تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818913473




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتخابات شوراهاي دانش آموزي در مدارس قزوين آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: انتخابات شوراهاي دانش آموزي در مدارس قزوين آغاز شد
داخلي. فرهنگي. انتخابات. شورا. دانش آموزان. مدارس.

هرسال در آستانه انتخابات شوراي دانش آموزي در مدارس كشور، شور و هيجان خاصي در بين دانش‌آموزان ايجاد مي‌شود و با شروع آن، دانش آموزان خود را در مرحله‌اي از امتحان عملي براي ورود به جامعه مدني مي‌بينند.

با آغاز انتخابات شوراي دانش آموزي كه يكي‌از جدي‌ترين صحنه‌هاي رقابت در مدارس كشوراست، تكاپوي دانش آموزان وارد مرحله تازه‌اي شده و مدارس در آستانه برگزاري آن، چهره ديگري به خود مي‌گيرند.

اين همه پرسي تنها يك تمرين نبوده و بلكه به صورتي جدي جايگاه و موقعيت دانش آموزان را در نظام سياسي، اجتماعي و آموزشي به خصوص در مدرسه و محيط پيراموني تبيين مي‌كند.

در اين راستا ضرورت توجه جدي مسوولان آموزش و پرورش براي ايجاد تحول در نظام آموزشي كشور، بايد با محوريت اين گونه مشاركت‌هاي عملي دانش آموزان صورت پذيرد.

انتخابات شوراي دانش آموزي در پايه‌هاي چهارم و پنجم دوره ابتدايي، همه پايه‌هاي دوره راهنمايي، متوسطه و پيش دانشگاهي برگزار مي‌شود.

اين انتخابات كه هرسال در نخستين روزآبان ماه برگزارمي‌شود و يك‌هفته قبل از آن، دانش آموزان براي عضويت در اين شورا نامزد و تاييد صلاحيت نامزدهاي انتخاباتي نيز توسط شورايي مركب از مديران و معلمان مدرسه صورت مي‌گيرد.

داشتن تجربه و توانمندي درانجام كارها در گزينش اوليه‌انتخاب نامزدها اعمال مي‌شود و تبليغات داوطلبان عضويت در شوراهاي دانش آموزي به صورت چاپ پوستر ارايه مطلب و سخنراني در مدرسه صورت مي‌گيرد.

پس از مشخص شدن نتيجه آرا، انتخابات داخلي براي تعيين هيات رييسه شوراي دانش آموزي در مدرسه صورت گرفته و اعضاي شورا، رييس، نايب رييس و منشي را مي كنند.

معاون پرورشي و تربيت‌بدني سازمان آموزش وپرورش استان‌قزوين روز چهارشنبه درمراسم انتخابات شوراهاي دانش‌آموزي دبيرستان پسرانه شهيد باريك‌بين قزوين گفت: هدف از تشكيل شوراهاي دانش آموزي رشد مهارت‌هاي اجتماعي، توسعه شركت دانش‌آموزان درامور آموزشي وپرورشي، شركت‌آنان درتعيين سرنوشت خود، شكوفايي و افزايش توانمندي‌هاي بالقوه آنان عنوان كرد.

"كاظم زماني"افزود: اين شورا نقش موثري درآماده‌سازي دانش‌آموز براي حضور دراجتماع و شركت در فعاليت‌هاي سياسي دارد.

وي دانش‌آموزان را آينده‌سازان اين مرز وبوم دانست و اظهار داشت: نخستين قدم براي رسيدن به اهداف عالي داشتن عزم و اراده جدي است.

اين مسوول ادامه‌داد: دانش آموزان بايد برنامه‌ريزي، تلاش، نقشه و اميد به پيروزي را نيز بايد مد نظر داشته باشند.

معاون پرورشي و تربيت بدني سازمان آموزش و پرورش استان قزوين گفت:
اعضاي شوراهاي دانش‌آموزي به‌عنوان بازوان مربيان پرورشي ايفاي نقش كرده و مسووليت بخشي از امور مدرسه و اختيارات متناسب با وظايف به آنان تفويض مي‌شود.

زماني با تبيين روند قانوني فعاليت شوراهاي دانش آموزي در مدارس افزود:
منتخبان در تعامل با ساير دانش آموزان از ميان آنان عضوگيري و فعاليت خود را در قالب كميته‌هايي مجزا با برنامه‌هاي مستقل و مربوط به هر كميته آغاز مي كنند.

كارشناس مسوول فعاليت‌هاي دانش‌آموزي سازمان آموزش وپرورش استان قزوين نيز دراين مراسم، تحكيم و تعميق ارزشها و باورهاي ديني، تكريم عملي شخصيت دانش آموزان و تقويت خودباوري و اعتماد به نفس درآنان و تقويت فعاليت‌هاي گروهي را از جمله اهداف برگزاري انتخابات شوراهاي دانش آموزي در مدارس ذكركرد.

"علي يزدي‌پور" با بيان اينكه ‪ ۱۲‬هزار دانش‌آموز استان قزوين در انتخابات شوراهاي دانش آموزي شركت مي‌كنند، تصريح كرد: در هر مدرسه ‪ ۱۰‬نفر به عنوان اعضاي شوراهاي دانش‌آموزي انتخاب خواهند شد.

وي ادامه داد: اعضاي شورا از ميان دانش آموزان شاغل به تحصيل همان مدرسه انتخاب و جلسات آنها حداقل هر ‪ ۱۵‬روز يك بار تشكيل مي‌شود.

كارشناس مسوول فعاليت‌هاي دانش آموزي سازمان آموزش و پرورش استان قزوين اضافه كرد: اداره كلاس‌ها، امور آموزشي و پرورشي، كمك به معلمان و مديران و انجام برخي از كارهاي مربوط به اوليا در مدرسه بخشي‌از وظايف شوراهاي دانش آموزي است.

استان قزوين با يك ميليون و ‪ ۱۴۳‬هزارنفر جمعيت داراي ‪ ۲۴۰‬هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصيلي است.ك/‪۴‬
 چهارشنبه 1 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن