تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 17 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه امساك از خوردن وآشاميدن نيست بلكه روزه،خوددارى ازتمامى چيزهايى است كه خداوندسبحان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814373894




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

راهكارهايي براي مقابله با افزايش فشار خون


واضح آرشیو وب فارسی:ایران اسپورت: راهكارهايي براي مقابله با افزايش فشار خون
فشار خون بيماري اي است كه به رغم توضيحات فراوان و مكانيسم هاي مختلف براي توجيه علت هاي رقم خوردن آن هنوز بسياري از نكات در مورد آن مشخص نشده است. اما به هر حال براي جلوگيري از افزايش فشار خون راه هايي مي توان در نظر گرفت. اين راه ها مي تواند مانع از افزايش فشار خون يا بهبود وضعيت فشار خون افزايش يافته باشد.

1- كاهش دريافت سديم: سديم يكي از دو عنصر تشكيل دهنده نمك است. نمك باعث اقتباس آب در بدن و افزايش فشار خون مي شود. براي همين براي سلامت بدن بهتر است مصرف نمك محدود شود. نمك مصرفي يك انسان بهتر است روزانه كمتر از 2400 ميلي گرم باشد (يعني تقريباً كمتر از يك قاشق غذاخواري) بهترين راه براي كسي كه مبتلا به افزايش فشار خون است اين است كه به هيچ وجه غذاهاي شور نخورد. بسياري از غذاهاي آماده برچسب هايي دارند كه روي آنها ميزان نمك يا سديم داخل غذاها نوشته شده است و براي همين مي توان در مورد خوردن يا نخوردن آنها تصميم گرفت. بهترين غذاها؛ غذاهايي هستند كه با نمك حداقل پخته شوند.
2- ورزش: ورزش هاي هوازي مي توانند كمك خوبي براي كاهش وزن و در نتيجه خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي و عروقي و افزايش فشار خون باشد. به عنوان مثال راهپيمايي با سرعت نسبتاً بالا به ميزان 30 تا 45 دقيقه مي تواند در كاهش فشار خون موثر باشد. البته افرادي كه مشكل قلبي دارند بهتر است حتماً قبل از انجام ورزش هاي سنگين با پزشك متخصص قلب خود مشورت كنند.
3- كاهش وزن: افرادي كه اضافه وزن دارند مي توانند با داشتن رژيم غذايي و كاستن حداقل پنج كيلوگرم از وزن بدن خود فشار خون خود را كنترل كنند.
4- كاهش استرس و اضطراب: استرس ها و اضطراب ها يكي از بهترين عوامل ايجاد فشار خون بالا هستند و كاستن از آنها مي تواند باعث تنظيم فشار خون باشد.
5- كاهش مصرف الكل: مصرف الكل يكي از اصلي ترين عوامل بر هم خوردن فشار خون افراد در جوامع غربي است.
6- رژيم غذايي كم چربي: در نظر گرفتن يك رژيم غذايي كم چربي يكي از مهم ترين راهكارهاي جلوگيري از افزايش فشارخون است.
7- مصرف مواد غذايي مفيد: تحقيقات نشان داده موادي مثل منيزيم،
ويتامين C و روغن ماهي مي تواند در تنظيم فشار خون موثر باشند.
8- بالا بردن مصرف پتاسيم و كلسيم: برخي تحقيقات نشان داده است پتاسيم و كلسيم مي توانند موجب كاهش فشار خون افراد مبتلا به افزايش فشار خون شود. موز يك منابع غني از پتاسيم است. سبزيجات تازه برگ سبز و فرآورده هاي لبني كم چرب هم منبع غني مناسبي از كلسيم هستند. در مجموع يك زندگي سالم با شيوه مناسب مي تواند مانع از افزايش فشار خون در افراد سالم شود و همچنين مي تواند در افراد مبتلا به افزايش فشار خون به كاهش فشار خون بينجامد.
 چهارشنبه 1 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایران اسپورت]
[مشاهده در: www.iransport.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 177]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن