تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812698724




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال: تكثير نرم‌افزار بدون شناسنامه ممنوع مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال: تكثير نرم‌افزار بدون شناسنامه ممنوع مي‌شود
خبرگزاري فارس: رئيس مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال گفت: به منظور حمايت از حقوق پديد‌آورندگان در يك تا 2 ماه آينده تكثير نرم‌افزار بدون شناسنامه و سند ممنوع مي‌شود.


به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، عيسي زارع‌پور در نشست خبري در جمع خبرنگاران درباره اينكه چرا وب‌سايت‌ها و پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني ادبي و فرهنگي حضور كمتري از ساير رسانه‌ها و خبرگزاري‌ها در اين جشنواره دارند، گفت: وب‌سايت‌ها و پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني فرهنگي، هنري و ادبي غير از خبرگزاري‌ها نيستند.
وي ادامه داد: ما براي حضور همه كساني كه در حوزه رسانه ديجيتال فعاليت مي‌كنند امكاناتي را در نمايشگاه فراهم كرده‌ايم. همچنين بخش اينترنت رايگان را براي رسانه‌هايي كه در جشنواره حضور دارند قرار داديم اما به هر حال تعدادي از فعالان اين حوزه كه در نقاط دورافتاده فعاليت‌ مي‌كنند با هزينه‌هايي كه شركت در نمايشگاه براي آنها در بر خواهد داشت صرف نمي‌كند كه در نمايشگاه حضور پيدا كنند اما سعي كرديم سايت‌هايي را اعم از پايگاه‌هاي خدماتي، دولت الكترونيك و... كه براي مردم مفيد هستند در نمايشگاه حضور داشته باشند تا همه نيازمندي‌هاي مردم را در اين نمايشگاه تأمين كنيم.
وي در پاسخ به اين پرسش كه در عرصه رسانه‌هاي ديجيتال چقدر توانسته‌ايم با كشورهاي پيشرفته همگام باشيم، اظهار داشت: به هر حال فناوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال قالب، محتوا و ابزار توليدي دارد. ما در حوزه ابزار چون اصل تكنولوژي در كشور‌هاي ديگر بوده است از نظر رقابت كردن با ابزار آنها مشكل داريم. اما از نظر محتوا و قالب چيزي از كشورهاي پيشرفته كم نداريم.
وي با اشاره به بحث شناسنامه‌دار شدن نرم‌افزارها گفت: اگر موضوع شناسنامه‌ دار شدن نرم‌افزارها و قانون كپي رايت اجرايي شود موفقيت مناسبي را در اين زمينه پيش رو خواهيم داشت.
زارع پور در پاسخ به اين پرسش كه تفاوت نمايشگاه هلكام با ديجيتال در چيست، تمام غرفه‌هايي كه در اين نمايشگاه وجود داشت در اينجا نيز وجود دارد، گفت: در اين نمايشگاه شركت‌هاي موبايل آخرين نرم‌افزارهاي خود را عرضه مي‌كنند اما ما در اينجا مانند آن نمايشگاه فروش محصولات را نداريم. اين نمايشگاه به 3 بخش ابزار، قالب و محتوا تقسيم شده است. مانعي براي حضور افرادي كه ملكي توليد مي‌كنند نداريم. در نمايشگاه آزاد بخشي از نمايشگاه پوكام را كرايه كرديم و در اختيارشان قرار داديم اما در پلكام بيشتر زيرساخت‌ها مطرح است كه جزء وظايف وزارت ارتباطات است البته بخش هاي مشتركي هم داريم اما آنچه در اين نمايشگاه اصالت دارد محتوا است. ما ابزار و زيرساخت كاري نداريم. مديريت محتوا با ارشاد است.
وي در پاسخ به اين پرسش كه برخي از سايت‌هايي كه مجوز خبرگزاري ندارند يا فيلتر شده‌اند در اين نمايشگاه غرفه دارند چطور به آنها مجوز شركت داده شده است، گفت: ما يك سري خبرگزاري رسمي داريم كه از ارشاد مجوز دارند و يك سري هم پايگاه خبري داريم كه شرط حضور آنها در نمايشگاه نيز ثبت پايگاه خبري‌شان در ستاد ساماندهي سايت‌هاي اينترنتي بوده است. بعضي از اين پايگاه‌ها براي غرفه‌شان از واژه خبرگزاري و آژانس به جاي پايگاه استفاده كرده‌اند. اين ادبيات بايد اصلاح شود. ممكن است آنها سر در غرفه‌شان نام خبرگزاري قيد كرده باشند اما مجوز حضوري كه ما به آنها داده‌ايم پايگاه خبري است و ما به آنها در اين باره تذكر داده‌ايم.
وي افزود: اگر موردي پيدا كرديد كه خبرگزاري و پايگاهي كه در ارشاد ثبت نشده يا فيلتر شده است و در نمايشگاه غرفه دارد براي پيگيري به ما معرفي كنيد.
زارع‌پور با اشاره به اينكه مجمع ناشران الكترونيك از نظر ارشاد فاقد مجوز است و هر فعاليتي كه در اين نام صورت بگيرد غيرقانوني است، گفت: شركت‌هاي توليدي چند رسانه‌اي كه قبلاً به عنوان مجمع ناشران الكترونيك كار مي‌كرده‌اند امسال در نمايشگاه حضور دارند.
وي گفت: مجمع ناشران الكترونيك قرار بود سال 80 در مدت 6 ماه بعد از داشتن مجوز انتخابات برگزار كند و به صورت قانوني فعاليت كند اما اين كار را انجام نداد و در حال حاضر قانوني نيست. ما آمادگي ثبت تشكل‌ها و اتحاديه‌هاي قانوني در اين زمينه را داريم.
زارع‌پور افزود: نشر الكترونيك از ادبيات وزارت ارشاد حذف شده و ما مركز توسعه فناوري اطلاعات داريم چرا كه اين حوزه مستقل است و وزارت ارشاد به كليه كساني كه بخواهند در اين حوزه تشكل‌هاي صنفي و اتحاديه تشكيل دهند مجوز مي‌دهد و آنها از مزايا و تحصيلات حمايتي از ‌جمله معافيت‌هاي مالياتي و... بهره‌مند خواهند شد اما بايد موارد مورد نظر ارشاد را رعايت كنند.
وي با اشاره به سياست‌هاي حمايتي از مؤسسات خصوصي در حوزه نرم‌افزاري گفت: مؤسسات خصوصي نخستين و بزرگترين انتظارشان از ما حمايت در حوزه نرم‌افزار در بحث كپي رايت است و توليد‌كنندگان فقط اين خواسته را از ما پيگيري مي‌كنند كه در سال 79 در مجلس قانوني در اين باره مصوب شده است و در سال 83 آيين‌نامه اجرايي آن ابلاغ و وزارت ارشاد مكلف شد در حوزه انفورماتيك اقدام به ثبت نرم‌افزار كند. از سال 83 تا 86 چون ارشاد ساز و كار اين بحث را نداشت اقدامي نكرده است.
وي افزود: از 20 بهمن 86 بحث شناسنامه و سند دار شدن نرم‌افزارها در ارشاد آغاز شد و از اين تاريخ ما براي نرم‌افزارها شناسنامه صادر كرده‌ايم كه اين اولين گام براي حمايت از حقوق پديد‌آورندگان است.
وي افزود: به منظور حمايت از حقوق پديد‌آورندگان در 1 تا 2 ماه آينده تكثير نرم‌افزار بدون شناسنامه و سند ممنوع مي‌شود. طرح شناسنامه‌دار كردن از دي شروع مي‌شود و هر كسي كه بخواهد نرم‌افزاري را تكثير كند يا بايد مالك باشد يا اجازه كتبي از مالك داشته باشد. حدود 200 نرم‌افزار قبل از نمايشگاه شناسنامه دار شدند و حدود 5 هزار نرم‌افزار نيز در طول نمايشگاه شناسنامه‌دار شده و سند مي‌گيرند.
زارع‌پور ادامه داد: ما در نمايشگاه امسال در غرفه‌ها در بخش اينترنت هزينه كرده‌ايم تا حضور بيشتري در اين بخش داشته باشيم و حتي از طريق بروشور نيز غرفه‌هايي را كه در اين بخش شركت كرده‌اند معرفي كرده‌ايم. اما به دليل اينكه طول مي‌كشد تا فضاي حضور مجازي در كشور جا بيفتد اين بخش حضور كمرنگ‌تري را دارد. ما سعي كرده‌ايم از هر طيف كه حضور آن مورد نياز مردم است در اين نمايشگاه حضور پررنگي را داشته باشند.
وي درباره سر و صداي حوزه‌ها براي تبليغ حوزه در نمايشگاه گفت: ما قبل از نمايشگاه آيين‌نامه‌اي تنظيم كرده‌ايم كه بر اساس آن با متخلفان برخورد شود اما چون ذات اين نمايشگاه نمايشگاه كتاب و قرآن است به هر حال هر كسي هيجان دارد تا نرم‌افزار خود را ارايه كند. اما از سال اينده با توجه به تجربه سعي مي‌كنيم هتفون جايگزين اسپيكر‌ها شود و همانند كشورهاي ديگر در نمايشگاه تبليغات داشته باشيم.
زارع‌پور در پاسخ به اين پرسش كه با توجه به جهاني شدن اين رسانه‌هاي ديجيتال فكر نمي‌كنيد نرم‌افزارهاي ديني رنگ باخته‌اند؟ گفت: من برخلاف اين قائلم كه حضور افراد مذهبي پررنگ‌تر از ساير اقشار است. اولين بار موسسه نور در قم در اين زمينه فعاليت كرد و حضور پررنگي نيز در اين نمايشگاه دارد و فضاي مناسبي نيز در اختيار توليد‌كنندگان ديني قرار دارد اما وزارت ارشاد از هر توليدي با محتواي فرهنگي حمايت مي‌كند.
زارع‌پور با اشاره به حضور پر رنگ رسانه‌هاي فلسطين و خاورميانه در نمايشگاه گفت: اگر بخواهيم كاري را بين‌المللي كنيم اول بايد از كشورهاي خاورميانه و منطقه دعوت كنيم. البته ما از همه كشورها دعوت كرد‌ه‌ايم و حتي فضاي رايگان در اختيارشان قرار داده‌ايم اما بسياري حضور نيافته‌اند هرچند كه بحث قدس، انتفاضه و مقاومت نيز براي ما مهم است و ما براي شركت ساير كشورها نيز اعلام آمادگي مي‌كنيم.
وي با اشاره به اينكه رسانه‌هاي ديجيتال صنعتي است كه در توسعه صادرات غيرنفتي تاثير بسيار زيادي دارد گفت: از همين رو در دايره نرم‌افزارهاي فرهنگي غير از اين حمايت عام حمايت ويژه هم داريم. سياستي كه در نمايشگاه از كارت‌هاي اعتباري توزيع شده كه بخش عمده آن براي خريد نرم‌افزار فرهنگي و 80 درصد بن‌كارت‌ها مربوط به اين مقوله است و بيشتر حمايت‌هايمان را به بخش نرم‌افزارهاي فرهنگي معطوف داشته‌ايم.
وي ادامه داد: ما از هر طرحي كه استخوان‌دار بوده و پيوست تجاري‌سازي داشته باشد استقبال كرده و در آن سرمايه‌گذاري مي‌كنيم.
زارع‌پور ادامه داد: ما نرم‌افزارهاي برگزيده سال گذشته در جشنواره را خريداري و در ميان دستگاه‌هاي دولتي توزيع كرده‌ايم تا آنها ضمن آشنايي با اين نرم‌افزارها براي كارمندان خود نيز آن را تهيه كنند.
وي در پاسخ به اين پرسش كه با توجه به پيشرفت بانكداري الكترونيك آيا جاي آن به عنوان يك پايگاه دولتي در اين نمايشگاه خالي نيست گفت: يك بخش پايگاه‌هاي اطلاعاتي و بانكداري الكترونيك بود اما به هر حال كار بسيار گسترده است و در اين هر دو جايگاه براي دومين سال قابل تقدير است اما هر بخشي اين نمايشگاه بسيار گسترده بوده و هر يك قابليت برگزاري يك نمايشگاه مجزا را دارد و هر كسي كه هر فعاليتي در فضاي مجازي ارايه كند را اعم از سرويس‌هاي فرهنگي، هنري، خبري، رسانه‌هاي الكترونيك و بانكداري در اين نمايشگاه شركت‌ خواهيم داد.
وي در پايان گفت: برنامه داريم كه اين نمايشگاه در سال آينده حتي وسيع‌تر از نمايشگاه كتاب برگزار شود.
انتهاي پيام/ر
 دوشنبه 6 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن