تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 30 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روزقيامت ايمان دارد،بايد ميهمانش راگرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1807183073




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اندیشه های برتر جهانی - شرکت جنرال الکتریک


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: ویژگی شرکت جنرال الکتریک (ge) تنها در این نیست که قدیمیترین و پرارزشترین بنگاه اقتصادی جهان است؛ بنیانگذار این شرکت، توماس ادیسون است و اکنون با ۱۵۰ میلیارد دلار درآمد در رتبه هشتم شرکتهای برتر جهانی ایستاده است؛ بسیاری اختراعات و ابداعات توسط محققان این شرکت صورت گرفته و تجهیزات و وسایل موثری برای بهبود سطح زندگی انسانها توسط آن عرضه شده است؛ یک شرکت جهانی که در زمینه نوآوری و کیفیت پیشتاز است، جنرال الکتریک است، اما جنرالالکتریک شرکتی است که مفهوم و تاثیر رهبری را در قاموس شرکتهای صنعتی جهان و مدیریت کسب و کار معنای دیگری بخشید. نام جنرالالکتریک با نام جک ولش مدیرعامل افسانهای شرکت در دو دهه ۸۰ و ۹۰ گره خورده است. او بود که انقلابی عظیم در شرکت ایجاد کرد و سبکی از رهبری را در عرصه کسب و کار بنگاههای اقتصادی ارائه داد که شعاع تاثیرات آن تا سالهای طولانی باقی خواهد بود. جکولش برگ دیگری به پرونده موفق این شرکت عظیم صنعتی افزود: نگاهی نو به امر رهبری سازمانها و عرضه داشت سبکی نوین در این عرصه.
تاریخچه
مخترع نامآور، توماس ادیسون در سال ۱۸۷۸(م) شرکت لامپهای الکتریکی ادیسون را بنا نهاد. هدف او تولید تجاری یکی از اختراعات تاثیرگذار او یعنی لامپ الکتریکی بود، گرچه تولید و عرضه سایر اختراعات نیز در دستور کار او قرار داشت. اولین کارخانه تولید لامپ در سال ۱۸۹۰ توسط او تاسیس شد. دو سال بعد، ادغام شرکت ادیسون با شرکت توماس هاستون، شرکت جنرال الکتریک را پدید آورد و چارلز کافین به عنوان مدیرعامل شرکت تازه تاسیس یافته تا سال ۱۹۱۲ رهبری آن را برعهده گرفت. اولین آزمایشگاه تحقیقات علمی شرکت باحضور سه نفر درسال ۱۹۰۰ پابه عرصه وجود نهاد. در سیر زمان، ابداعات و اختراعات و تجهیزات بسیاری از سوی شرکت روانه بازار مصرف گردید: از پنکه برقی درسال ۱۹۰۲، توربینهای عظیم بخار (۱۹۰۳)، نان برشته کن برقی (۱۹۰۵)، لکوموتیو برقی (۱۹۰۸)، اجاق برقی (۱۹۱۰)، لامپ خودرو (۱۹۱۲)، پلاستیک های رزینی (۱۹۱۲)، لوله اشعهx) 1913)، یخچال (۱۹۱۷)، تجهیزات ارتباطات رادیویی (۱۹۱۸)، موتور قدرتمند هواپیما (۱۹۱۸)، تجهیزات اشعه x) 1920)، ایستگاههای رادیویی (۱۹۲۲)، تلویزیون (۱۹۲۷)، تاسیس کارخانه پلاستیک سازی و عرضه بسیاری لوازم خانگی و مصرفی و صنعتی (۱۹۳۰)، ماشین لباسشویی (۱۹۳۰)، تهویه مطبوع (۱۹۳۲)، دستگاههای برقی کوچک آشپزخانه نظیر همزن (۱۹۳۶)، اولین شبکه تلویزیونی (۱۹۴۰)، اولین موتور جت (۱۹۴۱)، تجهیزات ناوبری اتوماتیک هواپیما (۱۹۴۳)، تجهیزات راداری (۱۹۴۵)، باران ساز (۱۹۴۶)، یخچال دودر (۱۹۴۷)، تجهیزات پخت نان (۱۹۴۷)، موتور جت با سه برابر سرعت صوت (۱۹۵۷)، مغناطیسهای ابررسانا (۱۹۶۲)، نور لیزر (۱۹۶۲)، تجهیزات اسکن بدن انسان (۱۹۷۶)، اولین رادیوی ساعتدار برنامهخور (۱۹۷۸)، آبمیوهگیر (۱۹۷۸)، فیبر نوری (۱۹۸۱)، سفینه فضاپیمای مشاهدهگر مریخ (۱۹۹۲)،… تا سیستمهای جامع بیمه، بهداشت و رسانهای.
جنرال الکتریک در زمان رهبری پیشین خود، جک ولش که در دو دهه ۸۰ و ۹۰ استمرار داشت تغییرات بسیاری به خود دید. ولش از ۳۵۰ کسب وکار، بسیاری را برچید، فروخت یا ادغام کرد و ۱۱ حوزه برتر را برای رهبری جهانی برگزید. این ۱۱ شرکت ۹۰ درصد درآمد شرکت را کسب میکردند. او فعالیتهای نفتی، نیمه هادی، مبدلهای بزرگ، تهویه مطبوع، رادیو، کابل و لوازم خانگی کوچک را حذف کرد و فعالیتهای خدماتی، بهداشتی، بیمهای و رسانهای را گسترش داد. بهگونهای که امروز و بیش از ۶۰ درصد درآمد شرکت از عرضه خدمات مختلف مالی و بیمهای حاصل می شود و حدود نیمی از سود عملیاتی شرکت در خارج از آمریکا بهدست میآید.
حوزههای فعالیت
همانگونه که در قسمت تاریخچه اشاره شد، حوزههای فعالیت جنرال الکتریک موارد بسیاری را دربر میگیرد. این حوزههای کسب وکار در آغاز دهه ۱۹۸۰ که جک ولش رهبری شرکت را بهعهده گرفت از ۳۵۰ فراتر میرفت اما تحت رهبری او تنها کسب وکارهای برتر باقی ماندند و بقیه فروخته یا ادغام شدند. امروزه جنرالالکتریک از۶ کسب وکار عمده تشکیل شده که هریک واحدهایی را در بر میگیرد:
۱ – مالی بازرگانی نظیر وام، لیزینگ، برنامههای مالی و بیمههای تجاری؛
۲ – صنعتی نظیر محصولات برقی و صنعتی، لوازم خانگی بزرگ، سیستمهای اتوماسیون کارخانجات، پلاستیکها، محصولات سیلیکونی و کوارتزی، فناوری سنسورها؛
۳ – مالی مشتری نظیر خدمات اعتباری، کارتهای بانکی، بیمههای اعتباری؛
۴ – بهداشت؛ پارادایم نوین در مراقبت از بیماران. هماکنون ۳۲۰ هزار ماشین عکسبرداری عارضهیابی بیش از ۲۳۰ میلیون اسکن در سال میگیرد؛
۵ – nbcبینالمللی، شبکه خبری واطلاعرسانی و تفریحی؛
۶ – زیربنایی نظیر موتورهای هواپیما (۱۷ هزار و۸۰۰ موتور در بیش از ۸۱ هزار هواپیما در ۴۰۰ خطوط هوائی سالانه ۶۶۰ میلیون مسافر را جابهجا میکند)، گاز، نفت، انرژی، فناوری و خدمات فرایندهای ریلی، توربین (۳۰۰۰ توربین حدود ۷۰۰ گیگاوات انرژی در جهان تولید میکند).
فرهنگ سازمانی و ارزشها
ارزشها کلید موفقیت جنرال الکتریک است. ارزشها فراتر از کلمات هستند و روح جنرال الکتریک را منعکس میکنند و راهنمایی برای حرکت و رفتار در بطن تغییرات بهشمار میآیند. بیش از ۱۲۰ سال است که جنرال الکتریک بهخاطر عملکرد و روح خلاقش تحسین شده است. مجله فورچون در سال ۲۰۰۶ برای ششمین بار شرکت را بهعنوان اولین رتبه در شرکتهای تحسینبرانگیز معرفی کرده است. از دیدگاه شرکت، ارزشها همه چیز است. شرکت کسانی را که به ارزشها بها نمیدهند کنار میگذارد هرچند کارشان نتیجه بخش باشد. ارزشها در شرکت عبارت است از: اشتیاق، کنجکاوی، ابتکار، پاسخگویی، همراهی، تعهد و هیجان.
ولش ارزش اول در جنرال الکتریک را درستی میدانست و برموارد زیر تاکید داشت:
_ عشق به برتری _ تنفر از دیوانسالاری _ پذیرش اندیشهها و پیشنهادها _ نگرش به دگرگونی بهعنوان فرصت نه تهدید _ اندیشه جهانی داشتن _ هدفهای پرچالش برگزیدن _ پاسخگویی و تعهد _ رفتار بدون مرز _ مشارکت _ داشتن دیدگاه روشن، ساده و واقعگرا _ سرشار از انرژی و توان و نیرودهی به دیگران.
در بیانیه ارزشهای کنونی شرکت بر چهار مورد تاکید شده است:
۱ – رؤیابینی : رؤیابینی و خلاقیت از همان زمان تشکیل شرکت که ادیسون با ایدههای خود جهان را تغییر داد وجود داشت. جنرال الکتریک تنها به دلیل یک قابلیت خود برتر از دیگران ایستاده است و آن قابلیت رؤیابینی است. این احساس، همه چیز را ممکن جلوه میدهد. جسارت و جرئت میدهد که چیزی بزرگتر و بهتر باشد. دعوتی است به رویاپردازی و انجام فعالیتها و کارهایی که نمی دانید می توانید انجام دهید.
۲ – حل مسئله : هرکسب و کار یک دلیل و فلسفه وجودی دارد. باید به این پرسش پاسخ دهد که چرا ما هستیم. در مورد جنرال الکتریک این پرسش، یک پاسخ دارد. ما هستیم تا مسائل را برای مشتریان و اجتماع و خود حل کنیم.
۳ – ساختن : از صفر تا ۶۰ در ۶ ثانیه، کوشش از صفر تا ۵ میلیارد دلار در ۵ سال. این چشمانداز آینده نیست. مقصد نیست، بلکه یک تلاش است برای رشد و توسعه. برای رسیدن به آینده تنها یک راه وجود دارد: ساختن.
۴ – رهبری : سه واژه و مفهوم پیشین بدون رهبری فقط یک لفظ است. مسئولیت رهبری هدایت چیزی که امروز بود و نیست بلکه مسئولیت تغییر است. تغییر اساسی چیزی است که رهبری نامیده میشود.
منابع انسانی
زمانی که در سال ۱۹۸۱، جک ولش مدیرعامل افسانهای جنرال الکتریک بهقدرت رسید، ۴۰۴ هزار نفر در آن شرکت عظیم مشغول به کار بودند. او این تعداد را طی یک دهه به ۲۲۰ هزار نفر تقلیل داد و بدین جهت به «جک نوترونی» معروف گشت. ولش به یک انقلاب ساختاری دست زد، لایههای اضافی سازمانی را حذف کرد و ۲۵ هزار پست مدیریت، ۵۰۰ مدیریت ارشد و ۱۳۰ معاون را کاهش داد. او براین باور بود که باید شرکت را جمعوجورتر، سختکوشتر و رقابتیتر کرد. در آن زمان، کارکنان شرکت، آن را چون ابرکشتی نفتکش میدانستند که نیرومند و پایدار در آب است اما ولش میخواست شرکت بیشتر مانند قایقی پرشتاب باشد که تند و چابک به حرکت در میآید. او از دیوانسالاری بیزار بود. ولش معتقد بود عامل موفقیتهای شرکت مردمان بزرگ بودهاند نه راهبردهای بزرگ، بدین جهت کار خود را یافتن اندیشههای بکر و بزرگ و پخش آن در سراسر سازمان با شتاب حرکت نور میدانست. ولش دگرگونی را یک شعار نمیدانست. معتقد بود دگرگونی از انتصاب آدمهای مناسب در جایگاه شغلی مناسب بهدست میآید. بدین جهت بود که مرکز آموزش شرکت در کروتون ویل را تاسیس کرد و آن را جایگاهی برای نشست طوفانهای ذهنی و چالش اندیشههای مدیران ارشد و آموزش و تربیت مدیران تازه کار قرار داد.
اکنون این مرکز که به مرکز یادگیری جک ولش موسوم است مهمترین دانشکده مدیریتی وابسته به صنایع در جهان بهشمار میآید. در سال ۲۰۰۴، ۱۰ هزار و ۶۲۸ فراگیر در ۴۶۵ دوره آموزشی این مرکز حضور یافته اند. علاوه بر آن، شرکت چند مرکز آموزش کسب و کار در آمریکا و خارج آن تاسیس کرده است. جنرال الکتریک سالانه بیش از یک میلیارد دلار در زمینه آموزش و توسعه منابع انسانی بیش از ۳۰۰ هزار نفر کارکنان خود هزینه می کند. این افراد در بیش از ۱۰۰ کشور جهان مستقر هستند. با احتساب ۷۰۰ هزار نفر نیروی وابسته، بیش از یک میلیون نفر وابسته به شرکت هستند که بیش از نیمی از آنها در آمریکا هستند و سالانه بیش از ۱۶ میلیارد دلار حقوق دریافت می کنند.
آرزوی جک ولش آن بود که جنرال الکتریک بزرگترین سازمان یادگیرنده درجهان شود. او به مأموریت مرکز آموزش کروتون ویل که عبارت بود از «خلق، تشخیص و توسعه و انتقال یادگیری سازمانی برای جنرال الکتریک رقابتی» بسیار دل بسته بود. «جف ایملت» مدیرعامل فعلی شرکت نیز می گوید که یک سوم وقت خود را روی افراد صرف می کند. او تمام ماه آوریل را در «فرایند توسعه استعداد» که “session-c” نامیده می شود می گذراند. در این مدت او با رهبران کلیدی آینده شرکت بحث و سعی می کند با آنها ارتباط شخصی برقرار سازد. او وقت زیادی را نیز با ۶۰۰ رهبر بالای شرکت می گذراند. ایملت معتقد است «هر لحظه یک فرصت یادگیری و هر فعالیت یک منبع ارزیابی» است.
نوآوری
نوآوری بنیان گذشته و کلید آینده جنرال الکتریک است. آنچه عمر طولانی و موثر این شرکت را تضمین کرده ارزش اول شرکت یعنی رؤیاپردازی و خلاقیت است. سیر سلسله تحقیقات و نوآوریها و عرضه فرآورده ها و خدمات شرکت، که به بخشی از آن در قسمت تاریخچه اشاره رفت مؤید این حقیقت است. امروزه نیز شرکت در عرصه های پیل های سوختی، هیدروژن، انرژی خورشیدی، توربین های گازی پربازده، فناوریهای تمیز زغال سنگ، داروهای مولکولی، آزمایشگاههای قابل حمل، عارضه یاب های فوق پیشرفته بهداشتی و… به فعالیت مشغول است. اولین جایزه نوبل توسط محققان جنرال الکتریک در سال ۱۹۳۲ برای کارهای تحقیقاتی در حوزه شیمی سطح و دومین جایزه در سال ۱۹۷۳ در زمینه نیمه هادیها به دست آمد.
کیفیت
جنرال الکتریک معتقد است کیفیت مسئولیت همه کارکنان است. اگر خواهان موفقیت هستیم، هر فرد باید با انگیزه و آگاهی در این موفقیت سهیم باشد. کیفیت در سه حوزه فرایند، کارکنان و کسب رضایت مشتری قابل تفکیک است. رهبران متعهد به فراهم آوردن فرصتها و زمینه ها برای کارکنان هستند تا بتوانند با تکیه و تمرکز بر استعداد و انرژی خوب در جلب رضایت مشتری بکوشند. افراد نتایج را می آفرینند. مشارکت همه کارکنان در رویکرد شرکت ضروری محسوب می شود. همه کارکنان باید در زمینه راهبرد، ابزارهای کیفی و تکنیک های کیفیت شش سیگما آموزش ببینند.
کیفیت مستلزم آن است که ما به کسب و کار خود از منظر مشتری بنگریم نه خودمان. باید فرایندها را از بیرون ببینیم. اگر نیازها و فرایندها را با تفکر از برون به درون (outside-in thinking) از دید مشتری ببینیم می توانیم کشف کنیم که آنها چه می بینند و چه احساسی می کنند. با این آگاهی می توانیم حوزه هایی مشخص کنیم که ارزشهای جدیدی بیافرینیم. این مشتری است که کیفیت را تعیین می کند. آنها هستند که عملکرد، پایداری، قیمتهای رقابتی، تحویل به موقع، خدمات و همه چیز را توقع دارند. فقط خوب بودن کافی نیست، ایجاد شعف در مشتری نیز ضروری است. اگر ما چنین نکنیم دیگران این کار را انجام خواهند داد.
در سال ۱۹۸۸ و در زمان رهبری جک ولش بر جنرال الکتریک، فرایند «خرده گیری و چاره جویی» (work-out) به عنوان محرکی برای بهره وری و کارایی بهتر ابداع شد. در ابتدا، هدف تعیین و تشخیص و حذف فرایندها و فعالیتهای ناکارامد بود که از سالهای قبل و زمانی که لایه های مدیریتی بسیار بود وجود داشت. پس از ساختاربندی مجدد، بسیاری گروهها با افراد کمتر کار بیشتری می کردند. این نشستها شامل تشخیص حوزه های نیازمند بهبود بود که افراد را از قسمتهای مختلف فرایند نظیر طراحی، بازاریابی، تولید، فروش و… برای تشخیص و فهم روش بهتر کار گردهم می آورد. تیم ها خارج از محیط معمول کار، ملاقات و بحث می کنند و توصیه ها و راهکارهای آنان به مدیران مسئول ارائه می شود. آنان در جا می توانند آن را بپذیرند یا رد کنند.
این روش تغییر را در سازمان تسریع و مشارکت افراد را بیشتر کرد. امروزه این نشستها جزیی از زندگی روزمره جنرال الکتریک است. این نشستها، دیوانسالاری را نابود ساخت و فرهنگ اخذ ایده های مختلف از هرکس و هرجا را فراهم آورد. رفتار بیمرزی را ایجاد کرد و محیط یادگیری را پدید آورد که به حرکت شش سیگما منجر گشت. هم اکنون تفکر فرایندی و کیفی شش سیگما در هر سطح و قسمتی در شرکت جاری است. فرایند خرده گیری و چاره جویی دهه ۸۰ ، امروزه در قالب شش سیگما به عنوان روش کار شرکت ادامه یافته است. شش سیگما چشم انداز و فلسفه ای است که بخشی از فرهنگ کسب و کار جنرال الکتریک است. این فرایند سازمان یافته به تمرکز روی توسعه و تحویل محصولات و خدمات تقریبا بی نقص کمک می کند. دیدگاه رایج کسب و کار، از درون به بیرون و برپایه معدل و متوسط ارقام سالهای گذشته استوار است. مشتریان ما براساس متوسط روی عملکرد ما قضاوت نمی کنند بلکه آنها انحرافات را در هر فرایند و هر فعالیت و محصول و عمل ما لمس می کنند. بدین جهت شش سیگما ابتدا روی کاهش انحراف فرایندها و سپس بهبود قابلیت آنها متمرکز می شود.
کلمه سیگما یک واژه آماری است که مقدار انحراف یک فرایند را از حالت ایدهآل و کمال و بدون نقص اندازهگیری می کند. اگر شما بتوانید نقصها و انحرافات را اندازه بگیرید با ایجاد سیستمی می توانید آنها را حذف و تاحد امکان نزدیک نقص صفر حرکت کنید. برای دستیابی به کیفیت شش سیگما، یک فرایند نباید بیش از ۴/۳ نقص در یک میلیون فرصت تولید کند.
فروش: جنرال الکتریک به عنوان هشتمین شرکت برتر جهانی در لیست فورچون، در سال ۲۰۰۵، ۸/۱۵۲ میلیارد دلار درآمد و ۸/۱۶ میلیارد دلار سود داشته است. نسبت کسب این درآمد به شرح زیر بوده است:
آمریکا: ۵۳ درصد
اروپا: ۲۶ درصد
آسیا و اقیانوسیه: ۱۰ درصد
آمریکای لاتین: ۶ درصد
خاورمیانه، آفریقا: ۵ درصد
زمانی که در آغاز دهه ۱۹۸۰، جک ولش به رهبری شرکت رسید، درآمد شرکت ۲۵ میلیارد دلار و سود آن ۱/۵ میلیارد دلار بود. میراث ولش زمانی که در سال ۲۰۰۱ شرکت را ترک کرد، شرکتی بود با دارایی بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار که با ارزش ترین شرکت دنیا محسوب می شد. امروزه دارایی شرکت بالغ بر ۶۷۰ میلیارد دلار است.
مدیرعامل: جنرال الکتریک ۱۲۸ ساله تاکنون ۲۰ مدیرعامل داشته است. اگر توماس ادیسون را بنیانگذار و اولین رهبر سازمان بدانیم، جک ولش مدیرعامل افسانه ای شرکت نوزدهمین آن است که مقتدرانه طی دودهه ۸۰ و ۹۰ یعنی از سال ۱۹۸۱ تا ۲۰۰۱ رهبری سازمان را دردست داشته است. تغییراتی که او در جنرال الکتریک ایجاد کرد شگفت انگیز است. او با شعار «همه کسب و کارها باید در بازار خود شماره یک یا دو باشند» بسیاری از کسبوکارهای غیرموثر و غیرراهبردی را فروخت یا ادغام کرد و شرکت را در عرصه خدمات در کنار محصولات صنعتی سرآمد ساخت. ولش پس از ۴۰ سال حضور در شرکت که ۲۰ سال آن در سمت مدیرعاملی بود در سال ۲۰۰۱ جای خود را به جف ایملت (jeff emelt) جانشین خود سپرد.
«ایملت» قبل از آن از سال ۱۹۹۷، مدیرعامل سیستم های پزشکی جنرال الکتریک بود که یک شرکت ۱۲ میلیارد دلاری در صنعت خدمات بهداشتی محسوب می شد. او از سال ۱۹۸۲ به جنرال الکتریک پیوست و در کسبوکارهای پلاستیک، لوازم خانگی و پزشکی نقش رهبری ایفا کرده است. در سال ۲۰۰۳ به انتخاب فایننشال تایمز مرد سال شد. «ایملت» کارشناس ریاضی کاربردی و دارای مدرک mba ازدانشگاه هاروارد است. ایملت معتقد است «جنرال الکتریک یک شرکت بزرگ است. ما فکر می کنیم بزرگ زیباست. در جنرال الکتریک اندازه ما، نتیجه و دستاورد تعهد کارکنان به تعالی و پیروزی است. ما یک شرکت چند کسب و کاره با رشد سریع در جهان هستیم. هدف ما فقط این نیست که بزرگ باشیم بلکه آن است که از بزرگی خود بهره ببریم و به عظمت برسیم».
آینده
مدیرعامل فعلی جنرال الکتریک معتقد است انجام جهانی کسب و کار یک واقعیت در قرن بیست و یکم خواهدبود. برای موفقیت در این قرن باید به مشتریان در سراسر جهان خدمت ارائه داد. ایملت اذعان می کند که جنرال الکتریک تاریخچه مطلوبی در نوآوری فناوریها و عملیات مدیریت دارد که در بسیاری کسب و کارها اثرگذار بوده و فرهنگ سازمانی آن نتایج پایداری به بار آورده است، اما این دستاوردها به تنهایی برای آینده اطمینان بخش نیست. او به سرمایه گذاری در منابع جهانی برای رفع نیازهای آینده میاندیشد و بر توسعه فناوریهای بادی و آبی که انرژیهای تجدیدپذیر و آب سالم فراهم می آورند تاکید می کند. مطابق آمارهای جهانی، کمبود آب در سال ۲۰۰۰ پنج درصد بوده که این رقم در سال ۲۰۳۰ به ۲۴ درصد خواهدرسید. اگر حوزه های تحت فشار در این کمبود را نیز درنظر بگیریم این عدد بالغ بر ۴۰ درصد خواهدشد. بدین جهت سرمایه گذاری در شیرین سازی آب که در سال ۲۰۰۵، ۳/۴ میلیارد دلار بوده در سال ۲۰۱۴ به ۱/۱۴ میلیارد دلار و در سال ۲۰۲۵ دو یا سه برابر آن خواهدرسید. ایملت تعهد میکند که در این گونه فناوریها، جنرال الکتریک را راهبر سازد زیرا جای رشد و سوددهی دارد. او همچنین تعهد میدهد که شرکت با عملکردی یکپارچه، یک شهروند جهانی خوب باشد. ایملت بر توسعه محصولاتی که انرژی بهینه مصرف می کنند مانند لکوموتیوهای هیبریدی، توربین های گازی و وسایل کممصرف و نیز تجهیزات حفظ سلامتی و بهداشت همگانی تاکید دارد. در دیدگاه مدیرعامل فعلی شرکت، جنرال الکتریک به عنوان یک سازمان یادگیرنده به کاوشهای خود ادامه می دهد در هر جا که بتواند تفاوتی ایجاد کند و به بهبودی دست یابد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 187]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن