تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در حقيقت خداوند جهاد را واجب گردانيد و آن را بزرگداشت و مايه پيروزى و ياور خود قرارش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821199600




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رایجترین مشکلات پوستی در خانمهای خانهدار


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:


خانم های خانه دار به فکر پوست خود باشید!! آیا می دانید با رعایت چند نکته ساده پوستی سالم خواهید داشت.

در زنان خانهدار و در بعضی مشاغل که افراد با مواد شوینده سر و کار دارند، به دلیل استفاده زیاد از این مواد، چربی ناخن کاهش مییابد و کنارههای آن ریشریش میشود که کندن پوست کنارههای ناخن با دست سبب ایجاد عفونت و راهیابی میکروب به آن نقطه میشود....

استفاده از حلالها مانند «تینر» هم برای پاک کردن دست، موجب از بین رفتن چربی پوست شده و به دنبال آن خارش، سوزش، زخم، ترشحات آبکی و چرکی ایجاد میشود که البته تماس مکرر با سفیدکنندهها نیز این عوارض را به دنبال دارد، بنابراین استفاده از دستکش مناسب که مانع تماس پوستی شود، مهمترین و بهترین روش پیشگیری از ایجاد این عوارض است.
توصیه مهم در این زمینه، شستشوی دست در پایان کار و استفاده از نرمکننده یا مرطوبکنندهها است.
اگزمای پوستی که با خارش و قرمزی پوست و پوستهپوسته شدن مشخص میشود به دلیل مواد آلرژن یا مواد التهابزا ایجاد میشود.

اگزما از عوارض تماسهای مکرر و طولانیمدت با شویندهها در ایام خانهتکاتی است، بنابراین دستکشهای دو لایه (لایه داخلی کتان) مناسبترین وسیله برای پیشگیری از عوارض پوستی شویندهها است.

«درماتیت» یا همان اگزمای دست شایعترین بیماری است که خارش، قرمزی و خشکی پوست و تاولهای ریز را به دنبال خواهد داشت.

معمولا علایم بیماری در کف دست و روی نوک انگشتان بروز میکند و گاهی فاصله میان انگشت حلقه و کناری را درگیر میکند و ضایعهای به شکل پیشبند تشکیل میشود که به اگزمای پیشبندی معروف است.

این ضایعات در صورت درمان نشدن به موقع موجب التهاب و ترک پوست میشوند. برای همین بهترین راه برای جلوگیری از خشکی پوست و عود این ضایعات، استفاده از کرمهای حاوی اوره، گلیسیرین، وازلین و ... است.

بسیاری از افرادی که به اگزما مبتلا هستند بر این باورند که برخی کارها میتواند این بیماری را در آنها تشدید کند. این عوامل تشدیدکننده بیماری که به صورت علمی هم ثابت شدهاند شامل موارد زیر میشود: استرسهای روحی و جسمی، عادت ماهیانه برای خانمها، انواع مختلف بیماریها، برخی از انواع غذاها، تغییرات آب و هوایی. پیشگیری از اگزما در افراد بسیار دشوار است، اما در عین حال روشهای گوناگونی وجود دارد که افراد با استفاده از آن میتوانند خود را در مقابل این عارضه ایمن کنند و به هنگام ابتلا، ظرف مدت زمانی کوتاه درمان شوند.
آخرین بررسیهایی که در این زمینه انجام شده نشان میدهد، نوعی باکتری که در حالت عادی در پوست همه افراد زندگی میکند به عنوان عامل اصلی در بروز این بیماری محسوب میشود.
خاراندن پوست به هنگام ابتلا به اگزما میتواند لایه بیرونی پوست را از بین ببرد و راه ورود این باکتریها را به بدن آزاد کند. اگر محل بروز اگزما روی پوست شما بسیار خارش دارد و پس از مصرف داروهای یاد شده هنوز درمان نشده است، باید هر چه سریعتر به پزشک متخصص مراجعه کنید.

اگر چه بیماری اگزما نمیتواند به طور کامل درمان شود، میتوان آن را در حالتی نگه داشت که بیشتر پیشرفت نکند. به هر حال هر فردی میتواند با نخاراندن پوست، کاهش استرس، دوری از عوامل بروز اگزما، استفاده از روشهای درمانی موجود و ... خود را در مقابل این عارضه ایمن کند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن