تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 19 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سخن چون دواست، اندکش سودمند و زیادش کشنده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

چراغ خطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1827845263




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هرگز فیلم تلخ نمی‌سازم


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: كارگردان «وقتی همه خواب بودند»: هرگز فیلم تلخ نمی‌سازم

«فریدون حسن‌پور» كارگردان فیلم «وقتی همه خواب بودند» در گفتگو با خبرنگار فارس درباره ایمان و امیدی كه در فیلمش موج می‌زند، گفت: این بر می‌گردد به نگاه من به زندگی و عالم هستی. تاكنون هیچ قصه‌ای ننوشته و هیچ فیلم یا سریالی نساخته‌ام كه تلخ و سیاه و یا به عبارتی دیگر نا امید كننده باشد. دوست ندارم حتی صحنه‌های خشن را نشان دهم.یادم است كه فیلمی بنام گنج را می‌ساختم قرار بود زیر پای خانواده عروس گوسفندی را قربانی كنند. دل دیدن خون را نداشتم گفتم صحنه قربانی شدن گوسفند را نقاشی كنند. وقتی نقاشی را آوردند دیدم از گوسفند قربانی خون زیادی رفته است. رنگ خون در نقاشی را دوست نداشتم. از بچه‌های صحنه خواهش كردم كه خون قرمز توی نقاشی را آبی كنند. البته یك منطقه هم در قصه برایش درست كردم. در هر صورت روحیه من اینطوری است.وی ادامه داد: دوست ندارم خون و خشونت را نشان دهم. دوست ندارم سیاهی و ناامیدی را نشان دهم. به عقیده من زندگی مردم به خودی خود سخت است. بار زندگی به اندازه كافی سنگین است. من باید آن را سبك كنم. با نشان دادن زیبایی‌های زندگی و امید حمل بارز زندگی و سختی آن را كاهش می‌دهیم. شاید حتی موفق شویم این كار را برای مردم شیرین كنیم،نگاه من این است.«حسن‌پور» به بازی بازیگران فیلم «وقتی همه خواب بودند» اشاره كرد و گفت: محمدرضا فروتن و گلاب آدینه بازیگران بسیار توانایی هستند. ظرفیت آنها در نقش آفرینی بسیار بالاست. این ما هستیم كه باید از این پتانسیل و ظرفیت بازی آنها هر چه بیشتر استفاده كنیم. نقش سخت من در این میان بعنوان كارگردان ایجاد هارمونی بین بازی بازیگران حرفه‌ای و نابازیگران محلی بود. از نابازیگران باید در حد بازیگران حرفه‌ای بازی می‌گرفتم و از بازیگران حرفه‌ای باید مثل شخصیتهای قابل لمس از جنس مردم و رئال بازی می‌خواستم. در این بین اگر موفق نمی‌شدم از نابازیگران بازی بگیرم كار بسیار سطحی و بد می‌شد. اگر بازیگران در دامن تكنیك گرفتار می‌شدند كاملا بیرون می‌زدند، ما به كمك دوستان بازیگر موفق شدیم این هماهنگی را ایجاد كنیم.این كارگردان سینما در پاسخ به این سؤال كه آیا از تعبیر اشتباه اثرش واهمه نداشته است گفت: من تمام حواسم بود كه اشتباه نكنم. فكر می‌كنم در بیان حرفم موفق شده باشم. هدفم رساندن بی‌بی به آرزویش بود. در این راه خدا پایین می‌آید. نمادهای سفر به خانه‌اش را جلوی پای بی‌بی قرار می‌دهد. یادم هست بعد از نمایش فیلم در ایتالیا یك پدر روحانی بغلم كرد و گفت من با دیدن فیلم شما خدا را حس كردم، با تمام وجودم خوشحال شدم.وی گفت: سختی كار من در دو مرحله بود. مرحله نگارش فیلمنامه كه چند سال طول كشید. مرحله بعد كارگردانی و به تصویر كشیدن فیلمنامه بود. در آوردن لحظه‌ها،بیان و انتقال احساسات و مفاهیم فیلمنامه بود.«حسن‌پور»،فیلمش را متفاوت از فیلم‌های كلیشه روستایی دانست و گفت: به هیچ وجه نگران نبودم كه به ورطه فیلم‌هایی با فضای روستایی و كودك مدار برسم. برای آنكه شباهت‌های فضاها در فیلم‌ها بر می‌گردد به تقلید از یك فیلم یا كارگردان یك كارگردان فیلمی را در یك فضایی می‌سازد. فیلم موفق می‌شود چند نفر از او تقلید می‌كنند و كارشان ناموفق می‌شود. اما اگر كارگردانی نگاه خاص خود را داشته باشد به هیچ كارش شبیه كار دیگری نخواهد شد. نه تنها در استفاده از فضا، حتی در استفاده از سوژه و موضوع، به عنوان مثال می‌بینیم كه چند نفر از كارگردانان بزرگ دنیا مكبث هر یك با نگاه خود را ساخته‌اند.منبع : خبرگزاری فارس





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 334]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن