تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804606005




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تاكيد ائمه جمعه بر ضرورت تبيين معارف شيعه در جامعه و مبارزه با افكار و عقايد انحرافي


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: تاكيد ائمه جمعه بر ضرورت تبيين معارف شيعه در جامعه و مبارزه با افكار و عقايد انحرافي
بخش خبري شهرستان : نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته با حضور انبوه مومنين نمازگزار در سراسر كشور اقامه شد. ائمه جمعه در آستانه سالروز شهادت رئيس مذهب شيعه حضرت امام صادق (ع ) مهم ترين فراز خطبه هاي نماز را به شخصيت ديني و علمي آن حضرت اختصاص دادند و در مورد تلاش ايشان جهت تدوين فقه شيعه و تربيت شاگردان برجسته به تفصيل سخن گفتند. خطباي جمعه بااشاره به اينكه در زمان حضرت صادق (ع ) عقايد ضاله گسترش يافته و برداشتهاي غلطي از اسلام صورت گرفته بود اظهار داشتند : امام صادق با تربيت چهارهزار نفر از شاگرد اسلام را از انحراف نجات داد و اجازه نداد دامن اسلام به خرافات آلوده گردد. ائمه جمعه با تاكيد بر ضرورت تبيين معارف شيعه در جامعه از علما و روحانيون خواستند حقايق مكتب تشيع را با زبان روز براي به عموم مردم بازگو نمايند تا برخي جذب مسلكهاي كاذب نشوند.
خلاصه اي از اخبار نمازجمعه برخي بخش ها و شهرهاي كشور از نظرتان مي گذرد :
مهربان ـ حجت الاسلام والمسلمين احمدي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه مهربان به اعتراض و افشاگري حضرت امام خميني (ره ) عليه پذيرش كاپيتولاسيون اشاره نموده و اظهار داشت : به موجب قانوني كه در 12 مهر سال 1343 با قيد دو فوريت توسط اكثريت قاطع مجلس شوراي ملي (62 راي از 70 نماينده ) به تصويب رسيد دولت ايران حق رسيدگي به جرايم پرسنل نظامي آمريكا را در قلمرو خود نداشت و قرارداد ايران و آمريكا از لحاظ يك طرفه بودن منحصر به فرد بود و استقلال و حاكميت سياسي و قضائي ايران را نقض مي كرد. امام جمعه مهربان در ادامه با گراميداشت 8 آبان سالروز شهادت دانش آموز بسيجي محمدحسين فهميده تصريح كرد : نامگذاري سالروز شهادت فهميده به عنوان روز نوجوان و بسيج دانش آموزي تجليل از رشادت نوجوانان بسيجي در طول 8 سال دفاع مقدس است تا ضمن يادآوري حماسه اين قهرمان دوران دفاع مقدس به عنوان سرمشقي مناسب براي همسالانش مطرح شود و راهش ادامه يابد. خطيب جمعه مهربان شهيد فهميده و امثالش را حاصل تربيت صحيح اسلامي دانست و افزود : حماسه اين شهيد بزرگوار تجلي ايمان و معرفت و غيرت ديني است . امام جمعه مهربان 25 شوال سالروز شهادت ششمين ستاره درخشان سپهر ولايت و امامت حضرت امام جعفر صادق (ع ) را به امام زمان (عج الله ) مقام معظم رهبري و تمامي شيعيان و پيروان آن حضرت تسليت گفتم .
گرمسار ـ نمازجمعه اين هفته در گرمسار به امامت حجت الاسلام مهدي نژاد برگزار شد امام جمعه گرمسار ضمن دعوت نمازگزاران به تقوا پيرامون نعمت ظاهر و نعمت باطن بااشاره به آيه اي از سوره لقمان مطالبي بيان داشت . امام جمعه گرمسار ضمن تسليت شهادت ششمين اختر آسمان امامت و ولايت حضرت امام جعفر صادق (ع ) گفت : امروز نه فقط شيعه و سني بلكه همه اديان در شهادت امام جعفر صادق (ع ) سوگوارند آن امام همام شاگرداني را تربيت كرد كه هر كدامشان يك رهبر ديني شدند و لذا در كوفه فقط 900 نفر از امام صادق (ع ) حديث مي گفتند و الان هم نظرات امام در دنيا مورد احترام و عمل است . مناسبت ديگر سخنراني پرشور امام خميني (ره ) در 4 آبان عليه قانون آمريكائي كاپيتولاسيون بود كه سخنان خود را به واسطه اهميت موضوع با انالله وانااليه راجعون شروع كرد و مردم را متوجه و با عكس العمل نشان داد نشان اصل موضوع از بين رفت امروز همان مسئله دارد در عراق توسط آمريكا پياده مي شود و الحمدالله مردم عراق علما و روشنفكران متوجه شدند و عكس العمل نشان دادند و ديديم كه موضوع بر عكس شده و انشاالله آمريكا در عراق به اهداف شوم خود نخواهد رسيد.
مراغه ـ حجت الاسلام پورمحمدي امام جمعه مراغه در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه با تاكيد بر اهميت و نقش مشورت در زندگي انسانها ضمن نقل آيه 159 از سوره آل عمران و احاديثي از پيامبر اكرم (ص ) و امام علي (ع ) و امام سجاد(ع ) و امام جعفر الصادق (ع ) در مورد نگرش مكتب انسان ساز اسلام به مشورت با اهل ايمان و ارزش اخلاص در عمل و تقواي الهي گفت : مشورت با عاقلان امين و صادق و شجاع و متخصصين امور موجب پيشگيري از خسران و شايستگي اقدامات خواهد بود. خطيب جمعه بمناسبت سالروز وفات آيت الله سيدمصطفي خميني (ره ) از ايثار و شجاعت و استقامت آن شخصيت نمونه اسلام كه همه جانبه از مكتب ارزشمند قرآن و ولايت حق دفاع و حمايت نمود تجليل كرد و افزود : با وجود امام (ره ) و ايشان كه در مبارزه با ظلم و بي عدالتي سرآمد بودند; رژيم ستمشاهي و دشمنان اسلام نميتوانستند كاري بكنند كه به تبعيد آن بزرگواران به عراق اقدام نمودند.
قزوين ـ آيت الله هادي باريك بين در خطبه هاي نمازجمعه شهر قزوين بااشاره به سالروز شهادت حسين فهميده گفت : در آستانه شهادت نوجوان شجاع و رشيدي هستيم كه امام او را رهبر خود خوانده است . وي اضافه كرد : حركت انقلابي شجاعانه و درس آموز وي نشان از آگاهي و دشمن شناسي بالاي اين نوجوان دارد كه نام خانوادگي او به واقع لقب زيبايي براي اوست . امام جمعه قزوين افزود : دشمن با تمام توان حمله به كشورمان را آغاز كرد ولي از جوانان و نوجواناني چون حسين فهميده كه با بيداري و هوشياري در راه اسلام آماده بودند غافل بود. وي عنوان داشت : كسي كه اسلام آورد بايد عزيز باشد چرا كه مسلمان زيربار غيرمسلمان نمي رود و شهادت حسين فهميده نمونه بارزي از اين عزتمندي است . آيت الله باريك بين تصريح كرد : امروز كشورمان در سايه عزت به دست آمده از ايثارگري هاي اين چنين جواناني در دنيا مقتدرانه و با عزت ايستاده و از حقوق خود دفاع مي كند. وي خاطرنشان ساخت : جوانان و به خصوص جوانان بسيجي بايد بيدار و هوشيار باشند و با دشمن شناسي و تحصيل و تهذيب آمادگي هميشگي خود را براي دفاع از كشور و نظام حفظ كنند. وي بااشاره به سالروز تصويب لايحه كاپيتولاسيون اظهار داشت : سال ها قبل در چنين روزهايي آمريكايي ها فشار و عوام فريبي لايحه اي را در كشورمان به تصويب رساندند كه براساس آن عزت خود را بايد فراموش مي كرديم . امام جمعه قزوين توضيح داد : امام خميني (ره ) با درايت تيزبيني و دورانديشي خود در يك سخنراني نسبت به اين لايحه هشدار داد چرا كه با اين مصوبه اگر مستشار آمريكايي جنايتي مرتكب مي شد دستگاه قضايي ايران حق محاكمه او را نداشت . وي تاكيد كرد : اين سخنراني امام (ره ) بسياري را بيدار و آگاه ساخت و اين حركت براي نهضت انقلاب اسلامي نيز به فرصتي تبديل شد.
شهر نصيرآباد ـ حجت الاسلام كريم شائق امام جمعه شهر نصيرآباد در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته در توصيه نمازگزاران به رعايت تقواي الهي بحث پيرامون سنت و سيره پيامبر گرامي اسلام را ادامه داده و تفكر و انديشه و سكوت با عزت را در بكار افتادن قوه ادراك و ارائه نظريات مهم ارزيابي نموده و نمازگزاران را به تسلط بر زبان كه اكثر گناهان كبيره از آن ناشي ميشود و پرهيز از پرحرفي و غيبت سفارش كرد. خطيب جمعه نصيرآباد در تشريح مناسبتهاي هفته سالروز شهادت حضرت امام صادق عليه السلام تسليت گفته و افزود : حضرت در طول عمر مباركشان يك تحول عظيم در علوم اسلامي و تربيت شاگردان در رشته هاي ديني و متخصص بوجود آوردند كه پس از سالها هنوز هم هرچه داريم به بركت آن بزرگوار است . وي در ادامه با اشاره به سالروز اعتراض و افشاگري حضرت امام خميني (ره ) به لايحه استعماري كاپيتولاسيون و مصونيت اتباع بيگانه توسط دولت امريكا را عامل همه گونه ناامني در كشورهاي منطقه دانست و تصريح كرد : امريكا در جهت رسيدن به مطامع نامشروع خود ناخنش را به همه جا فرو مي كند و براي حفظ منافعش از هيچ جنايتي فروگذاري نمي كند. وي در تشريح شهادت بسيجي شهيد محمد حسين فهميده افزود : او صرفا يك نفر بسيجي نبود بلكه يك امت بود هر خصوصيتي كه يك جامعه و همه افراد با هم دارند شجاعت و غيرت و عشق وطن دوستي و دفاع از اسلام و ايستادن در مقابل بيگانگان شهيد فهميده همه آنها را داشت و در مقابل دشمنان ايستاد و الگويي براي جوانان و براي مردم ماست و ياد او هميشه بايد در خاطره ها زنده بماند. خطيب جمعه نصيرآباد در پايان افتتاح سه فاز ديگر از پروژه عظيم گازي پارس جنوبي را به دست متخصصان كشورمان با توجه به تحريم ها و قطع نامه هاي صادره عليه ايران را رخداد مهم كه موجب خوشحالي مردم شد ازيابي كرد.
نيكشهر ـ نماز جمعه اين هفته نيكشهر به امامت حجت الاسلام لطفيان سركزي اقامه شد. وي ضمن سفارش به تقوا با اشاره به سالروز اعتراض و افشاگري حضرت امام خميني (ره ) عليه پذيرش كاپيتولاسيون گفت : قتل عام هاي عراق و افغانستان توسط نظاميان آمريكايي نمونه هايي از كاپيتولاسيون عصر حاضر است . وي ادامه داد : كاپيتولاسيون اهانت به يك ملت است . وي با اشاره به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع ) گفت : اين روزها اسلام سوگوار كسي است كه عامه و خاصه وامدار علم و ايمان اويند و قوام اصول و فروع اسلام حاصل مجاهدتهاي علمي او در نشر معارف ديني است امامي كه آفاق انديشه را به انوار حكمت خويش منور ساخت و كتاب و سنت را با دم مسيحايي اش زنده كرد. وي با اشاره به مناسبت شهادت محمد حسين فهميده روز نوجوان و روز بسيج دانش آموزي گفت : ملت ايران شهادت طلب است و از تهديدها نمي ترسد وي ادامه داد اقتدار و مظهر قدرت ملي زماني اهميت مضاعف پيدا مي كند كه نيروهاي مسلح علاوه بر سلاح و توانايي دفاع از كشور به نيروي ايمان و قدرت معنوي و روحي مجهز شوند و اكنون ايران اسلامي با داشتن جوانان مسلح و سربازان شجاع رشيد و مومن داراي اقتدار كم نظيري در جهان و سراسر تاريخ است .
هفتگل ـ حجت الاسلام ابراهيمي پور در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته با تسليت سالروز شهادت رئيس مذهب شيعه حضرت صادق آل محمد(ص ) يكي از كارهاي مهم آن حضرت را تاسيس دانشگاه جعفري بيان نمود و افزود : بزرگترين كار حضرت امام صادق (ع ) در اين دانشگاه تبيين صحيح معارف اسلامي بود زيرا در آن زمان زمينه براي انحراف دين كم كم فراهم مي شد. امام جمعه هفتگل در بخش ديگري از خطبه هاي نماز به بيان فرازهائي از زندگي شهيد مراد بهرامي پرداخت و گفت : براي زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهداي گرانقدر منطقه از اين پس گوشه هايي از زندگي با بركت آن عزيزان در خطبه هاي نماز جمعه بيان خواهد شد. خطيب جمعه هفتگل توافقنامه امنيتي آمريكا در عراق را به قانون كاپيتولاسيون تشبيه كرد و گفت : با هوشياري و تبعيت از مرجع ديني مردم ايران و عراق اعلام كرده اند كه زيربار اين ننگ ذلت بار نخواهند رفت و دسيسه هاي شوم آمريكا نقش برآب شد.
شهركرد ـ نماينده ولي فقيه در چهارمحال وبختياري و امام جمعه شهركرد با تسليت سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع ) تاكيد كرد : امام صادق (ع ) رئيس تمامي مذاهب اسلامي است . آيت الله « ناصري يزدي » در خطبه هاي نماز جمعه شهركرد در مصلاي بزرگ امام خميني (ره ) اين شهر افزود : بسياري از سران مذاهب اسلام با واسطه يا بدون واسطه شاگرد امام صادق (ع ) بوده اند. وي تصريح كرد : امام صادق باعث تفكيك علوم مختلف از ديگر شد و فقه پوياي جعفري را بنياد نهادند. وي بيان داشت : دوران امام جعفر صادق (ع ) از نظر سياسي نيز بسيار حساس بود و امويان و عباسيان در دوران حضرت امام صادق (ع ) حضور داشتند و اين دوران سياسي بسيار به هم ريخته بود. نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهركرد تاكيد كرد : امام صادق (ع ) چهار هزار شاگرد را تربيت كردند و اسلام را از انحراف نجات دادند چرا كه فرقه هاي زيادي در دوران امام ششم رشد كرده بودند. وي به هفته بسيج دانش آموزي اشاره كرد و گفت : حسين فهميده با شهادت خود درس بزرگي براي دانش آموزان به جاي گذاشت تا آنان با ايثار و شهادت از دين و وطن خود دفاع كنند.
ايلام ـ نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام گفت : امام جعفر صادق (ع ) وارث نهضت فكري و دانش علمي در جهان است . حجت الاسلام والمسلمين « لطفي » در جمع نمازگزاران شهر ايلام افزود : امام جعفر صادق (ع ) اسوه تقوا و ايمان است و با دانش خود يك نهضت بزرگ علمي در جهان اسلام ايجاد كرد. وي ادامه داد : امام صادق (ع ) توانست از فرصت به وجود آمده در دوران امامت پر بركت خود استفاده كند و عالي ترين برنامه ها را تدارك ببيند و با تربيت چهار هزار دانشمند و فرستادن آنها بلاد اسلامي اسلام را كه همان سيره نبوي و علوي بود به همگان معرفي كند. وي گفت : در زمان امام جعفر صادق (ع ) در دانشگاه بزرگي كه پدر بزرگوارشان راه اندازي كرده بود ايشان توانستند علوم مختلفي را شامل علم فقه اصول فلسفه كلام نجوم رياضيات به وجود آورد و دانشمندان زيادي تربيت كند. وي افزود : بنيانگذاري فقه جعفري از جلوه هاي علمي امام جعفر صادق (ع ) است و بسياري از دانشمندان ريشه فقه اهل سنت را از ايشان مي دانند زيرا چهار مذهب بزرگ اهل سنت كه چهار امام و پيشوا داشتند چه با واسطه و چه بي واسطه از شاگردان امام بودند.
مشهد ـ امام جمعه مشهد فقدان شناخت لازم نسبت به ابعاد شخصيت سياسي ائمه معصوم (ع ) را يكي از نقايص مهم در جامعه اسلامي ما برشمرد. حجت الاسلام والمسلمين علم الهدي در خطبه هاي نماز جمعه مشهد در رواق امام خميني (ره ) و صحن ها و رواق هاي حرم مطهر رضوي افزود : بابد در معرفت شناسي معصومين (ع ) به ابعاد شخصيت سياسي و درخشش آن بزرگواران از اين نظر عنايت خاص شود. وي ادامه داد : شخصيت سياسي ائمه معصوم (ع ) حاوي نكات بسيار برجسته اي است كه مي تواند به عنوان الگوي مناسبي براي ما مطرح باشد. او اضافه كرد : اگر انسان مسلمان درك صحيحي از شخصيت سياسي اهل بيت (ع ) نداشته باشد اين نقص در شناخت ابعاد وجودي و شخصيتي ائمه (ع ) و يا معرفت شناسي نسبت به آن بزرگواران انسان را به سمت تحجر سوق مي دهد. وي تصريح كرد : در جامعه اسلامي ما اقشاري وجود دارند كه داعيه ايمان تقوا و عشق آنان به اهل بيت عصمت و طهارت (ع ) بسيار زياد است ولي درك صحيحي از ابعاد شخصيت سياسي ائمه معصوم (ع ) ندارند و اين نقص در معرفت شناسي نسبت به ائمه معصوم (ع ) آنان را به سمت تحجر كشانده است .
اصفهان ـ آيت الله سيد يوسف طباطبايي نماينده ولي فقيه و امام جمعه اصفهان گفت : بااختلافات ايجاد شده در غرب بوي اضمحلال آمريكاي جهان خوار به مشام مي رسد. وي در خطبه هاي نماز جمعه اصفهان كه در مسجد امام اين شهر اقامه گرديد افزود : انشاالله اين ابرقدرت نيز مثل شوروي سابق به خاك مذلت خواهد نشست و دنيا و مسلمانان از جنايات آنها نجات پيدا مي كنند. خطيب جمعه اصفهان با اشاره به سقوط قيمت نفت و آثار منفي آن بر كشورهاي نفت خيز از دولتمردان ايران اسلامي خواست : با مراقبت از ذخاير ارزي كشور و احتياط در مصرف كردن آن باعث شوند خسارت كمتري از اين بحران جهاني به كشورمان برسد. وي ادامه داد : البته بحران اقتصادي دنيا فقط به نفت مربوط نمي شود بلكه بخشي از اين مشكلات ناشي از سياست هاي غلط آمريكائيان است و خوشبختانه خداوند ظالمين را با ظالمين مشغول كرده و دچار اختلاف شده اند. آيت الله طباطبايي در ادامه چهارم آبانماه سالروز اعتراض حضرت امام (ره ) به قانون كاپيتولاسيون را يادآور شد و گفت : براساس اين قانون كه در مجلس زمان طاغوت به تصويب رسيد بيگانگان هر تخلف و جنايتي مرتكب مي شدند دولت ايران حق محاكمه آنها را نداشت كه حضرت امام خميني (ره ) شديدا عليه اين مصوبه مجلس شاه اعتراض نمود و از همانجا بود كه جرقه انقلاب اسلامي زده شده و به لطف الهي كشور از اين ننگ نجات پيدا كرد. وي افزود : الان هم عراق مظلوم دچار اين مشكل شده است و براساس اين تفاهم نامه ظالمانه هر كاري در عراق بكنند دادگاههاي اين كشور حق محاكمه آنها را ندارند البته الان هم همينطور است و كسي هم كاري نمي تواند بكند و اين امر زشت و ننگ است براي تمام مسلمانان كه اين خيانت را تحمل نمايند. نماينده ولي فقيه و امام جمعه اصفهان ادامه داد : متاسفانه هم اكنون شاهد هستيم كه جنايتكاران آمريكايي به بهانه مقابله با تروريست جناياتي را در كشورهاي اسلامي مرتكب مي شوند تا به قول خودشان يك نفر تروريست را بكشند و يا به بهانه گرفتن دزد خود دزدي مي كنند. وي گفت : متاسفانه بزرگان دنيا هم خودشان را به نفهمي زده اند و كاري نمي كنند و اين جانيان هم بدون رضايت دولت ها و كشورها دست به جنايات مي زنند و به قول رهبر معظم انقلاب اسلامي جنايات جهاني را بنام كاپيتولاسيون جهاني مرتكب مي شوند . خطيب جمعه اصفهان در ادامه سخنانش بهره برداري از مراحل 5 6 و هفت پارس جنوبي با حضور رئيس جمهور در عسلويه را مورد اشاره قرار داد و افزود : با افتتاح اين پروژه هاي عظيم 104 ميليون متر مكعب گاز به ظرفيت گاز كشور اضافه گرديد . وي ادامه داد : اين پروژه ها از سال 1370 عليرغم توطئه و تحريم هاي دشمنان آغاز شد و امروز شاهد افتتاح اين پروژه هاي بزرگ در كشور هستيم . آيت الله طباطبايي سالروز شهادت محمد حسين فهميده را گرامي داشت و با تجليل از اين شهيد والامقام و ساير شهداي گرانقدر جنگ تحميلي گفت : شهيد فهميده در سن 13 سالگي با شجاعت و دليري خودش را با تعداد زيادي نارنجك كه به كمر داشت جلوي دشمن انداخت و با نثار جان خويش و منفجر كردن تانك دشمن آنها را مجبور به عقب نشيني كرد. وي افزود : شهيد فهميده با رشد فكري و ديني كه داشت براي دنيا بي نظير است و انشاالله جوانان عزيز ما با حضور در بسيج دين دار متدين و دين دوست تربيت شوند و براي سربلندي ايران اسلامي تلاش نمايند. وي ادامه داد : بسيج يك گروه خاص نيست بلكه همه جوانان ما بايد با مجهز شدن به سلاح دين و علم براي دفاع از اسلام و انقلاب اسلامي آماده باشند . امام جمعه اصفهان در ادامه خطبه هاي نماز 25 شوال سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع ) را تسليت گفت و با اشاره به تلاش ها و مجاهدت هاي آن امام همام در گسترش دين اسلام و تربيت شاگردان بزرگ و اسلام شناس گفت : حضرت امام صادق عليه السلام 31 سال از عمر پربركتشان را در كنار پدرشان امام محمد باقر عليه السلام ايشان را ياري و همراهي كردند و 34 سال نيز امامت مسلمين را به عهده داشتند كه در اين سال ها با فرصتي كه پيش آمد توانستند بسياري از مشكلات مسلمانان را رفع نمايند لذا مكتب ما را جعفري مي نامند. وي با اشاره به اينكه در زمان امام صادق (ع ) خطوط فكري زيادي ظهور و بروز كرد افزود : حضرت امام صادق (ع ) با تلاش گسترده خويش توانست براي تمام اين مشكلات پاسخ ارائه دهد به طوريكه چهار هزار نفر از آن امام عظيم الشان نقل روايت كرده اند و شاگردان ايشان 400 كتاب از خود بجاي گذاشته اند كه بنام كتب اربعه معروف مي باشد. خطيب جمعه اصفهان گفت : ما هرچه داريم از امام صادق (ع ) است حتي عاشوراي حسيني و هرچه روايت داريم از اين امام عزيز و پدر بزرگوارشان مي باشند و تمام اشكالاتي كه در دنيا به اسلام مي شود پاسخش را امام صادق (ع ) فرموده اند. وي در پايان خطبه هاي نماز ارتحال عالم دانشمند مرحوم آيت الله شيخ حسن قديري را تسليت گفت و ايشان را از افتخارات استان اصفهان برشمرد.
خرم آباد ـ نماينده ولي فقيه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته به بررسي روش هاي صحيح زندگي پرداخت و گفت : يكي از روش هاي صحيح زندگي خوش بين بودن به زندگي است . زيرا خوش بيني به زندگي سبب پيشرفت بهره وري صحيح از زندگي استفاده از فرصت ها و قابليت ها آسايش دل سلامت دين و از بين رفتن غم و اندوه زندگي مي شود. حجه الاسلام والمسلمين ميرعمادي با تسليت شهادت شيخ الائمه حضرت امام جعفر صادق (ع ) گفت : عامه و خاصه وام دار علم و ايمان امام صادق (ع ) هستند و امروز نيز سعادتمند كسي است كه از مكتب آن امام همام پيروي نمايد. امام جمعه خرم آباد با اشاره به فشارها و تحركات گسترده امريكا براي تحميل توافق نامه امنيتي به عراق گفت : نتيجه توافق نامه امنيتي عراق چيزي جز قتل عام مردم و از بين رفتن حاكميت ارضي عراق نخواهد بود و از اين رو لازم است دولت عراق مقاومت نموده و به خواست مردم و مرجعيت توجه كرده و هرگز زير بار اين ننگ نرود. ميرعمادي با اشاره به نزديك بودن سفر رئيس جمهور به استان لرستان ضمن آمادگي مردم براي استقبال از وي گفت : انتظار آن است كه در اين سفر مسئولان طرح هاي زيربنائي و اساسي كه موجب تحول اساسي در استان مي شود را دنبال نمايند.
شميرانات ـ امام جمعه شهرستان شميرانات شهادت امام جعفر صادق (ع ) را تسليت گفت در خطبه اول به تبيين نقش ششمين حلقه ولايت در حوزه فرهنگ و سياست پرداخت و خطبه دوم را به تحليل تحولات سياسي روز با عنوان بحران اقتصادي كشورهاي غربي و نقش آن در جمهوري اسلامي اختصاص داده اظهار داشت : در دوران امامت امام جعفر صادق (ع ) درگيري بين بني اميه و بني العباس فضاي آزاد و فرصت ارزشمند و بي مانندي را براي تبيين معارف ديني مباني دين شناسي و تحكيم ساختار فقه علوي و مذهب جعفري پديد آورد در مكتب امام صادق (ع ) دانشمندان بزرگي در رشته هاي گوناگون علمي تربيت شدند ساختار دين شناسي با تكيه بر مباني اجتهاد و استنباط كه در زمان امام باقر(ع ) پايه گذاري شده بود توسط امام صادق (ع ) تقويت و تكميل شد. وي افزود : امروز در متون احاديث و روايات موجود از خاندان عصمت و سلسله ولايت احاديث و روايات منقول از امام صادق (ع ) و مستند به حضرت ايشان از حيث مقدار و تنوع در رتبه اول قرار دارد به همين دليل امام صادق (ع ) رئيس مذهب شيعه ناميده مي شود و متون فقهي موجود از پيامهاي ديني و مباني دين شناسي جعفري آكنده و به تفسير كتاب و سنت با عيار خدامداري و ولايت حق مدار علوي آراسته است . ايشان اضافه كرد : بي هيچ ترديدي عزت اعتبار و اقتدار امروزين جهان اسلام و شيعيان جهان پيامد نقش آفريني مكتب و مذهبي است كه مغز متفكر جهان تشيع امام جعفر صادق (ع ) مديريت و هدايت فرمود خدامداري حق معياري مبارزه با بيداد و فساد و استبداد دفاع از مظلوم ارزش مداري اصلاح طلبي تكامل خواهي در بسترها و عرصه هاي عبادت آفريدگار هستي شور انقلابي نوع دوستي و همگرايي و همكاري در چارچوب پيامهاي آسماني و آموزه هاي ديني دستاورد ولايت علوي و تشيع جعفري است . حجه الاسلام و المسلمين دعاگو سازماندهي تشكيلات ولايت و امامت و مبارزه با دشمنان اسلام در پوشش تقيه را يكي از بزرگترين توفيقات امام صادق (ع ) توصيف نموده گفت : مبارزه با دشمنان اسلام و نظام اسلامي يكي از خدشه ناپذيرترين وظايف مسلماني و از مقتضيات خداگرايي و دينداري است بر اساس توصيف امام صادق (ع ) مومن مجاهد است در دولت حق با دشمنان خدا آشكارا مي جنگد و در دولت باطل با تقيه مبارزه مي كند تقيه جهادگريزي سستي و سكوت برآمده از عافيت طلبي نيست بر اساس فرهنگ ديني تقيه سپر كلاه خود و زره مومن است تقيه از قواعد ترديدناپذير دين محسوب مي شود. امام جمعه شميرانات ادامه داد : امام صادق (ع ) تشكيلاتي نيرومند و هماهنگ از نيروهاي وفادار و ولايت مدار ايجاد كرده بودند همه نيازهاي نيروهاي مجاهد و صحابه مخلص امام صادق (ع ) توسط اين سازمان نيرومند تامين و مديريت مي شد حفظ اسرار ولايت وظيفه همه ياران امام صادق (ع ) بود زراره را براي حفاظت از آسيب هاي نظام حكومتي و امنيت از نگاه ها و تعقيبهاي اطلاعاتي در حضور عوامل حكومتي مورد مذمت و ملامت قرار مي دادند. وي افزود : امام صادق (ع ) به معلي بن خنيس كه وكيل و مسئول مالي ايشان بود فرمان رازداري و پايداري مي دادند معلي در برابر فشارهاي والي مدينه براي نوشتن اسامي ياران امام صادق (ع ) مقاومت كرد و در برابر تهديدش گفت مرا به قتل تهديد مي كني به خدا سوگند اگر نام ياران امام صادق زير پاهايم باشد پاهايم را برنمي دارم تا تو آنها را ببيني . وي ادامه داد : پس از شهادت معلي توسط داود بن علي والي مدينه امام در حق او نفرين فرمودند و پس از چند روز نفرين امام صادق مستجاب شد و والي مدينه كشته شد. خطيب جمعه شهرستان شميرانات در پايان افزود : اين رويدادها بخوبي نشان مي دهد كه امام صادق (ع ) تشكيلات غيرعلني نيرومندي داشتند كه جهاد اسلامي را متناسب با شرايط زمان مديريت مي فرمودند بنابراين امام صادق (ع ) در حوزه فرهنگ و سياست نقشي شايسته و برجسته داشتند كه اگر امامان ديگر هم بجاي ايشان بودند چيزي جز همين گزينه ها انتخاب نمي كردند.
اردبيل ـ نماينده ولي فقيه وامام جمعه اردبيل از تحجر و گرايش به خرافات به عنوان بزرگترين آفت دين ياد كرد. به گزارش خبرنگار ايرنا حجت الاسلام والمسلمين عاملي در خطبه هاي نماز جمعه اردبيل افزود : پيروان مذهب شيعه بايد با الگوگيري از ائمه اطهار(ع ) با هرگونه تحجر مبارزه كنند و اجازه ندهند دامن اسلام به خرافات آلوده شود. وي در سخنان خود با گرامي داشت سال روز شهادت ششمين اختر تابناك آسمان ولايت و امامت گفت : حضرت امام صادق (ع ) داراي اوصاف بزرگي از جمله ستيزه با افكار ضد اسلامي حسن رفتار عفو و گذشت بود. وي تقوا و پرهيزكاري را برجسته ترين ويژگي آن امام همام ذكر كرد و افزود : انسان ها در دنياي امروز نيازمند پيروي و عمل به اين خصوصيت امام صادق (ع ) هستند. حجت الاسلام والمسلمين عاملي از امام صادق (ع ) به عنوان ايجادكننده و رهبر نهضت علمي در دنياي اسلام ياد كرد و افزود : آن امام بزرگوار در دوران حيات با عزت خويش با تلاش خستگي ناپذير اين نهضت بزرگ علمي و مذهبي ارزشمند و دامنه دار را بنا نهاد. وي گفت : اگر امام حسين (ع ) با قيام و حماسه هميشه جاويد تاريخ از دين مبين اسلام محافظت و آن را زنده كرد حضرت امام جعفر صادق (ع ) نيز با توجه به شرايط دوران خود از قيام مستقيم بر عليه يزيدان جامعه خودداري و به واسطه ترويج علوم اسلامي و تربيت دانشمندان و فلاسفه بزرگ به اين مهم همت گماشت .
بندرعباس ـ امام جمعه بندرعباس و نماينده ولي فقيه در هرمزگان گفت : جامعيت دين اسلام موجب شده كه مساله نبوت به رسول اكرم (ص ) ختم شود و پس از آن همه ادعاها در اين باره دروغ و گزافه گويي است . آيت الله نعيم آبادي در نمازجمعه بندرعباس افزود : اسلام براي تمام مسائل انساني و اجتماعي و حقوقي و اقتصادي پاسخ دارد و به همين دليل بشريت به هيچ پيامبر جديدي نياز ندارد. نماينده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبري ادامه داد : پاسخگويي مراجع تقليد به ميليون ها مساله بهترين گواهي است كه بر جامعيت دين مبين اسلام شهادت مي دهد. وي يادآور شد : معرفي نشدن درست ظرفيتهاي اسلام موجب شده كه برخي به مسلك هاي كاذب گرايش پيدا كنند. خطيب جمعه بندرعباس ضمن تسليت شهادت امام جعفرصادق (ع ) بنيانگذار مكتب شيعه اظهار داشت : اين امام همام در زماني كه ارزشهاي الهي مورد شديدترين تهاجمات بود بهترين دفاع جانانه را از واقعيات ديني به عمل آورد. آيت الله نعيم آبادي خاطرنشان كرد : امام صادق (ع ) آموزه هاي اخلاقي گرانقدري را براي شيعيان به جاگذاشته است كه ازجمله آنها مي توان توصيه به داشتن ظن نيكو به ديگران و پرهيزاز تهمت نسبت به آنان را مورد اشاره قرار داد.
قم ـ خطيب جمعه قم گفت : مرجعيت دولتمردان مردم و وحدت گرايان عراق بايد از امضاي توافقنامه ذلت بار امنيتي جلوگيري كنند. آيت الله جوادي آملي در خطبه هاي نمازجمعه قم افزود : دشمنان بايد بدانند سياسيون عراق كه در خط مرجعيت شيعه قرار دارند هرگز زير بار چنين توافقنامه ظالمانه اي نخواهند رفت . وي ادامه داد : دولتمردان عراق براي جلوگيري ازتحميل قرارداد ننگين امنيتي ومقابله با فشار دشمنان براي امضاي آن از مرجعيت وروحانيت كمك بگيرند. آيت الله جوادي آملي اظهار داشت : ملت هاي مسلمانان نبايد اجازه طمع بيگانگان به خاك خود را بدهند بلكه مانند مردم ايران از موضع اقتدار با آنها رفتار نمايند. وي با اشاره به اينكه اسلام دين خشونت و تهاجم نيست گفت : اسلام به ما درس خشونت نداده ولي هرگاه دشمنان قصد طمع ورزي و تسلط برسرزمينهاي اسلامي را داشته باشند نبايد در برابر آنها كوتاه بياييم . آيت الله جوادي املي خاطرنشان كرد : چرا بايد دشمنان احساس كنندكه توانايي سلطه بر سرزمين هاي اسلامي را دارند بايد همانگونه كه ايران اسلامي با اقتدار در مقابل آنها ايستاده است ساير كشورهاي اسلامي نيز در برابر تعرض و زياده خواهي دشمنان مقاومت كنند. خطيب جمعه قم با اشاره به فروپاشي اتحاد سوسياليستي شوروي سابق گفت : به زودي جهان شاهد فروپاشي وانحطاط بلوك غرب نيز خواهد بود. آيت الله جوادي آملي يادآورشد : بلوك شرق نه تنها با كودتا و يا قيام نظامي متزلزل نشده است بلكه بسياري از حمايت هاي شرق وغرب را نيز پشت سرخود داشت . آيت الله جوادي آملي در بخش ديگري از سخنان خود شهادت امام صادق (ع ) را تسليت گفت و خاطرنشان كرد : علما و روحانيون بايد مكتب امام صادق (ع ) را از نظر علمي و اعتقادي شكوفا كنند. وي خاطرنشان كرد : امام صادق (ع ) نه تنها در مباحث فقه و اصول بلكه در مباحث عقلي كلامي وحديث و ساير علوم مورد نياز شاگردان فراواني را تربيت كرده است .

ساري ـ امام جمعه ساري گفت : غرب با به وجود آوردن عرفان هاي كاذب سعي در از هم پاشيدن جامعه اسلامي را دارد كه يكي از راه هاي مقابله با آنها توجه به نهاد مقدس خانواده است . آيت الله نورالله طبرسي در خطبه هاي نماز جمعه ساري در مصلاي امام خميني (ره ) اين شهر با اشاره به اينكه ظهور امام زمان (عج ) علائم و نشانه هايي دارد گفت : اين ظهور بزرگ نياز به مقدماتي دارد كه بزرگان دين در كتب احاديث و روايات نيز در خصوص علائم ظهور نوشته اند . وي افزود : شيخ مفيد نخستين كسي بود كه كمتر از 40 نشانه ظهور را در كتاب « ارشاد » خود عنوان كرد كه مرحوم لقماني و مرحوم صدوق نيز چنين كاري انجام نداده بودند. نماينده ولي فقيه در مازندران اظهار كرد : چون غيبت امام زمان (ع ) طولاني است و در اين مدت حوادث و مشكلاتي براي شيعه پيش خواهد آمد ائمه (ع ) تمام مسائل مربوط به ظهور را براي ما روشن كرده اند تا عده اي از اين غيبت سواستفاده نكنند. آيت الله طبرسي خاطرنشان كرد : با توجه به اين نشانه ها مي توان جلوي سواستفاده ها را گرفت تا عده اي نتوانند مردم را گول زده ادعاي مهدويت كنند. به گزارش ايسنا وي با اشاره به مشهود بودن شر ربا فحشا بي بند و باري و بدي در دنياي امروز اظهار كرد : غرب با بوجود آوردن عرفان هاي كاذب سعي در از هم پاشيدن جامعه اسلامي را دارد كه يكي از راه هاي مقابله با آنها توجه به نهاد مقدس خانواده است . وي با تاكيد بر اهميت صله رحم خاطرنشان كرد : در جامعه شيعه نبايد خانه سالمندان وجود داشته باشد اين مسائل مربوط به جامعه سرد و بي روح غرب و اروپاست و در ايران پر از عاطفه احتياجي به خانه سالمندان نيست .
ساوه ـ امام جمعه موقت ساوه گفت : امام جعفر صادق (ع ) بهترين الگوي عالمان ديني براي تلاش در مسير تعالي دين مقدس اسلام است . حجت الاسلام قرباني در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته ساوه با تسليت فرا رسيدن شهادت امام جعفر صادق (ع ) افزود : يكي از مهمترين اقدامات امام جعفر صادق (ع ) براي ترويج دين اسلام در ميان مردم تاسيس دانشگاه علوم اسلامي بود. وي اظهار داشت : ايشان چهار هزار شاگرد و عالم ديني تربيت كرد و براي گسترش و پيشبرد اهداف دين مقدس اسلام به جامعه تحويل داد. امام جمعه موقت ساوه در بخش ديگري از سخنانش فرا رسيدن سالروز شهادت « محمد حسين فهميده » را گرامي داشت و اضافه كرد : كشورمان با جانفشاني ها و ايثارگريهاي رزمندگان اسلام در جنگ تحميلي توانست بر تجاوز دشمن بعثي غلبه كرده و آنها را به عقب براند.
اراك ـ نماينده ولي فقيه در استان مركزي و امام جمعه اراك با اشاره به سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع ) گفت : علما روحانيان و گويندگان مردم به ويژه نسل جوان را بيشتر با فرهنگ و ابعاد شخصيتي امام صادق (ع ) آشنا كنند. آيت الله محسني گركاني در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته اراك افزود : فرهنگ امام صادق (ع ) از انحراف در مسير حركت اسلام جلوگيري كرده و موجب بالنده تر شدن فقه جعفري مي شود. وي ادامه داد : امام صادق (ع ) در صدر اسلام با تربيت بيش از چهار هزار شاگرد باعث شد كه اسلام ناب در جامعه زنده بماند. وي گفت : سالروزشهادت اين امام بزرگوار بايد با حضور قشرهاي مختلف مردم جوانان و هياتهاي مذهبي با شور و حال بيشتري برگزار شود . خطيب جمعه اراك در بخش ديگري از خطبه ها با گراميداشت سالروز 13 آبان روز دانش آموز گفت : اين روز تاريخ ساز موجب مستحكم تر شدن پايه هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي شد. وي اضافه كرد : دانش آموزان در اين روز اثرگذار به دنيا اعلام كردند براي دفاع از اسلام تا پاي جان همراه ساير قشرهاي مردم ثابت قدم هستند. وي گفت : امروز بايد وقايع و رخدادهاي اين روز بزرگ به دانش آموزان بيان شود تا آنان براي دفاع از دستاوردهاي انقلاب اسلامي بيش از پيش مصمم تر شوند.
لنگرود ـ حجت الاسلام مهدي صديق امام جمعه لنگرود بااشاره به سالروز اعتراض امام (ره ) به مصوبه لايحه كاپيتولاسيون اظهار داشت : اعتراض امام (ره ) به اين لايحه عزتي به ايران داد كه بسياري از كشورها ازجمله ژاپن با آن همه پيشرفت در تكنولوژي و تركيه از آن بي بهره اند و اين عزت براي ايران ماند و انقلاب ايران نشان داد كه زير بار ذلت نخواهد رفت . وي افزود : امروز آيت الله سيستاني و به تبع آن ديگر رهبران و مديران عراقي نيز اعلام كرده اند كه تا زنده اند زيربار ذلت امپرياليسم نخواهند رفت و بزودي شاهد سقوط امپرياليسم جهاني خواهيم بود. امام جمعه در ادامه بااشاره به سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع ) اظهارداشت امام صادق دانشمندي بود كه كساني را كه در اهل سنت ادعاي رهبري مذهب را دارند ازجمله ابوحنيفه خود از شاگردان آن امام همام محسوب مي شدند. علم و دانش امام صادق (ع ) به نحوي بود كه در رشته هاي مختلف تحصيل ازجمله فقه و اصول طب و فلسفه نيز بيش از 4000 دانشجو داشت . آگاهي به امور زمان و علم در سياست جهاني و حكومتداري از خصوصيات آن حضرت بود. امام جمعه لنگرود از صفات برجسته امام صادق عليه السلام را دانش گرايي و توسعه علم و تدريس آن دانست و در ادامه بااشاره به مدعيان دروغين امام زمان و نائب وي بودن اين افراد گفت : امروز دانشجويان و جوانان بدانند كه طعمه زياد است و دشمن از اين طريق وارد شده تا به اساس دين يعني ولايت ضربه بزند. وي در پايان بااشاره به توجه اوليا به جوانان درخصوص انتشار بولوتوث هاي غيراخلاقي و هشدار به مسئولين ذيربط سالروز شهادت شهيد محمدحسين فهميده و هفته بسيج دانش آموزي را گراميداشت .
شهر محمديه ـ حجت الاسلام موسوي امام جمعه شهر محمديه ضمن سفارش به رعايت تقواي الهي انجام واجبات ترك محرمات و عرض تسليت به مناسبت ايام شهادت حضرت امام حعفر صادق عليه السلام گفت : حضرت امام صادق عليه السلام توسط منصور دوانقي مورد اذيت و آزار فراواني قرار گرفت . با توجه به اينكه دشمنان دين خداوند و امامان معصوم را خوب مي شناختند و معجزه هاي زيادي ديده بودند ولي باز هم ظلم مي كردند. خطيب جمعه در ادامه گفت : امام صادق (عليه السلام ) توانست چهار هزار شاگرد در رشته هاي مختلف تربيت كند و هر يك از شاگردانش را به بلادي فرستاد تا تبليغ دين رسول گرامي اسلام (ص ) را برعهده بگيرند و مسلمانان را نسبت به وظايفشان روشن كنند. خطيب جمعه در بخش ديگري از خطبه ها گفت : امام صادق (عليه السلام ) درخصوص به جا آوردن مساله صله ارحام سفارش هاي زيادي دارند بايد همه تلاش كنيم براي به جا آوردن صله رحم رضايت حق تعالي شامل حال كساني ميشود كه براي به جا آوردن صله رحم و رفع مشكلات آنها تلاش مي كنند.
فردوس ـ حجت الاسلام حسيني مقدم امام جمعه فردوس در خطبه هاي نماز گفت : مظاهر فساد و تباهي را قلع و قمع و فضائل اخلاقي و معنوي را جايگزين كنيد. امام جمعه فردوس بااعلام اين مطلب اظهار داشت : پيشگيري از بيماريهاي جسمي وروحي و رواني يك ضرورت است وي گفت : همانگونه كه انسان سالم براي بهداشت جسم خود پا به محيط هاي آلوده نمي گذارد و با كسانيكه بيماري مسري دارند رفت و آمد نمي كند و از اين طريق از بيمار شدن خود جلوگيري ميكند بيماريهاي روحي رواني هم همين گونه است و براي مصون ماندن از اين گونه بيماري ها لازم است كه انسان از رفتن به محيط هاي ناسالم و فضاهاي آلوده اجتناب كند تا روح و روانش به فساد و تباهي كشيده نشود. امام جمعه فردوس گفت : بر مسئولين فرهنگي جامعه است كه فضاي جامعه اسلامي را يك فضاي پاك و محيط سالم و امن براي مردم قرار دهند و فساد و تباهي را قلع و قمع نمايند. زمينه هاي آلودگي و ناپاكي را از بين ببرند و در راستاي ترويج فضايل اخلاقي و معنوي بكوشند. خطيب جمعه فردوس در ادامه با ارائه گزارشي از همايش سراسري ائمه جمعه به تشريح سخنان مقام رهبري پرداخت و گفت : در نشست مشتركي كه با اعضاي هيات دولت داشتيم چندين مصوبه گذرانده شده كه در آينده اي نزديك شاهد تحولي عظيم در نهاد امامت جمعه مساجد هيئات مصلاها و ستادهاي نماز جمعه خواهيم بود كه جاي تقدير و تشكر از رياست محترم جمهور و هيات دولت دارد.
امام جمعه مشهد : فقدان شناخت لازم نسبت به ابعاد شخصيت سياسي ائمه معصومين (ع ) از نقايص مهم جامعه اسلامي ما مي باشد
خطيب جمعه قم : علما و روحانيون بايد مكتب امام صادق (ع ) را از نظر علمي و اعتقادي شكوفا كنند
امام جمعه اصفهان : جوانان ما بايد به سلاح دين و علم براي دفاع از اسلام و انقلاب اسلامي مجهز شوند
امام جمعه ايلام : امام صادق (ع ) وارث نهضت فكري و دانش علمي در جهان است
امام جمعه اردبيل : پيروان مذهب شيعه بايد با الگوگيري از ائمه اطهار(ع ) با هرگونه تحجر مبارزه كنند و اجازه ندهند دامن اسلام به خرافات آلوده شود
خطيب جمعه شهركرد : امام صادق با تربيت چهار هزار شاگرد اسلام را از انحراف نجات داد
امام جمعه شميرانات : بي هيچ ترديدي عزت اعتبار و اقتدار امروزين جهان اسلام و شيعيان جهان پيامد نقش آفريني مكتب و مذهب تشيع جعفري است
امام جمعه بندرعباس : معرفي نشدن درست ظرفيتهاي اسلام موجب شده كه برخي به مسلك هاي كاذب گرايش پيدا كنند
خطيب جمعه ساوه : امام صادق (ع ) بهترين الگوي عالمان ديني براي تلاش در مسير تعالي دين اسلام است
امام جمعه اراك : علما و روحانيون مردم را بيشتر با فرهنگ امام صادق (ع ) آشنا كنند
 يکشنبه 5 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 365]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن