تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815072815




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيمه پايه درمان ايرانيان بي‌سرانجام ماند


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: بيمه پايه درمان ايرانيان بي‌سرانجام ماند
بيمه- گروه اجتماعي – مينا شهني:
بيمه پايه درمان ايرانيان هنوز به سرانجام نرسيده‌است.

اين نوع بيمه قرار بود تمامي كساني را كه از پوشش بيمه‌اي درمان برخوردار نيستند پوشش دهد.پس از آنكه وزير رفاه و تامين اجتماعي در نخستين روزهاي امسال، خبر از اجراي بيمه پايه درمان داد؛ انتظار گروهي از مردم براي استفاده از مزاياي بيمه درمان شكل گرفت.

عبدالرضا مصري، وزير رفاه، در مراسم افتتاح بانك اطلاعات ايرانيان در ارديبهشت ماه امسال، گفته بود: ۲۰ نوع خدمت جديد كه سال گذشته در وزارت رفاه كليد خورده بود در سال‌جاري به بهره‌برداري مي‌رسد.

همچنين وي تاكيد كرده بود كه از هفته آينده، (آخرين هفته ارديبهشت)، فراخوان بيمه درماني سازمان خدمات درماني براي تمامي گروه‌هايي كه از هيچ‌نوع بيمه‌اي برخوردار نيستند آغاز خواهد شد و در اجراي اين طرح، كساني كه مايل هستند مي‌توانند با پرداخت ۵۰ درصد حق بيمه، از خدمات سازمان بيمه خدمات درماني بهره ببرند.

اين سخنان وزير سبب شد تا مخاطبان اين خبر منتظر اجراي طرح بيمه پايه درمان از روز اول خرداد ماه امسال باشند؛ اما با نزديك شدن به‌ روزهاي نخست خرداد‌ماه اين انتظار بي‌ثمر ماند.

پس از آن نيز با گذشت ماه‌ها، هر بار به‌دليلي اجراي اين طرح عقب و عقب‌تر رفت، تا آنجا كه با ورود به نيمه دوم سال نيز اين طرح هنوز به اجرا نرسيده‌است.

صادق رجايي، مديرعامل سازمان خدمات درماني كه در آخرين گزارشي كه از اجراي اين بيمه داده، بر انتظار براي تصويب آيين‌نامه تاكيد كرده است.

او كه مديريت سازماني را دارد كه بناست به‌عنوان مجري اين طرح باشد در نخستين روزهايي كه وزير رفاه خبر از اجراي طرح بيمه پايه درمان داده ‌بود همواره در پاسخ به خبرنگاران نسبت به چگونگي اجراي طرح اظهار بي‌اطلاعي كرده و اين اظهارات را تا مدت‌ها بعد نيز ادامه داد.

اما چندي پيش اعلام كرد كه آيين‌نامه بيمه پايه ايرانيان آماده‌شده و براي بررسي به كميته سه گانه‌اي فرستاده شده‌است.

كميته سه گانه متشكل از نمايندگان وزارت رفاه و تامين اجتماعي، وزارت بهداشت و درمان و نيز معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رياست‌جمهوري است.

دور جديد انتظار

پس از انتشار اين خبر انتظار براي اجراي بيمه پايه وارد چرخه جديدي شد، اين‌بار بايد منتظر بود تا كميته سه‌گانه نظرش را اعلام كند.

مديرعامل سازمان بيمه خدمات درماني از ايرانياني كه دفترچه بيمه درماني ندارند و در انتظار اجراي اين طرح هستند، خواسته، تا زمان صدور دفترچه‌ها صبر و تحمل داشته‌ باشند؛

اما هرگز از زمان احتمالي اجراي اين طرح خبري منتشر نشده‌است و معلوم نيست افراد فاقد بيمه تا كي بايد منتظر باشند.

برنامه توسعه را جدي بگيريم

برنامه چهارم توسعه نيز بر پوشش بيمه‌اي همه ايرانيان تأكيد دارد. ماده ۹۶ اين برنامه كه سال‌ آخر اجرا را پشت سر مي‌گذارد، پوشش كامل و ۱۰۰ درصدي از بيمه همگاني خدمات درماني را پيش‌بيني كرده‌است.

در ماده ۱۰ ‌قانون بيمه همگاني خدمات درماني كشور نيز آمده است: حداقل شمول و سطح خدمات پزشكي و دارو شامل خدمات پزشكي اورژانس، عمومي و تخصصي (‌سرپايي و بستري) كه انجام و ارائه‌آن در نظام بيمه خدمات درماني به‌عهده سازمان‌هاي بيمه‌گر قرار مي‌گيرد و فهرست خدمات فوق تخصصي كه مشمول بيمه‌هاي مضاعف (‌مكمل)‌است، به پيشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و تاييد شوراي‌عالي و تصويب هيأت وزيران تعيين و اعلام مي‌شود.

همين تبصره در ماده‌اي ديگر وزارت رفاه و تأمين‌ اجتماعي را ملزم به صدور دفترچه يا كارت بيمه پايه درماني همگاني كرده‌است؛ اما قانون بودجه سال گذشته دولت را مكلف به اجراي بيمه پايه درماني در كشور كرده‌است.

در بند ب از تبصره ۱۴ اين قانون آمده است: به‌منظور ايجاد عدالت در برخورداري از خدمات بيمه‌ درماني و دسترسي همگاني به خدمات درماني در سال ۱۳۸۶ ، آحاد جمعيت كشور براساس مفاده ماده ۱۳ قانون بيمه همگاني تحت پوشش بيمه خدمات درماني قرار گيرند.
 چهارشنبه 8 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 213]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن