تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ساعتى عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب‏هايش به نماز و روزهايش به روزه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820467817




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست «فرهنگ مهدويت در اسلام» در نيك‌شهر برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: نشست «فرهنگ مهدويت در اسلام» در نيك‌شهر برگزار شد
گروه خبرنگاران افتخاري / محمود لطفيان: نشست علمي «فرهنگ مهدويت در اسلام» در شهرستان نيك‌شهر با حضور جمعي از جوانان و خانواده‌هايشان و امام‌جمعه اين شهرستان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار افتخاري خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) در نيك‌شهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمين «احمد لطفيان سرگزي» امام‌جمعه نيك‌شهر پس از شنيدن صحبت‌هاي تعدادي از جوانان گفت: غيبت امام زمان(عج) يك واقعيت مسلم است كه از قبل، توسط پيامبر اكرم(ص) و امامان معصوم(ع) پيش‌بيني شده و به وقوع پيوسته و ريشه ديني دارد و پيش از وقوع غيبت امام زمان(عج) توسط امام معصوم خصوصا از عصر امام نهم(ع) به بعد، زمينه اين پيشامد فراهم مي‌شده است.

وي افزود: مردم كمتر امكان تماسي با ائمه(ع) را داشتند زيرا حضرت هادي(ع) و امام عسگري(ع) از سوي دستگاه خلافت مراقبت شديد مي‌شدند و ممنوع ملاقات با مردم بودند، جزء ياران خاص و مردم هم حل مشكلات خود را از اصحاب خاصي كه پرچمدار مرزهاي مذهبي بودند مي‌خواستند تا مردم آهسته آهسته با دوران غيبت حضرت امام مهدي(عج) خو بگيرند.

امام‌جمعه نيك‌شهر با اشاره به اين‌كه يكي از اصول اصيل ما اصل امامت است، گفت: امامت استمرار نبوت است كه تحقق اهداف الهي در سعادت انسان و رسانيدن او، كمال مطلوب و مراتب تقرب و رضاي الهي، بدون آن ممكن نيست. امام فرد كامل انسانيت و رابط ميان عالم مادي و عالم ملكوت است.

امام‌جمعه نيكشهر خاطرنشان كرد: در روايات اسلامي هم داريم، چنان‌چه امام و حجت خدا نباشد نوع انسان متفرض خواهد شد و اقتضاي حكمت الهي است كه عمر امام دوازدهم(عج) آن‌قدر دراز شود كه فرصت را براي انجام حركت اصلاحي جهان‌شمول اسلام آماده كند و اگر غيبت امام(عج) در كار نباشد فرصت عمل و حفظ دستاوردهايي كه ثمره جهان كه ثمره جهاد و تلاش پيامبران و مخلصان فداكار در طول تاريخ است كم كم از دست خواهد رفت.

وي با اشاره به موضوع حضرت ابراهيم(ع) و سلامتي او از آتش و شكافته‌شدن دريا براي حضرت موسي (ع) و نجات پيامبر(ص) از خانه خود كه در محاصره انبوه قريشيان بود و آنان ساعت‌ها در كمين او بودند تا بر وي بتازند، بيرون رفت و كسي او را نديد، تصريح كرد: لذا هرگاه پاسداري از زندگاني يكي از حجت‌هاي خداوندي براي ادامه كارش و پايان بردن نقش سازنده‌اش ضروري باشد، الطاف خداوندي دخالت كرده و براي حفظ او يكي از قوانين طبيعي را به حالت تعطيل در مي‌آورد و برعكس اگر مدت مأموريت او سرآمده باشد و وظيفه الهي تعيين‌شده‌اش را به انجام رسانده باشد هماهنگ با قوانين طبيعي حيات را مرگ رو‌به‌رو مي‌شود يا به شهادت مي‌رسد.

وي در پاسخ به سؤال كه علت غيبت امام زمان(عج) چيست، افزود: علت واقعي غيبت حضرت را نمي‌توان گفت و كسي جز خدا و پيشوايان معصوم(ع) كسي نسبت به آن اطلاع كافي و كاملي ندارد، اما بعضي از علل غيبت حضرت مهدي(عج) را با استفاده به روايات امتحان و آزمايش، بيعت نكردن با ستمكاران، ترس از گزند دشمنان است.

لطفيان تصريح كرد: غيبت آن حضرت باعث مي‌شود تا نفاق پنهان عده‌اي آشكار شود و ايمان حقيقي محبان واقعي امام در دوره ولايت‌ امام از ناخالصي و دورويي‌ها و سست‌مايه‌ها جدا و پاك شود و مؤمن از مناطق معلوم شود. افراد آلوده بروند و افراد پاك و مخلص باقي بمانند با تولد امام مهدي(عج) همه ستمگران و ظالمان به وحشت افتادند و از آن‌جا كه مرگ و انفراض ظالمانه و اعمال غير انساني خود را در دست پرتوان امام(عج) مي‌دانستند، لذا براي حفظ جان حضرت از تعرض و گزند دشمنان غيبت اتفاق افتاد و اين با اراده خداوند است وگرنه ايشان نيز مانند پدران بزرگوارش از كشته‌شدن در راه خدا ترسي ندارند.
 يکشنبه 5 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن