تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از آدم بد اخلاق توبه نمى‏پذيرد. عرض شد: اى رسول خدا، چرا؟ فرمودند: چون ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804623150




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه: با تربيت صحيح و منطقي بايد زمينه رشد فرزندان خود را آماده كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: رييس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه: با تربيت صحيح و منطقي بايد زمينه رشد فرزندان خود را آماده كنيم


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز:رييس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه گفت: با تربيت صحيح و منطقي بايد زمينه هر چه بيشتر براي رشد فرزندان خود را آماده كنيم، سعادت فرزندان ما از زمان نطفه به دست پدر و مادر ها رقم مي خورد.

به گزارش روز جمعه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، حجت الاسلام و المسلمين تقوي اظهار داشت: با تربيت صحيح و منطقي بايد زمينه هر چه بيشتر رشد فرزندان خود را آماده كنيم، سعادت فرزندان ما از زمان نطفه به دست پدر و مادر رقم مي خورد.
وي تصريح كرد: پدر و مادري كه در ارتباط با تربيت فرزند خود حساسيت دارند و سعي مي كنند كه شخصيتش را به صورت منطقي رشد دهند سعادت را براي فرزندان خود رقم خواهند زد.
وي خاطر نشان كرد: انسان بايد در تمام مراحل حقوق ديگران را رعايت كند و انسان ها در زندگي اجتماعي حقوق متفاوتي دارند كه اگر شناسايي نشود در جامعه به صورت خودآگاه يا ناخود آگاه در ميان مردم اثرات بدي خواهد گذاشت و از همين جا درگيري ها به وجود خواهد آمد.
وي در ادامه افزود: يكي از وظايف پدر و مادر اين است كه آداب و اخلاق اجتماعي را به فرزندان خود بياموزند زيرا فرزند از زمان كودكي احتياج به آموزش دارد و يكي از حقوق فرزند بر پدر و مادر اين است كه آداب معاشرت و برخورد با ديگران را به او آموزش دهند.
رييس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه در پيش خطبه نماز جمعه گفت: پيامبر اسلام فرمودند هيچ چيز براي فرزند بهتر از حسن ادب و تربيت نيكو نيست و علي (ع) نيز در اين زمينه فرمودند براي فرزندان ارث نيكو بگذاريد كه اين ارث تربيت نيكو است، تربيت نيكو فرزند را به انواع زيبايي ها مزين مي كند.
وي خاطر نشان كرد: دوران تربيت فرزند در سنين كودكي و نوجواني است، علي (ع) به امام حسن مجتبي فرمودند قلب انسان نوجوان مانند يك زمين آماده بذرپاشي است كه در خود هر چيزي را رشد خواهد داد و قلب كودك و نوجوان پاك، صاف و آماده براي رشد كردن است.
وي تاكيد كرد: قبل از اين كه بدخواهان بذر خامي را در دل فرزندان شما بريزند پدر خانواده بايد پيشي بگيرد و قلب كودك را به شايستگي رشد دهد.
حجت الاسلام و المسلمين تقوي تصريح كرد: در محيط خانواده پدر و مادر بايد به آموزش فرزندان توجه كنند و فرزند سه حق بر گردن پدر و مادر دارد، اول نامگذاري نيكو و در مرحله دوم تعليم و تربيت و سومين حق نيز فراهم كردن وسايل زندگي مشترك در هنگام رسيدن به بلوغ است.
وي تاكيد كرد: پيامبر در ابتدا فرزندان را با مسائل اجتماعي آشنا مي كرد و مي گفت آداب نيك را به فرزندان خود بياموزيد و اين آداب نيك رفتارهاي اجتماعي اي است كه هر شخصي بايد رعايت كند، يك نمونه آن اين است كه پيامبر هميشه در سلام كردن از ديگران پيشي مي گرفت.
وي در ادامه افزود: پيامبر اسلام پنج سنت را تاكيد داشت كه انسان ها فراموش نكنند اول سلام كردن به ديگران، دوم احترام به بزرگترها، سوم آموزش هاي اجتماعي، چهارم آشنا كردن با قرآن و روخواني قرآن و در مرحله آخر دوستي اهل بيت پيامبر است.
سخنران پيش خطبه نماز جمعه اظهار داشت: پيامبر سفارش بسياري را بر آشنا كردن فرزندان توسط خانواده ها با قرآن داشت و هميشه توصيه مي كرد كه سوره ياسين را كه قلب قرآن است به فرزندان خود بياموزيد و آن ها را با سه خصلت آشنا كنيد اول دوستي پيامبر، دوم دوستي اهل بيت پيامبر و سوم قرائت قرآن.
وي تاكيد كرد: هنگامي كه فرزندان به سن هفت سالگي رسيدند پيامبر تاكيد داشت كه بايد نماز را به آن ها آموزش داد، بايد توجه داشت كه آموزش مسائل حلال و حرام به فرزندان مورد توجه پيامبر بود و در اين زمينه فرمودند واي به حال فرزندان آخر الزمان از دست پدران مومنشان، زيرا آن ها نسبت به آموزش فرايض ديني به فرزندان خود بي اعتنا هستند و به مسائل دنيايي بيشتر اهميت مي دهند.
حجت الاسلام و المسلمين تقوي درپيش خطبه نماز جمعه امروز گفت: پيامبر پدر و مادر را به آموزش سياست به فرزندان خود تشويق مي كرد، در اسلام سياست ما عين ديانت ماست و امام صادق (ع) فرمودند قبل از اينكه منحرفان فرزندان شما را شكار كنند شما آن ها را دريابيد و ذهن آن ها را با معارف ديني پر كنيد.
وي در ادامه افزود: امام صادق (ع) فرمودند اشعار عبدي كوفي را به فرزندان خود بياموزيد زيرا اشعار وي در دفاع از حقوق اهل بيت عصمت و طهارت بود و از افكار مرتجعه پيشگيري مي كرد.
ائمه تاكيد بسياري بر ياد دادن خطبه صديقه طاهره به فرزندان داشتند تا مظلوميت اين بزرگوار بيشتر براي جوانان آشكار شود.
رييس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه خاطر نشان كرد: پيامبر بر آموزش هاي رزمي فرزندان به خصوص شنا و تيراندازي تاكيد بسياري داشتند تا در مواقع سخت اين آموزش ها به كار آيد.
وي در پايان تصريح كرد: پدر و مادر بايد در زمينه شغلي نيز از فرزندان خود حمايت كنند كه اين موضوع در سيره نبوي بسيار مورد تاكيد است، ما در سه جلسه سيره نبوي در محيط خانواده را بررسي كرديم و امروز نيز بر روي آموزش هاي پدر و مادر بر روي فرزند بحث مان تكميل كرديم./
 جمعه 3 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 202]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن