تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821175477




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك متخصص بيماريهاي عفوني: واكسيناسيون نقش مهمي در كاهش عوارض آنفولانزا دارد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: يك متخصص بيماريهاي عفوني: واكسيناسيون نقش مهمي در كاهش عوارض آنفولانزا دارد
تهران/ واحد مركزي خبر / مكتوب 1387/08/06
متخصص بيماري هاي عفوني و عضو كميته كشوري آنفولانزا گفت: واكسيناسيون نقش مهمي در پيشگيري و كاهش آثار و عوارض مختلف آنفولانزا دارد.
دكتر مسعود مرداني زمان مناسب براي واكسيناسيون را اوايل پاييز و با آغاز فصل سرد سال و پيش از آنكه ويروس آنفولانزا شيوع پيدا كند دانست و تاكيد كرد: بايد با تزريق واكسن، فرصت ايجاد ايمني در بدن عليه اين بيماري به وجود آيد. بنابراين توصيه مي شود گروه هاي در معرض خطر، پس از مشورت با پزشك، خود را در زمان مناسب واكسينه كنند.
وي درباره گروه هاي در معرض خطر با اشاره به توصيه سازمان بهداشت جهاني و دستورالعمل سال 2008، افزود: كودكان 6 تا 18 سال، افراد مسن و 50 سال به بالا، مادران باردار، مبتلايان به بيماري هاي قلبي و ريوي، ديابت، نارسايي كليوي و ديگر بيماي هاي مزمن ، كودكان مبتلا به آسم، بيماران داراي نقص سامانه ايمني بدن، كودكاني كه طولاني مدت مجبورند آسپرين استفاده كنند، كودكاني كه در مهدكودك و در تماس با ديگر كودكان هستند و كاركنان مراكز بهداشتي و درماني به عنوان افراد در معرض خطر هستند كه واكسيناسيون آنان ضروري است.
دكتر مرداني با بيان اينكه در سال 2007 بيش از 500 ميليون دوز واكسن آنفولانزا در سراسر جهان استفاده شده است، گفت: از آنجايي كه بيماري آنفولانزا، بيماري ويروسي است، احتياجي به مصرف آنتي بيوتيك ندارد و كساني كه اقدام به مصرف خودسرانه اين دارو مي كنند، دچار عوارض ثانويه اين دارو به شكل فرم هاي مقاوم ميكروبي مي شوند.
اين متخصص بيماري هاي عفوني با اشاره به اين كه مبتلايان به آنفولانزا بايد تنها با توصيه پزشك به مصرف داروها اقدام كنند، تصريح كرد: مبتلايان به آنفولانزا در موقع تب از مصرف آسپرين جدا خودداري كنند زيرا ممكن است دچار عوارض جبران ناپذيري شوند.
عضو كميته كشوري آنفولانزا با اشاره به توزيع واكسن آنفولانزا در داروخانه هاي سراسر كشور گفت: نسل سوم واكسن آنفولانزا از نوع "ساب يونيت" است و از سال 1976 يعني 32 سال پيش مورد تاييد مراكز علمي جهان قرار گرفته است. اين نوع واكسن از پروتئين هاي سطحي ويروس كه عامل اصلي ايجادكننده ايمني عليه بيماري است تهيه شده است و موجب ايمني قابل قبولي در افراد مي شود.
كد0001/10107
 دوشنبه 6 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن