تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805814127




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ژنرال آمریکایی و زائران ایرانی


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: ژنرال آمریکایی و زائران ایرانی ژنرال آمریکایی به زبان عربی ابزار احساسات می کند و قبل از آنکه برای گفت و گو با سرپرست یک تیم از سگ های جستجو به انتهای صف حرکت کند خطاب به زائر ایرانی می گوید: "مبروک (مبارک باد)!"

عصر ایران؛ وحید جعفریان- خبرگزاری فرانسه در گزارشی روایت سئوال و جواب میان فرمانده ارشد نیروهای آمریکایی در عراق و زائران ایرانی در نقطه مرزی را بازگو کرده است. به گزارش عصر ایران (asriran.com) فرانس پرس می نویسد: "یک زائر مسن ایرانی حامل پرچمی سبزرنگ در صف زائران ایرانی ایستاده که با دستور توقف ژنرال آمریکایی جا می خورد." ژنرال دیوید پترائوس خطاب به این مرد که پیشاپیش یک صف از زائران ایرانی در مرز ضربطیه منتظر ورود به خاک عراق است تا برای شرکت در مراسم عاشورا به کربلا سفر کند می گوید: "السلام علیکم". این فرمانده آمریکایی که سخنانش از طریق مترجم برای زائر ایرانی ترجمه می شود ادامه می دهد: "آیا شما عازم کربلا هستید؟" زائر ایرانی که به دلیل برودت هوا یک ژاکت گرم و کلاه پشمی سیاه رنگ بر تن کرده سری تکان می دهد و در عین حال مطمئن نیست که چرا این سئوال از وی پرسیده شده یا اینکه فرمانده آمریکایی مخاطب وی کیست. پترائوس که در احاطه سربازان تیم عبور و مرور مرزی قرار گرفته است، دوباره سئوال می کند: "این برای اولین بار است که به کربلا می روید؟" مرد ایرانی از طریق مترجم پاسخ می دهد: "خیر، پیش از این 10 مرتبه به کربلا رفته ام." ژنرال آمریکایی نیز به زبان عربی ابزار احساسات می کند و قبل از آنکه برای گفت و گو با سرپرست یک تیم از سگ های جستجو که در حال بو کشیدن کیف های متعلق به زائران هستند به انتهای صف حرکت کند خطاب به زائر ایرانی می گوید: "مبروک (مبارک باد)!" پترائوس سپس سئوال خود را از مردان دیگری که در یک صف نامنظم در کنار صف زنان عمدتا مسن ایستاده اند تکرار می کند و خطاب به مردی با ژاکت قهوه ای می گوید: "شما دفعه اول است که به کربلا می روید؟" و زائر ایرانی پاسخ مثبت می دهد.

پترائوس پیش از آنکه باب کلام را با سرپرست گروه زوار ایرانی باز می کند می گوید: "عراقی ها از دیدن شما خیلی خوشحال خواهند شد آنها به افرادی چون شما نیاز دارند." وی خطاب به سرپرست گروه اعلام می کند: "این (اعزام زائران)، کسب و کار خوبی است و امیدوارم که بهتر از قبل شود." راهنمای گروه جواب می دهد: "بله، این شغل بسیار خوبی است" و سپس با اشاره به حدود 20 نفر زائر ایرانی شامل مردان، زنان و کودکان ادامه می دهد: "یک گروه بزرگ همراه من هستند." پترائوس سپس لبخند زنان از زائران می پرسد: "وی سرپرست خوبی است؟ ارزش این را داشته که به وی پول بدهید؟" یک زائر مرد در داخل گروه سرش را به علامت تایید تکان می دهد و سپس همه حاضران از جمله ژنرال آمریکایی می خندند. فرمانده نظامیان امریکایی در ادامه با بیان اینکه «توریسم مذهبی» در کنار مراودات تجاری و مبادلات دانشگاهی می تواند به نرمال سازی روابط بین همسایگان کمک کند اضافه می کند: "اعزام چنین تورهایی به عراق یک نشانه خوب است." پترائوس خطاب به گروه کوچکی از خبرنگاران که وی را همراهی می کنند می گوید:"عراق به دنبال رابطه با همسایه شرقی خود (ایران) است و این یک نوع ارتباطی است که هر کشوری خواهان برقراری آن با همسایه اش است." وی همچنین با تکرار ادعاهای خود در مورد دخالت ایران در ناآرامی های عراق خاطرنشان می کند: "عراق خواهان روابطی سازنده، عاری از فعالیت های غیرقانونی است که توسط سپاه قدس ایران در ارتباط با آموزش، تامین مالی و هدایت شبه نظامیان تندرو دنبال می شود." فرمانده آمریکایی ادعا می کند: "ایران به آموزش افراطیون عراقی ادامه می دهد و نحوه استفاده از سلاح های پیشرفته همچون بمب های کنار جاده ای را به این افراد یاد می دهد."

پترائوس می گوید: "تقویت پایگاه های بازرسی همچون پایگاهی که در آن قرار داریم برای جلوگیری از ارسال سلاح، مبارز و پول از جمهوری اسلامی به عراق حیاتی است." وی با اشاره به نصب فناوری جدید در پایگاه های مرزی برای نظارت بر کامیون ها و افراد ادامه می دهد: "همه افراد، چمدان ها، وسایل نقلیه و محموله ها بازرسی می شوند. از این رو فکر می کنیم این اقدام یک اثر بازدارنده برجا گذاشته و ورود کالاهای قاچاق و غیرقانونی به عراق مشکل تر از گذشته شده است." وی در عین حال اذعان می کند که امکان بازرسی از 250 کامیون باری که روزانه به طور متوسط از مرز عبور می کنند وجود ندارد. اکثر این کامیون ها با اشعه ایکس بازرسی شده و 70 درصد از آنها مجبور می شوند که همه بارها و محتویات خود را به منظور بازرسی تخلیه کنند. در نقطه ایست و بازرسی نعمانیه که توسط سربازان گرجی اداره می شود نیز کامیون هایی ورودی از ایران دوباره بازرسی می شوند.   





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 571]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن