضا بي ‌توجهي مسئولان ناديده گرفته شده است. دانشجويان بايد توانايي‌هاي خود را به مسئولان معرفي كرده و اعتماد آنها را به خود جلب كنند.

لازم به ذكر است، رشته مديريت خدمات بهداشتي و درماني از سال 1378 در مقطع كارشناسي در دانشگاه علوم پزشكي تهران پس از دانشگاه ايران راه‌اندازي شده و بعد از رشته‌هاي پزشكي، دندانپزشكي و داروسازي بالاترين امتياز را دارد. فارغ التحصيلان اين رشته در مقام مديريت بيمارستان و كارشناس مالي و اداري مي توانند مشغول به كار شوند.

انتهاي پيام
 شنبه 11 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 302]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن