تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه دیدید که مردی باکی ندارد که چه می گوید و چه درباره اش گفته می شود،چنین ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819760599




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پور محمدي خبر داد: راه‌اندازي 6 نهاد پولي و مالي عملياتي شد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: پور محمدي خبر داد: راه‌اندازي 6 نهاد پولي و مالي عملياتي شد
عكس: آكو سالميمعاون وزير امور اقتصادي و دارايي با تشريح نتايج راه اندازي 7 نهاد پولي و مالي، از عملياتي شدن 6 نهاد و وجود چالشي براي راه‌اندازي موسسات تضمين اعتبار خبر داد و گفت: شركت ساماندهي مطالبات معوق هم در هفته آينده افتتاح مي‌شود.


سيدحميد پورمحمدي در گفت‌وگو با خبرگزاري مهر در خصوص راه‌اندازي 7 نهاد پولي و مالي در كشور با بيان اينكه بانك قرض‌الحسنه تشكيل و فعال شد، افزود: در بخش گروه‌هاي مشاوره مالي و اعتباري حدود 120 شركت تشكيل و كانون آنها نيز ايجاد شد كه جلسات آنها نيز به صورت هفتگي برگزار مي‌شود.
معاون امور بانكي، بيمه و شركت‌هاي دولتي وزارت امور اقتصادي و دارايي همچنين با اشاره به تشكيل موسسه رتبه‌بندي و اعتبارسنجي مشتريان، گفت: اين موسسه به مدت 5/1 سال به صورت آزمايشي فعاليت كرد، امسال نيز در مجمع تمام بانك‌ها مصوب شد كه الزاما بايد مشتريان بانكي از طريق اين شركت رتبه‌بندي شوند.
وي از ايجاد و راه‌اندازي دو بانك سرمايه‌گذاري تاكنون خبر داد و اظهار داشت: از اين پس نيز برنامه راه‌اندازي بانك‌هاي سرمايه‌گذاري را به سرعت به پيش خواهيم برد.
پورمحمدي به ايجاد شركت ساماندهي مطالبات معوق بانك‌ها اشاره كرد و از افتتاح اين شركت در هفته آينده خبر داد.
به گفته وي بانك جامع اطلاعات مشتريان نه تنها در وزارت امور اقتصادي و دارايي، بلكه در بانك مركزي نيز ايجاد شده كه خوشبختانه برنامه‌هاي آن به خوبي به پيش مي‌رود.
معاون امور بانكي، بيمه و شركت‌هاي دولتي وزارت امور اقتصادي و دارايي ادامه داد: اما هنوز موفق به راه‌اندازي موسسات تضمين اعتبار نشده‌ايم، زيرا راهكار مناسبي براي اجرايي كردن آن نيافته‌ايم.
وي با بيان اينكه پيچيدگي‌هاي راه‌اندازي اين موسسات زياد است، افزود: در دنيا عموما اين موسسات تضميني را دولت حمايت مي‌كند، اما تمام نهادهايي كه ما به دنبال راه‌اندازي آنها هستيم، مي‌خواهيم كه سازوكار آن در بخش خصوصي ايجاد شود، به عبارت ديگر بدون حمايت دولت باشد.
پورمحمدي اضافه كرد: اينكه آيا دولت بايد ريسك آن را بپذيرد يا خير، چالشي اساسي در اين خصوص است، البته در سطح كوچك اين موسسه را تا 20ميليون تومان در بانك كشاورزي ايجاد و تمرين كرديم، اما رقمي بيش از رقم مذكور را در نظر داريم و اين چالشي است كه مي‌خواهيم راه‌حلي براي آن بيابيم.
وي خاطرنشان كرد: از 7 نهاد پولي و مالي كه بايد راه‌اندازي مي‌شد، تاكنون 6 نهاد راه‌اندازي شده و اميد است آخرين آن را نيز بتوانيم راه‌اندازي كنيم.
 شنبه 11 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن