تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيبت كردن در (نابودى) دين مسلمان مؤثرتر از خوره در درون اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816213271




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاونت سينمايي ارشاد، مسئول حوزهبازيهاي رايانه‌اي در كشور است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: معاونت سينمايي ارشاد، مسئول حوزهبازيهاي رايانه‌اي در كشور است
فرهنگي. بازي راينه‌اي . سينما . عليمرداني
مديركل دفتر همكاريهاي سمعي وبصري و نمايش خانگي معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ، گفت: مسئوليت كليه محصولات سمعي وبصري در رده‌هاي مختلف از جمله حوزه بازيهاي رايانه‌اي به عهده اداره كل همكاريهاي سمعي وبصري و نمايش خانگي اين معاونت است.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا از پايگاه سينماي ايران، جواد عليمرداني، يادآورشد: اينكه برخي تصور مي‌كنند كه معاونت امور سينمايي و سمعي و بصري صرفا عهده دار امر سينما در كشور است ، برداشتي اشتباه است چرا كه عرصه نمايش خانگي نيز يكي از زيرشاخه‌هاي معاونت سينمايي است و رسيدگي به امر بازي‌هاي رايانه‌اي ، به عنوان يك محصول دو وجهي هم به لحاظ سمعي و بصري و هم به لحاظ نمايش خانگي در حوزه اختيارات تخصصي و قانوني اداره كل دفتر همكاريهاي سمعي وبصري و نمايش خانگي معاونت سينمايي است.

سازمان تربيت بدني ، وزارت بازرگاني و برخي نهادهاي ديگر پيشتر در امر بازي رايانه‌اي فعاليت داشتند.

وي با اشاره به فرآيند توليد و توزيع بازي رايانه‌اي دركشور، توضيح داد:
ارزشيابي و نظارت برمحتوا، ساخت يا مواردي مرتبط با اين امر در حوزه بازي و گيم نت‌ها در حوزه اداره كل سمعي و بصري و نمايش خانگي معاونت امور سينمايي انجام مي‌شود.

عليمرداني همچنين با اشاره به راه اندازي بنياد ملي بازيهاي رايانه اي توسط معاونت امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، افزود: اين بنياد به عنوان بازوي كارشناسي و به منظور ساماندهي عرصه بازي‌ها از منظر توليد و حمايت، طراحي و تاسيس شده است .

مديركل دفتر همكاريهاي سمعي وبصري و نمايش خانگي معاونت سينمايي در پاسخ به اين پرسش كه چه مرجعي مسئول نظارت بر توزيع و صدور مجوز براي بازيهاي رايانه‌اي خارجي در كشور است، گفت : شركت‌هايي كه تكثير و توزيع بازيهاي خارجي را عهده دار هستند ، تقاضاي مجوز را بايد به اداره كل همكاريهاي سمعي و بصري و نمايش خانگي معاونت امور سينمايي ارايه دهند و پس از اخذ مجوز به فعاليت بپردازند.

وي همچنين در خصوص نحوه صدور مجوز براي بازي‌هاي ايراني يادآور شد: با گذشت يك سال از مسووليت اين امر و مراجعه شركت‌هاي توليدي بازي‌هاي ايراني جهت صدور پروانه فعاليت، حدود ‪ ۲۰‬شركت با سابقه مورد شناسايي قرار گرفته‌اند كه پس از تكميل مراحل اداري معرفي و فعاليت رسمي خود را شروع خواهند كرد.

عليمرداني افزود: خريداران بازي‌هاي رايانه‌اي با شناسايي مشخصات هر بازي و شركت توليدكننده كه همراه آن مي‌باشد فعالين مجاز در عرصه بازي‌هاي رايانه‌اي را ياري خواهند كرد.

او، سابقه خوب و توانايي تغذيه بازار بازي را از جمله شرايط دريافت مجوز شركت‌هاي توزيع بازي‌هاي رايانه‌اي عنوان كرد و گفت: شركت‌هاي متقاضي بايد داراي كادر منسجم و شبكه قوي توزيع باشند.

مديركل دفتر همكاريهاي سمعي و بصري و همكاريهاي خانگي در پاسخ به اين پرسش كه چه شركت‌هايي حائز دريافت مجوز براي توليد و يا توزيع بازي هستند ، گفت: شركت‌هايي در اين زمينه مي‌توانند به فعاليت بپردازنند كه علاوه بر موارد ياد شده قبلا بازي مجاز توزيع كرده و داراي سوء سابقه نباشند .

وي يادآورشد: اين شركت‌ها علاوه بر اينكه مي‌بايست پروانه فعاليت دريافت نمايند، قبل از توزيع هر عنوان بازي بايد فرم تقاضاي مربوطه را پر كرده و به همراه چند نسخه از بازي ارايه كنند كه پس از بررسي در شوراي طبقه بندي اداره همكاريهاي سمعي ، بصري و نمايش خانگي مجاز يا بلامانع اعلام مي شود.

به گفته وي، در حال حاضر ‪ ۱۵‬شركت ايراني به طور مجاز به توزيع بازيهاي رايانه‌اي در كشور مي‌پردازند و تعدادي نيز متقاضي دريافت پروانه فعاليت مي باشند.

وي در پاسخ به اينكه برخورد با توزيع بازيهاي غير مجاز و غير اخلاقي بازيهاي رايانه‌اي در چه فرآيندي انجام مي‌شود، گفت: اين امر همچون حوزه فيلم‌هاي سينمايي است به اين نحو كه براي برخورد با شبكه توزيع غيرمجاز مكاتباتي با نيروي انتظامي انجام شده تا با شركت‌هاي غيرمجاز برخورد قانوني شود و نسبت به جمع آوري بازيهاي غير مجاز و غيراخلاقي اقدام خواهد شد .

عليمرداني همچنين از كدگذاري و بهره‌گيري از سيستم شناسه همچون هولوگرام براي افزايش ضريب ايمني بازيها و معرفي آن به خانواده‌ها و نيروي انتظامي به عنوان يك كالاي مجاز سرگرمي ، خبر داد.

مديركل دفتر همكاريهاي سمعي وبصري و نمايش خانگي معاونت سينمايي، ادامه داد: در كنار كدگذاري محصولات بازي همچنين مقوله رده بندي سني بازيهاي رايانه‌اي از سوي بنياد ملي بازيهاي رايانه‌اي دنبال مي‌شود كه در كنار آن شناسه ،يك رده سني ملي نيز قرارد داده خواهد شد تا خانواده ها بتوانند از متناسب بودن بازي سن فرزندانشان مطمئن گردند.

وي، همچنين در خصوص مسئوليت نظارت بر مقوله مسابقات بازيهاي رايانه‌اي در كشور، افزود: برگزاركنندگان اينگونه مسابقات نيز مي‌بايست حتما داراي مجوز از اين اداره كل بوده و طبق آئين نامه‌ها و ضوابط تدوين شده و نيز تحت نظارت اين اداره و با هماهنگي اداره اماكن ناجا اقدام به برگزاري مسابقه نمايند.
 سه شنبه 7 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن