تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):خدا را بسيار ياد كنيد و هميشه به ياد مرگ باشيد و قرآن زياد بخوانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816650368




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پدران و دنياي پر رمز و راز دختران


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: پدران و دنياي پر رمز و راز دختران
به مناسبت روز ملي دختران
آن وقت ها كه سه، چهارسال بيشتر نداشتم، هر وقت بي تابي مي كردم بابايي من را مي گذاشت روي شانه هايش و مي گفت: ببين چقدر بزرگ شدي، از من هم بزرگ تر! ببين مي توني لامپ را هم بگيري، ببين...و من كه خيلي كوچولو بودم غرق در همان افكار كودكانه اي كه براي خودم داشتم، خوشحال از اين كه از بابا هم بزرگ تر شدم بي تابي هايم را فراموش مي كردم و پر مي شدم از خنده هايي كه بابا آن ها را خيلي دوست داشت. بابا آن روزهايي كه من كوچولو بودم فقط سر شانه اش من را نمي نشاند بلكه هر شب هم كه مي آمد خانه حداقل توي يكي از جيب هايش برايم يك دانه آب نبات چوبي داشت. آب نبات چوبي هايي كه داداش بزرگه هميشه حسرت خوردنشان را مي كشيد و يك جورهايي باب دشمني من و او را فراهم كرده بود. آن روزها كه بچه بودم...نمي دانم كه اين خاصيت و ويژگي تمام دخترهاست يا فقط من اين طوري بودم كه بابا برايم خيلي عزيز بود، خيلي بزرگ بود، يك جورهايي افسانه اي و رويايي كه انتظار آمدنش به خانه، توي شب هاي بلند زمستان ديوانه ام مي كرد. بابا براي من تمام شادي هاي دنيا بود و وقتي خالي مي شد خانه از وجودش، تمام وجود من پر مي شداز ترس يا شايد دل تنگي و دلواپسي. بابا برايم تكيه گاه بود و بود و خواهد بود...روان شناسان مباحث تربيتي معتقدند گرايش فرزندان پسر به مادر و فرزندان دختر به پدر بيشتر است و پدران لازم است كه در عرصه تعليم و تربيت دخترانشان وارد شوند و نسبت به شيوه هاي تربيتي آگاهي پيدا كنند. خيلي وقت ها و خيلي جاها متاسفانه به دليل مشغوليت هاي كاري و گاهي هم فكري، پدران نسبت به اين مسئوليت نتوانسته اند جامه عمل بپوشانند. پدرها خيلي وقت ها فكر مي كنند كه تمام نقش ها بر دوش مادران است و نقش آن ها چندان اهميتي ندارد.

پدر و دنياي دخترانه
پدران با كوچك ترين محبتي مي توانند دخترانشان را راضي كنند. دخترها هم بايد پدرانشان را درك كنند. پدرها احساسات لطيفي دارند كه دخترها مي توانند با كوچك ترين محبتي نظر آن ها را جلب كنند و يك ارتباط صميمي به وجود بياورند. حضور صميمانه پدر همه شادي هاي دنيا را به قلب فرزند جاري مي سازد و مانع از اين مي شود كه براي دريافت محبت به محيطي غير از خانه پناه ببرد. صميميت، اعجاز مي آفريند. به گونه اي كه شكاف بين نسل ها پر خواهد شد و در سايه چنين ارتباطي، اعتماد و سلامت روح حاصل خواهد شد. نبود پدر لطمه روحي بزرگي به دختر مي زند و نبايد پدرها فكر كنند كه تكيه گاهي هستند صرفا اقتصادي چرا كه پدر مشاوري دل سوز است براي تمامي ابعاد زندگي يك دختر. دكتر مهدوي، روان شناس خانواده در گفت وگو با ما در ارتباط با نقش پدر مي گويد: پدر مي تواند آن قدر عواطف پدري خود را گسترش دهد كه اعضاي خانواده تحت الشعاع قرار بگيرند و همين امر باعث مي شود كه الگوهاي ديني در فضايي پر از مهر و محبت به فرزندان انتقال داده شود. در ميان شيوه هاي ياددهي محبت، مهر و ملايمت بهترين شيوه ها هستند. دكتر مهدوي در ادامه مي افزايد: شكاف بين نسل ها هميشه بوده است. هم در گذشته، هم در حال و هم در آينده و اين ما هستيم كه بايد خودمان را از فرزندمان بالاتر نگيريم و با آن ها هم خواني و هماهنگي داشته باشيم. حتي اگر فرزند ما كاري خلاف عدالت را هم انجام مي دهد، بايد با آرامش و محبت به او توضيح دهيم كه كجاي كارش ايراد دارد و چرا مخالفت مي كنيم. پدران جز خير و صلاح فرزندانشان را نمي خواهند ولي درك زبان براي يك نوجوان دختر بسيار مشكل است. تنها چيزي كه يك پدر را خوشحال مي كند، موفقيت دخترش است و از طرف ديگر دختر در پرتوي محبت هاي پدر رشد مي كند و به خود مي بالد. اگر ما بتوانيم اين رابطه سالم را در خانواده هايمان داشته باشيم فرزندانمان در صحت و سلامت تربيت خواهند شد و جامعه سالمي خواهيم داشت. سرمايه گذاري روي چنين برنامه هايي در طولاني مدت اثرات مثبت شگرفي خواهد داشت.

پدر و فرداهاي دخترانه
همان طور كه گفتيم پدرها الگوي شخصيتي بسيار قوي براي بچه ها محسوب مي شوند. دكتر مهدوي در ارتباط با اين الگوهاي شخصيتي مي گويد: طرز برخورد دختران با مردان و پسران با زنان بيشتر از طريق مشاهده طرز برخورد پدر يا مادر شكل مي گيرد. توقعات يك دختر مبني بر چگونگي رفتار مردان با او بيشتر بستگي به اين دارد كه او در خانه چه چيز را شاهد بوده است. تحقيقات نشان مي دهد رضايت كلي نوجوانان از زندگي به كيفيت روابط آن ها با پدرشان و موقعيت اقتصادي خانوادگي بستگي دارد. نوجواني كه روابط گرم و صميمانه اي با پدر خود دارد مثبت گرا و با اعتمادبه نفس بيشتري در جامعه حضور مي يابد و رشد مي كند. پدرها بايد بدانند دغدغه دختران نوجوان اين است كه علاوه بر جسمشان، افكار و احساسات آن ها بايد مورد تحسين و توجه قرار گيرد. در اين مرحله پدر نقش مهم و منحصربه فردي را بازي مي كند. تحسين پدر در ديد مناسب دختر به خود نقش مهمي را ايفا مي كند. پدران بايد دختران خود را به روشي متعادل مورد مهر و محبت قرار دهند. اين مهر و محبت باعث اعتمادبه نفس دختران در رابطه با پسران خواهد شد. اگر دختران از سوي پدر كه مهم ترين مرد در زندگي آن هاست، مورد تاييد قرار نگرفته و پذيرفته نشوند، به خود شك كرده، به سرزنش خود مي پردازند و حتي افسرده مي شوند. از سوي ديگر ممكن است از روابط اجتماعي سرزده، گوشه گير شوند و بي بندوبار رفتار كنند يا اين كه در غذاخوردن آن ها اختلال ايجاد شود. تا زماني كه دختر كوچك است يا دختربچه است، ارتباط ميان پدر و دختر ارتباط هاي كاملي مي تواند باشد و نشستن روي زانوي پدر، دست كشيدن به صورت او و بوسيدن پدر كه از جمله كارهاي دختربچه هاست به راحتي، بدون نگاه هاي عرفي بزرگ شدن برقرار باشد. اما با رسيدن به مرز نوجواني و به وجود آمدن يك سري تغييرات ممكن است اين ارتباط روزبه روز كمتر شود. كم شدن اين رابطه به هر دو طرف اين ارتباط يعني هم دختر و هم پدر مي تواند آسيب هاي روحي و رواني وارد كند. لذا پيشنهاد مي شود كه پدران به ارتباط هاي دوستانه با دخترانشان ادامه دهند و متناسب با تغييرات روحي و فيزيكي كه روي داده است، نوع رفتارهايشان را تنظيم كنند. گذاشتن برنامه تفريح بين دختر و پدر، صحبت كردن آن دو باهم و خريدهاي پدر براي دختر مي تواند در ادامه اين ارتباط نقش مهمي داشته باشد. پدران لازم است بدانند كه در سنين نوجواني، در رابطه با دخترهايشان بايد گام هاي موثر را بردارند تا مثل گذشته دختر، چشم و چراغ بابا باقي بماند.
 پنجشنبه 9 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن