تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذير...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817039286




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير امور خارجه ايران به استانبول سفر مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: وزير امور خارجه ايران به استانبول سفر مي كند
آنكارا - يك سخنگوي سفارت جمهوري اسلامي ايران در آنكارا سفر وزير امور خارجه كشورمان را در راس يك هيات بلند پايه براي شركت در نخستين نشست اروپا - آسياي مركزي مجمع اقتصادي جهان در استانبول تاييد كرد و گفت : منوچهر متكي روز جمعه به استانبول سفر مي كند.


به گزارش ايرنا، منوچهر متكي را در اين سفر يكي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و چند معاون وزير همراهي مي كنند.
در همين حال روابط عمومي نخست وزيري تركيه نيز عصر روز چهارشنبه اعلام كرد : نخست وزيران پاكستان و قرقيزستان در اولين نشت اروپا - آسياي مركزي مجمع اقتصادي جهان كه قرار است فردا در استانبول آغاز به كار كند، شركت مي كنند.
اين گزارش مي افزايد: " ايگور چودينف " نخست وزير قرقيزستان فردا به تركيه مي آيد و به همراه " يوسف رضا گيلاني " نخست وزير پاكستان كه هم اينك در آنكارا به سر مي برد و امشب قرار است به استانبول سفر كند، در اجلاس مجمع اقتصادي جهان در اين شهر شركت خواهد كرد.
اين دومين اجلاس منطقه اي مجمع اقتصادي جهان در استانبول و اولين اجلاس با نام " اجلاس اروپا و آسياي مركزي مجمع اقتصادي جهان " مي باشد كه در اين شهر برگزار مي شود.
اولين اجلاس در سال 2006 ميلادي با شركت " رجب طيب اردوغان" نخست وزير تركيه ، " پرويز داودي" معاون اول رييس جمهوري اسلامي ايران و " كلاس شواب" ( Claus Schwab) رييس مجمع اقتصادي جهان و بيش از 400 تن از شخصيت هاي مهم سياسي و اقتصادي جهان، نمايندگان بخش خصوصي و روزنامه نگاران تشكيل شده بود.
نشست امسال مجمع اقتصادي جهان در استانبول با تلاش هاي بخش دولتي و خصوصي تركيه در اجلاس عمومي اين مجمع در ژانويه سال جاري در شهر داووس سوييس قعطيت يافت.
اطلاعيه نخست وزيري تركيه حاكيست، چودينوف بعد از شركت در اين نشست كه دو روز به طول مي انجامد، به آنكارا آمده و از سوي " عبدالله گل " به حضور پذيرفته خواهد شد.
وي قرار است طي مراسمي ساخت ساختمان جديد سفارت قرقيزستان در محله ديپلماتيك آنكارا در منطقه اوران با حضور چودينف آغاز شود.
نخست وزير قرقيزستان همچنين قرار است به همراه رجب طيب اردوغان همتاي تركيه اي وي در اجلاس شوراي كار مشترك تركيه و قرقيزستان در اتحاديه اتاقها و بورسهاي تركيه شركت كند.
بر پايه اين گزارش، " يوسف رضا گيلاني " نخست وزير پاكستان نيز كه روز گذشته به آنكارا آمده است امشب پس از شركت در ضيافت شام عبدالله گل رييس جمهوري تركيه به مناسبت هشتادو پنجمين سال روز تشكيل جمهوري تركيه عازم استانبول خواهد شد تا در نشست اين مجمع در روز پنجشنبه شركت كند.
انتظار مي رود در نشست امسال شمار قابل توجهي از شخصيت هاي سياسي و اقتصادي و نمايندگان بخش خصوصي و روزنامه نگاران از سراسر جهان شركت كرده و ضمن بحث و رايزني در خصوص تحولات جهاني، امكانات كاري در تركيه و كشورهاي منطقه را بررسي كنند.
برگزاري اين اجلاس در شرايطي كه دنيا دچار بحران اقتصادي و مالي جدي شده و نظام مالي و اقتصادي بين المللي مي رود تا بسياري از موازنه ها در روابط بين المللي را تحت تاثير قرار دهد، حايز اهميت تلقي مي شود.
بر اساس اعلام مجمع اقتصادي جهان ( World Economic Forum - WEF) نشست اروپا - آسياي مركزي اين مجمع سي ام اكتبر مصادف با نهم آبان ماه جاري شروع و تا اول نوامبر مصادف با 11 آبان ماه ادامه خواهد داشت.
برخي از ناظران آگاه برگزاري اين اجلاس مهم در استانبول را در راستاي تلاش هاي آنكارا براي تبديل تركيه به يكي از قطب هاي اقتصادي در منطقه ارزيابي مي كنند.
خاورم**2011**230**1415
 پنجشنبه 9 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 220]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن