تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند اِبا دارد از اين كه باطلى را حق معرفى نمايد، خداوند اِبا دارد از اين كه حق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816419208




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چهار كانون بحراني آب در شهرستان بيرجند شناسايي شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: چهار كانون بحراني آب در شهرستان بيرجند شناسايي شد
بيرجند - خبرگزاري مهر: كارشناس مسئول واحد مبارزه با بيماري هاي مركز بهداشت شهرستان بيرجند با اشاره به خشكساليهاي اخير گفت: چهار كانون بحراني آب در بيرجند شناسايي شده كه در بسياري از اين مناطق با لوله گذاري مشكل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر در بيرجند، مسعود پور صدري پيش از ظهر امروز در جلسه شوراي سلامت و امنيت غذايي شهرستان معدن قلعه زري، شاخن، خراشاد و مرك را جزء مناطق بحراني اين شهرستان برشمرد و افزود: اگر اين روند ادامه داشته باشد در فصل زمستان نيز شاهد شيوع بيشتر بيماري ها خواهيم بود.

كارشناس مسئول واحد مبارزه با بيماري هاي مركز بهداشت شهرستان بيرجند تصريح كرد: امسال بيشترين ميزان بيماري هاي منتقله از آب و غذا گزارش شده است.

سرپرست معاونت بهره برداري شركت آب و فاضلاب خراسان جنوبي نيز در اين جلسه گفت: طول شبكه فاضلاب در شهر بيرجند 200 كيلومتر است كه 100 كيلومتر آن در طول سه سال گذشته انجام شده است.

حسين هاشمي مقدم در خصوص تصفيه خانه فاضلاب شهر بيرجند اظهار داشت: متوسط ورودي فاضلاب به اين تصفيه خانه 47 ليتر بر ثانيه است كه پس از تصفيه به روش بركه تثبيت 37 ليتر در پايه پساب آن در كشاورزي قابل استفاده است.

وي با اشاره به اينكه شركت آب و فضلاب داراي آزمايشگاه معتمد محيط زيست است، افزود: آزمايشات متعددي بر روي پساب خروجي انجام مي شود و پس از آن در كشاورزي به مصرف مي رسد.

به گفته وي بر اساس تحقيقات انجام شده پساب خروجي براي گياهان علوفه اي و صيفي جات مانند گوجه و خيار مناسب است و مقرر شده اين پساب در آينده در اختيار سازمان مهندسي كشاورزي قرار گيرد.

سرپرست معاونت بهره برداري شركت آب و فاضلاب خراسان جنوبي هچنين بر استفاده از پساب در بخش صنعت تاكيد كرد و افزود: اين امر براي خراسان جنوبي كه دچار خشكسالي مناسب و ضروري بوده و اشتغال بيشتري در پي خواهد داشت.

هاشمي مقدم با بيان اينكه آب و فاضلاب متولي تانكرهاي جمع آوري فاضلاب نيست، تصريح كرد: تمام شهر بيرجند به شبكه فاضلاب وصل شده و بايد با تانكرهايي كه در شمال شهر بيرجند اقدام به جمع آروري فاضلاب مي كنند برخورد شود.

بخشدار خوسف نيز در اين مراسم گفت: بايد در زمينه استفاده از پساب در مصارف صنعتي بررسي شود چراكه فاز دوم شهرك صنعتي حدود 600 ليتر در ثانيه آب نياز دارد و اگر اين پساب در آنجا مورد استفاده قرار گيرد مشكلات كمتري در پي خواهد داشت.

محمد حسين پور همچنين خواستار جلوگيري از تخليه فاضلاب توسط تانكرها شد و گفت: بايد براي اتصال شهر خوسف به شبكه تامين اعتبار شود.

به گفته وي آب غير شرب معدن قليعه زري غير بهداشتي است، و با توجه با اينكه دو هزار و 370 نفر در كنار اين معدن زندگي مي كنند بايد هرچه زود تر نسبت به تامين آب غير شرب بهداشتي اين منطقه اقدام شود.

مدير كل دامپزشكي خراسان جنوبي نيز در اين مراسم در خصوص بيماري تب كريمه كنگو گفت: اين بيماري نوعي بيماري ويروسي مشترك بين انسان و دام است كه در كشور همسايه افغانستان شيوع شديدي يافته و تلفات انساني در پي داشته است.

محد رضايي اظهار داشت: خوشبختانه در خراسان جنوبي به جز يك مورد مشكوك كه درمان شده مورد ديگري گزارش نشده است.

مدير كل دامپزشكي خراسان جنوبي در خصوص اقدامات صورت گرفته در زمينه بيماري تب كريمه كنگو تصريح كرد: با توجه به مرزي بودن استان اقداماتي نظير فريز كردن گوشت در كشتارگاه ها و جلوگيري ازورود دام هاي غير مجاز و بدون مجوز بهداشتي به استان صورت گرفته است.
 سه شنبه 30 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 217]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن