تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توكّل كردن (به خدا) بعد از به كار بردن عقل، خود موعظه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815492704




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محكوميت جهاني تجاوز آمريكا به خاك سوريه


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: محكوميت جهاني تجاوز آمريكا به خاك سوريه
در پي حمله آمريكا به منطقه بوكمال سوريه كشورها و سازمان هاي مختلف جهاني با انتشار بيانيه هايي اين حمله را محكوم كردند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري سانا دبيرخانه اتحاديه عرب در بيانيه اي ضمن محكوم كردن حمله هلي كوپترهاي آمريكايي به منطقه بوكمال واقع در شمال شرق سوريه كه 8 غيرنظامي را به كام مرگ فرستاد اعلام كرد : اين اقدام تجاوزي بود كه هيچ كمكي به ثبات منطقه نكرده بلكه زمينه را براي تنش هاي جديد فراهم ساخته است .
اتحاديه عرب اعلام كرد : با اين اقدام اعتبار تلاش ها براي برقراري صلح و ثبات در عراق و كشورهاي همجوارش نابود شد.
اتحاديه عرب در پايان تسليت خود را به دولت و ملت سوريه و خانواده هاي قربانيان اين حمله اعلام داشته است .
در همين حال شوراي امنيت و صلح عربي در اتحاديه عرب نيز در نشستي كه با رياست عربستان با حضور سوريه الجزاير جيبوتي سودان مصر يمن عمان سومالي و با حضور عمروموسي دبيركل اتحاديه عرب برگزار شد حمله آمريكا به خاك سوريه را محكوم كرده و آن را اقدامي خصمانه و خطرناك از سوي دولت آمريكا عليه غيرنظاميان توصيف كرد.
آندري نسترنكو سخنگوي رسمي وزارت امور خارجه روسيه نيز اعلام كرد : در پي اين حادثه مسكو واقعا متاسف شد و روسيه براين مساله كه نبايد از خاك يك كشور براي حمله به خاك كشور ديگر تحت شعار مبارزه با تروريسم استفاده شود تاكيد دارد.
اسپانيا و فرانسه نيز نسبت به اين حمله ابزار نگراني كرده و به خانواده هاي قربانيان اين حادثه تسليت گفتند.
ميگوئل آنخل موراتينوس وزير امورخارجه اسپانيا نسبت به حمله آمريكا به مرز سوريه و عراق ابراز نگراني كرد و در تماس تلفني اش با محسن بلال وزير اطلاع رساني سوريه گفت : اسپانيا توجه زيادي به تحولات منطقه دارد و خواهان برقراري ثبات در منطقه است .
دولت فرانسه نيز در بيانيه اي كه از سوي كاخ رياست جمهوري اين كشور منتشر شد ضمن ابراز نگراني و تاسف از چنين حادثه اي كه در خاك سوريه رخ داد بر تعهد خود در احترام كامل به تماميت اراضي كشورها تاكيد كرد.
قطر نيز ضمن محكوم كردن حمله آمريكا به منطقه بوكمال بر لزوم احترام به تماميت ارضي سوريه تاكيد كرد.
گروه علما و فرهنگيان عراق نيز حمله آمريكا را محكوم كرد و تاكيد نمود : اين حمله نشان دهنده شكست اشغالگران در طرح هايشان در منطقه است .
سفير سابق هند در دمشق نيز اعلام كرد : اين اقدام آمريكا در چارچوب سياست دولت جورج بوش براي فريب جهان مبني بر تلاش واشنگتن در جهت تحقق صلح بود; اين حمله حاكميت سوريه را نقض كرد.
همچنين فوزي سلوخ وزير امورخارجه لبنان ضمن محكوم كردن حمله آمريكا به سوريه گفت : نمي توان در برابر اين اقدامات خصمانه سكوت اختيار كرد.
حزب الله لبنان نيز در بيانيه اي شديدا اين اقدام آمريكا را محكوم كرد و گفت : اين جنايت تجاوز علني در حق كشور عضو سازمان ملل و اتحاديه عرب است .
در اين حال سخنگوي وزارت خارجه عراق اعلام كرد : تحقيقات درخصوص عمليات نظامي آمريكا عليه خاك سوريه آغاز شده و ما نتايج تحقيقات را درصورت تكميل به سوريه ابلاغ خواهيم كرد.
ابراز نگراني اتحاديه اروپا
اتحايه اروپا با انتشار بيانيه اي از حمله هوايي بالگردهاي آمريكا به يك روستاي سوريه ابراز نگراني كرد. « خاوير سولانا » مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در اين بيانيه مراتب نگراني خود را از « حمله هوايي به مناطق مرزي سوريه كه منجر به كشته شدن غيرنظاميان شد » ابراز كرده است .
وي همچنين افزوده است : در سفر اخير به سوريه با مقامات اين كشور درباره پايداري امنيت و ثبات خاورميانه گفتگو كرديم و اميدواريم اوضاع هرچه سريعتر به حالت عادي باز گردد.
دمشق : درصورت تكرار حملات آمريكا از خود دفاع مي كنيم
وزير خارجه سوريه در يك كنفرانس خبري هشدار داد درصورت تكرار حملات آمريكا اين كشور با آن مقابله خواهد كرد.
وزير امور خارجه سوريه در اين كنفرانس خبري تاكيد كرد : « آمريكا دست به اقدام تروريستي جنايتكارانه اي در منطقه بوكمال زد و در پي آن شماري از غيرنظاميان بيگناه كشته شدند. دولت آمريكا مسوول كامل اين حمله است و درصورت تكرار اين حملات سوريه از خود دفاع خواهد كرد » .
وزير امور خارجه سوريه از آمريكايي ها خواست در اين زمينه تحقيقاتي را آغاز كنند و نتايج آن و جزئيات علت اين اقدام خصمانه را اعلام كنند. وي هم چنين از دولت عراق خواست در اين زمينه تحقيق كند و اجازه ندهد از اراضي عراق براي حمله به سوريه استفاده شود. معلم گفت : « سوالي كه در اين خصوص مطرح است كه آيا اين حمله خصمانه سرآغاز توافقنامه امنيتي ميان آمريكا و دولت عراق است »
وي خاطرنشان كرد : « آنچه كه در اين زمينه مطرح شده مبني بر اينكه حاكميت عراق براساس اين توافقنامه نقض مي شود و آمريكايي ها از خاك عراق براي حملات خصمانه عليه كشورهاي هم جوار استفاده خواهند كرد درست است . اگر اين گونه باشد بايد اين توافقنامه و مذاكرات مربوط به آن متوقف شود » .
در عين حال روزنامه الشرق الاوسط ـ چاپ لندن ـ نوشت : يك مسوول آمريكايي ادعا كرده است كه نيروهاي آمريكايي در حمله خود در منطقه بوكمال خطرناك ترين رهبر گروه تروريستي كه اقدام به قاچاق افراد مسلح سلاح و مبالغ هنگفت پول از سوريه به عراق مي كرد را كشتند.
اين مسوول آمريكايي گفت : اين فرد مورد نظر كه معروف به ابوغاديه است يكي از خطرناك ترين شبه نظاميان خارجي در منطقه بود. وي گفت : اين عمليات با موفقيت انجام شد و ما معتقديم كه وي كشته شد.
علي دباغ سخنگوي رسمي دولت عراق نيز گفت : منطقه مرزي سوريه از مدتها پيش تبديل به مكاني براي فعاليت هاي گروه هاي تروريستي مخالف عراق شده است .
 چهارشنبه 8 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن