تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801780402




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سلامتي و نشاط با چند دقيقه ورزش


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: سلامتي و نشاط با چند دقيقه ورزش
علي نيا - بيماري هاي مختلف سلامت انسان ها را تهديد مي كند.

يكي از عواملي كه در پيشگيري از بيماري هاي مختلف موثر است انجام فعاليت هاي ورزشي است. باتوجه به اثرات مثبت ورزش بر سلامت و تندرستي انسان بايد به فرهنگ اشاعه ورزش بيشتر پرداخته شود. از طرفي ديگر براي رسيدن به توسعه پايدار در هر جامعه اي علاوه بر برنامه ريزي، مديريت صحيح واستفاده از فناوري مناسب، منابع انساني كارآمد اهميت بسيار دارد.به گفته كارشناسان جامعه اي كه نيروي انساني سالم و شادابي داشته باشد اين امكان را خواهد داشت تا در جهت توسعه گام بردارد.اين گزارش به عنوان آخرين شماره در هفته تربيت بدني چاپ مي شود تا بتوانيم تا حدودي دين خود را به ورزش ادا كرده باشيم.يكي از شهروندان مي گويد: به دليل مشغله كاري 5 سال از انجام فعاليت هاي ورزشي فاصله گرفته بودم در اين مدت استرس و كم حوصلگي ام بيشتر شده بود.حسني مي افزايد: بعد از مشورت با پزشك و انجام يك برنامه ورزشي منظم از نظر روحي در شرايط بهتري به سر مي برم.وي تصريح مي كند: در حال حاضر فعاليت هاي مداوم ورزشي باعث شده اعتماد به نفسم افزايش يابد و بعد از گذشت يك سال قدرت تمركز بهتري براي زندگي كردن دارم. يكي ديگر از شهروندان كه 30 سال است به طور مداوم ورزش مي كند نيز مي گويد: در اين مدت هرگز به پزشك مراجعه نكرده ام و به هيچ گونه از امراض قلبي و عروقي مبتلا نشده ام.زنده دل مي افزايد: برخي از افراد علاقه اي به انجام فعاليت هاي ورزشي ندارند اگر آنان از فوايد ورزش كردن مطلع شوند به طور حتم ورزش كردن را سرلوحه كارهاي شان قرار خواهند داد.يكي ديگر از شهروندان مي گويد: ورزش كردن بسيار شكنجه آور است و هيچ انگيزه اي براي فعاليت هاي ورزشي ندارم.همايوني مي افزايد: از اين كه مجبور باشم هر روز براي ورزش كردن بيرون بروم متنفرم. وي ادامه مي دهد: فعاليت هاي روزانه اي كه انجام مي دهيم به نوعي تمرينات ورزشي محسوب مي شود و نيازي به ورزش كردن نيست.يكي ديگر از شهروندان مي گويد: بيشتر شهروندان به دليل مشغله كاري از ورزش كردن فاصله گرفته اند. اكبري مي افزايد: مسئولان مي توانند با اطلاع رساني صحيح از مزاياي ورزش، شهروندان را به انجام فعاليت ها ورزشي ترغيب كنند.يك كارشناس تربيت بدني نيز در اين باره مي گويد: فعاليت هاي ورزشي علاوه بر ايجاد نشاط و شادابي در روحيه فرد مي تواند باعث بهبود وضعيت جسماني شود.نكويي فر مي افزايد: ورزش و اثرات روحي آن مي تواند راه حلي براي رفع احساس خستگي افراد شود.وي تصريح مي كند: ورزش كردن باعث مي شود فرد پس از مدتي با اصلاح وضعيت بدني و ايجاد تفكر مثبت زندگي بهتري داشته باشد.وي ادامه مي دهد: احساس نيرو و انرژي، كاهش وزن، كنترل اشتها، بهبود خواب، كاهش خطر بيماري هايي نظير ديابت، سكته مغزي از فوايد ورزش كردن محسوب مي شود.وي بيان مي كند: در هر موقعي از روز و در هر مكاني مي توانيد با دويدن در جا و يا نرمش كردن، نشاط و شادابي خود را حفظ كنيد.وي در پاسخ به اين سوال كه چگونه مي توان ورزش را تبديل به يك عادت خوب براي تمام عمر كرد مي افزايد: براي اين كار؛ بايد گروهي ورزش كنيد زيرا در اين صورت مجبور هستيد بنا بر قولي كه داده ايد دور هم جمع شويد و ورزش كنيد.

نكويي با اشاره به اين كه ورزش راز سلامتي است تصريح مي كند: در دنياي امروز، بيماري ايدز، مصرف دخانيات؛ نبود تحرك و ورزشي، خشونت و سوتغذيه سلامت انسان را تهديد مي كند.وي با تاكيد عوامل ذكر شده ادامه مي دهد: ورزش در بهبود روند زندگي تاثير به سزايي دارد و از ابتلا به بيماري هاي مختلف جلوگيري مي كند.

وي خاطرنشان مي كند: افراد ورزشكار، سيگار نمي كشند، به تغذيه سالم اهميت مي دهند، از اعصاب آرام تري برخوردارند، انرژي خود را درست مصرف مي كنند و كمتر اهل خشونت و عصبانيت هستند.وي مي افزايد: باتوجه به اثرات مثبت ورزش، فعاليت هاي ورزشي باعث افزايش توده عضلاني بدن و مصرف بيشتر انرژي مي شود و انجام تمرينات منظم ورزشي باعث كاهش چربي نيز مي شود.يك پزشك متخصص نيز دراين باره مي گويد: ورزش پير شدن و سالمندي را به تاخير مي اندازد و باعث حفظ تناسب اندام افراد مي شود و در جلوگيري از پوكي استخوان، تقويت سيستم اسكلتي بدن و پيشگيري از افسردگي تاثيرگذار است.وي اظهار مي دارد: يك شخص سالم و تندرست از موقعيت و پيشرفت شغلي بهتري نسبت به افراد چاق و كم تحرك برخوردار است. وي در خصوص ورزش كردن افراد بيمار مي گويد: افراد بيمار باتوجه به نوع بيماري و مشورت پزشك مي توانند فعاليت هاي جسماني انجام دهند.

وي با اشاره به اين كه اين دسته افراد ممكن است نتوانند مانند ساير افراد فعاليت بدني داشته باشند اضافه مي كند: اگرچه ممكن است فراهم كردن وسايل و تجهيزات مناسب براي اين افراد دشوار باشد اما ورزش كردن به همراه ديگران سبب مي شود كه احساس نشاط بيشتري پيدا كنند.

وي ادامه مي دهد: مواجه شدن با اين گونه رقابت ها در افراد بيمار تا حدودي سخت است اما قابل انجام است. وي مي گويد: ورزش به افزايش طول عمر كمك كرده و انسان را در مقابل بيماري هاي التهاب مفاصل محافظت مي كند.يك كارشناس تربيت بدني نيز درمورد اهميت ورزش كردن مي گويد: ورزش هاي منظم در بهتر شدن روحيه، كاهش استرس، تقويت اعتماد به نفس، افزايش توانايي جسمي و رواني تاثير به سزايي دارد.بيدي مي افزايد: براي شروع فعاليت هاي ورزشي ابتدا بايد از فعاليت هاي سبك ورزشي مانند پياده روي شروع كنيد. وي تصريح مي كند: ورزشي را انتخاب كنيد كه براي شما مناسب تر است و سعي كنيد با يك دوست و يا يكي از اعضاي خانواده خود ورزش كنيد زيرا در اين صورت براي شما لذت بخش تر مي شود.وي با اشاره به اين كه ورزش كردن با يك دوست، فرد را سرحال مي كند ادامه مي دهد: از بين ورزش هاي مختلف سعي كنيد ورزشي را انتخاب كنيد كه با روحيه شما سازگار باشد.

وي با اشاره به اين كه بايد خودتان را براي تكرار تمرينات ورزشي تشويق كنيد مي افزايد: اگر نمي توانيد ورزش كنيد يا ورزش كردن براي شما خيلي سخت است به همان مقدار كه مي توانيد ورزش كنيد تا لااقل احساس خوبي داشته باشيد.

وي بيان مي كند: اگر چندسالي است كه ورزش نكرده ايد و يا قصد داريد ورزش هاي سبك را كنار بگذاريد و يا بيماري قند، قلب و ... داريد بايد قبل از آن توسط يك پزشك متخصص معاينه شويد.وي ادامه مي دهد: افراد معتقدند مكان مناسب براي انجام ورزش وجود ندارد و بسياري از ورزش ها را مي توان در منزل انجام داد اما براي بيشتر لذت بردن مي توانيد از باشگاه هاي ورزشي استفاده كنيد.وي مي افزايد: براي انجام فعاليت هاي ورزش كششي زمان خاصي نياز نيست و مي توانيد در خانه، سركار و حتي ايستاده نيز ورزش كنيد.

يك پزشك عمومي نيز دراين باره مي گويد: ورزش ساده مانند دويدن فوايد بسياري دارد و علم پزشكي نيز بر آن تاكيد كرده است.

علي فتاح پور مي افزايد: با يك برنامه ساده مي توان روزانه 10 الي 20 دقيقه به طور آرام دويد و استقامت عضلاني و قلبي و عروقي خود را افزايش داد.وي با اشاره به اين كه دويدن آرام يكي از مفيدترين ورزش ها براي حفظ سلامت و تناسب اندام است مي افزايد: براي رفع خستگي جسماني حاصل از كار زياد با دويدن آرام و طولاني، احساس آرامش خواهيد كرد.وي در خصوص اثرات ورزش بر سلامت رواني و اجتماعي مي گويد: نتايج تحقيقات مختلف نشان داده است كه انجام نرمش هاي مختلف، علاوه بر فوايد جسمي فراوان كليد حفظ سلامتي انسان است.

وي ادامه مي دهد: زمان و ميزان ورزش كردن براي افراد بستگي مستقيم به هدف شما از ورزش و آن چه كه اميدواريد با ورزش به دست آوريد، دارد.وي مي گويد: به عنوان مثال كسي كه اضافه وزن دارد و مي خواهد وزن كم كند به طور حتم بايد بيشتر از كسي كه هدفش ارزش حفظ سلامتي است ورزش كند.وي مي افزايد: 30 دقيقه در روز فعاليت ورزشي با شدت متوسط براي سلامتي افراد بسيار مفيد است و براي افزايش اين زمان بايد به مرور زمان بر تمرينات افزود.وي بيان مي كند: بسياري از مردم به خاطر داشتن اضافه وزن و نداشتن فعاليت ورزشي كافي، در معرض ابتلا به بيماري هاي مختلف هستند. وي تصريح مي كند: ورزش كردن كمك مي كند راحت تر خواب تان ببرد و علاوه بر افزايش كيفيت خواب سبب مي شود خواب عميق تري داشته باشيد.وي مي گويد: ورزش منظم با افزايش سن بدن فرد را متناسب و سالم نگه مي دارد. يك متخصص تغذيه نيز دراين باره مي گويد: ورزش قدرت سيستم دفاعي بدن را بالا مي برد و در جوانان و بزرگسالان مي تواند به عنوان يك محرك طبيعي براي سلول هاي دفاعي محسوب شود.اميدوار مي افزايد: در افراد سالخورده عملكرد سيستم دفاعي خود به خود ضعيف مي شود اما تمرينات ورزشي منظم و متعادل مثل پياده روي و دوچرخه سواري مي تواند به طور تقريبي اين ضعف سيستم دفاعي را كاهش دهد.

وي تصريح مي كند: افرادي كه منظم ورزش مي كنند حافظه و قدرت تمركز بهتري دارند.
 چهارشنبه 1 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 393]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن