پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان
پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا
دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک
تجهیزات و دستگاه های کلینیک زیبایی
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
تعداد کل بازدیدها :
1849205462
مصاحبه اختصاصی با اسكات كلبی (Scott Kelby)
واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: مقدمه :
اسكات كلبی یكی از بزرگان صنعت Digital Imaging است كه نقش مهمی در آموزش و گسترش آن داشته است. وی مولف كتابهای فراوانی است چون فتوشاپ برای عكاسان دیجیتال، لایت روم برای عكاسان دیجیتال، عكاسی دیجیتال به روایت اسكات كلبی، كتاب كانالها در فتوشاپ، نكات فتوشاپ و كتابهای دیگری كه هر یك به حق یك مرجع كامل آموزشی برای عكاسان دیجیتال است. آخرین كتاب وی تحت عنوان The Photoshop CS3 book for Digital Photographer هم اكنون در سایت آمازون پیش فروش میشود. در سه سال اخیر كتابهایش همیشه جزو پرفروش ترین كتابهای مرتبط با عكاسی و صنعت دیجیتال بوده است و مجموعا 360000 نسخه از آنها فروخته شده است.
همچنین وی موسس و مدیر " انجمن ملی كاربران حرفهای فتوشاپ" ( NAPP) در آمریكا است كه پرچمدار آموزش صنعت فتوشاپ (بیراه نیست كه آن را ازاین پس یك صنعت بنامیم!) در دنیا به شمار میرود. این موسسه در سال 1998 تاسیس شد و شروع به عضو گیری نمود. تعداد اعضای فعلی این انجمن حدود 65000 عضو میباشد. هدف این انجمن آموزش و انتقال اطلاعات این صنعت به اعضای خود است كه از طریق سمینارهای مرتب در شهرهای مختلف دنیا، انتشار مجله ای خاص بنام Photoshop User magazine ، انتشار فیلمهای آموزشی و انجمنهای آنلاین انجام میگیرد. سمینارهای وی نیز بسیار معروف بوده و علاقمندان فراوانی دارد. ماروین درزین كه پزشك و استاد دانشگاه UCLA است اعتراف میكند كه " اغلب در كنفرانسهای پزشكی خوابش میبرد اما كنفرانسهای اسكات همیشه برایش جذاب است"
اسكات كلبی همچنین سردبیر و مشاور چندین مجله معروف نیز میباشد: مجله حرفهای نیكون، مجله تاریكخانه، مجله لایه ها ، مجله طراحی مك.
فیلمهای آموزشی بسیاری نیز بر روی DVD تولید نموده است.
بقول خودش او 10 شغل دارد و فرصت كمی برای خوابیدن پیدا میكند.
اسكات كلبی 46 ساله است و با همسر و فرزندانش در Tampa Bay فلوریدا زندگی میكند. عكسهای او را نیز میتوانید در گالری شخصیاش ببینید.
تاریكخانه دیجیتال تصمیم گرفت كه با وی مصاحبه ای انجام دهد تا خوانندگان سایت عكاسی و تاریكخانه دیجیتال، با نظرات او در زمینه پیشرفتهای اخیر و تغییرات بزرگ صنعت پردازش و ویرایش تصاویر و تاثیر شگرف آن بر عكاسی دیجیتال، بیشتر آشنا شوند.
اسكات سریعا موافقت خود را برای این مصاحبه اعلام نمود و بدون تاخیر به سوالات ما در این مصاحبه، كه از طریق ایمیل انجام شد، پاسخ داد.
-------------------------------------------
: سلام اسكات. در ابتدا لازم است از اینكه دراین مصاحبه شركت كردی، تشكر كنم و مطمئنم كه خوانندگان ما نیز در سایت عكاسی بسیار از انجام این مصاحبه خوشحال و ممنون هستند.
به عنوان اولین سوال؛ من فكر میكنم پیشرفتهای اخیر درزمینه روندكاری عكاسی دیجیتال، مثل ویرایش غیر تخریبی (Non-destructive Editing )، تاثیر مهمی بر روند عكاسی دیجیتال گذاشته است. نظر شما در این باره چیست؟
اسكات كلبی: من فكر میكنم چیزهایی مانند ویرایش غیر تخریبی اولا باعث میشود كه ترس و واهمه عكاسان سنتی كه در فكر تغییر سیستم كاری خود به دیجیتال هستند، از بین برود. ثانیا برای ما كه قبلا در دنیای دیجیتال بودیم باعث خلاقیت بیشتر خواهد شد چرا كه میتوانیم بدون ترس از دست دادن فایلهای اصلی، ایدههای بیشتری را تجربه كنیم. و این موهبت بزرگی است.
: ما در سایت عكاسی، برای عكاسان دیجیتال امروزی یكی از دو راه را پیشنهاد نمودهایم:
الف- Lightroom : برای همه عكاسان دیجیتالی كه نیازی به فتوشاپ ندارند
ب- Lightroom + Photoshop : برای آنهاییكه نیازمند ویرایشهای خاص فتوشاپ هستند.
آیا با این پیشنهاد موافق هستی؟
اسكات كلبی: شخصا درحال حاضر اغلب كارهایم را در لایت روم انجام میدهم و فكر میكنم كه لایت روم یك قسمت مهم از روند كاری مدرن عكاسی دیجیتال است. در حال حاضر عكاسان بسیاری هستند كه تنها از لایت روم برای روندكاریشان استفاده میكنند. هفته گذشته در بوستون، سمیناری درباره لایت روم داشتم كه طی آن یكی از مدیران تولید شركت ادوبی خبر از عرضه Lightroom 1.1 در آینده نزدیك داد. مشخصاتی كه در این نسخه جدید وجود دارد، باعث خواهد شد بقیه عكاسانی كه تاكنون از آن استفاده نكردهاند نیز به جمع كاربران لایت روم بپیوندند.
آیا CS3 ابزار بهتری جهت رتوش تصاویر در عكاسی پرتره به شمار میرود؟
اسكات كلبی: بدون هیچ شكی Photoshop CS3 ابزار بهتری جهت رتوش تصاویر نسبت به نسخه های پیشین به شمار میرود. ابزارهای لایت روم در زمینه رتوش محدود هستند در حالیكه فتوشاپ كنترل شگرفی برای رتوش حرفه ای پرتره در اختیار شما خواهد گذاشت. من هر گاه كه بخواهم تصویری را رتوش كنم از لایت روم به فتوشاپ CS3 میروم.
آیا میتوانیم انتظار داشته باشیم كه در آینده ارتباط بیشتری بین فتوشاپ و لایت روم برقرار شود؟
اسكات كلبی: من فكر میكنم كه این ارتباط در آینده بیشتر خواهد شد و به همین دلیل، هر دو این ابزارها نیز بهتر خواهند شد.
: نظرت راجع به Adobe Camera RAW جدید چیست؟ آیا از آن راضی هستی؟
اسكات كلبی: بنظر من این بهترین نسخه ACR از ابتدا تاكنون بوده است و البته بسیاری از ویژگیهای خوبی را كه در زمینه پردازش RAW دارد، از لایت روم اخذ كرده است.
كنفرانسهای زیادی در زمینه آموزش Lightroom داشته ای. در این كنفرانسها، برخورد عكاسان نسبت به این ابزار و این فرصت جدید در روندكاری عكاسی دیجیتال، چگونه بوده است؟
اسكات كلبی: از برخورد و واكنش عكاسان بسیار شگفت زده شدم. عكاسان از اینكه مراحل تولید كارشان با لایت روم آنقدر سریع و آسان شده است، بسیار هیجان زده بودند.
بنظر شما " مدیریت دارائیهای دیجیتال" ( Digital Asset Management = DAM ) در Lightroom برای مقاصد حرفه ای كافی است؟ اگر پاسخ منفی است، توصیه شما دراین باره چیست؟
اسكات كلبی: من فكر میكنم به نوعی، لایت روم بهترین ابزار موجود DAM در حال حاضر میباشد چرا كه علاوه بر امكانات DAM ، شامل ویژگیها و ابزارهایی است كه هیچ برنامه دیگری آنها را ندارد. در عین حال تصورمن بر این است كه اگر یك قسمت باشد كه لایت روم در آن، امكان گسترش و رشد داشته باشد، آن قسمت همان DAMخواهد بود.
آیا فناوری شبكه و سیستمهای آنلاین بر روند كاری عكاسی دیجیتال تاثیر خواهد گذاشت؟ بخصوص بر قسمت " مدیریت دارائیهای دیجیتال"؟
اسكات كلبی: كاربرد تكنولوژی شبكه در روند كاری عكاسی دیجیتال، به كندی در حال رشد است. و مطمئن نیستم كه تا چه حد بر روندكاری عكاسان دیجیتال شما در استودیوهای كوچك تا متوسط، تاثیر خواهد گذاشت. اما امكانات آنلاین بسیار وسیع هستند و فكر میكنم بیشترین جای رشد و تاثیرش نیز " مدیریت دارائیهای دیجیتال" (Digital Asset management ) خواهد بود.
چه توصیه ای برای عكاسان دیجیتال در زمینه آموزش فرایندهای Post – Process داری؟ دراین زمینه چه اولویتی را پیشنهاد می كنی؟
اسكات كلبی: ابتدا فتوشاپ را بیاموزید، و به طور خاص Adobe Camera RAW را. بر تمام جنبه های آنها، اعم از ظاهری و درونی، مسلط شوید.
با این روش، یادگیری ابزارهایی مانند Lightroom نیز بسیار آسانتر خواهد بود.
: كمی در مورد كتابی كه درباره Lightroom منتشر كردهای، صحبت كن. چون در ایران هنوز این كتاب در دسترس ما نیست.
اسكات كلبی: این كتاب، یك كتاب تئوری نیست. تماما به صورت آموزشهای گام به گام است و خواننده با همان عكسهایی كه در كتاب استفاده كردهام، روند آموزش را طی میكند. بعلاوه، در دو فصل پایانی، یك روند كامل كاری توضیح داده شده است كه طی آن ابتدا یك پروژه عكاسی با جزئیات كامل وجود دارد و خواننده را قدم به قدم تا مرحله چاپ عكس پیش خواهد برد.
: شما به عكاسی علاقمند هستی، كتابهای زیادی در مورد عكاسی دیجیتال نوشتهای، به عنوان مدیر انجمن كاربران حرفهای فتوشاپ ( NAPP) فعالیت میكنی و ....
چه چیز در عكاسی دیجیتال، شما را مجذوب خود ساخته است؟
اسكات كلبی: من بیدرنگی و بیواسطهگی آن را دوست دارم. من دوست دارم كه عكس بگیرم و بلافاصله در السیدی دوربین، ببینم كه عكس گرفتم. این مساله واقعا مرا هیجان زده میكند. همچنین از اینكه منتظر مراحل چاپ عكس نخواهم ماند، بسیار خوشحالم. از اینكه تاریكخانه رنگی و سیاهوسفید خود را دارم، و از اینكه میتوانم به سرعت چاپهایی تا اندازه 40*50 سانتیمتر تهیه كنم، بسیار مشعوفم. اینها چیزهایی است كه مرا بسیار هیجان زده میكند.
: و به عنوان آخرین سوال، آیا علاقمند هستی كه روزی به ایران بیایی و یك كنفرانس آموزشی درباره Lightroom و فتوشاپ برگزار كنی؟
اسكات كلبی: من دوست دارم كه فرصتی برای آموزش در ایران بیابم. دوست دارم كه مردم ایران را ملاقات كنم و كشور زیبایتان را ببینم و در مدتی كه آنجا هستم، عكسهای اعجاب برانگیزی بگیرم. مایلم كه با عكاسان ایرانی ملاقات داشته باشم و چیزهایی را كه آموخته ام با آنها در میان بگذارم.
فكر میكنم، عكاسی این قدرت را دارد كه مردم را به یكدیگر نزدیك نماید و خیلی دوست دارم كه ایرانیها نیز مردم معمولی آمریكا را ببینند كه بسیار خونگرم و مهربان هستند.
متن مصاحبه به زبان اصلی :
Hi Scott I really appreciate it that you accept my invitation for this interview.
I’m sure that our readers in akkasee.com are also very grateful.
We think that recent advances in digital workflow (for example
non-destructive editing) have affected digital photography. What is your
opinion about this?
I think things like non-destructive editing are starting to take the fear away for traditional film photographers who are thinking of moving to digital photography, and for those of us that have already switched to digital, I think it lets us be more creative, and more willing to experiment and try new things, knowing that we can always return to the original untouched photo, and that"s a great thing.
We, in our website, recommend digital photographers to use one of
these two:
Lightroom: for digital photographers that don’t need Photoshop
Lightroom + Photoshop: for those who need advanced Photoshop processes.
Do you agree with us?
I now do most of my work in Lightroom, so I think it"s a very important part of the new digital photography workflow. There are a number of photographers who will be able to use just Lightroom, and this past week I was giving a Lightroom seminar in Boston, Massachusetts in the United States, and one of the Lightroom Product Mangers from Adobe gave an advance look at Lightroom version 1.1 (which he told the crowd is coming very soon), and it offers new features that will make Lightroom even more compelling for photographers who don"t yet have Photoshop.
Is CS3 a better tool for retouching in portrait photography?
Photoshop CS3 is without a doubt a much better tool for retouching. Lightroom"s tools for retouching are very limited, where as Photoshop"s tools give you tremendous control over professional-level retouching of portraits. Any time I need to retouch a portrait, I leave Lightroom and go straight to Photoshop CS3.
Could we expect more relationship between CS3 and Lightroom in future
versions?
I think the relationship between the two will continue to grow, and I believe both programs will be better because of it.
What about new ACR Plug-in? Are you happy with it?
I think it"s the best version of Camera Raw yet, as it borrows some of the best raw-processing features from Lightroom.
You’ve been teaching a number of live Lightroom training courses
lately, what is the digital photographers’ reaction to this new
opportunity in workflow?
I am amazed at the response we"ve been getting. These photographers are so excited, because they can see right away how much easier and faster the production parts of their job will be using Lightroom.
Do you think that “digital asset management” in Lightroom is
sufficient for advanced users? If not, what is your advice for
professionals?
I think it some ways it"s the best tool out there, because Lightroom has Digitial Asset Management, along with some tools that other program lack, but I think if there"s one area that Lightroom has room to grow and expand, it"s in the DAM section.
Do you think Networking /online technology affects the digital
workflow, especially in Digital asset management?
I think the Networking part is slowly growing, and I"m not sure how big a role it will play for your average photographer in a small to mid size studio. But the online possibilities are huge, and where I think the most growth will be for digital asset management.
If you were advising a photographer on Post-process training, what
would you say? What should be the first priority for them?
Learn Photoshop first, and in particular Camera Raw. Learn those inside and out, and then learning things like Lightroom will be much, much easier.
Tell us a little more about your book on Lightroom and also about
Darkroom magazine. We don"t have them in Iran yet.
My Lightroom Book isn"t a book a theory; it"s all step-by-step, and you follow along in the book using the same photos I used in the book. Besides being step-by-step, the other advantage is the last two chapters, which show the entire workflow from beginning to end. Each chapter starts with the live shoot (including all the details of the shoot), and takes you through every step of the way up until the final print.
you"ve been interested in photography, You"ve written many books on
digital photography, working as the president of NAPP and …. What is it
about digital photography that fascinates you?
I love the immediacy of it. I love being able to take a photo, and then instantly see if I "Got the shot" in the LCD monitor on the back of my camera. That really excites me. I also love the idea of not waiting for photo processing to see my prints---I love being my own color and black & white darkroom, and I love being to instantly make a beautiful color print, including up to 16x20 prints, right on the spot. To me, that"s very exciting.
And the last question, are you interested in teaching a live course
about CS3/lightroom in Iran?!
I would love the opportunity to teach in Iran. I"d love to meet the Iranian people, see your beautiful country, and have the opportunity to take some amazing photos while there. I love meeting photographers and sharing what I"ve learned. I think photography has the power to bring people together, and I would love the opportunity for Iranians to meet some regular Americans. We"re really a very warm and friendly people
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
-