تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ بنده ای راستین نمی شود مگر زمانیکه اعتمادش به آنچه نزد خداست از اعتمادش به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815416376




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش منطقه‌اي بازرسان كار استانهاي مركزي كشور در اراك برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: همايش منطقه‌اي بازرسان كار استانهاي مركزي كشور در اراك برگزار شد
اجتماعي. همايش. وزارت كار . بازرسان
اراك - همايش منطقه‌اي بازرسان كار استان‌هاي مركزي كشور روزسه شنبه درشهرك مهاجران ازتوابع شهرستان اراك برگزار شد.

مديركل بازرسي كار وزارت كار و اموراجتماعي دراين همايش گفت: همايش‌هاي بازرسي كار به صورت سه منطقه مركزي ، غربي و شرقي در سطح كشور برگزار مي شود.

ابراهيم سلطاني نسب با اعلام اينكه امور قابل واگذاري در بخش بازرسي كار به بخش خصوصي واگذار خواهد شد، افزود: دو ميليون واحد توليدي در كشور است كه سالانه حدود ‪ ۴۰۰‬هزار بازرسي از آنها انجام مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه طي سال گذشته در مجموع ‪ ۱۲‬هزار حادثه در محيطهاي كارگري اتفاق افتاد، اظهارداشت: اين رقم به نسبت كل بيمه‌شدگان مشمول قانون كار منفي شش درصد بوده است.

وي افزود: تا پايان شهريور‪ ، ۸۷‬در مجموع ‪ ۷۲‬هزار و ‪ ۶۰۸‬ابلاغيه رفع نقص فني از سوي بازرسان كار صادر شده كه در مقايسه با همين زمان در سال گذشته ‪ ۱۶‬هزار و ‪ ۱۶۶‬فقره افزايش داشته است.

وي همچنين گفت: در اجراي ماده ‪ ۱۰۵‬قانون كار در سالجاري ‪ ۳۰۲‬مورد درخواست تعطيل واحدهاي توليدي از سوي بازرسان كار صادر شده است.

وي اظهارداشت: تاكنون در ‪ ۱۵‬استان كشور براي ايجاد دفاتر خدمات بازرسي ايمني به بخش خصوصي مجوز فعاليت داده شده كه بيش از ‪ ۳۰‬هزار مشاور ايمني در اين بخش‌ها فعاليت مي‌كنند.

به گفته وي ، ناكافي بودن اطلاعات لازم نسبت به فصول قانون كار ازجمله نقاط ضعف برخي بازرسان كار است كه براي رفع آن بايد آموزش‌هاي لازم به آنان ارايه شود.

مديركل بازرسي كار وزارت كارواموراجتماعي ادامه داد: بازرس كار به عنوان ضابط قضايي پس از دريافت پرونده از سوي قاضي مربوطه بين ‪ ۲۴‬ساعت تا حداكثر يك هفته ، نتيجه گزارش كارشناسي بررسي پيرامون حادثه ناشي از كار را به مرجع ذيربط اعلام مي‌كند.

سلطاني نسب با تاكيد بر نقش بازرسي در كاهش حوادث ناشي از كار گفت:
بازرسي برپايه ارشاد و مشاوره و نه مچ‌گيري و معرفي به دادگاه و معرفي كارفرما به دادگاه انجام مي‌شود.

وي درخصوص واگذاري امور قابل تصدي به بخش بازرسي بيان داشت: در سالهاي ‪۸۴‬ و ‪ ۸۵‬در پنج استان به صورت پايلوت اين اقدام صورت گرفت و امسال در ‪۱۵‬ استان در حال انجام است.

وي گفت: هم اكنون كارگروه ويژه‌اي در وزارت كار و اموراجتماعي بحث بازرسي را در حال پيگيري دارد و قرار است تا پايان امسال با اصلاح آيين نامه ، دفاتر بازرسي ايمني و حفاظت فني را بيشتر مد نظر قرار دهيم.

وي تعداد بازرسان كار در سطح كشور را ‪ ۷۰۰‬نفر اعلام كرد و گفت: اين تعداد تا پايان سالجاري به ‪ ۷۵۰‬نفر افزايش خواهد يافت.

وي بدون اشاره به آمار كمبود تعداد بازرسان كار ادامه داد: به ازاي هر ‪ ۱۰۰‬هزار كارگر بايد يك بازرس كار داشته باشيم كه به خاطر ممنوعيت استخدام و ناكافي بودن بودجه ، امكان بكارگيري بازرسان جديد وجود ندارد.

وي گفت: درصورتي كه سازمان مهندسي و ايمني فني ايجاد شود ، سياست ما از تصديگري به سياستگزاري خواهد رفت و برخي از مسووليت‌ها به بخش خصوصي واگذار خواهد شد.

مديركل كار و اموراجتماعي استان مركزي هم در حاشيه همايش منطقه اي بازرسان كار استان‌هاي مركزي كشور درگفت و گو با خبرنگار ايرنا ، هدف از برگزاري اين همايش را ايجاد وحدت رويه بين بازرسان ، آموزش و به روزرساني اطلاعات بازرسان كار، افزايش فرهنگ ايمني و تلاش بر كاهش ضريب شيوع حوادث در محيطهاي كارگري اعلام كرد.

امير احمدي افزود: كارگروه‌هاي تخصصي شامل كارهاي سخت و زيان آور و راههاي كاهش حوادث ناشي از كار در اين همايش يك روزه ، موارد تخصصي مطروحه در همايش را مورد بررسي و تبادل نظر قرار مي‌دهند.

دراين همايش معاونين سازمان‌هاي كارواموراجتماعي وبازرسان وروساي بازرسي كاراستان‌هاي همدان ، لرستان ، اصفهان ، چهارمحال و بختياري ، تهران ، سمنان ، قم ، مركزي و گلستان و شهرستان كرج حضور داشتند. ك/‪۳‬
 سه شنبه 7 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 149]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن