تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815346057




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اولين كنفرانس جهاني راديوهاي قرآني و اسلامي فردا برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: اولين كنفرانس جهاني راديوهاي قرآني و اسلامي فردا برگزار مي‌شود
در اين كنفرانس كه از سوي راديو قرآن برگزار مي‌شود، حدود 70 تن از مديران و برنامه‌سازان كشورهاي مختلف اسلامي و غيراسلامي حضور دارند.
اولين كنفرانس جهاني راديوهاي قرآني و اسلامي با هدف ايجاد زمينه‌هاي همگرايي، همدلي، تعامل و گفتمان قرآني در راديوهاي اسلامي چهارشنبه، هشتم آبان ماه در مركز همايش‌هاي بين‌المللي صداوسيما برگزار مي‌شود.
محمد رضا گلي‌زاده، دبير اولين كنفرانس جهاني راديوهاي قرآني و اسلامي در اين باره گفت: در اين كنفرانس كه از سوي راديو قرآن برگزار مي‌شود، حدود 70 تن از مديران و برنامه‌سازان كشورهاي مختلف اسلامي و غيراسلامي مانند تركيه، پاكستان، عراق، لبنان، عربستان، فرانسه، استراليا، سوئد، آفريقاي جنوبي، آلمان، فلسطين و غيره حضور دارند.
وي ادامه داد: از شاخص‌ترين مهمانان اين كنفرانس مي‌توان به ايرمگارد پين(مدرس دانشگاه و كارشناس رسانه از كشور آلمان)، سيكو سيلا (مدير راديوي اسلامي ساحل عاج)، پير دورتيگور (راديو فرانسه)، دكتر ترنر (لندن) و احمد رامي (راديو قرآني سوئد) اشاره كرد.
دبير كنفرانس راديوهاي اسلامي و قرآني درباره مقالات ارايه‌شده به دبيرخانه كنفرانس، اظهار كرد: بيش از 30 مقاله از كشورهاي مختلف اسلامي و غيراسلامي به دبيرخانه كنفرانس ارايه شد كه از اين ميان با توجه به فشردگي مقالات و حجم كار، حدود 15 مقاله انتخاب شد كه فردا عصر در دو پنل «انديشه و رسانه»، از سوي نمايندگان كشورهاي ايران، لبنان، آلمان، فرانسه، ساحل عاج و سوئد ارايه مي‌شود.
وي با اشاره به اين‌كه عراق بيشترين حجم شركت‌كننده را در اين كنفرانس دارد، اظهار كرد: در نشستي كه شب گذشته با چندتن از مديران و نمايندگان شركت‌كننده در اولين كنفرانس جهاني راديوهاي قرآني و اسلامي داشتيم، بر ضرورت تشكيل اتحاديه راديوهاي اسلامي و قرآني تأكيد شد و همه آن‌ها اين اتحاديه را حلقه گمشده ايجاد همدلي و نزديكي ميان راديوهاي اسلامي عنوان كردند و آن را يك ابتكار نو، پرمعنا و ماندگار خواندند.
گلي‌زاده ادامه داد: عصر پنج‌شنبه (9 آبان) مجمع عمومي راديوهاي قرآني و اسلامي تشكيل مي‌شود و درباره تأسيس اين اتحاديه و هيات موسس آن تصميم‌گيري مي‌شود.
اولين كنفرانس جهاني راديوهاي اسلامي و قرآني فردا با سخنراني حجت‌الاسلام و المسلمين هاشمي رفسنجاني، رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام آغاز مي‌شود و اختتاميه آن نيز قرار است جمعه (10 آبان) در شبستان حضرت امام خميني (ره) در حرم حضرت معصومه (س) پس از نماز مغرب و عشاء برگزار مي‌شود. در اين مراسم پس از سخنراني آيت‌الله سيداحمد خاتمي، از مقام قرآني آيت‌الله العظمي ناصر مكارم شيرازي تكريم مي‌شود.
همچنين پس از مراسم افتتاحيه و ارايه مقالات در عصر روز آغازين كنفرانس، در روز دوم قرار است مهمانان داخلي و خارجي از استوديوهاي راديو قرآن بازديد كنند؛ علاوه بر آن سرود ويژه‌يي به سه زبان از سوي گروه اهل بيت(ع) اجرا مي‌شود كه استاد آذر آهنگساز آن است و سهيل محمودي، به عنوان شاعر، فاطمه راكعي (مترجم شعر به زبان انگليسي) و استاد موسي بيدج (مترجم شعر به زبان عربي) در ساخت آن همكاري دارند.
گفتني است بيش از 11 هزار و700 شبكه قرآني و اسلامي در حال حاضر در دنيا فعاليت مي‌كنند كه از اين تعداد، 235 شبكه داراي فرستنده هستند و دين مبين اسلام را تبليغ و تلاوت قرآن پخش مي‌كنند. از اين مجموعه حدود 130 راديو هم تلاوت پخش مي‌كنند و هم به معارف ديني مي‌پردازند؛ 35 شبكه تنها تلاوت و 75 راديو فقط به تبليغ اسلام با توجه به مأموريت‌ها و اهداف خود مي‌پردازند؛ البته حدود 15 راديو نيز شناسايي شده‌اند كه سايت نداشته و محلي هستند.
 چهارشنبه 8 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن