تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مؤمن كم حرف و پر كار است و منافق پر حرف و كم كار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815319883




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هفته سيزدهم ليگ برتر فوتبال دوئل براي صدرنشيني


واضح آرشیو وب فارسی:سياست روز: هفته سيزدهم ليگ برتر فوتبال دوئل براي صدرنشيني
هفته سيزدهم رقابت هاي ليگ برتر فوتبال ايران طي روزهاي پنجشنبه و جمعه با برگزاري 9 ديدار پيگيري مي شود. در مهم ترين ديدارهاي روز پنجشنبه تيم پرسپوليس تهران در شيراز ميهمان مقاومت سپاسي است و فولاد مباركه سپاهان برابر مس كرمان قرار مي گيرد. در ديدارهاي حساس روز جمعه نيز پيكان قزوين با برق شيراز و استقلال تهران با ذوب آهن اصفهان مصاف مي دهند.

پنجشنبه 9 آبان - ساعت 45/14

مقاومت سپاسي شيراز - پرسپوليس تهران (ورزشگاه حافظيه شيراز)

داوران؛ محمود رفيعي، سعيد علي نژاديان، سعيد زارع، عبدالحسين ايازي

پرسپوليس پس از برتري در دو ديدار حساس خانگي مقابل برق و سپاهان، اكنون به آرامش رسيده و راهي شيراز مي شود تا براي رقابت با ساير صدرنشينان با شاگردان غلام پيرواني دست و پنجه نرم كند. ديدارهاي پرسپوليس و مقاومت همواره خاطره انگيز و در بيشتر مواقع شگفتي ساز بوده است. تيم افشين قطبي اكنون با 21 امتياز در رده چهارم جدول قرار دارد و مقاومت با 14 امتياز در رده يازدهم. تيم سپاسي در اين فصل نشان داده است كه مي تواند در خانه به راحتي مغلوب شود يا در خارج از خانه حريفان نامي خود را به زانو درآورد. در هر صورت انگيزه بازيكنان جوان غلام پيرواني در اين بازي با آمال شيرهاي افشين قطبي مصاف مي كند و در نهايت تيم پيروز مي تواند موفق ترين تيم هفته سيزدهم لقب بگيرد. البته اين عنوان به عملكرد ساير مدعيان نيز بستگي دارد. نكته جالب اين بازي رويارويي برادران پيرواني است؛ يكي غلام به عنوان سرمربي تيم ميزبان و ديگري افشين مربي تيم ميهمان.

فولاد مباركه سپاهان اصفهان - مس كرمان (ورزشگاه فولاد شهر)

داوران؛ سعيد بخشي زاده، محسن فريماني، محمدحسين معتمدي، بهروز رنجبر

سپاهان در حالي كه هنوز جايگزيني براي فيرات اخراجي معين نكرده است، در بازي حساسي مقابل مس كرمان قرار مي گيرد. سپاهان در حال حاضر با 14 امتياز دهم است و مس با 18 امتياز در جايگاه ششم جدول قرار دارد. تيم سپاهان در اين فصل به هيچ عنوان در حد و اندازه هاي تيمي كه به عنوان قطبي در فوتبال ايران و حتي آسيا شهرت يافته بود، نشان نداده است و در مقابل تيم پرويز مظلومي همواره حريفي جدي براي تيم هاي بزرگ ليگ بوده است. مس ثابت كرده كه در بازي هاي خارج از خانه نيز با شيوه هاي منطقي توان شكست حريفان را خواهد داشت. در نبرد فولاد و مس تيم پيروز بار ديگر به جمع مدعيان بالانشين باز مي گردد و تيم شكست خورده در دروازه بحران قرار مي گيرد.

پيام خراسان - سايپا تهران (ورزشگاه ثامن الائمه مشهد)

داوران؛ تورج حق وردي، جهانگير حيدري، حسين عباسي، سيدحسن رنگرز

هر اندازه كه شاگردان خداداد عزيزي در اين هفته ها توانستند موفق نشان داده و از قعر جدول فاصله بگيرند سايپا در مسير ناكامي حركت كرده است. مردان نامي سايپا اكنون تنها با 7 امتياز در قعر جدول رده بندي قرار گرفته اند و در ورزشگاه ثامن الائمه به مصاف تيمي مي روند كه با 13 امتياز در رده دوازدهم جدول ايستاده است. بي ترديد سه امتياز اين بازي مي تواند جرقه ديگري براي مدعي ساختن تيم خداداد عزيزي باشد و همچنين آخرين فرصت براي رضا فروزاني دستيار ليت بارسكي مستعفي كه مي خواهد به سرنوشت او دچار نشود. با اين حال اين بازي به نوعي ظرفيت تبديل شدن به پاياني براي بحران هاي سايپا را نيز دارد.

صبا باتري قم - فولاد خوزستان (ورزشگاه يادگار امام قم)

داوران؛ نويد مظفري، عليرضا كهوري، حجت عليرضايي تبار، محمد كماني

اين ديدار بي ترديد براي مجيد جلالي بسيار خاطره انگيز خواهد بود چرا كه او تنها افتخار باشگاه صباباتري را با قهرماني در جام حذفي ايران رقم زده است. اين بار او با تيم به تازگي مدعي شده فولاد خوزستان، تيم سابقش را ملاقات مي كند. البته موضوع وقتي جدي تر مي شود كه به ياد بياوريم مجيد جلالي هفته گذشته در برابر پاس يكي ديگر از تيم هاي اسبق خود با 5 گل پيروز شده است. اگر فولاد همان تيم چند هفته اخير باشد، بي ترديد صباباتري ميزباني دشواري را تجربه خواهد كرد. هرچند به لطف زمين باتلاقي انزلي، صبا يكشنبه به ميدان نرفت و فرصت بيشتري براي استراحت نسبت به حريف داشته است. در هر صورت شايد فيروز كريمي بار ديگر ترمز فولاد را بكشد. در حال حاضر فولاد خوزستان با 18 و صباباتري با 15 امتياز در همسايگي يكديگر و در مكان هفتم و هشتم جدول قرار دارند.

جمعه - 10 آبان ساعت 45/14

پيكان قزوين - برق شيراز (ورزشگاه شهيد رجايي قزوين)

داوران؛ رحيم رحيمي مقدم، نيكفر نيك نهاد، حميد غمزه، عليرضا اكرمي

پس از چندين هفته بزرگي كردن پيكان در ليگ برتر، اين استقلال تهران بود كه توانست روز سختي را براي اين تيم رقم بزند و پس از مدت ها دومين شكست اين فصل را به پيكان تحميل كند. برق شيراز نيز بسيار زود روياي صدرنشيني را از دست رفته ديد. آنها دو شكست متوالي برابر پرسپوليس و راه آهن را تحمل كردند تا با 19 امتياز در مكان پنجم جدول قرار گيرند. اكنون آنها ميزبان تيم دوم و 24 امتيازي ليگ برتر هستند كه از بازي استقلال به شدت زخم خورده است. البته مردان محمد عباسي نيز همين حال را دارند. بايد ديد در جنگ دو تيمي كه مي خواهند بار ديگر طعم شيرين صدرنشيني را حس كنند، كدام تيم پيروز مي شود؟ البته بي ترديد بهترين نتيجه اين بازي براي ساير مدعيان، نتيجه مساوي است.

داماش گيلان - ملوان بندر انزلي (ورزشگاه عضدي گيلان)

داوران؛ سعيد مظفري زاده، جواد تقي پور، مسعود فرح نيا، رضا كرمانشاهي

فوتبال دوستان شمالي به اين بازي لقب داربي گيلان را داده اند. هرچند زماني كه ملوان با 10 امتياز در رده شانزدهم و داماش با 8 امتياز در مكان هفدهم جدول قرار دارند. تنها نكته حساس اين داربي مي تواند تلاشي براي بقا در ليگ برتر باشد. ملوان همچنان به محمد احمدزاده اطمينان دارد اما در مقابل داماش ديگر ذوالفقارنسب را روي نيمكت نمي بيند. جدال دو همسايه ته جدولي با چاشني حاشيه هاي هميشگي داربي گيلان مي تواند جذابيت هاي مخصوص به خود را داشته باشد.

راه آهن شهرري - ابومسلم خراسان (ورزشگاه اكباتان تهران)

داوران؛ يدالله جهانبازي، محمد نجفي، علي پارسا فر، محمدرضا اكبري

راه آهن با كسب سه امتياز مقابل برق شيراز، فرار بزرگ خود از انتهاي جدول را آغاز كرد. در حالي كه محمود ياوري براي تيم ساختن تا پايان تعطيلات نيم فصل زمان خواسته است، اما اكنون راه آهن با 10 امتياز در جايگاه پانزدهم قرار دارد. در مقابل ابومسلم كه به طور مداوم در حال تجربه فراز و نشيب هاي ليگ است اكنون با 13 امتياز در جايگاه سيزدهم قرار دارد. بي ترديد اگر كمي خرافاتي باشيم و نحسي 13 را گريبانگير ابومسلم بدانيم، شايد تيم راه آهن با كسب اين سه امتياز خانگي بتواند به ليگ بازگردد و در مقابل اين امكان نيز وجود دارد كه طلسم هميشگي راه آهن در اكباتان بار ديگر اين تيم را در آستانه اوج گرفتن، مغلوب سازد.

استقلال تهران - ذوب آهن اصفهان (ورزشگاه آزادي تهران ساعت 30/16)

داوران؛ محسن قهرماني، حيدر شكور، حسن كامراني فر، سيد مهدي سيد علي

استقلال روزهاي بسيار خوبي را پشت سر مي گذارد. خط حمله استثنايي استقلال به خوبي به راه افتاده است و اين تيم در بازي هاي اخير خود ميانگين گل بالايي داشته است. در مقابل صدرنشين ليگ برتر نيز نشان داده است كه در اين فصل حرف هاي زيادي براي گفتن دارد. جدا از تمامي حساسيت هاي هميشگي بازي ذوب آهن و استقلال، اين بار فاصله نزديك دو تيم در جدول نيز اين حساسيت را چند برابر مي كند. ذوب آهن با 25 امتياز در مكان نخست جدول و استقلال با 21 امتياز در رده سوم جدول قرار دارند. تيم امير قلعه نويي به هر سه امتياز اين بازي چشم دوخته است و هيجاني كه نتايج اخير اين تيم در ميان هواداران ايجاد كرده است سبب مي شود كه هر حريفي نتواند به آساني از برزخ آزادي عبور كند. با اين حال منصور ابراهيم زاده كه در هفته هاي ابتدايي ليگ يك بار اين كار را در مقابل پرسپوليس انجام داده است براي نگه داشتن تيمش در صدر جدول ليگ برتر بار ديگر به دنبال موفقيت در تهران است.

استقلال اهواز - پاس همدان (ورزشگاه تختي اهواز ساعت 30/16)

داوران؛ سعادت باغبان، حسين خانبان، مهدي عاليقدر، محمدرضا خداپرست

استقلال اهواز پس از برتري مقابل ملوان و تساوي در خانه ذوب آهن جان تازه يي گرفته است و با 13 امتياز در رده چهاردهم جدول قرار دارد. اين واقعيت كه آنها تنها دو امتياز از پاس همدان كه در رده نهم جدول قرار دارد كمتر دارند بي ترديد ميل شاگردان اكبر ميثاقيان را براي كسب پيروزي در بازي خانگي افزايش مي دهد. در هر صورت به نظر مي رسد در آن سوي ميدان تحمل همداني ها درباره وينكو بگوويچ رو به پايان است و شايد شكست در بازي مقابل استقلال اهواز آينده شغلي تنها سرمربي خارجي باقي مانده در ليگ برتر را نيز به مخاطره بيندازد. البته ميثاقيان در اين بازي روي نيمكت حضور ندارد، اما بي ترديد شاگردانش را درباره راه هاي شكست دادن پاس به خوبي تعليم خواهد داد. در مقابل تيم پاس نيز براي آنكه از بحران خارج شود، چشم اميد به امتياز اين بازي دوخته است.
 پنجشنبه 9 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سياست روز]
[مشاهده در: www.siasatrooz.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن