تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815173192




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دومين كنگره بين‌المللي علوم و فناوري نانو در تبريز برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: دومين كنگره بين‌المللي علوم و فناوري نانو در تبريز برگزار مي‌شود
علمي آموزشي. نانو. كنگره
دبير انجمن نانوفناوري ايران گفت: دومين كنگره بين‌المللي علوم و فناوري نانو با حضور دانشمندان ايراني و خارجي از ‪ ۱۷‬كشور جهان روزهاي ‪ ۷‬تا ‪۹‬ آبان ماه در دانشگاه تبريز برگزار مي‌شود.

دكتر مجتبي شريعني نياسر روز يكشنبه در يك كنفرانس مطبوعاتي در جمع خبرنگاران با اشاره به افزايش ‪ ۲۰۰‬درصدي پذيرش مقالات در اين كنگره نسبت به كنگره قبل پيش بيني كرد سطح علمي و كيفيت كار از كنگره اول بهتر خواهد بود.

شريعتي نياسر گفت: امسال حدود ‪ ۱۲۰۰‬مقاله به دبيرخانه اين كنگره ارسال شده است كه از ميان آنها ‪ ۵۶۶‬مقاله براي ارائه پذيرفته شده است.

وي افزود: اين در حالي است كه در اولين كنگره بين‌المللي علوم و فناوري نانو كه دو سال پيش در دانشگاه تهران برگزار شده بود ‪ ۳۶۰‬مقاله به دبيرخانه اين كنگره ارسال شد كه از ميان آنها ‪ ۱۰۰‬مقاله براي ارائه پذيرفته شد.

انجمن نانو فناوري ايران به دنبال برگزاري موفقيت آميز اولين كنگره بين المللي خود در دانشگاه تهران، گردهمايي دومي را تحت عنوان دومين كنگره بين‌المللي علوم و فناوري نانو موسوم به ‪ ICNN2008‬برگزار مي‌كند.

شريعتي نياسر گفت: در اين كنگره آخرين يافته‌هاي دانشمندان بيش از ‪۱۷‬ كشور از جمله دانمارك، اسپانيا، آمريكا، روسيه، استراليا، مالزي، كره جنوبي، كانادا، چين، جمهوري آذربايجان، ايتاليا، انگلستان، ارمنستان، چك و اسلواكي، هندوستان، آلمان، فرانسه و جمهوري اسلامي ايران ارايه مي‌شود.

استاد دانشگاه تهران گفت: دكتر صادق واعظ زاده معاون علمي و فناوري رييس جمهوري در مراسم افتتاحيه اين كنگره سخنراني خواهد كرد.

وي افزود: در حاشيه اين كنگره ، نمايشگاهي با حضور دهها شركت و مراكز علمي و پژوهشي مرتبط با موضوع كنگره برگزار مي‌گردد كه يافته ها، توانمندي‌ها و محصولات خود را در معرض ديد بازديدكنندگان قرار خواهند داد.

رييس انجمن نانو فناوري ايران گفت: همچنين حدود ‪ ۳‬كارگاه تحت عنوان روش هاي مشخصه يابي در دنياي نانو ، معرفي عملي ميكروسكوپ نيروي اتمي و توليد نانو فيبرها با روش الكترواسپيلينگ (چرخش الكتريكي) در روزهاي برپايي كنگره برگزار مي‌شود.

شريعتي نياسر ادامه داد: پيش بيني مي‌شود حدود هزار تن از انديشمندان، فرهيختگان، اساتيد، دانشجويان، پژوهشگران و صنعتگران در اين همايش شركت كنند.

رييس انجمن نانوفناوري ايران گفت: انجمن نانو فناوري ايران از حدود پنج سال پيش تصميم گرفت كه گردهمايي‌هاي خود را از سطح ملي به بين‌المللي تبديل كند.

شريعتي نياسر افزود: با توجه به اينكه سازمان‌ها و نهادهاي دانشجويي متعدد، اقدام به برگزاري سمينارهاي ملي مي‌كنند بنابراين انجمن نانو فناوري ايران از سال ‪ ۱۳۸۳‬تصميم گرفت به عنوان يك كار جديد و نو، اين كنگره‌ها را در سطح بين‌المللي برگزار كند.

رييس انجمن نانو فناوري ايران گفت: بررسي داوري مقالات براي ارائه در دومين كنگره بين‌المللي علوم و فناوري نانو در يك نظام سنگين داوري انجام شد و كميته علمي كنگره نسبتا قوي بود و از تعدادي از انديشمندان و محققان برجسته داخل و خارجي از كشورهاي آمريكا، انگليس، ژاپن و هند تشكيل شده بود.

وي افزود: ز ويژگي‌هاي اين كنگره اين است كه حدود ‪ ۲۰‬سخنران كليدي و مدعو در آن شركت دارند كه اين تعداد از كشورهاي مختلف هستند و پيرامون موضوعات مختلف نانو از قيبل نانو بيوتكنولوژي،مواد نانو ساختار ، نانو كامپوزيت‌ها ، نانو الكترونيك و نانو پزشكي ،نانو محسابات، نانو حسگرها و نانو بيوحسگرها و غيره سخنراني مي‌كنند.

شريعتي نياسر، هدف از برگزاري اين كنگره را فراهم‌سازي بستر لازم براي تبادل آرا و انديشه‌ها بين دانشمندان داخلي و خارجي بيان كرد.

وي معرفي پتانسيل علمي كشور در عرصه نانو به جامعه علمي و فراهم كردن زمينه‌هاي تشويق صنعتگران براي ورود به عرصه نانو را از ديگر اهداف برگزاري اين كنگره اعلام كرد.

شريعني نياسر در پايان گفت: تنها ‪ ۵‬درصد از فعاليت‌هاي نانوفناوري تجاري شده است.
 يکشنبه 5 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 253]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن