تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):روز غدیر در آسمان مشهورتر از زمین است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816926961




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مهمترين نگراني ارتش آمريكا ؛ افسردگي و خودكشي سربازان


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: مهمترين نگراني ارتش آمريكا ؛ افسردگي و خودكشي سربازان


گروهبان آمريكايي «جوزف بوزوسوويچ» در ساعات اوليه روز 14 سپتامبر، گفته مي‌شود ماشه تفنگ را كشيد و دو تن از مافوق‌هاي خود را در يك پايگاه نظامي در جنوب بغداد هدف قرار داد و كشت.

طبق چند گزارش خبري ايالات متحده بوزو سوويچ سي ونه ساله ظاهراً گروهبان يكم «داريس داوسون» بيست و چهارساله و گروهبان «دمسلي دوربين» بيست و شش ساله را كشت چون نمي‌توانست ملامت آنها را تحمل كند.

يك بيانيه نظامي ايالات متحده گفت «يك سرباز ايالات متحده در ارتباط با اين قتل‌ها زنداني شده است.

او در زندان خواهد بود تا قاضي يك دادگاه نظامي درباره او تصميم بگيرد.»

«ماكزين مائيس» داوسون بعداً به يك روزنامه در پنساكولا فلوريدا گفت پسرش پيش از تيراندازي به او شكايت كرده و از اثراتي كه جنگ عراق داشت روي بسياري از سربازان جوان مي‌گذاشت سخن گفته بود.

ماتيس از داوسون چنين نقل قول كرد: «مادر، من از دشمن نمي‌ترسم. من از جوانان خودمان در آنجا مي‌ترسم، چون آنها خيلي عصبي و آماده تيراندازي هستند.»

ضربه روحي، افسردگي، خستگي، دلتنگي و تنش‌هاي ناشي از مشكلات خانوادگي دارد زيان زيادي به سربازان آمريكايي مستقر در عراق مي‌زند و اغلب بيش از شورشيان مسلماني كه آنها انتظار دارند با آنها بجنگند آنها را تهديد مي‌كند.

سرهنگ الزيث كامرون رينچي يك روان‌شناس نظامي مستقر در فرماندهي پياده ايالات متحده در فورت ديتريك واقع در فردريك مريلند مي‌گويد «ما مي‌دانيم افسردگي جنگ كه شامل استقرار مكرر و درازمدت مي‌شود دارد روي سربازانمان و خانواده‌هايشان اثر مي‌گذارد.»

طبق گزارش‌هاي نظامي جنگ در عراق و افغانستان، شمار سربازان آمريكايي را كه به بيماري اختلال فشار روحي افراد آسيب‌زا (PTSD) عارضه‌اي كه به بالابردن نرخ‌هاي خودكشي و طلاق منجر مي‌شود مبتلا هستند، افزايش داده است. طبق گفته‌ مقام‌هاي نظامي ايالات متحده تقريباً يك پنجم سربازان آمريكايي مستقر در عراق از اين عارضه رنج مي‌برند. آنها گفتند موارد ابتلا به اين عارضه ميان سربازان آمريكايي كه در عراق و افغانستان خدمت مي‌كنند در سال 2007 تقريباً 50 درصد افزايش داشته است.

كامرون رييچي در يك مصاحبه تلفني با خبرگزاري فرانسه گفت «ما برنامه‌ها و استراتژي‌هاي فراواني براي به حداقل رساندن اثرات جنگ داريم. ما متعهد شده‌ايم شمار روان‌شناسان و امدادگران اجتماعي و رواني را افزايش دهيم.»افزايش موارد طلاق و خودكشي مهمترين نگراني ارتش آمريكا را تشكيل مي‌دهند. يك گزارش نظامي درباره بهداشت رواني سربازان در عراق و افغانستان كه در مه سال 2008 منتشر شد مي‌گويد «نرخ خودكشي در هر دو ميدان جنگ هم چنان خيلي بالا و بالاتر از نرخ عادي در ارتش است.»

طبق گزارش‌هاي نظامي «نرخ طلاق در ارتش ايالات متحده از 7/2 درصد در سال 2001 به 5/3 درصد در سال 2008 افزايش يافته است. طبق اين گزارش‌ها تقريباً 20 درصد سربازان مستقر در عراق مي‌گويند آنها نگران مشكلات ازدواج هستند و تعدادي هم آن را تجربه كرده‌اند.

متخصص «شاون وودوارد» يكي از كساني است كه ازدواج‌اش از هم پاشيده شده است. وودوارد در پايگاه‌اش در شمال بغداد گفت «من به ماساچوست بازمي‌گردم، طلاق مي‌گيرم و زندگي جديدي را ‌آغاز مي‌كنم.»

افراد بسياري اين وضع را در ارتش دارند. استقرار طولاني فشار زيادي روي خانواده‌ها مي‌آورد.طبق گزارش يك وب سايت از نزديك به 4490 سرباز آمريكايي كه در عمليات آزادي جان خود را از دست دادند ـ در داخل و خارج از عراق ـ 862 نفر يا 19 درصدشان بوسيله آتش دشمن كشته نشدند.اين گزارش روشن نمي‌كند مرگ ‌آنها ناشي از حادثه، بيماري، خودكشي، يا آتش‌ خودي بوده است.قتل بعضي از زندانيان عراقي بوسيله سربازان آمريكايي هم چنين با PTSD ارتباط داده شده است، مانند قتل‌المنصور محمد در ماه مه كه ابتدا به ضرب گلوله كشته شد و بعد صورتش با مواد آتش‌زا به طور وحشتناكي سوزانده شد.ستوان يكم «مايكل به هنا» و گروهبان يكم «هالي وارتر» هر دو به قتل از پيش برنامه‌ريزي شده، تجاوز، صدور يك بيانيه رسمي جعلي و ايجاد مانع در سر راه اجراي عدالت در ارتباط با قتل محمد متهم شده‌اند و ممكن است به اتهام قتل تحويل دادگاه نظامي شوند.سربازان آمريكايي ادعا كرده‌اند محمد به انتقام قتل دو مرد كه يك ماه پيشتر كشته شده بودند به قتل رسيده است.

گروهبان ميلتون سانچز يكي از معاونان به هنا مي‌گويد «من نمي‌دانستم چكار بكنم. من ترسيده بودم، درست مثل زماني كه كنترل اوضاع از دست‌تان خارج مي‌شود.»يك افسر ايالات متحده كه خواست نامش فاش نشود به خبرگزاري فرانسه گفت پرونده كاملاً روشن است.

يك PTSD است كه پس از حمله بمبي پيش آمد. اين سربازان زير فشار عصبي و مسئوليت‌هاي سنگيني قرار دارند، و آن‌ها خيلي جوانند و گاهي ناگهان شروع به تيراندازي مي‌كنند.




 يکشنبه 5 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن