تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820354518




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تهران بايد خالي شود


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: احمدي نژاد:
تهران بايد خالي شود
رئيس جمهور با بيان اينکه در حال حاضر تهران در معرض آسيب هاي سنگين قرار دارد،از برنامه دولت براي کاهش جمعيت تهران خبر داد و در اين زمينه به اعطاي وام ، يارانه و زمين به مهاجرين از تهران اشاره کرد.



به گزارش مهر، دکتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهور امروز يکشنبه در ديدار با مديران و مسئولان بنياد مسکن انقلاب اسلامي به مناسبت سالگرد تاسيس اين نهاد اظهار داشت: در طول 30 سال گذشته اين نهاد خدمات ارزشمندي را به مردم ارائه کرده است که يکي از اين بحث ها ساخت و ساز مسکن براي مردم است که با شتاب روزافزون در حال انجام مي باشد.
وي با بيان اينکه يکي ديگر از کارهاي بنياد مسکن رسيدگي به مناطق آسيب ديده است، يادآور شد: در سال 85 در لرستان بيش از 40 هزار واحد مسکوني آسيب ديد که به لطف خدا به سرعت ساخت و ساز در آنجا انجام شد و نه تنها هيچ ضعفي در زندگي مردم ايجاد نکرد بلکه سطح رفاه مردم را نيز ارتقا داد.
رئيس جمهور با ابراز اميدواري نسبت اينکه ظرف يکي دو سال آينده کپرنشيني در کشور از بين برود، گفت: در حدود 23 هزار طرح هادي داشته ايم که هم اکنون بيش از 11 هزار از آنها در کشور اجرايي و عملياتي شده است که البته اين حاصل کار جمعي است.
احمدي نژاد افزود: بانکها در زمينه مسکن به ويژه مسکن روستايي خيلي خوب کار کردند به طوري که 600 هزار مسکن روستايي ظرف 4 سال ساخته شد و تا پايان سال نيز ان شاء الله يک ميليون از اين واحدهاي مسکن روستايي ساخته خواهد شد.
وي موضوع مسکن را جايي براي شب خوابي و يا انباري آدم ها ندانست و افزود: مسکن محل تربيت، آرامش، سکونت و زندگي است ، در فرهنگ ما به زماني که در کنار خانواده در خانه هستيم زندگي مي گوييم .
احمدي نژاد در ادامه با ابراز اميدواري از اينکه ان شاء الله به جايي برسيم که همه ملت ايران و همه بشر در خانه هاي وسيعي زندگي کنند، عنوان کرد: خدا ما راخلق نکرده است که در لانه زندگي کنيم . اما متاسفانه به دليل ساختارهاي اقتصادي غارت گرايانه بين المللي که حاصل دسترنج مردم را مي برند، استعمار و تحميل فشارها تاکنون اين امر اتفاق نيفتاده است.
رئيس جمهور با تاکيد بر اينکه بايد در طرح هاي هادي معيارهاي شهر سازي خود را از هم اکنون پايه گذاري کنيم، گفت: بايد در اين زمينه از وجود صاحبنظران استفاده شود. ضمن اينکه کميته اي خاص تشکيل دهيم تا در مورد چگونگي معماري خانه هاي ايراني در هر استان نظر کارشناسي دهند.
وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به سرعت ساخت مسکن در کشور خطاب به حضار گفت: شما نشان داديد که ظرفيت ساخت مسکن در کشور خيلي بيش از آن چيزي است که هم اکنون در حال ساختن آن هستيد، زيرا در بخش مسکن روستايي ساخت سالي 20 هزار مسکن را به سرعت به ساخت سالي 200 هزار مسکن رسانديد.
رئيس جمهور با بيان اينکه با همکاري دولت و سيستم بانکي کشور بايد سقف ساليانه ساخت و ساز 200هزار مسکن را برداريم خطاب به رئيس بنياد مسکن گفت: آقاي تابش در شهرهاي زير 25 هزار نفر برويد برنامه بياوريد و بگوييد ساخت مسکن را مي خواهيم به روز کنيم، دولت هم از شما پشتيباني خواهد کرد.
احمدي نژاد افزود: بايد به جايي برسيم که سال آينده بگوييم ساخت يک ميليون مسکن تمام شده است و در حال ساخت ، 600 ، 700 هزار مسکن هستيم.
وي در ادامه خطاب به رئيس بنياد مسکن گفت : برويد در روستاها و کساني که توانايي مالي براي ساخت مسکن ندارند،برآورد کنيد . يک عدد به ما بدهيد دولت از آنها با دادن يارانه پشتيباني خواهد کرد.
رئيس جمهوربا بيان اينکه هم اکنون در کشور بهره وري پايين و هدر رفت منابع زياد است، گفت: سرمايه گذاري ملت در نقطه زاينده مجتمع نمي شود . زيرا در طول 50 سال اعمال سياستهاي استعماري پايه و اساس اقتصاد ما را دچار آسيب کرده است.
احمدي نژاد با اعلام اينکه هم اکنون 67 درصد جمعيت در شهرها و 32 درصد در روستاها نشان دهنده اين آسيب اقتصادي در کشور است، گفت: براي 67 درصد مردمي که در شهرها زندگي مي کنند چه شغلي مي توان درست کرد؟ چه شغلي براي 8 ميليون جمعيت در تهران مي توان درست کرد؟ اگر صنعت را در اطراف شهرهاي بزرگ گسترش دهيم ديگر جايي براي زندگي کردن در اين شهرها باقي نخواهد ماند.
وي با تاکيد بر اينکه بايد روند مهاجرت به سمت مراکز اصلي جمعيت را معکوس کنيم، گفت: يکي از اين عوامل تشويق مردم در امر مسکن است.
رئيس جمهور با اعلام اينکه هم اکنون قيمت مسکن مقداري پايين آمده است، گفت: چرا چند صد هزار ميليارد سرمايه افراد بايد راکد شود در صورتي که حاصل عمر افراد بايد در جهت اعتلا و پيشرفت کشور قرار گيرد.
احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنانش با هشدار نسبت به اينکه هم اکنون تهران در معرض آسيب هاي سنگين قرار دارد، گفت: البته در اين جا نمي خواهيم کسي را محاکمه کنيم مشکلي است که بايد آن را حل نماييم. بحث آب و هوا و ترافيک را مي توان حل کرد اما ماجراي زلزله را چه کنيم؟
وي عنوان کرد: طبق اطلاعات هم اکنون بايد گسل هاي زير شهر تهران فعال باشند اما به لطف دعاي مردم فعال نيستند ولي نمي توانيم پيش بيني کنيم که چه هنگام زلزله در تهران خواهد بود. اگر حادثه اي براي 13 ميليون و 800 هزار نفر ساکن استان تهران بيفتد چگونه مي توان آن را جمع کرد؟
رئيس جمهور با اعلام اينکه بايد تهران را خالي کنيم، گفت:البته به شيوه دستوري نميتوانيم به مردم بگوييم شهر را خالي کنند و به وقتش من از مردم خواهش مي کنم که اين کار را انجام دهند اما بايد تدابيري در اين زمينه انديشيده شود. مثلا به کساني که از تهران مي روند زمين ، وام 4 درصد و يک يارانه درست و حسابي مي دهيم . با محاسباتي که انجام شده است، حداقل 5 ميليون نفر بايد از تهران بيرون بروند تا تهران خلوت شود و بتوان حادثه احتمالي در تهران را مديريت کرد.
احمدي نژاد با بيان اينکه دولت براي حوزه هاي مختلف صنعت و کشاورزي تدابير خوبي انديشيده است، گفت: به هر کسي که در روستاها مي خواهد مشغول کار شود وام قرض الحسنه دهيد. با 5 ميليون تومان در روستا شغل درست مي شود.
وي با بيان اينکه امروز در وزارتخانه ها و بانک هاي ما مديران لايقي وجود دارند، گفت: مديران لايق در بانکها نشان دادند که ظرفيت بانکي در کشور ما بسيار بالا است. اين يک ظرفيت در اختيار مردم است که بايد از آن حداکثر استفاده را بکنندرئيس جمهور امر مسکن را امري سه منظوره دانست و افزود: مسکن سه منظوره است زيرا هم فرهنگ، هم اشتغال و هم آرامش مردم را به ارمغان مي آورد.
احمدي نژاد در ادامه اعلام کرد: به کساني که فارغ التحصيل دانشگاه باشند وام، يارانه و زمين مي دهيم تا اشتغال ايجاد شود.
وي با تاکيد بر اينکه بايد دست به دست يکديگر دهيم و کارهاي اساسي که شرايط ما را در بخش هاي گوناگون متحول مي کند را انجام دهيم، گفت: بايد مقداري خانه ها را سبک و ارزانتر کنيم. بايد در اين زمينه به دو سه تکنولوژي برسيم که البته دولت هم از آن حمايت مي کند.
رئيس جمهور اعلام اينکه دولت درطرحهاي هادي دو تا 1500 ميليارد تومان هزينه مي کند تا در سال 91 بهسازي روستاها را از شما تحويل بگيرد، گفت: البته برخي روستاها هستند که قابليت گسترش ندارند زيرا روستا مرکزهويت، فرهنگ، ارتباطات و عواطف انسانهاست و نمي توان روستايي را از جايي به جاي ديگر منتقل کرد.
احمدي نژاد در پايان اعلام کرد: دولت براي انتقال جمعيت استان تهران يک برنامه ويژه دارد که به موقع اعلام خواهد شد.
در مراسم سالگرد تاسيس بنياد مسکن انقلاب اسلامي و افتتاح حساب 100 امام مهندس عليرضا تابش رئيس بنياد مسکن انقلاب اسلامي به ارائه گزارشي از طرح جامع مسکن روستايي، طرح مسکن مهر و عمران روستايي پرداخت.
رئيس بنياد مسکن از برگزاري سمينار مسکن روستايي در ارديبهشت ماه سال جاري خبر داد.
همچنين مهندس نيکزاد وزير مسکن و شهرسازي نيز اعلام کرد که همه کساني که در مسکن مهر تاکنون ثبت نام کرده اند نيمه اول سال جاري فوندانسيون ساختمان هايشان به اتمام خواهد رسيد و عمده آن در پايان سال به بهره برداري مي رسد.
در اين مراسم همچنين از دست اندرکاران بهسازي و مقاوم سازي روستاها و توسعه حرم مطهر حضرت معصومه باز اهداي لوحي از سوي رئيس جمهور تقدير شد.







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 229]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن